Connect with us

Administrație

Trebuie să pună banii! Curtea a dat Primăriei termen să recupereze un prejudiciu imens

Publicat

în

Primarul Francisc Boldea a prezentat, în ultima şedinţă a Consiliului Local, Decizia Curţii de Conturi privind controlul efectuat în 2017. Deşi au fost constatate foarte multe nereguli, consilierii locali nu au avut nimic de comentat asupra acestora.  Singurele discuţii le-au provocat Liviu Brânduşoni şi Marius Martinescu, care i-au atras atenţia primarului că, în conformitate cu prevederile legii, trebuie să prezinte inclusiv raportul întocmit de inspectori, nu doar decizia acestora, fapt refuzat de către edilul-şef.

Aşa cum v-am anunţat deja, în mai multe articole, inspectorii au constatat mai multe probleme, atât în activitatea primăriei cât şi a instituţiilor şi direcţiilor subordonate: Casa de Cultură a Municipiului, Clubul Sportiv Municipal Lugoj şi Direcţia de Asistenţă Socială. Inspectorii Curţii de Conturi au stabilit ca recuperarea prejudiciului şi rezolvarea tuturor problemelor semnalate să se facă până la 30 iunie, 2018.

Ce prejudicii  au fost stabilite la Primărie

Primăria Lugoj este obligată să stabilescă întinderea prejudiciului şi luarea măsurilor de recuperare integrală pentru drepturile de muncă de natură salarială, care exced cadrului legal, respectiv indemnizaţia de dispozitiv, în cuantum de 25% aplicată salariului de bază, acordată propriilor angajaţi în perioada octombrie 2014-iunie 2017.

Alţi 13 mii de lei au stabilit inspectorii că au fost achitaţi de Primărie ilegal, către diverse firme care au prestat servicii şi activităţi, însă cea mai mare problemă este cea de la staţia de epurare, o lucrare de peste 5 milioane de euro, plătită şi realizată parţial.  Aici, auditorii cer Primăriei Lugoj, ca până în luna iunie, să stabilească exact şi să recupereze integral prejudiciul, la care să calculeze şi majorările şi dobânzile de întârziere.

Câţi bani s-au “pierdut” la Casa de Cultură, CSM şi Direcţia Socială

La Casa de Cultură, edilii locali trebuie să stabilească cât de mare e prejudiciul cauzat de decontarea unor activităţi artistice pentru care entitatea nu a făcut dovada prestării, precum şi recuperarea integrală a acestuia.

Tot aici, inspectorii au atras atenţia că trebuie stabilite proceduri de lucru, pentru organizarea activităţilor culturale şi trebuie stabilit prin fişele posturilor atribuţiile personalului. O altă problemă descoperită este lipsa unor documente care să certifice preţul materialelor din devizul de lucrări de reabilitare, prezentat de o societate comercială. Inspectorii au mai cerut şi stabilirea prejudiciului cauzat prin decontarea unor situaţii de lucrări nefectuate, în cadrul investiţiei “Reparaţii curente la cabinele Teatrului Municipal”.

La Clubul Sportiv Municipal sunt de recuperat plăţi de peste 34 de mii de lei, pentru care auditorii au considerat că nu există documente legale.

Nici Direcţia de Asistenţă Socială nu a scăpat. Aici trebuie recuperată suma de 106 mii de lei, ce reprezintă plăţi nelegale care au fost făcute prestatorilor de evenimente, încălcând prevederile contractuale, deoarece aceştia au subcontractat serviciile, nedeclarând subcontractanţii.

 

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

DOCUMENT oficial prin care Merdian confirmă dezastrul de 6 milioane de euro de la stația de epurare

Publicat

în

Discuțiile legate de controversată investiție de la Stația de epurare a Lugojului sunt departe de a se încheia, mai ales că serviciul de distribuție a apă și canalizare a Lugojului urmează să fie scos la licitație în acest an. Operatorul care va câștiga licitația se va confrunta și cu problemele de stația de epurare, pentru modernizarea căreia s-au investit aproape 6 milioane de euro, însă lucrările nu au fost executate.

De acestă dată, documentul care confirmă situația de la stația de epurare vine chiar de la Meridian 22, operatorul care administrează stația, până la organizarea licitației din toamnă.

Printr-o adresă transmisă, în urmă cu câteva zile, Meridian contestă datele prezentate în caietul de sarcini, pregătit pentru licitație, și atrage atenția Primăriei Lugoj că doar una dintre cele trepte ale stației a fost preluată în exploatare, restul fiind în întreținere și pază.

“Se confundă predarea în întreținere și pază a dotărilor existente cu funcționare concomitentă a celor trei trepte: mecanică, biologică și chimică. Vă rugăm să comunicați dacă există proces verbal de punere în funcțiune și atingere a parametrilor la cele trei trepte existente la care faceți referire: mecanică, biologică și chimică, inclusiv tratarea nămolului”, solicită cei de la Meridian.

