Connect with us

Administrație

Scoala in beci la Vlaicu din toamna! Cladirea de pe Cernei, prea mica, alte 5 clase neavand sali de clasa

Publicat

în

scoala in beci la lugoj aurel vlaicu ca pe animale elevi timis isj foto lugojeanul 2014 2Imaginea învățământului românesc poate fi explicată cel mai bine la Lugoj, acolo unde, din toamnă, trei clase de elevi vor învăța efectiv intr-un beci din noul corp de clădire unde Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” își va desfășura activitatea. După ce primăria le-a pus în vedere, fără întrebări, că din toamnă se mută pe Cernei, o clădire în care, pentru numărul de elevi ai școlii, nu există suficient spațiu pentru buna desfășurare a orelor de clasă, profesorii unității de învățământ sunt revoltați, mai ales că trei dintre ei au aflat că își vor ține orele în demisolul clădirii, care este practic un beci folosit pentru depozitarea de materiale de construcții sau mobilier.

RETIM

„Da, este adevărat, avem acolo un demisol și acolo sunt trei săli, este amenajat și sunt trei săli de clasă. S-au mai ținut ore acolo și înainte de a ne muta noi pe Mocioni”, a declarat pentru LUGOJEANUL.ro directorul Marcel Drăgan. Îl contrazic însă fotografiile pe care LUGOJEANUL.ro le-a obținut din interiorul beciului, în care se poate observa că nu există nimic amenajat pentru a fi susținute orele de curs, iar igrasia și spațiul insuficient te duc cu gândul mai degrabă la o celulă de închisoare, decât la o sală de clasă.

Problemele nu se opresc aici însă, alte 5 clase, cele de profesională, fiind în acest moment fără săli repartizate în noua clădire. Practic, dacă nu se găsește un spațiu pentru acești elevi, tinerii vor fi nevoiți să învețe fie după masa, fie să își caute alt liceu, desființarea claselor din cauza lipsei de loc fiind luată în calcul în acest moment. Directorul Drăgan speră că nu se va ajunge până într-acolo, acesta confirmând pentru LUGOJEANUL.ro că a discutat cu primarul orașului, care l-a asigurat că va găsi o soluție până în toamnă.

Autoliv - Paște Binecuvântat!

„Am avut o discuție cu domnul primar, i-am spus că există un număr de clase, aproximativ 5 clase pentru care nu se va putea rezolva acolo în sediul de pe Cernei să facă ore dimineața. Este vorba despre clasele de școală profesională, iar domnul primar mi-a spus că va găsi o soluție până la începerea anului școlar să găsim 5 săli, rămâne de văzut unde, în care să își desfășoare activitatea pentru un an sau doi clasele respective”, a declarat Drăgan.

Întrebat dacă i se pare normal că trei clase de elevi vor învăța într-un beci și alte 5 s-ar putea să nu aibă loc în noua clădire în care Liceul „Vlaicu” își va desfășura activitatea, primarul Boldea ne-a declarat că „săptămâna viitoare avem consiliu de administrație la școală și vom rezolva problemele expuse pe loc. Clasele care nu au loc vor merge la Braniște, dar și elevii care vor studia la demisol, dacă va fi până la urmă cazul să învețe acolo, vor avea condiții bune de studiat”. Între timp, profesorii se pregătesc să îi scrie edilului șef o notă de protest pentru întreaga situație, spun ei, inadmisibilă în care se desfășoară orele de curs și pentru ceea ce se va întâmpla de la toamnă încolo.

Probleme mari vor fi la iarnă, atunci când, la orice precipitație, beciul în care elevii vor face orele este inundat imediat ce zăpada se topește. De asemenea, igrasia de pe pereți este un adevărat pericol pentru sănătatea tinerilor, aceștia urmând să petreacă 6 ore pe zi, patru ani la rând, în aceste încăperi în care nu ar trebui să stea nici animalele, mai ales oameni. O altă problemă importantă este lipsa de spațiu, pentru că deși o parte din sălile de clasă au fost zugrăvite și pregătite, acestea au capacitatea de a adăposti câte 15 elevi, nu 25 sau 30 cât au clasele liceului lugojean.scoala in beci la lugoj aurel vlaicu ca pe animale elevi timis isj foto lugojeanul 2014 scoala in beci la lugoj aurel vlaicu ca pe animale elevi timis isj foto lugojeanul 2014 3lugojeanul-news-everywhere,-everytime-banner

21 Comments

21 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Licitația pentru renovarea Podului de Fier va fi reluată de la zero. De ce a fost respins constructorul

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.rio

S-a reluat licitația pentru desemnarea unui constructor care să repare Podul de Fier din Lugoj, considerat o emblemă a orașului. Singura firmă care și-a depus oferta la prima licitație nu a trecut de evaluare, conform informaților comunicate de reprezentanții Primăriei Lugoj. Termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru noua licitație este 20 mai.

RETIM

Lucrările erau programate să înceapă în luna iunie, însă după reluarea licitației ar putea depăși acest termen. Estimarea este că acestea vor dura circa 10 luni, iar pe o mare parte din această perioadă traficul va fi blocat total.

Potrivit informațiilor publicate pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), valoarea estimată a contractului pentru reabilitarea podului este de 11,2 milioane de lei fără TVA. Proiectul cuprinde nu doar reabilitarea structurală a podului, ci și restaurarea celor patru clădiri-anexă, implementarea unui sistem de iluminat arhitectural și refacerea instalațiilor existente.

Autoliv - Paște Binecuvântat!

Citiţi mai departe

Administrație

În ce investește Guvernul aproape 2 miliarde de euro în Timiș. Tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara este cel mai avansat

Publicat

în

Tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara este cel mai avansat din cele patru de pe ruta Caransebeș-Arad, unde se realizează ample lucrări de modernizare din bani europeni. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că firma care a câștigat licitația pentru tronsonul care traversează Timișoara va începe lucrările în perioada următoare, arată Radio Timișoara.

RETIM

Cel mai avansat este Lugoj -Timișoara Est, se lucrează, vor începe lucrările într-un final și pe Timișoara Est -Ronaț. Toate aceste întârzieri sunt din vina companiei care a câștigat, pentru că a depus în urmă cu câteva zile, dacă nu mă înșel, documentația pentru autorizația de construcție. Cel mai în spate a început, de fapt, cel mai târziu, este Caransebeș, Lugoj, dar să știți că înaintează foarte bine și are șanse mari să-i ajungă din urmă, cel puțin pe cei care lucrează pe Timișoara”, spune Sorin Grindeanu.

Lucrări la autostradă A1 și centura Timișoarei

Conform sursei citate, Ministrul Transporturilor a mai declarat că lucrările de pe tronsonul lipsă din autostrada A1, Margina – Holdea, sunt în lucru, iar săptămâna viitoare va face o vizită pe șantier. Lucrările la centura de Sud a Timișoarei sunt gata în proporție de 80 la sută, iar varianta de ocolire va fi funcțională la finalul lunii iulie, spune ministrul Sorin Grindeanu.

Autoliv - Paște Binecuvântat!

De asemenea, el a anunțat că a fost deblocată și licitația pentru centura de Vest, iar la drumul de legătură Autostrada A1-Sânandrei situația va fi clarificată în următoarele săptămâni.

Ministrul Grindeanu a mai spus că în vestul țării sunt în derulare investiții de două miliarde de euro.

Am făcut un total al acestor investiţii şi nu le-am amintit pe toate, din infrastructură, să ştiţi că sunt în valoare de 10 miliarde de lei, deci cam 2 miliarde de euro, dar poate părea mult şi e mult comparativ cu ce s-a întâmplat în istoria ultimilor 35 de ani, dar Timişul, domnule prim-ministru, merită aceste investiţii, pentru că, aşa cum aţi amintit şi dumneavoastră, se numără printre judeţele care contribuie cel mai mult la PIB-ul României”, a mai spus Grindeanu.

Citiţi mai departe

Administrație

Patru blocuri pentru tineri, care vor fi construite în Mondial Bocșei, vor fi aprobate în următoarea ședință a Consiliului local

Publicat

în

Consiliul Local al Municipiului Lugoj are pe ordinea de zi, a ședinței din 29 aprilie, studiul de fezabilitate pentru proiectul „Construirea de locuinţe nZEB plus pentru tineri” . Documentația a fost întocmită de M.B.I. SELF PROJECT S.R.L..

RETIM

Potrivit proiectului hotărârii, principalele aspecte ale investiției includ construirea a patru blocuri cu locuințe destinate tinerilor, fiecare bloc având 10 apartamente și având un regim de înălțime P+2. Scopul acestui proiect este de a facilita accesul tinerilor în dificultate din comunități marginalizate la locuințe de calitate.

Investiția are o durată estimată de execuție de 14 luni. Această inițiativă este parte a strategiei de dezvoltare durabilă a localității și va contribui la îmbunătățirea condițiilor de locuit pentru tinerii din Lugoj.

Autoliv - Paște Binecuvântat!

Conform documentației valoarea totală a investiției, inclusiv TVA, este de 27,422,212.88 lei.

Locuințele vor îndeplini standardele NZEB plus, cu un consum de energie primară redus cu cel puțin 20% față de cerințele pentru clădirile cu consum energetic aproape egal cu zero conform orientărilor naționale.

Ce înseamnă NZEB

Conceptul de „NZEB” sau „Nearly Zero Energy Building” (Clădire cu Consum Aproape Zero de Energie), este o directivă europeană care impune standarde ridicate de eficiență energetică pentru clădiri noi.

Criteriile pentru construcția unui NZEB includ:

  1. Consum energetic aproape zero: Clădirea trebuie să consume o cantitate foarte mică de energie și să utilizeze în mare parte energie din surse regenerabile.
  2. Izolație termică și etanșeitate la aer: Clădirea trebuie să fie bine izolată termic și etanșă la aer pentru a reduce pierderile de energie.
  3. Utilizarea eficientă a energiei regenerabile: NZEB ar trebui să utilizeze surse de energie regenerabilă, cum ar fi panouri solare, pompe de căldură etc., pentru a acoperi necesarul energetic.
  4. Sisteme eficiente de încălzire, răcire și ventilație: Sistemele din clădire trebuie să fie proiectate pentru a funcționa eficient și a reduce consumul de energie.

Citiţi mai departe

Administrație

Fără covoare asfaltice noi, pe străzile Lugojului, pentru mai mulți ani. „Nu putem să ne batem joc de banii lugojenilor”

Publicat

în

RETIM

Fără covor asfaltic nou pe străzile Lugojului pentru ani buni, de acum încolo. Administrația locală se pregătește pentru o nouă achiziție publică doar pentru plombarea gropilor din asfalt. Claudiu Buciu, consilierul primarului interimar, Bogdan Blidariu, spune că s-a ales această soluție din cauza problemelor existente la rețelele subterane, care trebuie înlocuite în totalitate.

„Până când nu vom rezolva problemele fundamentale ale Lugojului și nu vom schimba rețelele din subteran, nu vom face decât să întreținem drumurile. Adică o să reparăm gropile, așa cum avem și acum procedura în curs și o să începem să reparăm gropile. Covor de asfalt nu turnăm. Lugojul are două mari probleme. Una, rețelele subterane care nu sunt schimbate sau făcute prost și avem avarii pe ele toată ziua. Ați văzut că se sparge tot timpul câte o țeavă, inclusiv pe rețelele așa-zise noi. Și a doua mare problemă este că s-a asfaltat pe piatră publică. Orice asfalt pus peste piatră publică se deteriorează. Deci aruncăm toată ziua bani, să asfaltăm peste piatra cubică. Fosta administrație, în 12 ani, a asfaltat de 25 de milioane de euro. Vedeți și dumneavoastră care e calitatea străzilor. Ar fi iresponsabil să turnăm toată ziua covor de asfalt, doar pentru că dă bine. Nu putem să ne batem joc de banii cetățenilor, sub nicio formă. Mai bine merg acasă decât să fac așa ceva. O să reparăm gropile până când rezolvăm celelalte probleme.”, a afirmat Buciu, la podcastul „Direct la subiect”.

Autoliv - Paște Binecuvântat!

Acesta a mai declarat că administrația locală se află în discuții avansate cu Aquatim, care se pregătește să preia serviciul de furnizare a apei și canalizării din Lugoj și a identificat o sursă de finanțare pentru schimbarea rețelelor și refacerea stației de epurare.

Citiţi mai departe

Cele mai citite