Connect with us

Administrație

SURSE Staţia de Epurare a Lugojului ajunge la DNA. Curtea de Conturi a sesizat instanţa

Publicat

în

Scandalul de la Staţia de Epurare a Lugojului e departe de a se stinge. Conform unor surse din administraţie, după controlul efectuat la Lugoj, inspectorii Curţii de Conturi au sesizat Direcţia Naţională Anticorupţie, chiar dacă conducerea Primăriei Lugoj nu recunoaşte, în momentul de faţă, că ar exista un prejudiciu la acest obiectiv.

Meridian 22 S.A. Luhoj

De fiecare dată când a fost întrebat de această situaţie, primarul Francisc Boldea a declarat că prejudiciul găsit de Curte este de 267 de lei, valoarea a două furtune.  Numai că inspectorii Curţii de Conturi au lăsat în sarcina Primăriei să stabilească întinderea prejudiciului total şi să dea un răspuns oficial. Primarul Francisc Boldea a declarat pentru Lugojeanul.ro că, zilele trecute, a trimis informarea către Curtea de Conturi şi că nu există un alt prejudiciu decât cel stabilit, adică valoarea celor două furtune.

Nu de aceeaşi părere sunt şi inspectorii Curţii de Conturi, care în sesizarea trimisă instanţei arată că în urma controlului există indicii de săvârşire a infracţiunii de neglijenţă în serviciu, prevăzută şi pedepsită de art.298 Cod Penal, într-o lucrare în care antreprenorul SC Confort SA&BETONUT  ZRT SRL, în calitate de prestator, având ca obiect – executarea lucrării: “Modernizarea Staţiei de Epurare – Execuţie”, se angajează să realizeze lucrările contractate, la valoarea contractului de 16.6893.076,91 de lei, la care se adaugă 3.171.684,61 de lei TVA.

Documente care confirmă prejudiciul

În fapt, e vorba de neurmărirea recuperării garanţiei de bună execuţie la obiectivul Modernizarea Staţiei de Epurare, pentru lucrările neremediate semnalate pentru punerea în funcţiune a obiectivului de investiţii, consemnate şi de expertiza tehnică realizată de firma de expertiză Prefcon SRL. În expertiză se menţionează că lucrările nu au fost terminate complet, existând de asemenea unele instalaţii şi echipamente care nu au fost testate şi/sau nu au funcţionat niciodată, chiar dacă în Procesul Verbal de stingere a Anexei 2 se menţionează că au fost remediate şi completate.

Conform expertizei valoarea investiţiei necesare pentru punerea în funcţiune a staţiei este de 15-20% din valoarea proiectului iniţial, de unde rezultă o valoare estimată a prejudiciului de 2.503.961 de lei(15% din valoarea contractului) la care se adaugă TVA.

Pe de altă parte, când au făcut sesizarea inspectorii au ţinut cont şi de oferta solicitată şi primită de Primăria Lugoj de la societatea Kematronic pentru lucrările de remediere, completare, actualizare, terminare şi montaj, probe, valoarea fiind stabilită la suma de 399.240 de euro.

Francisc Boldea a declarat pentru Lugojeanul.ro, că nu a aflat de sesizarea Curţii de Conturi. “Nu ştiu nimic de această sesizare şi pe ce nu ştiu nu pot să cometez. Dar, legal, ar fi fost să facă sesizarea atunci, după efectuarea controlului, nu la şase luni după. Asta e”, a spus primarul Lugojului.

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Proprietarii din Lugoj care nu au contract cu Retim vor plăti o taxă de salubritate de cinci ori mai mare

Publicat

în

Primarul Lugojului Francisc Boldea intenţionează să promoveze un proiectul de hotărâre privind aprobarea taxei speciale de salubrizare pe teritoriul administrativ al U.A.T. municipiul Lugoj și a Regulamentului de stabilire și aplicare a taxei speciale de salubrizare pentru utilizatorii serviciului public de salubrizare, persoane fizice-populație, operatori economici, instituții publice și altele, care nu au încheiat și refuză să încheie contractul de salubrizare cu operatorul serviciului – Retim.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Francisc Boldea susține că taxa trebuie introdusă pentru că sunt lugojeni care refuză să încheie contractul cu Retim și a dat exemplul asociației din Micro 4.

“Pentru cei care nu vor să încheie contract, legea spune că în cazul în care refuză să încheie contract se stabilește un preț ca și taxă din partea administrației locale, noi am luat modelul Aradului, de cinci ori tariful. Dacă tariful pentru ridicarea deșurilor e de opt lei, cei care nu au contract vor plăti de cinci ori mai mult”, a declarat primarul Lugojului

    Persoanele interesate pot depune în scris propuneri, sugestii sau reclamaţii cu privire la proiectul de hotărâre mai sus menţionat până la data de 24.09.2018 orele 12.00 la Biroul relaţii cu publicul, parter, camera 7.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Boldea anunță că Lugojul va depăși 50.000 de locuitori până în 2020

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.ro

Francisc Boldea a declarat într-o emisiune a postului local de televiziune că, până în 2020, populația Lugojului va trece de 50.000 de locuitori. Contactat de Lugojeanul.ro pentru a explica pe ce s-a bazat când a făcut această afirmație, primarul și-a argumentat opinia.

Meridian 22 S.A. Luhoj

“La revoluție, Lugojul avea cam 54 de mii de locuituri, după cum știu eu. Da, eu preconizez ca în 2020 să ajungă la 50 de mii. În primul rând, este o diferență între nașteri și decese. În al doilea rând, dezvoltarea pe care o are Lugojul și faptul că aproape 2.000 de oameni sunt aduși zilnic la lucru în oraș, spun că e plauzibil acest lucru. Eu îmi doresc să devenim oraș cu peste 50.000 de locuitori. Știți că municipiile sunt între 20 și 50 de mii și între 50 și 100 de mii. Orice om peste 50 de mii contează, e în folosul nostru ca municipalitate”, a spus Boldea.

Primarul Lugojului a mai declarat că această creștere demografică ar fi încă un argument solid pentru transformarea municipiului în capitală regională. La utimul recesământ, Lugojul avea puțin peste 40.000 de locuitori, însă din 2011, populația a scăzut mulți dintre lugojeni fiind plecați în străinătate.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojenii vor putea semnala în timp real problemele din oraş, cu ajutorul unei aplicaţii mobile

Publicat

în

Primăria Lugoj lucrează, împreună cu o firmă din Sibiu, la o aplicaţie mobilă pentru raportarea incidentelor şi problemele pe care lugojenii le întâlnesc în oraș.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Cu ajutorul unui smartphone, orice persoană va putea semnala în timp real o groapă apărută în şosea, o avarie la reţaua de apă, lipsa iluminatului public, comportamentul neadecvat al funcţionarilor publici, nereguli la transportul public sau orice altă problemă care ţine de administraţia locală. Un alt aspect important este faptul că cetățeanul este informat cu privire la parcursul sesizării. După ce semnalează problema, acesta primește un email prin care se confirmă primirea, este notificat când sesizarea intră în lucru și primește o informare când problema s-a rezolvat.

“E un dispecerat la noi, la Compartimentul de Informatică şi acolo va ajunge sesizarea. De acolo, se transmite la fiecare compartiment care trebuie să rezolve situaţia şi cetăţeanul va primi un răspuns imediat că a fost preluată sesizarea şi a fost repratizată compartimentului în cauză”, a declarat Francisc Boldea.

Primarul Lugojului susţine că în maxim o lună şi jumătate aplicaţia va fi funcţională şi lugojenii o vor putea folosi.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: