Connect with us

Actualitate

Vremuri sumbre pentru spitalul din Lugoj. Dispută între primar și director pe tema datoriilor

Publicat

în

Primarul Francisc Boldea a susținut, joi, o conferință de presă, după mai mulți ani în care a refuzat să mai apară în fața ziariștilor. Edilul șef a început extrem de agresiv, amenințând cu procese pe cei care și-au permis să scrie că e vinovat de situația financiară a spitalului.

“De șapte ani, în fiecare zi, sunt jignit. Nu am zis niciun cuvânt până astăzi, când mi-a luat un avocat, care o să se ocupe de problema asta, pentru a nu mai suporta toate jignirile și minciunile spuse. Sunt unele lucruri în care aveți dreptate, sunt unele mici greșeli, dar cel mai important este să se afle realitatea. De aceea am făcut și conferința aceasta”, a spus Boldea.

Francisc Boldea a fost deranjat că s-a scris despre el că se află în concediu și că a subfinanțat spitalul lugojean, care se află într-o situație financiară dificilă, cu somații de la furnizori, din cauza datoriilor acumulate (vezi aici).

“Prima minciună e cu spitalul. De fapt prima minciună e cu mine, că sunt în concediu. Eu, anul asta, am fost o singură zi în concediu, de ziua mea. În al doilea rând minciuna legată de oxigenul de la spital(vezi aici). Ce să înțeleg eu, dacă odată îmi cere 233 de mii, vine cu o altă hârtie și îmi cere 204 mii și vine cu a treia și zice 233 de mii. Care e serioasă din ele și trebuie pusă în buget? Am luat-o de bună pe prima, cea primită în iulie.

Aș vrea să fac câteva precizări importante. Aș vrea să vă anunț că, în 2018, la spital am dat 3,3 milioane de lei și mi-au dat înapoi 1,7 milioane de lei, adică 50 la sută. Nu au fost în stare să-i cheltuiască. Și dumneavoastră ziceți că noi subfinanțăm. Tot pentru spital, în 2019, le-am dat prin buget 400 de mii pentru materiale, le-am rectificat în iunie cei 223 de mii, dar ei nu au plătit ce trebuia să plătească la Linde, pentru gaz, i-au folosit în altă parte. La investiții, pe anul acesta, conform bugetului, le-am dat 3,4 milioane. Până astăzi, în bătaie de joc, au cheltuit 224 de mii. Și e jumătatea lui august. Apoi le-am mai dat un milion de lei, din relația cu ministerul pentru tomograf. Total pentru sănătate le-am dat 5,6 milioane. La ăștia se mai adaugă încă un milion de lei și am ajuns la 6,6 pentru sănătatea din Lugoj. În total, din acești bani, au cheltuit până acum 848 de mii de lei. Este inadmisibil, cum puteți scrie că primarul poate să-i dea bani ca să cheltuie cum vrea. El zice adă-mi 1000 de antinevralgic, 1000 de alea, 10 din alea, care nu sunt cuprinse în buget, nu sunt sume cuprinse în buget. Lasă să plătească Boldea, că după aceea o înfundă el! Ei trebuie să cheltuie banii care i-au prins în buget! Cine, în lumea asta semnează, în plus, sume care nu sunt aprobate de Consiliul Local. Cinci bani, nu semnează”, spune primarul Francisc Boldea.

Edilul șef i-a recomandat directorului spitalului din Lugoj, Erwin Floroni să nu mai cheltuie toți banii din contractul cu casa pe salarii și să folosească o parte pentru a-și achita datoriile. Printre acuzațiile lansate la adresa conducerii spitalului au mai fost și cele legate de faptul că au prea multe paturi, prea mulți angajați și grad de ocupare prea mic, de circa 60%.

Lugojeanul.ro l-a contactat și pe directorul spitalului, Erwin Floroni. Acesta a spus că primarul aberează. “Numărul de angajați nu se stabilește în fucție de gradul de ocupare al paturilor. Asta e cea mai mare aberație posibilă. Numărul de angajați se stabiește de numărul de paturi din spital. Pentru că poți în luna iulie să ai 30% grad de ocupare a paturilor, iar în ianuarie  să ai 100%. De aia, îți dă o medie de 60% pe an, pentru că așa se ia pe an, nu pe lună. Sunt luni în care, în care Lugojul fiind cu multe sate, oamenii au de lucru la camp și evită să vină la spital. Rata de ocupare a patului e sezonieră. Ce fac, în ianuarie angajez personal și în iunie îl dau afară? Cum să fac? Normarea personalului nu o facem noi. Normarea e după legislației, la numărul de paturi. Noi suntem oricum sub normare”, a declarat Floroni.

Directorul spitalului spune că prin contractul de management are ca obiectiv creșterea gradului de ocupare cu 5 % pe an. “Adresabilitatea a crescut cu 15% în perioada 2017-2019, deci cu 7,5% pe an. Ceea ce este foarte bine”, a mai spus managerul.

Floroni arată că nici în privința salariilor angajaților, Francisc Boldea nu are dreptatea, acestea fiind stabilite de către Ministerul Sănătății.

Directorul spitalului lugojean explică și de ce nu reușește să cheltuie banii pentru investiții, pe care îi primește de la bugetul local. “Cheltuirea banilor pe dezvoltare ține strict de proiectele pe care pot să le realizez. În fiecare an, trebuie să prind bani pe dezvoltare având în vedere că trebuie făcute anumite proiecte. Proiectele nu le fac eu. Ca și la primărie, le face un proiectant. Acestea se avizează mai rapid sau mai greu. În funcție de câte avize au nevoie. De exemplu, proiectul cu chirurgia este de doi ani de zile la avizat. Probabil că o să-l primesc anul acesta prin noiembrie, cel mai devreme. Eu banii trebuie pun. Dacă proiectul e în derulare, vine Curtea de Conturi și mă întreabă cum am dat drumu la un proiect dacă nu am banii asigurați. De consumat, pot să-i consum doar când e gata proiectul și îi dau drumu la execuție. Bugetul de anul asta s-a aprobat în mai sau chiar în iunie, de la Primărie. Păi eu dacă încep în iunie proiectare, cum să gat proiectul în același an? Nu am cum! Dacă nu o termin, normal că trebuie să dau banii înapoi. Și știe și domnul primar foarte bine aceste lucruri. I-am cerut să-mi dea banii pe investiție multianulă. Nu vrea! Nu a fost de acord, că nu poate să îi pună pe multianuală!”, a declarat directorul spitalului.

Erwin Floroni îi amintește primarului că, el a fost cel l-a convins să accepte funcția de director. “Atunci mi-a spus <<Îți dau tot ce îți trebui>>. Atât vreau, nu vreau nimic pentru mine”, a încheiat Floroni

 

 

 

 

Gammet 2000
Citiţi mai departe
1 Comment

1 Comment

  1. Florin

    9 august 2019 at 16:59

    Reversul medaliei.Acum 3 ani dl.Floroni se supara daca cineva spunea ceva rau de dl.Boldea.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

A fost găsit copilul din Honorici, dispărut de o săptămână. Unde a stat în tot acest timp

Publicat

în

Petronel Trocan, copilul din Honorici, plecat de acasă de o săptămână, a fost găsit noaptea trecută de către părinți. Tatăl băiatului a fost sunat în jurul orei 02.00, de către un șofer care i-a spus că baiatul i-a dat numărul de telefon și l-a rugat să-l sune. Nicolae Trocan spune că fiul său este bine și acum se află acasă.

