Connect with us

Actualitate

Vremuri sumbre pentru spitalul din Lugoj. Dispută între primar și director pe tema datoriilor

Publicat

în

Primarul Francisc Boldea a susținut, joi, o conferință de presă, după mai mulți ani în care a refuzat să mai apară în fața ziariștilor. Edilul șef a început extrem de agresiv, amenințând cu procese pe cei care și-au permis să scrie că e vinovat de situația financiară a spitalului.

“De șapte ani, în fiecare zi, sunt jignit. Nu am zis niciun cuvânt până astăzi, când mi-a luat un avocat, care o să se ocupe de problema asta, pentru a nu mai suporta toate jignirile și minciunile spuse. Sunt unele lucruri în care aveți dreptate, sunt unele mici greșeli, dar cel mai important este să se afle realitatea. De aceea am făcut și conferința aceasta”, a spus Boldea.

Francisc Boldea a fost deranjat că s-a scris despre el că se află în concediu și că a subfinanțat spitalul lugojean, care se află într-o situație financiară dificilă, cu somații de la furnizori, din cauza datoriilor acumulate (vezi aici).

“Prima minciună e cu spitalul. De fapt prima minciună e cu mine, că sunt în concediu. Eu, anul asta, am fost o singură zi în concediu, de ziua mea. În al doilea rând minciuna legată de oxigenul de la spital(vezi aici). Ce să înțeleg eu, dacă odată îmi cere 233 de mii, vine cu o altă hârtie și îmi cere 204 mii și vine cu a treia și zice 233 de mii. Care e serioasă din ele și trebuie pusă în buget? Am luat-o de bună pe prima, cea primită în iulie.

Aș vrea să fac câteva precizări importante. Aș vrea să vă anunț că, în 2018, la spital am dat 3,3 milioane de lei și mi-au dat înapoi 1,7 milioane de lei, adică 50 la sută. Nu au fost în stare să-i cheltuiască. Și dumneavoastră ziceți că noi subfinanțăm. Tot pentru spital, în 2019, le-am dat prin buget 400 de mii pentru materiale, le-am rectificat în iunie cei 223 de mii, dar ei nu au plătit ce trebuia să plătească la Linde, pentru gaz, i-au folosit în altă parte. La investiții, pe anul acesta, conform bugetului, le-am dat 3,4 milioane. Până astăzi, în bătaie de joc, au cheltuit 224 de mii. Și e jumătatea lui august. Apoi le-am mai dat un milion de lei, din relația cu ministerul pentru tomograf. Total pentru sănătate le-am dat 5,6 milioane. La ăștia se mai adaugă încă un milion de lei și am ajuns la 6,6 pentru sănătatea din Lugoj. În total, din acești bani, au cheltuit până acum 848 de mii de lei. Este inadmisibil, cum puteți scrie că primarul poate să-i dea bani ca să cheltuie cum vrea. El zice adă-mi 1000 de antinevralgic, 1000 de alea, 10 din alea, care nu sunt cuprinse în buget, nu sunt sume cuprinse în buget. Lasă să plătească Boldea, că după aceea o înfundă el! Ei trebuie să cheltuie banii care i-au prins în buget! Cine, în lumea asta semnează, în plus, sume care nu sunt aprobate de Consiliul Local. Cinci bani, nu semnează”, spune primarul Francisc Boldea.

Edilul șef i-a recomandat directorului spitalului din Lugoj, Erwin Floroni să nu mai cheltuie toți banii din contractul cu casa pe salarii și să folosească o parte pentru a-și achita datoriile. Printre acuzațiile lansate la adresa conducerii spitalului au mai fost și cele legate de faptul că au prea multe paturi, prea mulți angajați și grad de ocupare prea mic, de circa 60%.

Lugojeanul.ro l-a contactat și pe directorul spitalului, Erwin Floroni. Acesta a spus că primarul aberează. “Numărul de angajați nu se stabilește în fucție de gradul de ocupare al paturilor. Asta e cea mai mare aberație posibilă. Numărul de angajați se stabiește de numărul de paturi din spital. Pentru că poți în luna iulie să ai 30% grad de ocupare a paturilor, iar în ianuarie  să ai 100%. De aia, îți dă o medie de 60% pe an, pentru că așa se ia pe an, nu pe lună. Sunt luni în care, în care Lugojul fiind cu multe sate, oamenii au de lucru la camp și evită să vină la spital. Rata de ocupare a patului e sezonieră. Ce fac, în ianuarie angajez personal și în iunie îl dau afară? Cum să fac? Normarea personalului nu o facem noi. Normarea e după legislației, la numărul de paturi. Noi suntem oricum sub normare”, a declarat Floroni.

Directorul spitalului spune că prin contractul de management are ca obiectiv creșterea gradului de ocupare cu 5 % pe an. “Adresabilitatea a crescut cu 15% în perioada 2017-2019, deci cu 7,5% pe an. Ceea ce este foarte bine”, a mai spus managerul.

Floroni arată că nici în privința salariilor angajaților, Francisc Boldea nu are dreptatea, acestea fiind stabilite de către Ministerul Sănătății.

Directorul spitalului lugojean explică și de ce nu reușește să cheltuie banii pentru investiții, pe care îi primește de la bugetul local. “Cheltuirea banilor pe dezvoltare ține strict de proiectele pe care pot să le realizez. În fiecare an, trebuie să prind bani pe dezvoltare având în vedere că trebuie făcute anumite proiecte. Proiectele nu le fac eu. Ca și la primărie, le face un proiectant. Acestea se avizează mai rapid sau mai greu. În funcție de câte avize au nevoie. De exemplu, proiectul cu chirurgia este de doi ani de zile la avizat. Probabil că o să-l primesc anul acesta prin noiembrie, cel mai devreme. Eu banii trebuie pun. Dacă proiectul e în derulare, vine Curtea de Conturi și mă întreabă cum am dat drumu la un proiect dacă nu am banii asigurați. De consumat, pot să-i consum doar când e gata proiectul și îi dau drumu la execuție. Bugetul de anul asta s-a aprobat în mai sau chiar în iunie, de la Primărie. Păi eu dacă încep în iunie proiectare, cum să gat proiectul în același an? Nu am cum! Dacă nu o termin, normal că trebuie să dau banii înapoi. Și știe și domnul primar foarte bine aceste lucruri. I-am cerut să-mi dea banii pe investiție multianulă. Nu vrea! Nu a fost de acord, că nu poate să îi pună pe multianuală!”, a declarat directorul spitalului.

Erwin Floroni îi amintește primarului că, el a fost cel l-a convins să accepte funcția de director. “Atunci mi-a spus <<Îți dau tot ce îți trebui>>. Atât vreau, nu vreau nimic pentru mine”, a încheiat Floroni

 

 

 

 

1 Comment

1 Comment

  1. Florin

    9 august 2019 at 16:59

    Reversul medaliei.Acum 3 ani dl.Floroni se supara daca cineva spunea ceva rau de dl.Boldea.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Lipsă mare de bani la Meridian. Societatea îi ameninţă cu debranşarea pe cei care au restanţe

Publicat

în

Meridian 22 Lugoj demarează o nouă campanie de recuperare a restanţelor de la cetăţenii oraşlui care locuiesc la case. Peste 370 de mii de lei este suma pe care societatea de apă-canal trebuie să o încaseze, iar directorul societăţii spune că de săptămâna viitoare va trece la fapte, după ce, în prealabil, va trimite notificări de ordinul sutelor.

“Începe o acţiune de recuperare a restanţelor de la populaţia de la case. Am o sumă de 371 de mii de lei de recuperat, de la contribuabilii din Lugoj, Măguri şi Tapia, care sunt facturi mai vechi de 60 de zile. Estimez că pot să recuperez în 60 de zile cam 50 % din sumă cu măsurile pe care le voi lua. Săptămâna aceasta deja am trimis preavize, în două zile, am reuşit să trimit 80 de preavize  şi numărul lor va continua să craescă. Ceea ce înseamnă că după cinci zile, adică de luni trec la măsuri legale de debranşare şi fac dosar în intsanţă. Nu mai merg înainte să rog oamenii, pentru că am avut răbdare 65 de zile”, a declarat Florin Iovescu, directorul Meridian 22 Lugoj.

Acesta a adăugat că nu îşi doreşte să obţină sumele restante pentru a da prime angajaţilor săi, ci pentru ca societatea să îşi poată desfăşura activitatea în condiţii normale, ceea ce presupune plata facturilor şi celor necesare funcţionării. Costurile de rebranşare sunt de 1000 de lei, sumă pe care lugojenii restanţieri trebuie să o plătească, pe lângă facturile la apă. Preavize deja au fost trimise în Lugojul Român şi vor continua în tot oraşul, dar şi în satele aparţinătoare Tapia şi Măguri.

