Connect with us

Administrație

Tribunalul a admis insolvența Salprest. Primarul așteaptă opinia juriștilor pentru a decide dacă renunță la serviciile societății

Publicat

în

Tribunalul Timiș a admis cererea de insolvență a Salprest. Societatea, care aparține Consiliului local, a câștigat în urmă cu o lună de zile contractul pentru măturarea străzilor și curățenia în oraș, dezinsecție, deratizare, deszăpezire, curățarea deponeelor ilegale etc.

În motivarea depusă la Tribunalul Timiș, Salprest susține faptul că trece printr-un dezechilibru cauzat de lipsa de lichidități.  În momentul de față nu poate plăti datoriile către creditori. Suma datorată de societatea lugojeană se ridica la sfârșitul lunii iulie la 1.575.441.67 de lei.

Salprest a intrat în colaps când a pierdut contractul de ridicarea a deșeurilor de la populație, în favoarea Retimului, veniturile societății scăzând dramatic. Conducerea societății a făcut mai multe restructurări, circa 100 de persoane fiind concediate în mai multe etape. În momentul de față însă, cei aproximativ 40 de angajați nu mai pot face față cerințelor contractului cu Primăria Lugoj. De altfel, primarul Francisc Boldea a declarat deja că în ultimele două săptămâni activitatea celor de la Salprest lasă de dorit, arătând că nu au măturat străzile și nu au menținut curățenia în oraș așa cum ar fi trebuit.

Primarul poate trimite societatea direct în faliment

Situația poate deveni de-a dreptul catastrofală pentru societatea lugojeană, deoarece în contractul semnat cu Primăria Lugoj există un paragraf care ar putea trimite Salprestul direct în faliment.  Una din caluzele contractuale prevede că dacă Salprest intră în reorganizare judiciară sau faliment, contractul se anulează de la sine.

Primarul Francisc Boldea susține că nu a luat o decizie în acest sens și că urmează să se consulte cu juriștii Primăriei. “Nu am discutat încă cu Compartimentul Juridic. Sunt în concediu, după ce se vor întoarce vom analiza situația. Dar Salprest este o societate comercială care aparține Consiliului Local. Ei pot avea contracte și cu alte firme, din care să facă bani. Primăria e un simplu client. Trebuie să muncească dacă vor să câștige bani. Noi nu putem să le dăm bani dacă nu muncesc. Sunt atâtea deponee ilegale în oraș. Dacă le curăță, vor câștiga bani. Sunt multe firme care au nevoie de servicii, de tuns iarba, de curățenie. Trebuie doar să vrea să muncească”, a declarat primarul Boldea, pentru Lugojeanul.ro

Acesta spune că nu s-a analizat încă ce măsuri se vor lua dacă Salprest nu va mai putea să ducă la capăt contractul cu primăria și nu va mai face curat în oraș.

 

 

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăria Lugoj plătește datoriile Guvernului. Aproape un milion de lei, în doar trei luni

Publicat

în

Primăria Muncipiului Lugoj achită, pentru cea de-a treia lună consecutiv, partea de contribuție a Guvernului pentru salariile asistenților persoanelor cu handicap. Suma pe care Guvernul o datorează acum bugetului local se ridică la aproape un milion de lei.

“Asistenții personali ai persoanelor cu handicap nu pot să primească salarii pe noiembrie, acum în decembrie, pentru că nu am primit bani de la Guvern. Ne mai trebuie 355 de mii de lei. Primăria trebuie să plătească 10 la sută din salarii, care pe un an de zile sunt 9,2 milioane de lei. Noi, pe lângă cei 920 de mii de lei, am mai pus încă 600 de mii de lei și trebuie să mai punem încă 350 de mii de lei și acum, pentru că am primit decât 45 de mii de lei de la Consiliul Județean. Trebuie să punem banii ca asistenții personali să-și salariile”, a spus primarul Francisc Boldea.

Primarul Lugojului a declarat pentru Lugojeanul.ro, că nu știe la această oră dacă în luna ianuarie, Primăria Lugoj va fi nevoită să achite încă 400 de mii de lei pentru Guvern, ca asistenții persoanelor cu handicap să-și primească salariile pentru luna decembrie.

