Connect with us

Administrație

Grindeanu a anunțat când încep lucrărilor pentru lotul cu tuneluri de pe Autostrada Lugoj-Deva

Publicat

în

RETIM

Constructorul român UMB va demara lucrările pentru finalizarea lotului 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, cel cunoscut sub numele de „lotul cu tuneluri din PNRR”, în aproximativ două săptămâni, conform anunțului făcut vineri de către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la Timișoara.

Potrivit declarațiilor ministrului, în următoarele două săptămâni se va da startul lucrărilor și pe tronsonul Margina-Holdea, cunoscut și sub denumirea de „zona cu tuneluri pentru urși”. Compania responsabilă de execuție, UMB, care este și implicată în proiectul centurii Timișoara Sud, urmează să aducă materialele necesare și se află în faza finală a procesului de proiectare. Termenul stabilit pentru finalizarea acestui lot este sfârșitul lunii noiembrie.

Sorin Grindeanu a subliniat că, în urma discuțiilor avute cu conducerea companiei, se estimează că utilajele pentru lucrările pe tronsonul Margina-Holdea vor fi aduse în săptămâna viitoare sau cel târziu în două săptămâni, având în vedere stadiul avansat al proiectului tehnic.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Cu toate acestea, este important de menționat că șantierul de pe Autostrada A1 Lugoj-Deva va fi demarat fără un contract de supervizare semnat, deși licitația pentru acesta a fost lansată acum aproximativ jumătate de an. Lotul Holdea-Margina, în lungime de aproape 10 km, include și o secțiune de 2 km de tuneluri cu galerie dublă.

Contractul pentru acest lot a fost semnat în 2022 cu Asocierea UMB-Euro Asfalt, o firmă din Bosnia-Herțegovina cu experiență în construcția de tuneluri pe autostrăzile din Balcani. Durata estimată pentru finalizarea lucrărilor este de 45 de luni, dintre care primele 11 luni sunt alocate proiectării, iar următoarele 34 de luni execuției efective.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primǎria Lugoj se pregătește de mutare. „Ne aflăm în faza de evaluare a ofertelor”

Publicat

în

RETIM

Primăria Municipiului Lugoj a anunțat relocarea temporară a activităților administrative, pe durata lucrărilor de renovare și modernizare a palatului administrativ. Decizia vine după ce autoritățile locale au demarat un proiect amplu de reabilitare și eficientizare energetică a clădirii istorice, care datează din secolul al XIX-lea și servește drept sediu principal al administrației lugojene.

Lucrările sunt estimate să dureze 18 luni și includ modernizarea sistemelor electrice și sanitare, dar și implementarea unor soluții de eficiență energetică pentru a reduce costurile operaționale ale clădirii. Noua administrație urmează să decidă unde se va muta activitatea pe durata lucrărilor.

„În acest moment ne aflăm în faza de evaluare a ofertelor, astfel că, momentan, nu putem oferi declarații suplimentare. Imediat ce toate detaliile vor fi finalizate și vom dispune de informații complete și actualizate, vom reveni cu clarificări suplimentare. De asemenea, vom organiza marți, 12 noiembrie, la ora 13:00, o conferință de presă în cadrul căreia vom furniza detalii complete, inclusiv referitoare la această situație”, a declarat Laura Vieru, consilier personal al primarului.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Conform surselor Lugojeanul, varianta cea mai probabilă este clădirea fostei prefecturi. Renovată recent, clădirea este în mare parte goală, fiind gata să găzduiască birourile primăriei. Și alte instituții locale, cum ar fi cele situate la fosta Bancă Agricolă, s-au arătat interesate să se mute în palatul fostei prefecturi în anii ce urmează.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Lugojului are consilier pe probleme de comunicare, pentru prima dată în istoria modernă a orașului

Publicat

în

RETIM

Călin Dobra, proaspăt investit în funcția de primar al Lugojului, aduce o premieră pentru orașul de pe Timiș: și-a angajat o consilieră pe probleme de comunicare și presă. Laura Vieru a fost consilier personal al lui Dobra și în perioada în care acesta ocupa funcția de președinte al Consiliului Județean Timiș.

Originară din Republica Moldova, Vieru se va ocupa de relația cu presa pe durata angajamentelor administrative ale primarului lugojean. Vieru are un palmares impresionant în presa locală și națională.

„Am lucrat încă din facultate la un ziar, *Timpul* se numea, apoi am trecut la ProTV Chișinău. Mai târziu am ajuns la Timișoara, tot la ProTV, ca reporter de eveniment, iar apoi la Digi24, unde am lucrat câțiva ani. La un moment dat, am plecat la TVT89, unde am învățat să editez știrile pe care le realizam pentru jurnal. Am lucrat apoi ca și consilier la Consiliul Județean și, respectiv, la Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în județul Timiș.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Am fost și producător de televiziune la Televiziunea Medicală, la emisiuneaAlo 112, unde mergeam cu ambulanța pe teren, la cazuri. Ulterior, am plecat la Universitatea Politehnica din Timișoara, unde sunt producător de emisiuni – un podcast și o emisiune, Timișoara cu stil. Eu editez, eu prezint, eu fac totul”, a declarat Laura Vieru pentru Lugojeanul.