„Sunt bucuros că l-am găsit, azi noapte, într-o parcare la un magazin din Făget. Ne-a sunat un domn, în jurul orei două. Copilul s-a dus la el și avea numărul de telefon scris pe o hârtie. L-a rugat să ne sune și a stat omul cu el până am ajuns noi. Nu am vorbim foarte multe cu el, pentru că destul de abătut. Doar atât ne-a spus că, în toată această perioadă, a stat la un om care avea animale. E bine, nu e rănit. Acum e acasă”, a declarat Nicolae Trocan

Petronel Trocan a dispărut de acasă, din satul Honorici, în urmă cu o săptămână, după ce mama sa îl părăsise pe tatăl său, cu câteva zile înainte. Între timp s-a întors acasă și mama băiatului și cei doi soți s-au împăcat.

 

 

Citiţi mai departe

Actualitate

Scandal pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva. Spaniolii de la Comsa cer 100 de milioane de lei datorii

Publicat

în

După ce a primit ultimatum să remedieze problemele până joi, 22 august, constructorul spaniol al lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva spune că şoseaua făcută de el este 100% pregătită pentru deschiderea traficului. Mai mult, firma iberică afirmă că statul român îi datorează încă 100 de milioane de lei şi că se va adresa Comisiei Europene, finanţatoarea proiectului, pentru a fi aplicate „măsurile necesare”, scrie economica.net

După ce i-a fost refuzată săptămâna trecută recepţia lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva, constructorul spaniol Comsa a transmis un comunicat în care „neagă cu tărie acuzațiile CNAIR conform cărora ar exista impedimente în recepţia lotului”.

Redăm integral poziţia constructorului mai jos:

„Împotriva acuzațiilor Companiei Nationale de Administrare a Insfrastructurii Rutiere, S.A (CNAIR), Asocierea responsabilă de proiectarea și construcția autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3 formată din S.C. TELOXIM CON S.R.L., COMSA, S.A., ALDESA CONSTRUCCIONES S.A. și S.C. ARCADIS EUROMETUDES, S.A. afirmă categoric că lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este perfect corespunzător, respectă standardele tehnice și de calitate ale unei autostrăzi europene și este 100% pregatit pentru desfăşurarea traficului fără niciun pericol pentru utilizatori.

În opinia Asocierii nu există motive tehnice pentru ca CNAIR să nu efectueze recepția proiectului. Asocierea a finalizat toate lucrările și confirmă că nu exista impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru punerea sa în funcțiune. Finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii și se pot executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamna că nu împiedică recepția lucrării.

De asemenea, Asocierea consideră o imprudenţă modul de a acționa al CNAIR din data de 13 august și anume, de a deschide în mod unilateral traficul la Nodul Ilia, în acest caz chiar existând posibilitatea unui risc pentru circulația utilizatorilor. Asocierea nu își asuma nicio responsabilitate cu privire la această situație având în vedere că s-a realizat recepția fără o coordonare corespunzătoare între Părţi.

Asocierea doreşte să sublinieze că a depus mari eforturi pentru finalizarea lucrărilor, luând în considerare nu doar lipsa plății lucrărilor efectuate (și certificate pentru plată), ci și nerespectarea de către CNAIR a deciziilor DAB (CAD) (Dispute Adjudication Board/Comisia de Adjudecare a Disputelor), derivate din pretențiile Asocierii de la începerea lucrărilor, care sunt obligatorii; și nu se pretează la un Proiect de asemenea anvergura și care de altfel este finanțat cu fonduri europene.

De asemenea Asocierea va informa și autorităţile Comisiei Uniunii Europene care finanţează acest proiect despre stadiul actual al acestui proiect, astfel încât, dacă se consideră oportun, aceştia să aplice măsurile necesare.

Rezumatul faptelor

După finalizarea lucrărilor, Asocierea a solicitat Inginerului (HILL) – în conformitate cu prevederile contractuale – Recepția Proiectului. În acest scop, Inginerul a emis o adresă prin care a recunoscut că, în ciuda anumitor defecte de calitate care ar putea fi remediate, lucrarea se află în situația de a fi recepționată, stabilind data de 12 august ca dată pentru finalizarea Procedurii de Recepție la Terminarea Lucrărilor cu CNAIR. Pe data de 12 și 13 august s-a încercat efectuarea Recepției Lucrării.

În ciuda faptului că de fiecare dată s-a manifestat o voință și o atitudine clară de a realiza Recepția Lucrării, în cadrul ambelor întâlniri s-au prezentat rapoarte ale Inginerului cu elemente noi care, în conformitate cu spusele Consultantului/Inginerului, nu recomandă efectuarea recepției. Asocierea susține în continuare că nu există defecte sau probleme care împiedică Recepția Lucrării și, în consecință, punerea în funcțiune a Autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3; pentru că, dacă există defecte, acestea nu pun în pericol siguranța și stabilitatea lucrării și, în orice caz, pot fi remediate după Recepția Lucrărilor.

După refuzul CNAIR de a efectua Recepția Lucrării, în ciuda absenței unor motive tehnice care împiedică punerea în funcțiune a întregii lucrări, CNAIR solicită în mod expres Asocierii să permită descărcarea lotului 4 printr-o secțiune a lucrării prevazută în Proiectul executat de către Asociere (adică Nodul Ilia). Această secțiune pentru care CNAIR solicită să se efectueze recepția se afla în aceleași condiții tehnice ca și restul lucrarilor; ceea ce face ca acțiunile CNAIR să fie complet contradictorii și motivate doar de interese politice, în măsura în care, din punct de vedere tehnic, nu există motive pentru a efectua recepția pentru Nodul Ilia și nu pentru întreaga Lucrare.

De asemenea, Asocierea a adoptat toate măsurile necesare pentru desfășurarea traficului în condiții de siguranță; Prin urmare, este complet posibilă punerea în funcțiune a întregii secțiuni a Autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3, chiar și cu anumite defecte care pot fi remediate pe parcurs, însă pentru ca acest lucru să fie posibil Beneficiarul ar fi trebuit să coopereze cu Asocierea.

Pe data de 13 august, CNAIR a decis unilateral – la ora 18:00 – deschiderea Nodului Ilia (700 m) la trafic fără acordul Asocierii și fără notificare prealabilă. Angajați ai CNAIR s-au prezentat pe secțiunea menționată pentru a schimba semnalizarea și pentru a pregăti Nodul Ilia pentru descărcarea traficului de pe lotul adiacent.

În opinia Asocierii, această situație este deosebit de gravă, întrucât ar fi efectuată o preluare forțată (și abuzivă) a secțiunii menționate de către CNAIR, fără a urma procedura oficială a cărui scop este acela de a garanta siguranța lucrărilor care urmează a fi puse în funcțiune.

Reprezentanții Asocierii din șantier au sesizat reprezentanții CNAIR despre gravitatea acțiunilor fiind nevoiți în ultima instanţă sa înștiințăm și organele de poliţie. Înainte de sosirea poliției, reprezentanții CNAIR au îndepărtat toate echipamentele; însă există o filmare video care demonstrează intervenția celor de la CNAIR.

Reprezentanții CNAIR au intervenit din nou la Nodul Ilia și acesta a fost deja pus în funcțiune, fără acordul Asocierii. În acest sens, Asocierea nu își asumă nicio responsabilitate pentru punerea în funcțiune fiind decizie unilaterala a celor de la CNAIR, aceasta din urmă fiind singura responsabilă pentru siguranța traficului în secțiunea menționată.

CNAIR a exercitat în ultimele zile o presiune disproporționată și nejustificată asupra membrilor Asocierii, stabilind întâlniri fără preaviz, desfășurând acțiuni care nu au o bază tehnică sau contractuală în sensul Recepției Lucrării și nici nu au oferit alternative fezabile pentru a permite ca această lucrare executată și finalizată în mod corespunzător să fie pusă la dispoziția cetățenilor. Din cauza situației stresante Reprezentantul Asocierii a avut nevoie de îngrijiri medicale de urgenţă şi a fost dus cu ambulanţa la cel mai apropiat spital din Ilia în jurul orelor 19.

