Connect with us

Administrație

4.000 de oameni au ramas fara ghiseu postal! Ce spune Posta Romana depre situatia de la Costeiu

Publicat

în

posta costeiu ghiseu postal foto lugojeanul martie 2014Locuitorii comunei Coșteiu, compusă din satele Coșteiu, Hezeriș, Păru, Țipari and Valea Lungă Română, în total aproape 4.000 de oameni, au rămas de câteva săptămâni fără ghișeu poștal, după ce Compania Națională Poșta Română a decis să transforme punctul de lucru de aici în agenție poștală. Vechiul sediu al poștei, situat în centru comunei, este acum în proces de transformare în magazin alimentar, în timp ce oamenii, bulversați de situație, nu știu unde să meargă pentru a-și plăti facturile sau pentru a trimite o scrisoare. Cum se justifică Poșta Română pentru închiderea ghișeelor de acest gen, în ciuda numărului mare de beneficiari?

Meniul zilei Octavian

Într-un răspuns trimis la adresa redacție LUGOJEANUL.ro de către biroul de presă al companiei, reprezentanții poștei au scris că „modificările operate în reţeaua de subunităţi operative de la nivelul judeţului Timiş se încadrează în strategia de restructurare a C.N. Poşta Română SA (CNPR), care vizează punerea de acord a veniturilor şi prestaţiilor realizate, cu numărul de salariaţi şi/sau subunităţi”. Astfel, „Ghişeul Poştal din comuna Costeiu, judeţul Timiş se va transforma în Agenţie Poştală, activitatea poştală urmând a se muta la domiciliul agentului poştal din localitate”, se arată în comunicat.

Ce înseamnă această schimbare pentru miile de locuitori ai comunei aflată la 6 kilometri de Lugoj? Pe lângă confuzie, înseamnă o mai grea beneficiere de serviciile poștale ale companiei de stat, care, deși erau destul de greu de contractat până acum, vor fi și mai puțin utilizate odată cu mutarea sediului poștei în casa factorilor poștali din localitate. De asemenea, corespondența va ajunge mai greu la oameni, având în vedere că nu mai există un centru de colectare comun al acesteia, ci doar locuințele poștașilor, mașina poștei fiind nevoită să treacă pe la fiecare pentru a le înmâna acestora scrisorile și facturile pe care le vor împărți oamenilor.

În finalul răspunsului Poștei Române, am găsit și motivul pentru care se recurge la renunțările de sedii. „Măsura este menită să ajusteze la nivel naţional o reţea de subunităţi poştale supradimensionată. Această reţea a devenit greu operabilă şi, mai ales, costisitoare, având în vedere că, pentru unele sedii, se plăteau chirii semnificative.

RETIM

În acest context, transformările/desfiinţările de subunităţi (de exemplu transformarea oficiului poştal în ghişeu, sau a ghişeului în agenţie poştală) au ca scop atât rentabilizarea activităţii, cât şi crearea unei reţele flexibile, fără ca acest fapt să impieteze asupra caracterului de furnizor de serviciu universal al CNPR, calitate care garantează accesul pe întreg teritoriul ţării, la serviciile poştale de bază.

Poşta Română operează o reţea de retail de peste 5.600 unităţi pe întreg teritoriul naţional și un efectiv de cca. 27.500 de salariați, oferind produse şi servicii poştale şi financiare tuturor clienţilor de pe teritoriul României” scriu reprezentanții companiei.

2 Comments

2 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Cum a cheltuit Primăria Lugoj peste 300 de mii de lei pentru o achiziție care nu folosește la nimic

Publicat

în

În afara lucrărilor prost executate, fosta conducere a Primăriei Lugoj a lăsat moștenire și mai multe contracte încheiate, care nu mai pot fi reziliate, pentru achiziții cărora noul primar nu le vede rostul. Primarul Claudiu Buciu spune că administrația locală trebuie să plătească o sumă imensă pentru două ecrane gigant, cu care nu are ce să facă.

Meniul zilei Octavian

„Ecran video cu leduri, pentru exterior, două bucăți. Fosta administrație a considerat că sunt necesare, nu știm pentru ce. Sunt ecrane video de dimensiuni foarte mari 6/4 metri, prin care să informeze cetățenii, nu știm cu privire la ce. S-au achiziționat la valoarea de 352 de mii de lei, nu sunt încă plătite, pentru că trebuie autorizată și amplasarea lor.  Nu știm unde să le amplasăm, dacă știam pentru ce au fost gândite, atunci poate am putea găsi un loc și pentru amplasarea lor. Nu putem să le mai dăm înapoi, pentru că s-a semnat contractul de achiziție”, a declarat primarul Lugojului.

Claudiu Buciu a spus că unul dintre ecrane ar putea fi montat ca tabelă video la stadion, însă până în prezent nu s-a găsit destinație pentru cel de-al doilea.

 

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj se pregătește pentru construcția unei noi uzine de apă

Publicat

în

FOTO arhiva

Primăria Lugoj pregătește documentele necesare pentru construcția unei noi uzine de apă. Este vorba despre o uzină în totalitate nouă, care ar urma să fie construită pe locul actualei Uzine 1, dintre Lugoj și Tapia.