În același document, reprezentanții societății care administrează apa și canalizarea din Lugoj îi reamintesc primarului Francisc Boldea că în data 11.12.2014 au trimis primăriei o adresă prin care arată că inclusiv treapta mecanică, preluată în exploatare, nu funcționează corespunzător, problemă nesoluționată nici în momentul de față.

Citiţi mai departe

Administrație

De ce se inundă Lugojul, după fiecare ploaie puternică. Francisc Boldea: “Așa e peste tot în lume”

Publicat

în

Primarul susține că problemele pe care Lugojul le are cu străzile care se inundă la ploile mai puternice sunt și în alte locuri din lume, pentru că “nimeni nu face canalizări care să facă față la calamități”

“Conducta de canalizare a Lugojului are diametrul între 1,2 şi 1,5 m. Distanţa până la staţia de epurare este de 9 km. Nu există în lume cineva să facă diametrul mai mare că nu ar avea cădere. Am văzut, la televizor, în Statele Unite, în Maryland, le-a luat mașinile de pe stradă, pentru că nimeni nu poate să facă canalizarea pentru calamitate. Nu încape apa pe conducta de canalizare. Sunt patru locuri vulnerabile în municipiul Lugoj: Spl. Coposu, A.C. Popovici, Episcop Bălan şi Mărăsești. Și pe un mal și pe altul, totul se datorează faptului că pe magistrala de 1,20 nu încape apa, chiar dacă noi o tragem cu pompa, tot durează un timp, în care creşte nivelul apei în oraş pentru că nu încape toată în conductă. Jumătate de oră durează, după care se duce toată apa şi nu mai e nicio inundaţie în oraş”, susține Francisc Boldea.

Primarul Lugojului a declarat că cei de la Apele Române nu i-au dat voie să străpungă digul de pe malurile Timișului, pe Splaiul Coposu și vizavi pe Splaiul Brediceanu, pentru a pune o conductă cu pompe și cu supapă cu sens unic, pe care să elimine apa de ploaie de pe străzi. În momentul de față Primăria Lugoj lucrează la un alt proiect pe care să-l propună celor de la Apele Române. “Să facem o refulare, care să iasă pe dig cu supapă de sens unic și vană și să băgăm din 30 în 30 de m câte un gaigar care să tragă apa și sa o dea peste dig”, spune primarul.

Conducte vechi și colmatate

Boldea este contrazis, însă, de fostul primar al Lugojului, Marius Martinescu, care susține că alta este cauza inundaților tot mai dese de pe străzile municipiului.

“Îmi amintesc o ultimă discuție cu Boldea de prin anul 2010, cand l-am întrebat de ce nu vrea să înlocuiască conductele de apă și canalizare, deși banii erau aprobați de Guvern. Răspunsul a venit imediat : <<Tot ce se face sub pământ nu aduce voturi!>>. Acum după 10 ani, cu singura lui grijă, de a avea voturi, concluziile se văd. Rețelele de apă sunt praf, deși banii erau din 2007. Boldea a cheltuit 29 de milioane lei, iar după 10 ani de lucrări haotice lugojenii plătesc pierderi de apa de 65%! Rețelele de canal sunt praf, nu s-au înlocuit cele din zonele critice, iar secțiunea necolmatată în conductele magistrale este între 30-35%. Efectele se văd și produc suferință și pagube pentru lugojeni”, arată Martinescu.

Citiţi mai departe

Administrație

Prefectul de Timiş vine la Lugoj. Eva Andreaş va ţine audienţe la Primărie

Publicat

în

Reprezentanții Instituției Prefectului din Timiș au anunțat că marţi, 19 iunie, audiențele reprezentantului Guvernului în teritoriu se vor ţine la Lugoj, pentru a afla problemele oamenilor din zonă.

„Doamna prefect Eva-Georgeta Andreaș va ține marți, 19 iunie, la ora 12, audiențe la sediul Primăriei Lugoj. La sediul Instituției Prefectului Județul Timiș nu vor avea loc audiențe marți, 19 iunie”, transmit reprezentanții Instituției Prefectului Timiș. Cei care doresc să se înscrie la la aceste audienţe o pot face şi aici

Pentru o rezolvare cât mai eficientă a problemelor cu care se confruntă locuitorii judeţului, Institutia Prefectului judeţul Timiş a pus la dispoziţia acestora o linie telefonică – Telefonul cetăţeanului – unde se pot solicita informaţii în legătură cu aspecte care intră în competenţa instituţiei. Numărul de telefon unde pot fi obţinute informaţii şi pot fi adresate sesizari este (+40)-256-490295.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: