Connect with us

Social

Primăria Lugoj a “pierdut” aproape 200 de hectare de păşune, majoritatea transformate în balastiere

Publicat

în

FOTO arhiva

Raportul Curţii de Conturi scoate la iveală grave nereguli asupra modului de organizare și ținerea la zi a evidenței patrimoniului, la Primăria Lugoj, deoarece nu s-au respectat cerințele cadrului legal în privința evidenței cadastrale și contabile a pășunilor. Acestea nefiind evaluate, înregistrate în evidența contabilă și nici înscrise integral în cartea funciară.

192,8 de hectare au ajuns la diferiţi beneficiari

Pe baza propunerilor comisiei județene pentru stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor, a fost emis de prefectul judeţului, în anul 1994, un ordin privind trecerea în proprietatea Municipiul Lugoj şi administrarea Consiliului Local a păşunii comunale în suprafață totală de 972,65 hectare păşune. Deși acest teren aparține entității publice verificate, respectiv domeniului privat al Municipiului Lugoj, acesta nu a fost evaluat și nu se regăsește în patrimoniul acesteia, fiind astfel încălcate, atât reglementările contabile în vigoare, cât și prevederile privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.       

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Din cauza diferenţei dintre suprafaţa de teren atribuită prin ordinul prefectului de 972,65 hectare păşune şi suprafaţa de 779,8114 hectare pentru care a fost realizat amenajamentul pastoral, auditorii Curţii de Conturi au solicitat personalului de specialitate din cadrul unităţii administrativ teritoriale, argumentarea acestor diferenţe.

RETIM

Reprezentanţii Primăriei Lugoj au arătat că au acordat suprafeţe din păşune pentru construirea centurii municipiului Lugoj, persoanelor fizice la Legea 18/1991 şi pentru efectuarea unor lotizări în vederea realizării de construcţii de locuinţe. Din suprafaţa totală de 972,65 hectare păşune, suprafaţa totală de 192,8708 hectare se susţine că a fost scoasă din păşune, suprafaţă rămasă ca păşune fiind de 779,8114 hectare.

După verificări, inspectorii au ajuns la că concluzia că: “Pentru suprafaţa de 6,83 ha păşune (din suprafaţa totală de 192,8708 hectare ) nu au fost puse la dispoziţia echipei de audit, documente care să susţină scoaterea din evidenţă a suprafeţei de păşunat, cu toate acestea, această suprafaţă nu a fost cuprinsă în amenajamentul pastoral. Suprafaţa de 20,9 ha. păşune care a făcut obiectul H.C.L.M. Lugoj nr. 42/18.02.2003, modificată prin H.C.L.M. Lugoj nr. 83/18.03.2003, care ulterior a făcut obiectul unor dezmembrări în serie, dreptul de administrare fiind în favoarea Consiliului local al Municipiului Lugoj, este evidenţiat în planul cadastral ca păşune, suprafaţa de 1.823 mp de teren este destinată pentru drum. Terenul situat pe DN 6, spre Caransebeş a făcut obiectul Contractului de asociere dintre Consiliul Local Municipal Lugoj şi S.C. AEGEF GRUP S.R.L. La art. 33 din contract a fost prevăzut ca „după încetarea contractului de asociere, OFERTANTUL se obligă să predea ACCEPTANTULUI terenul ce face obiectul asocierii, în condiţii care asigură exploatarea în siguranţă în cadrul unei activităţi din domeniul agricol (exemplu piscicol) şi în condiţii impuse de Inspectoratul pentru protecţia mediului, prin acordul de mediu.” Se constată că nici această suprafaţă de teren nu a fost cuprinsă în amenajamentul pastoral şi nu a fost inventariată în conformitate cu destinaţia înscrisă în actele cadastrale şi în conformitate cu prevederile legale. Suprafaţa totală de 41,40 ha care a făcut obiectul H.C.L.M. Lugoj nr. 29/23.02.2006, prin care s-a aprobat schimbarea temporară a destinaţiei unor terenuri din păşune în terenuri pentru exploatare produse balastiere, nu se regăsesc de asemenea în amenajamentul pastoral.”, se arată în raportul curţii de conturi.

Conform aceluiaşi document, concesionarea terenurilor a fost aprobată prin hotărâri ale consiliului municipal. În anul 2006, o suprafaţă de 159.000 mp a fost concesionată în favoarea SC ”COMPACT PRODUCT” SRL pentru o perioada de 5 ani, întocmindu-se contracte de concesiune a terenului pentru exploatare produse de balastieră. În anul 2007, a fost aprobată concesionarea terenului în suprafaţă de 163.500 mp, pentru exploatare balastieră,  în favoarea SC DAMINIX SRL pentru o perioada de 5 ani.

La art. 9 litera h)  din contract a fost prevăzut ca „după încetarea contractului de concesiune, concesionarul are obligaţia să redea concedentului terenul ce face obiectul concesiunii, în condiţii care asigură exploatarea în siguranţă în cadrul unei activităţi din domeniul agricol (exemplu piscicol) şi în condiţii impuse de Inspectoratul pentru protecţia mediului, prin acordul de mediu.” Articolul 20 din contractul de concesiune prevede: „ În situaţiile de încetare a contractului prevăzute la art.19 bunurile imobile construite de concesionar pe terenurile proprietate de stat trec la sfârşitul concesiunii în proprietatea concedentului, potrivit regulilor referitoare la accesiunea imobiliară artificială.”

Primăria „a uitat” să-şi mai ia terenurile înapoi

În timpul verificării, Curtea de Conturi a solicitat Primăriei Lugoj prezentarea autorizaţiilor de construire pentru deschiderea activităţii de exploatare a produse de balastieră, conform prevederilor contractuale stipulate în contractele mai sus menţionate, însă reprezentanţii entităţii susţin că nu au fost emise astfel de autorizaţii. De asemenea nu s-a pus la dispoziţia auditorilor, documente din care să rezulte încetarea activităţii de exploatare balastieră, şi nici documente prin care se predă terenul în cauză Primăriei Lugoj, în condiţii care să asigure exploatarea în siguranţă a unei activităţi din domeniul agricol (exemplu piscicol) şi în condiţii impuse de Inspectoratul pentru protecţia mediului, prin acordul de mediu.

Din centralizatorul agregatelor exploatate de Compact Product S.R.L. şi Daminix S.R.L., întocmit de Compartimentul comercial din cadrul entităţii auditate, rezultă că cele două societăţi care au concesionat teren în vederea realizării activităţii de exploatare produse de balastieră, au realizat venituri din această activitate şi în consecinţă se dovedeşte că au exploatat aceste terenuri.

Pentru verificarea realităţii în teren, auditorii Curţii de Conturi, împreună cu reprezentanţii Primăriei Lugoj, s-au deplasat la trupurile de păşune care au făcut obiectul celor două contracte de concesiune pentru exploatarea produselor balastiere. La momentul deplasării nu s-a constatat activitate de exploatare balastieră activă; trupurile de păşune prezintă taluzuri, cu denivelaţii şi excavări ca urmare a activităţii de exploatare balastieră; terenurile în cauză sunt acoperite de vegetaţie spontană, inclusiv arbori şi arbuşti; la faţa locului, pe terenul identificat cu număr cadastral  Ps 999 şi Ps 998 s-a  observat o porţiune excavată , având o adâncime de aproximativ 4 m, în formă ovală, având un diametru de aproximativ 100 m, iar altul de aproximativ 40 m, fiind prezentă vegetaţie.

Din cele constatate, se reţine faptul că la încheierea exploatării de agregate minerale, nu a fost realizată amenajarea spaţiilor verzi, nu a fost asigură exploatarea în siguranţă în cadrul unei activităţi din domeniul agricol (exemplu piscicol), conform prevederilor contractuale.

