Connect with us

Administrație

4.000 de oameni au ramas fara ghiseu postal! Ce spune Posta Romana depre situatia de la Costeiu

Publicat

în

posta costeiu ghiseu postal foto lugojeanul martie 2014Locuitorii comunei Coșteiu, compusă din satele Coșteiu, Hezeriș, Păru, Țipari and Valea Lungă Română, în total aproape 4.000 de oameni, au rămas de câteva săptămâni fără ghișeu poștal, după ce Compania Națională Poșta Română a decis să transforme punctul de lucru de aici în agenție poștală. Vechiul sediu al poștei, situat în centru comunei, este acum în proces de transformare în magazin alimentar, în timp ce oamenii, bulversați de situație, nu știu unde să meargă pentru a-și plăti facturile sau pentru a trimite o scrisoare. Cum se justifică Poșta Română pentru închiderea ghișeelor de acest gen, în ciuda numărului mare de beneficiari?

Într-un răspuns trimis la adresa redacție LUGOJEANUL.ro de către biroul de presă al companiei, reprezentanții poștei au scris că „modificările operate în reţeaua de subunităţi operative de la nivelul judeţului Timiş se încadrează în strategia de restructurare a C.N. Poşta Română SA (CNPR), care vizează punerea de acord a veniturilor şi prestaţiilor realizate, cu numărul de salariaţi şi/sau subunităţi”. Astfel, „Ghişeul Poştal din comuna Costeiu, judeţul Timiş se va transforma în Agenţie Poştală, activitatea poştală urmând a se muta la domiciliul agentului poştal din localitate”, se arată în comunicat.

Ce înseamnă această schimbare pentru miile de locuitori ai comunei aflată la 6 kilometri de Lugoj? Pe lângă confuzie, înseamnă o mai grea beneficiere de serviciile poștale ale companiei de stat, care, deși erau destul de greu de contractat până acum, vor fi și mai puțin utilizate odată cu mutarea sediului poștei în casa factorilor poștali din localitate. De asemenea, corespondența va ajunge mai greu la oameni, având în vedere că nu mai există un centru de colectare comun al acesteia, ci doar locuințele poștașilor, mașina poștei fiind nevoită să treacă pe la fiecare pentru a le înmâna acestora scrisorile și facturile pe care le vor împărți oamenilor.

În finalul răspunsului Poștei Române, am găsit și motivul pentru care se recurge la renunțările de sedii. „Măsura este menită să ajusteze la nivel naţional o reţea de subunităţi poştale supradimensionată. Această reţea a devenit greu operabilă şi, mai ales, costisitoare, având în vedere că, pentru unele sedii, se plăteau chirii semnificative.

În acest context, transformările/desfiinţările de subunităţi (de exemplu transformarea oficiului poştal în ghişeu, sau a ghişeului în agenţie poştală) au ca scop atât rentabilizarea activităţii, cât şi crearea unei reţele flexibile, fără ca acest fapt să impieteze asupra caracterului de furnizor de serviciu universal al CNPR, calitate care garantează accesul pe întreg teritoriul ţării, la serviciile poştale de bază.

Poşta Română operează o reţea de retail de peste 5.600 unităţi pe întreg teritoriul naţional și un efectiv de cca. 27.500 de salariați, oferind produse şi servicii poştale şi financiare tuturor clienţilor de pe teritoriul României” scriu reprezentanții companiei.

2 Comments

2 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Când va prelua Claudiu Buciu funcţia de primar şi îşi va începe oficial mandatul

Publicat

în

Conform legii, mandatul primarului declarat ales este validat în termen de 20 de zile de la data desfășurării alegerilor de către judecătoria în a cărei rază teritorială se află circumscripția electorală pentru care au avut loc alegeri, în procedură necontencioasă. Validarea se realizează la judecătorie, după depunerea raportului detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale, potrivit legii privind finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale, prin încheiere pronunțată în camera de consiliu, fără a fi aplicabilă procedura de regularizare a cererii.

Invalidarea alegerii primarului se poate pronunța în cazul în care se constată, potrivit legii privind alegerea autorităților administrației publice locale, încălcarea condițiilor de eligibilitate sau dacă alegerea acestuia s-a făcut prin fraudă electorală.

Încheierea judecătoriei privind validarea sau, după caz, invalidarea alegerii primarului se comunică de îndată prefectului și secretarului general al unității/subdiviziunii administrativ- teritoriale, care are obligația aducerii la cunoștință publică prin afișarea acesteia la sediul unității/subdiviziunii administrativ- teritoriale, în termen de cel mult 24 de ore de la comunicare.

În termen de 2 zile de la aducerea la cunoștință publică, cei interesați pot formula apel împotriva încheierii judecătoriei de validare sau invalidare a alegerii primarului la tribunal.

După validarea primarului de către judecătorie se convoacă prima ședință privind ceremonia de constituire sau, după caz, într-o ședință extraordinară a consiliului local, unde primarul ales va depune jurământul.

Conform unor surse din Primăria Lugoj predarea şi primirea postului de la vechiul, pentru noul primar nu se va face mai devreme de săptămâna viitoare, dar încă nu e stabilită o dată sigură.

Citiţi mai departe

Administrație

Cine sunt consilierii locali din Lugoj. PNL a obţinut majoritatea mandatelor

Publicat

în

FOTO ARHIVA

Conform rezultatelor provizorii, la Consiliul Local Lugoj PNL va avea 11 consilieri, PSD va avea patru consilieri iar USRPLUS trei consilieri, după redistribuire, iar PMP unul.. Conform listelor depuse de partidele lugojene, consilierii din următorul mandat vor fi următorii.

PNL Bogdan-Ștefan Blidariu, Cristian-Dorinel Cornean, Mihai-Cornel Anghel, Ionel-Dănuț Cliciovan, Diana Maria Szucs, Mihai Agache, Sorin-Ciprian Jivulescu, Adrian-Doru Serendan, Nicoleta Mîrșevină, Ioan Câmpean, Flavia-Lorena Cut-Lupulescu.

PSD Francisc-Constantin Boldea, Nicu Bădina, Iosif Crăciunescu, probabil plus Cristian Galescu, la redistribuire.

USRPLUS Daniela Țepeș Paleu, Paul Sebastian David, probabil plus Lajos Ernestin Vari, la redistribuire.

PMP Liviu Brînduşoni

Mai pot apărea modificări, în funcţie de rezultatele de la Consiliul Judeţean Timiş, dacă există consilieri lugojeni care se află pe listele pentru CJT.

Citiţi mai departe

Administrație

Prima reacție a lui Francisc Boldea după aflarea rezultatelor alegerilor locale de la Lugoj

Publicat

în

Fostul primar al Lugojului, Francisc Boldea, a făcut primele declarații pentru Lugojeanul.ro, după ce a pierdut la un scor categoric alegerile în fața contracandidatului Claudiu Buciu. Acesta a declarat pentru publicația noastră că, în fond, lugojenii sunt cei care știu cel mai bine ce nevoi au și că îl felicită pe noul edil șef.

“Am pierdut alegerile pentru funcția de primar, îl felicit pe noul primar, a fost o luptă grea. Așa au hotărât lugojenii, mă supun. În trei mandate am încercat să fac tot binele pentru oraș. Înseamnă că nu am apreciat nevoile lugojenilor corect, plus că am o anumită vârstă, probabil că s-a ținut cont și de asta”, a declarat fostul edil șef al Lugojului.

Boldea le mulțumește lugojenilor pentru colaborarea de care au dat dovadă timp de 12 ani. 

“Eu le mulțumesc lugojenilor pentru colaborare și o să colaborez și cu noul primar, situația e aproape inversă ca și în 2016, când noi am avut majoritate, acum au ei, au 11 consilieri, este un lucru bun. Din păcate în consiliul local au intrat doar patru formațiuni, PNL, PSD, USR și PMP, niciun independent sau alte partide, foarte vocale În campania electorală. O să fie o predare simplă, frumoasă, fără probleme. Eu atât am putut, dacă cineva are nevoie de experiența mea, cu drag”, a mai precizat Francisc Boldea.

După trei mandate de primar, Boldea își va continua cariera politică din funcția de consilier local din partea Partidului Social Democrat.

Citiţi mai departe

Cele mai citite