Noua consilieră pe probleme de comunicare a primarului lugojean nu se teme de muncă intensă. Spune că își poate gestiona timpul în mod productiv și că nu este obișnuită să stea degeaba, ci preferă să fie mereu productivă.

Laura Vieru, în vârstă de 42 de ani, își dorește să stabilească o relație eficientă cu jurnaliștii din oraș, mai ales că fosta administrație a limitat, cel puțin inițial, accesul presei la informații vitale despre activitatea internă a primăriei lugojene.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Lugojului, solicitare către Ministerul Transporturilor în legătură cu pasajul de pe strada Bocșei

Publicat

în

Primarul Călin Dobra a răspuns unei solicitări de a se întâlni la sediul instituției cu un grup de cetățeni din municipiul Lugoj, care au cerut o audiență pentru un subiect important legat de infrastructura locală. Oamenii locuiesc în zona străzii Bocșei unde se ridică un pasaj suprateran peste calea ferată, o investiție prevăzută în proiectul de modernizare a căii ferate Arad-Timișoara-Lugoj-Caransebeș, derulat de Compania Națională de Căi Ferate „CFR” – SA. Aceștia sunt nemulțumiți de soluție și cer ca pasajul să fie subteran, pentru a nu îngropa efectiv întreaga zonă.

RETIM

Alături de primarul Călin Dobra, la discuție au participat și specialiști în domeniu, inclusiv reprezentanți ai constructorului și arhitectul șef al primăriei, Dinel Mazilu.

“Discuțiile s-au axat pe viitorul pasaj suprateran și dorința oamenilor de a se realiza un pasaj subteran. Am adus și specialiști, reprezentanți ai constructorului și arhitectul șef, Dinel Mazilu, care au prezentat plusurile și minusurile, argumentând că un pasaj suprateran ar fi mai benefic pentru locuitorii din zonă.

Am decis să înaintăm o adresă către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, beneficiar al acestei lucrări, în ideea de a fi luată în considerare această solicitare a comunității și ce presupune o asemenea solicitare. În plus, încercăm să găsim o soluție pentru persoanele vârstnice, persoanele cu dizabilități, pentru bicicliști și pentru pietoni, astfel încât aceștia să nu fie nevoiți să traverseze calea ferată pe pasajul suprateran.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

Sunt ferm convins că, în perioada următoare, vom avea niște răspunsuri la doleanțele cetățenilor cu privire la această propunere”, arată primarul.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Lugojului s-a declarat nemulțumit de activitatea Consiliului Local Municipal

Publicat

în

Primarul municipiului Lugoj, Călin Dobra, a vorbit recent despre dificultățile legate de organizarea ședințelor Consiliului Local Lugoj în spații improvizate. Acestea s-au desfășurat în sala de cinematograf și în sala de protocol a Primăriei Lugoj. Dobra a făcut apel și la o mai bună organizare în cadrul comisiilor de specialitate. Acesta și-a exprimat nemulțumirea față de desfășurarea actuală a ședințelor și a subliniat necesitatea de a avea proceduri clare și eficiență în dezbaterea proiectelor importante pentru comunitate.

RETIM

Dobra a subliniat că este esențial ca toți consilierii să fie bine informați înainte de ședințe de consiliu, inclusiv prin întâlniri online, dacă este nevoie, pentru a asigura că avizele și amendamentele sunt pregătite în timp util. „Consilierii trebuie să fie deja informați, să ridice probleme și să dezbatem proiectele într-o procedură clară,” a declarat primarul.

Primarul a menționat că, în prezent, ședințele consiliului se desfășoară într-o sală improprie, cu proiecții video pentru cei care participă online și un sistem de vot rudimentar, prin ridicarea mâinii, ceea ce creează dificultăți în urmărirea și înregistrarea corectă a voturilor. „Nu sunt mulțumit de desfășurarea acestor ședințe de consiliu. Spațiul este impropriu, sistemul de vot este deficitar, iar monitorizarea voturilor este dificilă,” a spus Dobra.

Primăria intenționează să identifice o soluție pe termen lung pentru îmbunătățirea desfășurării ședințelor Consiliului Local, inclusiv prin găsirea unui spațiu adecvat și prin transmiterea în direct a ședințelor, pentru a asigura transparența față de lugojeni. O sală adecvată la nivelul clădirii administrative este în căutare, deși primarul a subliniat că fosta sală de ședințe de la etajul doi, care era bine adaptată pentru astfel de întâlniri, a fost reamenajată cu o altă destinație.

Lugoj: Concert de colinde cu Paula Hriscu

„Vom veni cu propuneri de îmbunătățire a activității Consiliului Local pentru a asigura un caracter public și transparent al ședințelor, astfel încât cetățenii să fie informați și să poată participa la luarea deciziilor importante pentru orașul nostru,” a concluzionat Dobra.

Citiţi mai departe

Cele mai citite