Faţă de cele prezentate, se constată pe de o parte faptul că nu s-a procedat la evaluarea, înregistrarea în evidența contabilă și nici la înscrierea integral în cartea funciară a suprafeţelor de păşunat, precum şi la neinventarierea suprafeţelor de păşune în conformitate cu situaţia reală şi documentele care atestă proprietatea acestora. Neîndeplinirea prevederilor stipulate la art. 9 litera h) din contractele de concesiune mai sus menţionate, a condus la, neincluderea în categoria exploatărilor agricole (piscicole) a celor 32,25 ha. care aparţin Consiliului Local Lugoj, precum şi la nerealizarea de venituri acestuia. Prin neintroducerea terenului în circuitul agricol se diminuează veniturile unităţii administrativ teritorială. Cauzele şi împrejurările care au condus la producerea abaterii: ordonatorul de credite, primarul municipiului, nu a asigurat funcționarea corespunzătoare a formelor de control intern;

Consecinţele economico-financiare, care rezultă din neaplicarea prevederilor legale privind proprietate publică/privată, regimul juridic al acesteia și cele referitoare la inventarierea și evidența contabilă a bunurilor din domeniul public/privat al localității se concretizează în prezentarea de situații financiare eronate prin denaturarea valorii activelor necurente și a capitalurilor proprii.

Echipa de audit a cerut  Reglementarea situației juridice a terenurilor (păşune), ţinând cont de clauzele contractuale, aferente contractelor de concesiune, respectiv de asociere şi Efectuarea demersurilor necesare și legale în vederea evaluării şi înregistrării în evidenţa contabilă şi cadastrală a tuturor terenurilor – păşuni, care sunt în proprietatea Municipiul Lugoj.

 

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Social

Un lugojean realizează picturi la comandă cu și despre orașul de pe Timiș

Publicat

în

Un pictor din Lugoj realizează lucrări la comandă cu și despre orașul de pe Timiș. Cristian Watzlawek este fost grafician la Mondial și realizează picturi cu orașul, dar și orice alte subiecte, după bunul plac al clientului. Artistul este cunoscut printre lugojeni pentru lucrările realizate de-a lungul anilor, având mai multe expoziții cu tematică lugojeană.

Bărbatul a postat pe un grup de Facebook oferta lui. Prețurile pentru o pictură pleacă de la 250 de lei și cresc în funcție de mărime și tehnică. Cristian, de loc din Cotu Mic, spune că poate fi contactat pe Facebook de către cei care doresc să le fie pictat o vedere cu Lugojul.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Cristian Watzlawek a absolvit Liceul de Arte Plastice din Timișoara. Este pasionat de pictură și design grafic, având zeci de ani de experiență în domeniu.

RETIM

Citiţi mai departe

Social

Încă 40 de copaci de rezervat în parcul care se face la Lugoj, în amintirea persoanelor dragi dispărute

Publicat

în

Proiectul privind plantarea a 100 de copaci, în amintirea celor dispăruți, care vor forma un parc în zona fostului hipodrom din Lugoj, a avut reacții extraordinare în rândul românilor. Vă reamintim că, la Lugoj pe circa 6.000 de metri pătrați, Asociația Zi de Bine, plantează 100 de copaci în amintirea unor persoane dragi, care nu mai sunt printre noi. Pe fiecare copac va exista un cod QR, care, dacă e scanat, va duce pe site-ul plantatiinamintire.ro, la povestea persoanei în memoria căreia au fost plantați copacii.

Fosta prezentatoare a știrilor TV, Melania Medeleanu, reprezentanta asociației Zi de Bine, a fost impresionată de numărul de oameni care doresc să rezerve un copac. Cei de la Lugoj au fost rezervați în doar trei zile, după publicarea anunțului pe site-ul asociației. Melania Medeleanu anunță că se mai pot rezerva încă 40 de copaci.

„Pentru voi, lugojeni, bănățeni – și doar pentru voi deocamdată, mai spunem 40 de povești. Dacă ați pierdut pe cineva drag și vreți să plantați un copac în memoria lui, intrați pe site și rezervați-vă iute unul. Și pentru aceia care nu sunt legați de Banat, facem o promisiune: vor urma alte și alte parcuri de acest fel. București în primăvară. Și scriem de zor primăriilor din toată țara să ne sprijine. Pentru ca dorul fiecăruia dintre noi să se transforme în viață.”, transmite Medeleanu.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Primul parc PLANTAȚI ÎN AMINTIRE va fi gata în luna Noiembrie, în Lugoj. Aleile au fost trasate, pământul nivelat. Mestecenii poveste sunt pe drum.