 

Citiţi mai departe

Administrație

De ce nu se împodobește bradul de Crăciun din Lugoj, “arestat” de polițiști

Publicat

în

După ce a fost confiscat de polițiști și a zgâriat mașinile lugojenilor, fiind târât în condiții improprii pe străzile din oraș, bradul de Crăciun al Lugojului a rămas și fără podoabe. Dacă în alți ani bradul era împodobit până de Moș Nicolae, în acest an pe brad se zăresc doar câteva globuri și un pic de beteală. Nici vorbă de instalația cu beculețe.

Bradul era de obicei împodobit de multinaționalele din oraș, care în acest an nu au mai vrut să sponsorizeze această acțiune. Primăria Lugoj spune că bradul se va împodobi mai încolo.

“Eu am vorbit cu cei de la Mondial, însă din cauza unor situații interne, care nu țin de ei, nu au mai primit undă verde să organizeze împodobirea bradului în acest an. Nu am știut de această situație, ne-a luat prin surprindere, dar ne adaptăm. Vom vorbi cu Elba și vom rezolva situația. Bradul este de Crăciun, nu e brad de 1 Decembrie”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Boldea.

Bradul de Crăciun nu rămâne fără podoabe, acesta urmând să fie împodobit ca la carte, spune primarul, până la finalul săptămânii viitoare.

foto: arhivă

Citiţi mai departe

Administrație

Un oraș din Timiș riscă să rămână fără conducere. Primarul și viceprimarul, declarați în conflict de interese și în incomptibilitate

Publicat

în

Primarul comunei Recaș  și viceprimarul au fost declarați de ANI în conflict de interese, respectiv în stare de incompatibilitate. Primarul Pavel Teodoru (foto mijloc), a fost declarat în “conflict de interese”, deoarece ar fi alocat firmei soției un teren fără licitație.

“În exercitarea mandatului de primar (2016 – 2020) a semnat un contract de închiriere teren, precum și documente ce au stat la baza încheierii acestui contract, în baza căruia SC Belis Construct SRL, societate al cărui asociat unic și administrator era soția sa, a închiriat fară licitație publică de la Primăria Orașului Recaș un teren în suprafață de 150 mp.

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 70 și art. 76 alin. (1) din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispozițiile art. 75, lit. a) din Legea nr. 393/2004”, a comunicat Agenția Națională de Integritate. Din 2004, până în 2012, când a devenit primar, Pavel Teodoru a deținut funcția de administrator la SC Belis Construct SRL

Vicele orașului Recaș, Constantin Carcea a fost găsit incompatibil de inspectorii ANI. În perioada 14 aprilie – 09 iunie 2017 a exercitat simultan funcția de viceprimar și calitatea de membru în Consiliul de Administrație al Liceului Teoretic Recaș, încălcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) și ale art. 91, alin. (3), teza 1 din Legea nr. 161/2003.

Primarul Pavel Teodoru spune că va contesta decizia ANI . “Bineînțeles că o voi contesta pentru că e vorba despre o hotărâre de consiliu care aduce bani comunității. La fel de bine puteam să las terenul acolo să-l folosească, din contra am solicitat să îi fie închiriat, legea îi dă prioritate pentru închiriere. S-au respectat tarifele din consiliul local, nu văd ce conflict de interese ar putea să fie”, a declarat primarul Recașului.

Își pot pierde funcțiile

Dacă decizia ANI rămâne în vigoare cei doi îi vor pierde funcțiile și nu vor mai putea candida trei ani de zile.

“Persoana eliberată sau destituită din funcție potrivit prevederilor alin. (1) sau față de care s-a constatat existența conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decazută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică ce face obiectul prevederilor prezentei legi, cu excepția celor electorale, pe o perioada de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetarii de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o functie eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași functie pe o perioada de 3 ani de la încetarea mandatului.

În cazul in care persoana nu mai ocupă o funcție sau o demnitate publică la data constatării stării de incompatibilitate ori a conflictului de interese, interdicția de 3 ani operează potrivit legii, de la data rămânerii definitive a raportului de evaluare, respectiv a rămânerii definitive și irevocabile a hotărârii judecătorești de confirmare a existenței unui conflict de interese sau a unei stări de incompatibilitate”.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: