Connect with us

Actualitate

Un lugojean a preluat aeroportul din Caransebeş. Are planuri mari de viitor, printre care şi un liceu de aviaţie

Publicat

în

Meridian 22 S.A. Luhoj

Lugojeanul a cumpărat acţiunile lui Iosif Armaş şi negociază achiziţionarea acţiunilor şi de la firma Argirom Internaţional, care aparţine tot lui Iosif Armaş şi se află în insolvenţă, de la Excav Prod SRL, firmă aflată şi ea insolvenţă, şi de la încă două persoane fizice.

Este vorba despre lugojeanul Gabriel Olariu, care a fost deja desemnat de către SC Aeroportul SA ca omul care reprezintă societatea în relaţiile contractuale.

“S.C. Aeroportul S.A. ca şi firmă are cinci acţionari, trei persoane fizice, printre care şi eu, şi două firme care sunt în insolvenţă. În momentul de faţă sunt împuternicit de Consiliul de Administraţie să reprezint societatea, inclusiv în relaţiile cu Consiliul Judeţean Caraş-Severin, proprietarul  terenurilor şi clădirilor concesionate de noi. Sigur că noi avem nişte datorii pe care trebuie să le plătim, faţă de cei la Consiliu, la fel cum şi ei au obligaţii pe care trebuie să le îndeplinească faţă de noi. Trebuie să stingem acest conflict şi să dăm drumu la treabă”, a spus Olariu.

Liceu de aviaţie, terminal cargo şi parc dezmembrări de avioane

Lugojeanul a dezvăluit că pe aeroportul din Caransebeş vor exista alte activităţi conexe, unele dintre ele urmând să demareze chiar din această toamnă. “În primul rând trebuie să facem documentaţia şi să reautorizăm aeroportul, pentru că el nu mai este autorizat. Apoi, din toamnă, vrem să dăm drumul unui liceu, care va purta numele lui Max Ausnit şi va fi singurul liceu din România care va pregăti mecanici, categoriile A şi B, pentru avioane. Am depus documentaţia la Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar şi aşteptăm, poate chiar în luna iunie, să vină să ne autorizeze”, susţine omul de afaceri.

Chiar dacă este un liceu privat, prima generaţie de elevi vor avea parte de învăţământ gratuit, fără taxe şcolare. “Noi vom susţine această primă generaţie, pentru că dorim să încurajăm copiii să se îndrepte spre acest domeniu. După ce vor termina cei patru ani, vor face şi un an de practică, totul pe cheltuiala noastră. Când vor termina, vor putea să meargă să lucreze oriunde în Europa şi America, pentru că e o specializare extrem de căutată”, spune Olariu.

Tot pe aeroport va funcţiona şi o fabrică de dezmembrat avioane. “Vrem să deschidem un parc de dezmembrare de avioane şi consultantul din America, care a fost deja aici, lucrează în aceste zile, iar în luna august va reveni pentru primele operaţiuni. Noi am identificat aproximativ 30 de maiştri, ingineri şi piloţi care au lucrat la baza militară din Caransebeş şi locuiesc aici. Le facem autorizările pentru aviaţa civilă şi ei vor putea să lucreze la noi, ca instructori la liceu sau în firma de dezmembrări, fiecare pe domeniile lor”, arată Gabriel Olariu.

Printre priorităţile noului investitor se află şi cea de autorizarea unui terminal cargo, activitate care, la fel, speră să fie demarată din acest an.

Citiţi mai departe
1 Comment

1 Comment

  1. Pingback: Singurul liceu de aviație din România care va pregăti mecanici pentru avioane se construiește în Banat!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

VIDEO: Trecerile de la nivel cu calea ferată din Lugoj, capcane mortale! Imaginile surprinse de șoferi vorbesc de la sine

Publicat

în

În urmă cu 10 zile, patru oameni, un bărbat și trei femei își pierdeau viața la Lugoj la o trecere la nivel cu calea ferată. Bărbatul care conducea mașina nu a auzit semnalele acustice și nu a văzut luminile de la trecere, acestea fiind aprope nefuncționale, moment în care a încercat să se apropie de șine și să traverseze. Garnitura de tren a lovit mașina din plin, iar toate cele patru persoane din interior au murit pe loc.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Vineri, pe Facebook a apăurt un clip filmat de pasagerul unui șofer care, oprit la una dintre trecerile la nivel cu calea ferată din oraș, a vrut să vadă cât de bine se aud semnalele acustice și cât de bine se văd cele luminoase. Din imaginile surprinse și care s-au viralizat pe Facebook se poate observa cum sunetele de avertizare de-abia dacă se aud, iar semnalele luminoase nici măcar nu funcționează.

Situația este una general valabilă la Lugoj, mai ales la trecerile secundare de cale ferată, adică cele din cartiere. Așa cum s-a întâmplat și cu cea de pe strada Smârdan, acolo unde a avut loc accidentul de pe 9 octombrie, trecerilor le lipsesc sistemele de avertizare sonoră și luminoasă. Acestea sunt fie extrem de prost întreținute și merg greu, fie nu merg deloc. Căile Ferate Române nu au reparat, în ultimii 10 ani, niciun stâlp de avertizare de la aceste treceri de pe raza orașului.

Citiţi mai departe

Actualitate

VIDEO Romii din Lugoj, blocaţi în trafic de mascaţi.”Am venit să plătim impoziturile şi suntem ca teroriştii”

Publicat

în

O maşină cu romi a fost oprită în mijlocul unei intersecţii din Lugoj de către mai multe echipaje ale trupelor speciale. Romii susţin că nu au făcut nimic şi că doar au venit din Italia “să-şi plătească impoziturile”, iar poliţiştii îi tratează ca pe terorişti.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Aceştia au acuzat o familie rivală că i-a ameninţat că le arde “căşile”, la fel ca pe a unei rude, pe care au vrut să o incendieze în urmă cu câteva zile.

Biroul de presă al Inspectoratului de Polţie Timiş a comunicat că acţiunea de la Lugoj a fost doar una preventivă.

Citiţi mai departe

Actualitate

Lugojeanul Gabriel Olariu a început demersurile pentru deschiderea aeroportului din Caransebeş

Publicat

în

FOTO expressdebanat.ro

Gabriel Olariu, omul de afaceri din Lugoj care a preluat Aeroportul Caransebeş a anunţat că a început demersurile pentru autorizarea lui.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Olariu a început lucrările de reabilitarea la clădirile aeroportului, cea a turnului de control fiind aproape finalizată. În momentul de faţă se lucrează la proiectul pentru aerogară şi birourile pentru Poliţia de frontieră, Vamă şi SRI.

“Am început demersurile pentru autorizarea ca aeroport pentru aviaţie generală. În sensul asta sunt mai multe domenii pentru care trebuie pregătite documente, care trebuie să ajungă la Autoritatea Aeronautică din Romania. Primul domeniu este cel de securitate şi siguranţă, cel pentru care deja avem un contract cu o firmă de la Timişoara, care a început să facă documentele. Apoi ne trebuie autorizare pentru ceea ce înseamnă portanţa şi rezistenţa pistei, unde o altă firmă ne face toate aceste studii. Mai studiile topografice, care sunt făcute de o firmă din Bucureşti şi pe care doar le actualizăm acum”, a declarat noul proprietar al aeroportului.

Olariu susţine că în prezent se lucrează încă la partea de întocmire şi depunere a documentaţiei pentru reautorizare, dar în maxim un an de zile pe aeroport va putea ateriza orice tip de avion.

“Singura problemă pe care o avem e că există o suprafaţă de 3,9 de hectare de teren, pe care Consiliul Judeţean nu a avut-o decât din noiembrie anul trecut şi care nu ne-a fost predată şi din cauza asta aşteptăm predarea acelei suprafeţe ca să închidem studiul topografic şi să arătăm că avem toate suprafeţele şi din zona e siguranţă a aeroportului. Va fi aeroport international de aviaţie generală. Vor putea ateriza la caransebeş şi avioane de persoane şi de mărfuri şi de alte feluri.  În maxim un an de zile aeroportul trebuie să fie funcţional”, afirmă omul de afaceri.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: