Connect with us

Administrație

Ţânţarii, căpuşele şi şobolanii se pot înmulţi la Lugoj. Dezinsecţia şi deratizarea întârzie şi în acest an

Publicat

în

Dezinsecţia şi deratizarea în municipiul de pe Timiş întârzie, la fel ca în fiecare an. Se întâmplă asta din cauza neînţelegerilor dintre membrii administraţiei locale.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Consilierii PNL, PMP, USR şi independentul Marius Martinescu au întocmit un proiect de hotărâre pentru dezinsecţia şi deratizarea completă. Şedinţa convocată, marţi, 8 mai, nu s-a mai ţinut, deoarece nu a primit aviz din partea secretarului Dan Ciucu.

Funcţionarul public a motivat că nu poate aviza acest proiect deoarece, serviciul deratizării a fost deja programat să fie scos la licitaţie. Francisc Boldea, primarul municipiului, susţine că această activitate este prinsă în caietul de sarcini, aprobat de Consiliul Local.

“Niciun proiect nu poate apărea pe ordinea de zi, dacă nu are acordul de legalitate al secretarului municipiului. Domnul secretar le-a răspuns că este ilegal proiectul de hotărâre, din mai multe motive. Cel mai important ar fi că, în urmă cu o lună şi jumătate, toţi consilierii locali au votat caietul de sarcini, prin care deratizarea, împreună cu dezinsecţia, împreună cu deszăpezirea sunt scoase la licitaţie, iar firma care câştigă, conform caietului de sarcini se va ocupa de aceste servicii. Ca atare, miercurea viitoare, în 16 mai, este licitaţia pentru acest lucru. Ori, nu se putea să iei obiectul de activitate a unei firme care va câştiga săptămâna viitoare şi să spui am mai făcut o licitaţie. Este ilegal, complet ilegal!”, a declarat primarul Lugojului.

Salprest putea să facă dezinsecţia şi deratizarea, fără licitaţie

Iniţiatorii proiectului privind dezinsecţia susţin că, primarul minte şi că Salprest, societatea de salubritate, căreia Consiliul Local i-a prelungit activitatea cu 90 de zile, de la 1 mai, ar fi putut face aceste operaţiuni fără să aştepte organizarea unei licitaţii publice.

Consilierii locali afirmă că, în momentul de faţă, la Lugoj nu există un grafic, obligatoriu prin lege, privind dezinsecţia şi deratizarea. Bogdan Blidariu, liderul aleşilor PNL explică această situaţie.

“Conform legii, orice primărie trebuie să întocmească un grafic al acţiunilor de deratizare şi dezinsecţie. Acest grafic trebuie să cuprindă ce se face în fiecare lună calendaristică. Felul tratamentului, desinsecţie sau deratizare, că sunt rozătoare, ţânţari sau căpuşe, locaţia unde se execută şi aşa mai departe. Acţiunile astea trebuie să se desfăşoare conform prevederilor legale, în sensul că cetăţenii trebuie să fie anunţaţi. Asta am vrut noi să aflăm. Şi am aflat că nu există nimic, la nivel de muncipiul Lugoj”, a declarat Bogdan Blidariu, pentru Lugojeanul.

Primarul Francisc Boldea nu a putut preciza o dată exactă, la care se vor face aceste operaţiuni la Lugoj. A spus doar că dezinsecţia aeriană se va face “în curând”, iar cea de la sol va fi execuată după ce se vor finalize toate procedurile licitaţiei din 16 mai.

 

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Proprietarii din Lugoj care nu au contract cu Retim vor plăti o taxă de salubritate de cinci ori mai mare

Publicat

în

Primarul Lugojului Francisc Boldea intenţionează să promoveze un proiectul de hotărâre privind aprobarea taxei speciale de salubrizare pe teritoriul administrativ al U.A.T. municipiul Lugoj și a Regulamentului de stabilire și aplicare a taxei speciale de salubrizare pentru utilizatorii serviciului public de salubrizare, persoane fizice-populație, operatori economici, instituții publice și altele, care nu au încheiat și refuză să încheie contractul de salubrizare cu operatorul serviciului – Retim.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Francisc Boldea susține că taxa trebuie introdusă pentru că sunt lugojeni care refuză să încheie contractul cu Retim și a dat exemplul asociației din Micro 4.

“Pentru cei care nu vor să încheie contract, legea spune că în cazul în care refuză să încheie contract se stabilește un preț ca și taxă din partea administrației locale, noi am luat modelul Aradului, de cinci ori tariful. Dacă tariful pentru ridicarea deșurilor e de opt lei, cei care nu au contract vor plăti de cinci ori mai mult”, a declarat primarul Lugojului

    Persoanele interesate pot depune în scris propuneri, sugestii sau reclamaţii cu privire la proiectul de hotărâre mai sus menţionat până la data de 24.09.2018 orele 12.00 la Biroul relaţii cu publicul, parter, camera 7.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Boldea anunță că Lugojul va depăși 50.000 de locuitori până în 2020

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.ro

Francisc Boldea a declarat într-o emisiune a postului local de televiziune că, până în 2020, populația Lugojului va trece de 50.000 de locuitori. Contactat de Lugojeanul.ro pentru a explica pe ce s-a bazat când a făcut această afirmație, primarul și-a argumentat opinia.

Meridian 22 S.A. Luhoj

“La revoluție, Lugojul avea cam 54 de mii de locuituri, după cum știu eu. Da, eu preconizez ca în 2020 să ajungă la 50 de mii. În primul rând, este o diferență între nașteri și decese. În al doilea rând, dezvoltarea pe care o are Lugojul și faptul că aproape 2.000 de oameni sunt aduși zilnic la lucru în oraș, spun că e plauzibil acest lucru. Eu îmi doresc să devenim oraș cu peste 50.000 de locuitori. Știți că municipiile sunt între 20 și 50 de mii și între 50 și 100 de mii. Orice om peste 50 de mii contează, e în folosul nostru ca municipalitate”, a spus Boldea.

Primarul Lugojului a mai declarat că această creștere demografică ar fi încă un argument solid pentru transformarea municipiului în capitală regională. La utimul recesământ, Lugojul avea puțin peste 40.000 de locuitori, însă din 2011, populația a scăzut mulți dintre lugojeni fiind plecați în străinătate.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojenii vor putea semnala în timp real problemele din oraş, cu ajutorul unei aplicaţii mobile

Publicat

în

Primăria Lugoj lucrează, împreună cu o firmă din Sibiu, la o aplicaţie mobilă pentru raportarea incidentelor şi problemele pe care lugojenii le întâlnesc în oraș.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Cu ajutorul unui smartphone, orice persoană va putea semnala în timp real o groapă apărută în şosea, o avarie la reţaua de apă, lipsa iluminatului public, comportamentul neadecvat al funcţionarilor publici, nereguli la transportul public sau orice altă problemă care ţine de administraţia locală. Un alt aspect important este faptul că cetățeanul este informat cu privire la parcursul sesizării. După ce semnalează problema, acesta primește un email prin care se confirmă primirea, este notificat când sesizarea intră în lucru și primește o informare când problema s-a rezolvat.

“E un dispecerat la noi, la Compartimentul de Informatică şi acolo va ajunge sesizarea. De acolo, se transmite la fiecare compartiment care trebuie să rezolve situaţia şi cetăţeanul va primi un răspuns imediat că a fost preluată sesizarea şi a fost repratizată compartimentului în cauză”, a declarat Francisc Boldea.

Primarul Lugojului susţine că în maxim o lună şi jumătate aplicaţia va fi funcţională şi lugojenii o vor putea folosi.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: