Administrație
Reparațiile de la Biserica „Adormirea Maicii Domnului” sunt gata, la câteva zile înainte de Paști… dar nu prea
Primarul Francisc Boldea a promis că, până la Paști, lugojenii nu vor mai vedea schelele ce „domină” cel mai important edificiu bisericesc ortodox din oraș. Aflată în reparații de foarte mult timp, Biserica cu două turnuri a fost refinisată în totalitate, iar astăzi s-a început demontarea schelelor, pe care muncitorii le-au folosit pentru a putea restaura fațada lăcașului.
Doar că, stupoare: numai un turn din cele două a fost vopsit și redecorat, celălalt păstrându-și înfățișarea învechită. Chiar dacă primăria a ajutat și ajută bisericile din Lugoj și deși s-au investit 1 miliard de lei vechi odată, după care încă 430 de milioane de lei vechi, bani pe care primăria i-a plătit doar parohiei „Adormirea Maicii Domnului” anul trecut, respectiv în 2013, se pare că… nu este suficient. Astfel, primarul nu se poate lăuda că și-a îndeplinit și această promisiune. Dacă va reuși să termine și turnul doi până la Paști, va fi cu adevărat o minune.
Cei veniți astăzi la evenimentul ce are loc aici în fiecare an, denumit „Toaca la Lugoj”, au fost încântați să observe noua culoare a turnului stâng al lăcașului, precum și faptul că încă vor mai fi obligați să vadă o biserică îmbrăcată în schele, de fiecare dată când trec pe lângă aceasta. „Arată foarte bine, galbenul e frumos, dar cel mai important este că se duc schelele și arată și ea a biserică, deși văd că doar un turn este refăcut”, a spus un bătrân venit să-i vadă pe copiii de la ansamblul „Lugojana” cum bat toacele.
Administrație
Nouă autobuze electrice au intrat în circulație la Lugoj. Urmează noi achiziții
Autobuzele electrice din Lugoj au intrat pe traseu la începutul acestei săptămâni. Este vorba despre nouă autovehicule achiziționate printr-un program al Ministerului Dezvoltării, plus stațiile de încărcare aferente. De asemenea, a fost realizată amplasarea provizorie a trei stații de încărcare lentă și a unei stații de încărcare rapidă, până când va fi finalizată autobaza de pe strada Timișoarei, unde vor fi instalate stațiile permanente de încărcare.
„Au fost puse în circulație noile autobuze electrice. Este vorba despre cele nouă autobuze cu o lungime de 10 m fiecare, achiziționate pe fonduri europene în cursul acestui an. Vom înlocui și vechile stații de autobuz, având fondurile necesare în buget. Totodată, avem aprobată și finanțare pe fonduri europene pentru realizarea afișajului electronic în noile stații de autobuz și pentru implementarea e-ticketing-ului”, a declarat Bogdan Blidariu, primar interimar al Lugojului.
În cadrul unor proiecte desfășurate în parteneriat cu comunele Coștei, Victor Vlad Delamarina și Gavojdia, Primăria Municipiului Lugoj va mai achiziționa încă trei autobuze electrice și șase microbuze în acest an.
Administrație
Consilierii lugojeni aprobă proiecte de 24 de milioane de euro, pentru finanțarea din Programul Regional Vest
Consiliul local din Lugoj va aproba, în ședința din 28 martie, depunerea a șase proiecte pentru finanțarea din Programul Regional Vest, de la ADR. Este vorba despre lista de proiecte considerate prioritare din „Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului Lugoj, pentru perioada 2021-2030″. Aceste proiecte ajung la suma totală de 24 de milioane de euro, iar implementarea lor se întinde până în 2027.
„În perioada următoare, municipiul Lugoj urmează să depună spre finanțare o serie de proiecte de mare importanță pentru dezvoltarea localității noastre. În calitate de autoritate de management pentru regiunea de vest, ADR ne-a transmis lista cu documentele care trebuie depuse. Astfel, în ședința ordinară a Consiliului local, vom supune spre aprobare proiectele care au fost selectate din lista de proiecte prioritare cuprinsă în strategia integrată de dezvoltare urbană a municipiului Lugoj, pentru perioada 2021-2030, care îndeplinesc criteriile de finanțare ale ADR Vest”, a declarat primarul interimar Bogdan Blidariu.
Programul Regional Vest este principalul instrument de finanțare din fonduri europene care sprijină creșterea economică, creșterea calității vieții și dezvoltarea durabilă în Regiunea Vest.
Viziunea Programului Regional Vest 2021-2027 este de a avea o regiune competitivă la nivel european, cu un nivel ridicat de cercetare-dezvoltare, inovare și digitalizare, capabilă să atragă și să capitalizeze investiții, conectată intern și internațional, ai cărei cetățeni beneficiază de servicii. publice eficiente, în localități cu o calitate a vieții ridicate.
Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest gestionează programe de dezvoltare regională din fonduri europene în Regiunea Vest – județele Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș.
Începând cu perioada de finanțare 2021-2027, ADR Vest este Autoritate de Management pentru Programul Regional Vest, care va însemna investiții de peste 1,18 miliarde euro în regiune. Mai multe detalii despre atribuțiile Autorității de management regăsiți aici. Mai jos găsiți și lista proiectelor pe care Lugojul le depune:
Administrație
Primăria depune proiectele pentru obținerea a 10 milioane de euro, pentru refacerea parcurilor și construirea unei rețele de piste de biciclete
Administrație
Urmașii urmașilor noștri vor circula pe ea. CNAIR a suspendat licitația pentru proiectarea lotului Caransebeș-Lugoj, de pe ,,Autostrada Sudului”
Licitația pentru proiectarea preliminară (studiu de fezabilitate) a lotului Caransebeș-Lugoj, lotul 4 al Autostrăzii Sudului Filiași-Lugoj este în continuare suspendată, deși marți, 19 martie este termenul-limită pentru depunerea ofertelor. Compania de Drumuri a suspendat licitația, cel mai probabil, ca urmare a solicitărilor de clarificare pe care le-au cerut firmele de proiectare. Lotul 4 are o lungime de 50 de km., iar contractul o valoare cuprinsă între 18,5 și 22 milioane lei, arată Economedia.ro
Conform sursei citate, a doua licitație pentru proiectarea preliminară (studiu de fezabilitate) a lotului 4 Caransebeș-Lugoj care face parte din proiectul ,,Autostrăzii Sudului” Filiași-Lugoj a fost publicată pe 2 februarie 2024 în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP). Prima procedură, lansată în aprilie 2022 a fost anulată în primele zile din ianuarie din cauza proiectantului câștigător din Turcia care a refuzat sau nu a reușit să depună actele necesare semnării contractului (detalii aici). Față de prima procedură, CNAIR a menținut costul estimat de 18 milioane lei, dar a adăugat o lună (prima licitație avea 20 de luni). Rămâne de văzut dacă cei trei proiectanți de pe loturile Filiași-Caransebeș unde sunt contracte semnate vor respecta termenele de predare, iar Ministerul Transporturilor nu a greșit atunci când a reziliat (ilegal după cum a decis CNSC) procedura veche pentru tot drumul Craiova-Lugoj al cărui contract de proiectare la cheie avea șanse de semnare cu Egis.
Primele trei loturi, de la Filiași la Caransebeș au contracte semnate pentru studiul de fezabilitate cu DP Consult, Egis și Proiect Consult Regiunea Transilvania.
De la București la Alexandria, contractul pentru documentația tehnică este în derulare cu DP Consult și se fac foraje pentru studiul geotehnice, dar cu un singur utilaj.
- Administrațieo săptămână în urmă
Urmașii urmașilor noștri vor circula pe ea. CNAIR a suspendat licitația pentru proiectarea lotului Caransebeș-Lugoj, de pe ,,Autostrada Sudului”
- Divertismento săptămână în urmă
Topul 5 restaurante din Lugoj, conform celei mai mari platforme din lume din domeniul ospitalității
- Divertisment6 zile în urmă
S-a deschis prima prăjitorie de cafea din Lugoj. Iubitorii licorii sunt așteptați la o degustare
- Politicăo săptămână în urmă
George Simion, declarații scandaloase la Lugoj, despre „boul” de la Cotroceni și primarii „nebuni, nesănătoși la cap”
3 Comments