Trebuie menționat că până în prezent, CNAIR are o datorie de 99,216 milioane lei față de Asociere, derivată în principal din revendicări estimate de DAB (aflate în prezent în arbitraj) și lucrări certificate si aprobate de Inginer și neautorizate de CNAIR.

În ciuda situației dificile din ultimele zile, Asocierea a fost în permanență deschisă spre rezolvarea fiecarei probleme ridicate de către CNAIR, totul pentru a permite efectuarea Recepției Lucrării în condițiile prevazute de lege. Asocierea se va strădui în continuare pentru a pune capăt acestui conflict în următoarele zile”, au conchis reprezentanţii Comsa.

Amintim că săptămâna trecută ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a ameninţat constructorul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva cu rezilierea contractului, dacă acesta nu remediază până joi problemele identificate de CNAIR.

De asemenea, miercuri, 14 august au fost daţi în trafic cei 22 de kilometri ai lotului 4 din Autostrada Lugoj – Deva. Pentru a deschide circulația pe lotul 4, CNAIR a preluat în baza unui proces-verbal de predare – primire cei 800 de metri aferenți lotului 3 care fac posibilă circulația între acest sector de autostradă și rețeaua de drumuri naționale existentă.”

Citiţi mai departe

Actualitate

Drama copilului de 16 ani dispărut la Honorici de șapte zile se adâncește. Părinții spun că polițiștii nu fac nimic să-l găsească

Publicat

în

Copilul dispărut de aproape 7 zile de acasă la Honorici, sat aflat în apropiere de Lugoj, este de negăsit. Deși România a fost zguduită în ultimele luni de cazuri de copii dispăruți de acasă și chiar răpiți, cel mai grav fiind cazul Caracal, autoritățile care investighează cazul de la Honorici nu au făcut mare lucru pentru a-l găsi pe tânărul dispărut.

Potrivit familiei băiatului de doar 16 ani, polițiștii și jandarmii nu au venit la familie să le ceară informații sau să organizeze împreună cu aceștia căutări în teren. La 7 zile de la dispariția copilului, părinții acestuia îl caută disperați, fără oprire, fără însă să beneficieze de ajutor de la poliție sau jandarmerie.

“Am umblat noi în fiecare zi, suntem mulți că suntem crescători de animale, am întrebat peste tot dar nu a văzut nimeni nimic. Nu a venit nimeni de la jandarmi să îl caute, poliția doar a pus întrebări. Am căutat pe trenuri, pe autocare, în Timișoara, Arad, acum am luat-o spre Caransebeș. Am dat bani la cerșetori, să întrebăm dacă l-a văzut cineva. Am sunat la toți cei cu animale din zonă, a sunat și mama lui. Domnii de la poliție tot mi-au spus că e la mama, că îmi dau asigurări. Am avut unele discuții cu polițiștii, dar eu sunt un tată disperat, cum să nu fiu. Sunt mulți polițiști care stau la cafea, la o bârfă și nu își fac meseria”, a declarat pentru Lugojeanul.ro tatăl lui Petronel.

Bărbatul a fost atât la poliția din localitate, cât și la Lugoj, însă fără rezultat. Căutările familiei continuă, mai ales că mama băiatului, care a plecat de acasă după o ceartă cu tatăl acestuia, a revenit acasă. 

Petronel are aproximativ 1.60 m înălțime, 50-55 kg, păr șaten, ochii căprui, ten alb. La data dispariției, minorul purta un tricou negru și pantaloni de trening gri. Tatăl copilului spune că oferă recompensă pentru oricine poate să-i dea informații care să ducă la găsirea lui.

“Vă rog să spuneți că oferim recompensă oricui ne poate ajuta. Dau 100 de oi sau contravaloarea a 100 de oi, doar să-l găsesc pe băiat. Cei care știu ceva să meargă la poliție și să spună și eu le dau recompensa dacă îl găsim”, afirmă tatăl.

Citiţi mai departe

Cele mai citite