Meniul zilei Octavian

În același proiect e prinsă și reabilitare fântânilor care extrag apa de la mare adâncime și alimentează această uzină. Primarul Claudiu Buciu a anunțat că au fost prinși bani în bugetul local din acest an, pentru întocmirea tuturor documentelor necesare pentru acest proiect.

„Am bugetat 1,5 milioane de lei, pentru studiu de fezabilitate, proiect tehnic și caiet de sarcini, în vederea modernizării sau mai bine zis a construirii unei uzine noi pe strada Tapiei. Uzina de apă nr.1, după toate evaluările făcute, de mai multe echipe de specialiști, cu care ne-am consultat și au fost la fața locului, nu mai corespunde și trebuie construită o uzină nouă, dacă vrem să avem apă curată la robinete. Această modernizare va cuprinde și forajele și aducțiunile până la fântână. Sper ca, după finalizarea documentelor, să găsim și o finanțare pentru executare, dacă nu, vom apela la un împrumut bancar, fiind extrem de necesară pentru Lugoj o astfel de investiție”, a declarat Buciu.

 

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

A fost finalizat bugetul Lugojului. La începutul săptămânii viitoare ajunge la votul consilierilor locali

Publicat

în

Executivul lugojean a finalizat proiectul de buget pentru anul 2021. Primarul Claudiu Buciu a anunțat că, cel mai probabil, luni, 26 aprilie, se va discuta în ședința Consiliului local. Bugetul pentru 2021 este dedicat în mare parte achizițiilor de utilaje și a documentațiilor pentru accesarea de proiecte europene. „Fosta administrație nu ne-a lăsat absolut nimic”, a declarat primarul, referindu-se la studiile și proiectele pentru obținerea unor finanțări U.E.

Meniul zilei Octavian

De exemplu, anul acesta, Primăria va cheltui peste 12,5 milioane de lei pentru documentațiile necesare acestor proiecte și încă 12 milioane de lei pentru achiziția utilajelor, o parte dintre acestea urmând să fie achiziționate în leasing. De exemplu vor fi achiziționate: 10 autobuze second-hand, patru microbuze pentru transport școlar, două buldoexcavatoare, trei miniexcavatoare, o volă, un utilaj de curățare a rețelelor de canalizare, un echipament pentru compactarea solului etc.

În privința documentațiilor necesare pentru demararea unor proiecte, administrația locală a prins bani pentru: o nouă stație de epurare, pentru o uzină de apă nouă, pentru extinderea rețelelor de apă și canalizare, pentru reabilitarea clădirilor unor școli și licee în oraș, pentru construcția de școli, grădinițe și creșe, pentru construcția a 12 ateliere și laboratoare pentru școlile profesionale, pentru noul spital, pentru construcția unui complex sportiv la fostul hipodrom, pentru încă o porțiune a șoselei de centură, între strada Buziașului și Caransebeșului, pentru un sens giratoriu pe strada Tapiei și unul la Universitate, pentru o autogară și un depou de autobuze, pentru noul parc industrial de pe str. Timișoarei, pentru un parc fotovoltaic de 60 de hectare, pentru o parcare supraetajată în spatele fostei prefecturi etc.

Sursele de finanțare pentru realizarea acestor obiective, după finalizarea documentațiilor, vor fi bugetul local, finanțările europene și guvernamentale și împrumuturi bancare.

RETIM

Cinci milioane de lei au prevăzut edilii pentru achiziția unor imobile: clădirile societății Meridian 22, care vor fi scoase la licitație, terenurile de la școala nr.1, fostul sediu al unității a A Textila, Casa de Cultură a Sindicatelor etc.

În total 30 de milioane de lei vor fi cheltuiți pentru continuarea de lucrări rămase nefinalizate, dar contractate de fosta administrație, și încă 30 de milioane pentru investiții noi. Aici, primarul a dat exemplu reabilitarea rețelelor de apă, realizarea branșamentelor, continuare lucrărilor la PRO Arte, reabilitare pasajul pietonal Mocioni etc. Lugojul va avea în continuare un fond de rulment de 70 de milioane de lei, format de fosta administrație și care va trebui păstrat.

 

Citiţi mai departe

Administrație

A căzut la datorie și ultimul utilaj al administrației din Lugoj, după ce a fost oprit în trafic de polițiști

Publicat

în

FOTO Arhiva

Ultimul camion, cu care se transporta gunoiul din Lugoj spre Ghizela și aparținea administrației locale, a fost tras pe dreapta de polițiști.

Meniul zilei Octavian

„Astăzi, am aflat că serviciul de salubritate înființat de fosta conducere nu a fost niciodată licențiat și nu are drept de operare. Adică a funcționat ilegal. În Primărie, nimeni nu știe nimic, toată lumea dă din umeri. Am aflat asta, pentru că astăzi a fost oprit în trafic camionul care transporta gunoiul de la gropile clandestine, la Gizela. Neavând licența ne-a fost pus în vedere că nu mai putem transporta gunoiul”, a declarat Claudiu Buciu.

Aproape toate utilajele și autovehiculele cu care administrația efectua tot felul de servicii în Lugoj sunt sub poprire, la Meridian, pentru datoriile de peste 5 milioane de lei către Apele Române și urmează să fie scoase la licitație. Primăria a prins în acest an sume importante în proiectul de buget, pentru achiziția de utilaje și autovehicule pentru serviciile de salubritate, apă și canal.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite