Actualitate
Ultimile măsuri luate în criza coronavirusului. Ce putem și ce nu avem voie să facem
Începând de astăzi, 17 martie, a fost suspendată activitatea de examinare pentru permise de conducere, pentru o perioadă de 30 de zile, cu posibilitatea de prelungire a acestei decizii. De asemenea, sunt reduse la maxim activitățile de relații cu publicul ale instituțiilor din subordinea MAI.
De asemenea, prin ordonanță militară, au fost luate următoarele decizii:
⦁ Se suspendă activitatea de servire și consum a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice, organizată de restaurante, hoteluri, cafenele sau alte localuri publice, în spațiile destinate acestui scop din interiorul sau exteriorul locației.
⦁ Este permisă organizarea de către unitățile economice de profil a activităților de comercializare a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu presupun rămânerea clienților în spațiile destinate acestui scop, precum cele de tip „drive-in”, „room-service” sau livrare la client.
⦁ Se suspendă toate activitățile culturale, științifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear și de îngrijire personală, realizate în spații închise.
⦁ Se interzice organizarea și desfășurarea oricărui eveniment care presupune participarea a peste 100 de persoane, în spații deschise.
⦁ Organizatorii evenimentelor organizate și desfășurate în spații deschise, ce presupun participarea a maximum 100 de persoane, sunt obligați să dispună măsuri care să asigure distanța de minimum 1 metru între participanți.
⦁ Conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 3,5t au obligația ca, în punctul de trecere a frontierei, să aibă asupra lor și să poarte mijloace individuale de protecție, precum dezinfectant, mănuși, mască pentru față și să prezinte documente care atestă traseul de deplasare până la destinație.
⦁ Conducătorii de autovehicule menționați anterior, care sosesc din „zone roșii” sau „zone galbene” ori au tranzitat aceste zone, nu se supun măsurilor de carantină sau izolare, dacă la prezentarea în punctul de trecere a frontierei nu manifestă simptomatologie asociată infecției cu coronavirusul SARS-CoV-2.
⦁ Ansamblele și subansamblele echipamentelor medicale fabricate în România pentru beneficiari din afara teritoriului național nu fac obiectul restricțiilor la export.
⦁ Se suspendă toate zborurile efectuate de operatori economici aerieni spre Spania și din Spania către România, pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 14 zile. Măsura intră în vigoare începând cu data de 18.03.2020, ora 18.00, ora României.
⦁ Se prelungește măsura suspendării zborurilor efectuate de operatori economici aerieni spre Italia și din Italia către România, pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 23 martie 2020.
⦁ Aceste măsuri nu se aplică zborurilor efectuate cu aeronave de stat, zborurilor de transport marfă și corespondență, umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență, precum și aterizărilor tehnice necomerciale.
MĂSURI DE ORDINE PUBLICĂ
În aplicarea măsurilor stabilite prin decretul prezidențial, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, au fost adoptate următoarele decizii, ținând cont de două obiecte majore:
Ducerea la îndeplinire sarcinile suplimentare ce revin unităților MAI pe linia prevenirii răspândirii coronavirusului;
Asigurarea unui climat optim de ordine și siguranță publică și un răspuns ferm la orice formă de criminalitate, în special a celei care dorește să profite de această stare de urgență.
Astfel:
⦁ Structurile de poliție locale sunt coordonate operațional de Inspectoratele Județene de Poliție, iar în Capitală de Direcția Generală de Poliție a Municipiului București. Efectivele de poliție locală sprijină poliția națională în măsurile de ordine publică.
⦁ La nivel național sunt constituite echipe mixte de cercetare și documentare și sunt accentuate verificările privind modul în care sunt respectate condițiile de izolare, corectitudinea informațiilor furnizate de cetățenii care intră în România și orice alte aspecte ce țin de asigurarea ordinii publice și eficiența măsurilor de combatere a răspândirii noului tip de coronavirus.
⦁ Parchetul General și Ministerul Afacerilor Interne au organizat în comun activitatea administrativă și programul de intervenție al unităților de parchet și de poliție judiciară, pentru a fi în măsură să fie asigurat un răspuns operativ și ferm în fața oricărei forme de criminalitate.
⦁ Potrivit codului penal, săvârșirea unei infracțiuni profitând de situația prilejuită de starea de urgență reprezintă o circumstanță agravantă. În acest caz, se poate aplica o pedeapsă până la maximul special, iar în unele cazuri chiar se poate adăuga un spor de până la 2 ani închisoare.
⦁ A fost întărită prezența în stradă a structurilor de ordine publică, la nivel național, și aici mă refer la poliție, jandarmerie și poliție de frontieră.
⦁ Dispozitivul de polițiști de frontieră este suplimentat și sunt înăsprite măsurile de verificare la frontieră, atât în punctele de trecere a frontierei, cât și pe fâșia de frontieră.
⦁ Serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor și analiză a bazelor de date sunt subordonate operațional Inspectoratelor Județene de Poliție, respectiv Direcției Generale de Poliție a Municipiului București, pentru creșterea capacității de verificare și scurtarea timpului de răspuns în cazul anchetelor epidemiologice.
⦁ Au fost suspendate exercițiile, simulările, aplicațiile și orice alte activități care pot interfera cu măsurile luate pentru combaterea răspândirii infecției cu noul coronavirus, cu excepția celor cu caracter militar desfășurate în poligoanele de instrucție.
⦁ Au fost stabilite și aplicate planuri de măsuri pentru asigurarea permanenței la unitățile operative și creșterea capacității operaționale a acestora.
⦁ Toate aceste decizii sunt aplicate de structurile Ministerului Afacerilor Interne în strânsă colaborare cu instituțiile partenere din Sistemul Național de Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională.
⦁ Începând de ieri, odată cu declararea stării de urgență, la nivel național au acționat peste 28.000 de angajați ai Ministerului Afacerilor Interne – polițiști, pompieri, jandarmi, polițiști de frontieră, personal al Inspectoratului General de Aviație și al serviciilor publice comunitare.
⦁ Dintre aceștia, peste 10.000 de polițiști și peste 7.000 de jandarmi au desfășurat misiuni ordonate și au asigurat răspunsul la sesizările primite, iar peste 5.000 de pompieri au fost angrenați în misiunile curente privind situațiile de urgență.
De asemenea, au fost demarate acțiuni în vederea identificării operatorilor economici sau a altor persoane care desfășoară activități ilicite în legătură cu vânzarea produselor de protecție împotriva infectării cu CoVid-19.
MĂSURI DE ORDIN MEDICAL
⦁ Începând de mâine, 18 martie, rezidenții la specialitățile medicină de urgență, anestezie terapie intensivă, boli infecțioase, vor întrerupe stagiile de practică în toate celelalte secții în care sunt distribuiți și se vor prezenta până la ora 12.00 la centrele de îndrumare pentru includerea în turele și gărzile din secțiile a căror specialitate o urmează.
⦁ Rezidenții în specialitățile medicină de internă și medicină de familie întrerup de asemenea stagiile de pregătire și se vor prezenta la Direcțiile de Sănătate Publică în vederea repartizării la Serviciile Județene de Ambulanță, unitățile de primiri urgențe, camerele de gardă sau secțiile de spital, în funcție de necesități.
⦁ Rezidenții din alte specialități medicale decât cele enumerate până acum vor fi luați în evidență pentru a fi repartizați în funcție de necesități.
⦁ Rezidenții aflați în alte centre decât cele de îndrumare se vor prezenta la responsabilii de rezidențiat în vederea luării în evidență și repartizării în funcție de necesități.
⦁ În localitățile unde sunt mai multe spitale, rezidenții vor fi repartizați în funcție de nevoile fiecărei unități spitalicești, în colaborare cu Direcțiile de Sănătate Publică.
⦁ Programul de pregătire pentru obținerea atestatului în medicină de urgență prespitalicească va fi suspendat și cursanții se vor întoarce de urgență la unitățile de unde provin.
⦁ La nivelul fiecărui centru universitar, din cadrul facultăților de medicină, vor fi recrutați studenți, începând cu cei din anul patru, pe bază de voluntariat, pentru a sprijini activitățile din camerele de gardă. Studenții recrutați desfășoară activități de sprijin doar în situația depășirii capacității curente a unităților medicale.
⦁ Recrutări similare se vor face în fiecare județ unde există școli postliceale sanitare, începând cu cei din anul 2. De asemenea, elevi recrutați vor desfășura activități de sprijin doar în cazul depășirii capacității curente a unităților medicale.
⦁ Comitetele județene și locale de urgență se vor asigura de cazarea și hrănirea studenților și elevilor recrutați.
De asemenea, tot prin ordin al comandantului acțiunii a fost stabilit faptul că Institutul Național de Sănătate Publică este desemnat autoritate responsabilă pentru monitorizarea testării și raportarea integrată a situațiilor generate de noul tip de coronavirus.
Tot prin ordin al comandantului acțiunii a fost operaționalizat Centrul Național de Coordonare și Conducere a Intervenției.
Totodată, au fost instalate 162 de corturi speciale, destinate triajului medical, dar și pentru fluidizarea traficului la punctele de trecere a frontierei.
În același timp, Ministerul Apărării Naționale va construi și operaționaliza un nou corp ce va avea servi ca spital militar de tip ROL II în incinta spitalului Ana Aslan.
Grupul de Comunicare Strategică
Actualitate
15 ani de drogherie DM, la Lugoj. Surprize și momente speciale pe 13 decembrie
Pe 13 decembrie 2024, drogheria DM din Lugoj va marca o etapă importantă în istoria sa, sărbătorind 15 ani de activitate în acest oraș. Cu această ocazie specială, clienții sunt invitați să participe la un eveniment festiv care promite să aducă multe momente plăcute și surprize.
Surprize pentru toți clienții
În ziua de 13 decembrie, între orele 10:00 și 15:00, drogheria DM de pe Strada Mocioni, Nr. 6, se va transforma într-un loc plin de energie și bună dispoziție. Vizitatorii vor fi întâmpinați cu o serie de surprize dulci, ceai cald și cafea aromată, toate oferite cu dragoste din partea echipei DM, ca semn al aprecierii pentru susținerea clienților în cei 15 ani de prezență pe piața locală.
„Această sărbătoare este dedicată celor care ne-au fost alături și care, de-a lungul anilor, au ales să facă parte din familia DM. Dorim să le mulțumim pentru fidelitate și să îi răsplătim cu momente de neuitat, alături de produsele noastre preferate”, a declarat un reprezentant al drogheriei DM.
Drogheriile DM sunt un nume cunoscut în toată România, iar succesul lor nu este întâmplător. Cu o gamă largă de produse de înaltă calitate, DM se mândrește cu oferirea unor articole pentru întreaga familie, de la produse cosmetice și de igienă, la suplimente alimentare și produse bio. De asemenea, rețeaua de drogherii DM este cunoscută pentru prețurile accesibile și pentru politica orientată către nevoile și dorințele consumatorilor.
Actualitate
Accident mortal în apropiere de Lugoj. Un șofer a intrat sub roțile unui autotren
Un accident grav s-a soldat cu moartea unui bărbat, joi dimineața. Potrivit polițiștilor, un bărbat în vârstă de 42 de ani a condus un autoturism dinspre localitatea Făget înspre localitatea Margina, iar la intrare în localitate a intrat în coliziune cu un autotren care se deplasa regulamentar condus de un bărbat în vârstă de 43 de ani.
În urma impactului, a rezultat decesul conducătorului autoturismului în vârstă de 42 de ani. Conducătorul autotrenului a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.
În cauză, a fost întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă.
Actualitate
Festivalul Sărbătorilor de iarnă, în Piața J.C.Drăgan din Lugoj. Programul evenimentelor
În perioada 12-15 decembrie 2024, Piața „I.C. Drăgan” va găzdui un adevărat regal al sărbătorilor, cu o serie de evenimente care vor aduce la un loc muzică, tradiție și spiritul Crăciunului. Programul complet al evenimentelor este următorul:
12 decembrie – O seară caritabilă și plină de emoție
Evenimentul va începe la ora 17:00 cu un târg caritabil intitulat „Fii mai bun, fii Moș Crăciun”, unde vizitatorii pot contribui la o cauză nobilă și pot găsi cadouri speciale pentru cei dragi. De la ora 18:00, atmosfera va fi animată de DJ-ul local, care va pune ritmuri festive pentru încălzirea serii.
Mai târziu, Alina Mihocaș și Ion Dorobanțu vor urca pe scenă pentru un moment de muzică live, urmat de un spectacol impresionant al grupului Jarvis Musical Voices. Seara se va încheia cu un concert deosebit susținut de AMI, artista îndrăgită care va aduce magia Crăciunului pe scenă, într-un spectacol plin de emoție și energie.
13 decembrie – Tradiție și sunetul sărbătorilor
Pe 13 decembrie, de la ora 17:00, Regatul Sărbătorilor de Iarnă va fi deschis de ansamblul ”Hora Belințului”, care va aduce tradițiile și dansurile specifice zonei. De la ora 18:00, atmosfera va fi încălzită de DJ-ul evenimentului. Urmează un concert special: „Marea Muzică” – „Sunetul Sărbătorilor”. Alături de Voces Timisenses, un ansamblu al Filarmonicii Banatul, și Old Dixieland Band din Timișoara, publicul va putea savura un spectacol de excepție, cu un repertoriu de colinde și piese de iarnă.
14 decembrie – O seară de folk
Pe 14 decembrie, evenimentele vor începe tot de la ora 17:00, iar de la 18:00 va începe un concert de muzică folk care îi va aduna pe iubitorii acestui gen în Piața „I.C. Drăgan”. Mircea Vintilă, George Popovici și Vasile Gondoci vor aduce la viață cele mai frumoase piese folk, în cadrul unui concert ce promite să fie încărcat de melancolie și voie bună.
15 decembrie – O seară cu suflet și energie
În ultima zi de evenimente, 15 decembrie, programul va începe la ora 17:00 cu o încălzire ritmică din partea DJ-ului evenimentului. De la 18:00, Yvonne și Eduard Argălaș vor urca pe scenă pentru a aduce un concert vibrant și plin de energie, perfect pentru încheierea unui weekend de sărbătoare.
Toate evenimentele vor începe la ora 17:00, iar accesul va fi gratuit, oferind tuturor locuitorilor orașului și nu numai ocazia de a se bucura de un program diversificat.
Actualitate
Ce este Calendarul de Advent?
Calendarul de Advent este o un simbol al pregatirii pentru sarbatoarea de Craciun. De ce spun asta? Deoarece cu un Calendar Advent ai sansa sa descoperi in fiecare zi cate un cadou mic. Calendarul de Advent este popular in intreaga lume si este folosit in mai multe domenii: magazine online, cosmetice, cazinouri online, etc, oferind un mod placut de a numara zilele ramase pana la Craciun.
Indiferent ca vorbim de cadouri in produse fizice, dulciuri, bonusuri sau etc, Calendarul Advent ramane una dintre cele mai asteptate promotii ale sfarsitului de an.
Originea si istoria Calendarului de Advent
Calendarul de Advent isi are originea inca de la inceputul secolului al XIX-lea, atunci cand germenii au creat o numaratoare inversa pana la ziua de Craciun.
Se spune ca primul Calendar Advent a fost creat de Gerhard Lang si ca acesta a fost inspirat de un calendar facut de mama sa ce continea 24 de imagini si o bucata de carton. Acesta a modificat calendarul pentru a include usile mici, elementul de baza al unui Calendar Advent din ziua de astazi.
Asa cum am spus si in introducere, in prezent se comercializeaza foarte multe tipuri de Calendare Advent. De la calendare clasice pana la calendare cu ciocolata, bomboane sau chiar produse cosmetice sau produse de ingrijire personala de lux, brandurile au creat Calendare Advent personalizate.
Conform Guiness Book, cel mai mare Calendar Advent din lume este cel construit in anul 2007 in gara St. Pancras din Londra. Acest Calendar Advent a masurat 71 de metri inaltime si 23 de metri latime si a sarbatorit redeschiderea statiei in urma renovarii.
Tipuri de Calendare de Advent?
Exista mai multe tipuri de Calendare de Advent de care poti beneficia in prezent.
Traditionale
Calendarele traditionale de Advent se concentreaza in mare parte pe semnificatia initiala a acestuia, care era religioasa. Calendarul Advent Traditional include de obicei imagini biblice ce includ Nasterea Domnului, ingeri, etc.
Daca la Calendarele cu ciocolata gasesti cate un sortiment diferit in fiecare zi, in calendarul traditional vei gasi de obicei o rugaciune sau un verset din Biblie pentru a marca sarbatoarea Craciunului.
Tematice
Calendarele tematice de Advent sunt facute special pentru a atrage cat mai multe categorii de persoane:
- Calendare pentru copii – acestea includ de obicei ciocolata, jucarii sau alte surprize care ii bucura pe cei mici
- Calendare pentru adulti – pentru femei exista calendare cu produse cosmetice, produse de ingrijire personala, produse de lux si altele, in timp ce pentru barbati exista calendare cu accesorii, diferite tipuri de bauturi, etc
Pentru pasionatii de jocuri de cazino online, exista si Calendare Advent de Cazino. Foarte multi operatori de jocuri de noroc de la noi din tara ofera bonusuri si promotii diverse incepand cu data de 1 decembrie, iar perioada promotiei poate varia. La unele cazinouri online promotia se incheie in ziua de Craciun, in timp ce la altele aceasta poate dura chiar si pana la sfarsitul anului.
Calendarul Advent de Craciun de la cazinouri online iti aduce bonusuri fara depunere, bonusuri la depunere, rotiri gratuite, bonusuri cash si multe altele, iar termenii si conditiile asociate sunt de obicei mult mai usor de indeplinit decat in cazul unor promotii regulate.
De exemplu, la cazinoul Betano Calendarul Advent de Craciun este impartit in 4 etape (cate 7 bonusuri pe saptamana), iar la completarea fiecarei etape poti castiga un premiu suplimentar.
DIY
Calendarele Advent DIY se refera la Calendarele Advent pe care le faci chiar tu. Acestea sunt ideale pentru cei care vor sa adauge o nota creativa acestei traditii si pentru a le oferi apropiatilor un cadou de exceptie.
In calendarele DYI poti folosi pungi, cutii mici, plicuri sau alte obiecte si poti umple calendarul cu cadouri diverse: ciocolata, texte de multumire, cadouri mici, etc.
Digitale
Asa cum era de asteptat, datorita avansului tehnologic din ultimii ani de zile, au aparut si Calendare Advent Digitale.
Exista aplicatii dedicate care iti ofera o surpriza digitala in fiecare zi care poate include imagini, cantece sau altele. Daca esti utilizator de iOS si cauti in App Store „Calendar Advent”, vei putea observa mai multe aplicatii care iti ofera cate o surpriza in fiecare zi. Unele dintre aceste aplicatii sunt „25 Days of Christmas 2024” sau „Christmas Calendar 2024”. Ele sunt complet gratuite, deci nu platesti nimic daca le descarci si le instalezi la tine pe telefon.
Semnificatia Adventului
Asa cum am spus si la inceputul acestui articol, Calendarul Advent a fost creat special pentru a marca zilele ramase pana la Craciun. Indiferent de tipul acestuia, Calendarul Advent reprezinta o perioada magica, plina de pace plin de o atmosfera calda in asteptarea Craciunului.
Numele Adventului vine din limba latina: „adventus” inseamna sosire si anunta nasterea domnului Iisus Hristos. In calendarul catolic acesta reprezinta cele 4 saptamani dinaintea Craciunului. Perioada de Advent incepe de fiecare data intr-o zi de duminica si dureaza intre 22 si 28 de zile, in functie de ziua in care cade ziua de Craciun, in a patra saptamana a Adventului.
-
Administrațieo săptămână în urmă
Noul primar al Lugojului are trei apartamente și o casă. Ce alte avuții a notat în declarația de avere
-
Administrațieo săptămână în urmă
Dobra l-a pus pe Buciu să rezolve procesul din proiectul noului spital. „Este o problemă delicată”
-
Lugoj7 zile în urmă
Când se deschide patinoarul la Lugoj, funcțional pe toată perioada iernii
-
Lugoj7 zile în urmă
Caz complicat pentru polițiștii din Lugoj: Mașină sub sechestru pe străzi, iarbă printre scaune, tânăr fugit de la centru