Administrație
Datorii la apă și canalizare de peste 650.000 de lei la Lugoj. Rău-platnicii vor fi debranșați
Lugojenii stau prost la capitolul taxe și impozite, mai ales la cele de apă și canalizare. Potrivit Meridian 22, societatea care se ocupă cu apa și canalizarea în municipiul de pe Timiș, rău-platnicii s-au înmulțit din nou, acumulând datorii importante.
“Având în vedere că Legea nr. 241/2006, republicată stipulează la articolul 32, alin (1) că operatorii de apă și canalizare au dreptul să sisteze furnizarea/prestarea serviciului acelor utilizatori care nu-și achită contravaloarea serviciilor furnizate/prestate în cel mult 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului scadent de plată a facturilor, prin debranșarea de la rețeaua publică, Meridian 22 S.A. va trece la punerea în aplicare a acestei măsuri legale în paralel cu recuperarea debitelor la instanță.
Se vor parcurge integral procedurile legale (respectiv notificarea prealabilă) condiție care se consideră îndeplinită și în cazul refuzului de primire din partea utilizatorului. Menționăm că soldul neachitat cu scadență până la data de 31.12.2019 pentru utilizatorii casnici (blocuri și case) inclusiv majorările de întârziere, este în sumă 650.340 lei. Toate aceste datorii sunt generate cu mult înainte de apariția stării de urgență, din data de 16 martie, deci nu sunt cauzate de aceasta, ci de faptul că unii consumatori nu au înțeles să-și achite datoriile față de firma noastră”, au precizat cei de la Meridian 22 SA.
Permanentizarea acestei situații pune în pericol, în perioada următoare, livrarea apei potabile și pentru persoanele care își achită la timp facturile de utilități, prin faptul că, spun cei de la Meridian, nu pot recupera cheltuielile efectuate și nu au posibilitatea onorării obligațiilor față de furnizori.
“După cum am observat și în anii anteriori, soluția debranșării de la rețeaua publică de distribuție a apei potabile este singura soluție în vederea recuperării debitelor de la consumatorii rău platnici. Pe cale de consecință, începând cu data de 18 mai se vor trimite la toți restanțierii preavizele de plată și somațiile de debranșare”, scrie Meridian 22 SA.
Toți restanțierii vor fi așteptați pentru achitarea debitelor la caseria societăți, existând de asemenea și alte modalități de plată: prin Internet – Banking sau la punctele Pay-Point, Un-doi centru plăți.
Administrație
Primăria Lugoj a stabilit ce va cumpăra din bani publici în 2021
Primăria Lugoj a publicat un plan de achiziții pentru anul 2021. Astfel, lugojenii pot vedea unde vor fi cheltuiți banii de la bugetul local, putând consulta întreaga listă pe SEAP. Programul anual al achizițiilor publice a fost publicat la mijlocul lunii ianuarie și cuprinde toate investițiile majore pe care Lugojul ar urma să le realizeze în 2021, dar și după încheierea anului curent. Acestea nu sunt toate investițiile pe care primăria le va realiza în 2021, ci doar o parte dintre achizițiile pe care administrația și le-a propus.
Iată care sunt achizițiile din planul pentru 2021 la Lugoj:
Utilaje Multifuncționale pentru deszăpezire (SSML) – 1.218.000 lei cu TVA;
Țarcuri pentru deșeuri selective – 974.000 lei cu TVA;
Autospecială Poliție cu dotări specifice – 300.000 lei cu TVA;
Vehicule de aspirat străzile – 244.000 lei cu TVA;
Vehicule de măturat străzile – 487.000 lei cu TVA;
Achiziționare camere de supraveghere a rampelor clandestine de gunoi – 200.000 lei cu TVA;
Proiectare Instalație de Climatizare – încălzire/răcire și uscare /umidificare pentru Clădirea Primăriei Municipiului Lugoj – 250.000 lei cu TVA;
Proiectare – Refacere subsol al Clădirii Primăriei Municipiului Lugoj, asanare umezeală, compartimentare, consolidare – 150.000 lei cu TVA;
Expertiză tehnică a pasarelei pietonale din Cartier Cotu Mic pentru stabilirea posibilității de transformare a acesteia în pod rutier – 250.000 lei cu TVA;
Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru obiectivul Consolidare și Reabilitare Pod Beton amplasat pe str. Coloman Wallisch, peste râul Timiș – 238.000 lei cu TVA;
Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru 2 Corpuri de Clădire, corp principal și corp secundar Liceul Teoretic C. Brediceanu – 300.000 lei cu TVA;
Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru Corp Clădire principal Liceul I. Hasdeu – 180.000 lei cu TVA;
Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru Corp Clădire cu destinația internat – Colegiul V. Braniște – 270.000 lei cu TVA;
Expertize tehnice în scopul realizării cărților tehnice ale construcțiilor – 300.000 lei cu TVA;
Implementare prevederi HG nr. 777/2016 RENNS – Registrul Electronic Național al Nomenclaturilor Stradale – 200.000 lei cu TVA;
Studiu de Fezabilitate Extindere canalizare în Municipiul Lugoj și realizare decantoare de hidrocarburi – 250.000 lei cu TVA;
Studiu de Fezabilitate privind construirea unui nou Spital în Municipiul Lugoj – 250.000 lei cu TVA;
Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru obiectivul Consolidare și Reabilitare Pod de Fier – 238.000 – lei cu TVA;
Studiu de Fezabilitate și PT pentru amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale în Municipiul Lugoj – 1.132.205 lei cu TVA;
Studiu de Fezabilitate și PT pentru Reabilitarea spațiilor verzi și modernizarea parcurilor în Municipiul Lugoj – 724.770 lei cu TVA;
Concurs de soluții – 38 Fântâni forate – 59.500 lei cu TVA;
Reparare prin plombare străzi cu carosabil asfaltat Lot 1 – 800.000 lei cu TVA.
Puteți consulta întreaga listă de achiziții planificate pentru 2021 la Lugoj, inclusiv termenele estimate de finalizare ale acestora, aici.
Administrație
Primăria și șeful Poliției Locale vor platformă de ridicat mașini la Lugoj
Șeful Poliției Locale, Florin Dumitru, a declarat pentru Lugojeanul.ro că vrea să introducă la Lugoj un serviciu de ridicare de mașini parcate neregulamentar. Dumitru s-a consultat cu administrația locală, spunând că ideea a fost una comună, și că există deschidere pentru acest demers. Ca beneficii imediate, șeful de la Locală spune că de pe raza orașului vor dispărea mașinile abandonate, dar și cele care blochează circulația.
“Am avut deja o discuție în Comisia de Circulație, va fi bineînțeles o decizie a administrației, pentru că sunt niște pași de făcut. Trebuie găsit un loc de depozitare, care trebuie amenajat cu pază, unde să păstrăm mașinile ridicate.
Ca și beneficii, ne-am scăpa de toate mașinile abandonate și fără stăpân din Lugoj. Totodată, am scăpa de mașinile expuse spre vânzare pe domeniu public, plus cele parcate în locuri nepermise. La astea, ba nu vine proprietarul, ba încurcă lucrările de pe domeniul public.
Eu cred că dacă vom ridica cinci, șase mașini, va avea deja un efect, asta pentru că vor fi costuri de ridicare foarte mari, pe care le vor suporta șoferii. Iar când lumea va auzi despre ele, automat nu va mai parca unde nu trebuie”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Florin Dumitru, Director Executiv Poliția Locală Lugoj.
Deocamdată nu există un termen preconizat de la care proiectul propus să intre în vigoare, însă primul pas este cuprinderea autoutilitarei, precum și a locului de depozitare a mașinilor ridicate, în bugetul anului 2021.
Administrație
Funcționari din Primărie trimiși de primar în Justiție, să răspundă de ilegalitățile făcute ca J’adore să funcționeze
-
Administrație3 zile în urmă
Ce averi are Claudiu Buciu, noul primar al Lugojului
-
Administrație2 zile în urmă
Funcționari din Primărie trimiși de primar în Justiție, să răspundă de ilegalitățile făcute ca J’adore să funcționeze
-
Actualitate13 ore în urmă
Primarul Lugojului etichetat ca „dictator” de o organizație pentru apărarea drepturilor omului