Citiţi mai departe

Actualitate

Se caută voluntari care să sprijine copiii din centrele de plasament din Lugoj

Publicat

în

voluntari-copii-lugojProgramul educațional Ajungem MARI Timiș caută cel puțin 30 voluntari care să le fie alături copiilor din centrele de plasament și de zi din Lugoj.

Voluntarii vor merge săptămânal în centre să ii ajute pe copii la teme, să recupereze materia școlară și să se bucure de jocuri și activități interactive. Copiii instituționalizați, care nu mai au familia aproape, sau care vin din medii cu multe lipsuri, au nevoie de oameni calzi care să îi asculte, să îi învețe și să îi incurajeze permanent. Peste 60 de copii din Lugoj așteapta prieteni voluntari.

Programul educațional Ajungem MARI sprijină copiii pe termen lung, iar cu unii copii se lucrează chiar de 5 ani, de la începutul programului, care a pornit în Bucuresti și se desfășoară și în alte 24 de județe. În Timiș, programul a demarat în 2015 și echipa Ajungem MARI Timiș număra acum peste 170 de voluntari care merg la centrele de plasament și de zi din Timișoara și Recaș, unde sprijina peste 250 de copii.

E nevoie de oameni calzi, din comunitate, care sa le dea curaj copiilor

Echipa Ajungem MARI Timis își dorește să poată ajuta și copiii din Lugoj, unde doar 3 voluntari lucrează în prezent și nu pot acoperi nevoia de atenție a tuturor copiilor. „Ceilalți copii își doresc să participe la activitati și, cu siguranță s-ar bucura mult să aibă voluntari care să ii viziteze, să le ofere sprijin la teme, să îi asculte, să se joace cu ei, să îi scoată din centru din când în când. E nevoie de oameni calzi, din comunitate, care sa le dea curaj copiilor și speranța pentru un viitor mai bun. Iar ce le dăruiești tu este atât de puțin față de satisfacția pe care o simți când le vezi bucuria că au învățat ceva cu ajutorul tău sau că au descoperit ceva nou, că s-au simțit liberi și fericiți”, spune Adriana, coordonator Ajungem MARI Timis.

Cei care doresc să sprijine copiii din Lugoj prin voluntariat sunt rugați să completeze formularul online de înscriere – https://www.ajungemmari.ro/devino-voluntar/. Apoi vor participa la un training inițial și vor fi repartizați în functie de abilitățile și de programul lor (în timpul săptămânii sau în weekend). Ei vor merge timp de 8 luni în perioada aprilie-noiembrie 2020 în echipe de 2-4 voluntari la grupe de 3-6 copii pentru ședinte de recuperare sau pregătire școlară, ateliere de cunoștinte generale și ateliere creative. Implicarea este de 3 ore săptămânal. Vârsta minimă pentru voluntariat este de 16 ani, iar pentru a putea sprijini adolescenții este nevoie mai ales de implicarea adulților.

Rezultatele sunt vizibile mai ales la copiii cu care s-a lucrat constant cu aceiași voluntari care i-au susținut și încurajat pe termen lung și cu care au stabilit o relație de prietenie. Unii voluntari sunt în echipă de ani întregi, iar echipa Ajungem MARI Timiș este tot mai unită și își dorește să organizeze, cu sprijinul comunității, cât mai multe activități educative pentru copiii din județ.

 

Citiţi mai departe

Actualitate

Accident mortal la ieșirea din Lugoj. Tânără de 26 de ani, strivită de mașina pe care o conducea

Publicat

în

O tânără de 26 de ani din Lugoj a murit, marți seara, în urma unui accident petrecut într-o curbă de pe Dealul Viilor de la ieșirea din oraș. Tragedia s-a produs în jurul orelor 11 sera. Din primele informații, tânăra circula spre Făget și a ratat ieșirea dintr-o curbă, moment în care a pierdut controlul volanului mașinii.

Tânăra a fost proiectată afară din mașină, iar autoturismul a căzut peste ea. Pompierii ajunși la fața locului au pus mașina pe roți și au scos-o pe fată de sub autovehicul, însă medicii nu au mai putut face nimic pentru a-i salva viața tinerei. 

Polițiștii au deschis o anchetă pentru a stabili cum s-a produs tragedia. Cel mai probabil, tânăra a pierdut controlul volanului din cauza poleiului de pe șosea.

Citiţi mai departe

Cele mai citite