RETIM

„Alege un copac, spune-ne povestea!

Pentru cei care intră în parc întâmplător e doar un parc. Se vor plimba pe alei, se vor odihni pe bănci sau la umbra copacilor. Pentru tine, copacul plantat în memoria celui pe care l-ai iubit va ocroti cu umbra lui un om necunoscut care-și caută tihna.

100 DE POVEȘTI. 100 DE OAMENI DRAGI A CĂROR AMINTIRE VA DĂINUI.

Scrie o întâmplare cu cel drag pe care ți-ar plăcea ca oamenii să și-o amintească despre el si trimite-o pe adresa zidebine@zidebine.ro, alături de o fotografie reprezentativă. Atenție, textul trebuie să aibă max. o pagină pe care, dacă vei dori, colegii noștri te vor ajuta să-l șlefuiești.”

Citiţi mai departe

Social

Vlăduț, un bebeluș de numai trei luni, născut cu malformații la inimă, are urgent nevoie de ajutor

Publicat

în

Aproape 1.000 de copii cu boli de inimă ce au nevoie de intervenții chirurgicale se nasc în fiecare an în România. Potrivit Ministerului Sănătății, din aceștia, aproximativ 150 reprezintă urgențe. Este și cazul lui Vlăduț, un bebeluș născut în urmă cu trei luni într-un spital din Reșița.

,,Au decis să ni-l dea acasă, spunându-ne că ei nu pot face nimic pentru el… Am simțit că nu mai am nicio putere, că tot cerul mi se prăbușește în cap. Am simțit cum sufletul mi se rupe!” Este strigătul disperat al unui tată de 27 de ani, care visa de luni bune la momentul în care își va ține prima dată în brațe copilul. În schimb s-a trezit neputincios în fața unei situații neprevăzute și a unui sistem care nu poate face nimic pentru fiul lui. La doar o zi de la naștere, copilul a fost transferat de urgență de la Reșița la Timișoara. A durat o lună până medicii au reușit să îi pună un diagnostic:  multiple malformații cardiace!

,,A doua zi după naștere am aflat că are ceva probleme la inimă, dar ce are concret și cât de grav este am descoperit după aproximativ o lună de investigații. Nu îmi pot explica cum s-a ajuns aici! Noi am stat în Germania până acum câteva luni. Am făcut controale regulate. Ultimul control a fost cu două săptămâni înainte de naștere. Tot timpul doctorul ne-a spus: <<Totul este bine! Aveți un băiețel perfect sănătos!>>”, ne-a povestit Viorel, tatăl lui Vlăduț.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Pentru că starea bebelușului era critică, familia a decis să îl transfere la o clinică din Turcia. Cum situația era extrem de gravă și orice amânare ar fi pus viața copilului în pericol, medicii de acolo au decis să îl opereze de urgență, chiar dacă intervenția costa 30.000€, iar părinții epuizaseră toate resursele pe care le aveau la acel moment.

RETIM

,,Operația a fost un succes și Vlăduț s-a simțit bine în primele două săptămâni după intervenție. Până ieri!… Am fost anunțați de personalul medical că a făcut febră foarte mare și are o infecție în sânge! Noi suntem în clinică cu el, dar nu putem să îl vedem când vrem noi, se află într-un mediu septic! Personalul ne anunță regulat cum evoluează starea lui de sănătate. După câteva ore febra i-a mai scăzut și sperăm să se recupereze, dar riscurile sunt destul de mari, iar el atât de mic”, ne-a mărturisit vizibil îngrijorat Viorel.

Bebelușul mai are nevoie de încă două investigații pe cord deschis. Părinții trebuie să facă însă rost de bani pentru a o achita pe prima! Cei doi tineri nu au în prezent un loc de muncă. S-au întors de curând din Germania, unde lucrau la o fabrică de mobilă. Când a aflat că vor avea un copil, angajatorul a refuzat să le mai pună la dispoziție o locuință! Tânăra familie a căutat un apartament cu chirie, însă costurile fiind prea mari nu și-au putut permite, așa că au fost nevoiți să se întoarcă în țară.

,,De când ne-am întors nu am avut timpul necesar să caut un loc de muncă! Am alergat între spitale din prima zi de naștere a copilului meu. Soția mea are nevoie să îi fiu aproape. M-am ocupat de toate formalitățile: obținere de vize, bilete de avion, cazare în Turcia. Am fost numai pe drumuri. Am căutat sprijin la prieteni. Părinții noștri ne sunt alături, mulțumesc lui Dumnezeu! Ne descurcăm destul de greu financiar, dar cu ajutorul Asociației Salvează o inimă sperăm să strângem banii necesari pentru a ne salva copilul,” mărturisește Viorel.

Cei doi tineri sunt practic între ciocan și nicovală – trebuie să achite banii pentru operațiile copilului, dar nu au cu ce, iar timpul în care Vlăduț mai poate fi salvat se scurge rapid.

,,Orice donație în conturile Asociației Salvează o inimă îl poate salva pe acest micuț de la o soartă tragică. Ajutorul nostru comun îi poate repara inimioara și poate oferi acestei tinere familii un nou început. De noi toți depinde viața unui băiețel de numai 3 luni. Doar împreună reușim!” Vlad Plăcintă, președinte Salvează o inimă.

Pentru donații și sponsorizări din partea companiilor accesați linkul: https://salveazaoinima.ro/vlad-foale/

Denumire entitate: Asociația „SALVEAZĂ O INIMĂ”

Cod de înregistrare fiscală: 31015982

Cont RON: RO05BTRL00701205W82870XX

Cont EUR: RO28BTRLEURCRT00W8287001

Cont USD: RO68BTRLUSDCRT00W8287001

Cod SWIFT: BTRLRO22

Cod BIC: BTRL

Banca Transilvania Botoșani 

Vă rugăm să specificați în transferul bancar, la detaliile plății, numele Vlad Foale!

Citiţi mai departe

Social

AVERTIZARE Înșelătorie în numele E.ON: „Nu dați curs mesajelor primite prin Whatsapp/SMS”

Publicat

în

E.ON Energie România își avertizează clienții să nu ia în considerare și să nu dea curs mesajelor primite, în ultimele zile, prin intermediul Whatsapp/SMS, în numele companiei, privind necesitatea unei deplasări la magazinele E.ON și depunerea unei cereri, până la 1 octombrie, pentru a beneficia de schema de sprijin.

Aceste mesaje NU sunt expediate de E.ON Energie România, iar dacă primiți mesaje care conțin îndemnuri de a completa rapid cereri sau de a accesa link-uri, recomandarea noastră este să NU dați curs acestor invitații!

„Specialiștii noștri în CyberSecurity investighează acest incident pentru a identifica și transmite informații utile către instituțiile specializate ale statului care sunt autorizate să ia măsuri pentru prevenirea unor situații similare. În legătură cu schema de sprijin stabilită de către statul român, privind plafonarea prețurilor la electricitate și gaze naturale pentru perioada 1 septembrie 2022 – 31 august 2023, găsiți informații corecte și complete pe pagina noastră de internet, prin accesarea link-ului https://www.eon.ro/plafonare-pret”, arată reprezentanții companiei.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

RETIM

Totodată, compania face următoarele precizări:

• ca persoane fizice, nu e nevoie să depuneți nicio cerere pentru a beneficia de acest sprijin;

• persoanele juridice, în funcție de domeniul de activitate, pot depune o solicitare online, prin accesarea paginii https://www.eon.ro/clienti-business/cerere-oug119

• dacă este necesar să veniți în magazinele E.ON, asigurați-vă că v-ați programat vizita care se face exclusiv online, folosind serviciul E.ON eBooking accesând link-ul https://www.eon.ro/programare-online sau la telefon 0265 208 466.

 

 

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite