Connect with us

Administrație

Staţia de epurare mai înghite şi anul acest 1,6 milioane de lei din bugetul Lugojului

Publicat

în

Controversata investiţie de la staţia de epurare este prinsă şi anul acesta în bugetul local al Lugojului cu remedieri în valoare de peste 1,6 milioane de lei. Primarul Lugojului susţine însă, că aceşti bani sunt garanţia pe care a reţinut-o firmei constructoare  şi bani care au rămas neplătiţi.

Meridian 22 S.A. Luhoj

“Sunt banii pe care nu i-am mai plătit firmei Confort şi garanţia reţinută. Vor fi executate o parte din lucrările, care apar şi în expertiză, dar nu toate”, a declarat Francisc Boldea, pentru Lugojeanul.

Staţia de epurarea a Lugojului este subiectul unui imens scandal, după ce administraţia locală a investit acolo peste 5 milioane de euro, o mare parte din lucrări fiind neexecutate iar staţia nefiind funcţională nici în prezent, fapt pentru care Primăria şi Meridian 22 au primit mai multe amenzi de la Garda de Mediu şi Apele Române Banat.

De altfel, anul trecut, consilierii Liviu Brînduşoni şi Marius Martinscu au făcut public un  raport devastator, comandat chiar de Primaria Lugoj, care arată dezastrul de la staţia de epurare şi multitudinea lucrărilor plătite şi nefinalizate.

În toată această perioadă, reprezentanţii administraţie locale, în frunte cu primarul Francisc Boldea, au negat că la staţia de epurare ar fi probleme.

Problemele descoperite de experţi la staţia de epurare (extras din raportul de expertiză)

  1. Având în vedere situaţia din teren, staţia de epurare de la Jabăr nu poate funcţiona în momentul de faţă, din cauza faptului că majoritatea utilajelor tehnologice sunt nefuncţionale prezentând stări avansate de uzură. Ea nu poate deversa la emisar o apă epurată care să aibă parametrii impuşi. De asemenea, sunt obiecte by-pasate pentru că ele sunt imposibil de utilizat.
  2. Datorită faptului că lucrările nu au fost terminate complet sunt unele instalaţii şi echipamente care nu au fost testate şi/sau nu au funcţionat niciodată
  3. Din cauză că nu merge centrala termică şi nu sunt făcute instalaţiile de căldură în clădiri, utilajele şi echipamentele aflate în acestea au suferit deteriorări
  4. Bazinele selectoare au fost transformate din 2 decantoare primare vechi, fără nicio modificare la formă sau structură. Problemele sunt următoarele: construcţiile civile se află în stare avansată de degradare; datorită faptului că staţia nu a funcţionat niciodată nu s-a putut verifica eficienţa acestora din punct de vedere tehnologic
  5. Menţionăm faptul că treapta biologică este într-o stare avansată de degradare

– bazinele de aerare vechi au fost “reabilitate” aşa cum se vede în poze, pe locul celor existente, păstrând forma şi înălţimea celor vechi, astfel încât, în momentul de faţă ele au o înălţime de 3,5 -4 m

–  trebuie menţionat că sistemele de aerare cu bule fine funcţionează la parametrii optimi pentru realizarea nitrificării la o înălţime a bazinelor de 5-6 m

– deasemenea  se observă că picioarele macaralelor pentru evacuarea mixerelor din bazinele de aerare sunt sudate de armătura din pereţii bazinelor de aerare

– deoarece vechile bazine de aerare nu au avut radierul plan, iar prin reabilitarea lor s-a păstrat aceeaşi formă, adică cu zone înălţate unde nu au putut fi montate panouri de aerare, acest lucru ducând la o nitrificare incompletă datorită prezenţei zonelor neaerate

– nefiind montat un sistem de monitorizare online este foarte greu de urmărit procesul de nitrificare denitrificare

Recomandarea ar fi ca aceste linii biologice să fie dărâmate şi reconstruite

  1. Este posibil ca unele dintre utilaje să nu mai funcţioneze, ele neputând fi probate la momentul redactării acestui raport, din motive diferite cum ar fi lipsa tablourilor electrice, neterminarea montajului etc
  1. Metatancul nu a fost probat, de aceea este recomandat ca înainte de introducerea nămolului îngroşat în vederea fermetării să se facă teste de presiune.

Imposibilitatea funcţionării staţiei rezidă şi în faptul că montajul electric al echipamentelor fie nu a fost terminat, fie lipseşte, fie este degradat şi incomplet.

  1. La clădirea laboratorului, obiect existent şi reabilitat s-a constat că toate dotările care s-au făcut sunt depozitate într-o cameră în condiţii improprii, sticlăria şi unele aparate fiind încă în cutii. Nu s-a putut identifica cu ce aparatură a fost dotat laboratorul staţiei

Având în vedere cele constatate în teren şi ţinând cont de valoarea investiţiei propuse în proiectul de modernizare al staţiei de epurare se consideră că valoarea investiţiei pentru punerea în funcţiune a staţiei este de aproximativ 15-20% din valoarea proiectului iniţial.

Realizatorii expertizei propun beneficiarului să angajeze un proiectant care să ţină cont de problemele tehnologice şi structurale scoase în evidenţă şi apoi întregul proiect să fie preluat de o firmă de construcţii care să realizeze proiectul întocmit ca urmare a observaţiilor din expertiză.

 

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Bani pentru culte, PUZ pentru un nou cartier și alte proiecte în următoare ședință a aleșilor locali

Publicat

în

Joi, 27 septembrie 2018, de la orele 14.00, în Sala de Consiliu a Primăriei Municipiului Lugoj se va desfăşura şedinţa ordinară a Consiliului Local Municipal Lugoj.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Consilierii locali au până în momentul de față opt puncte pe ordinea de zi. Printre aceste se află și aprobarea PUZ-ului pentru noul cartier privat de locuințe, care se va ridica pe strada Timișoarei, dar și acordarea unui sprijin financiar cultelor religioase din oraș.

Un alt proiect se referă la desemnarea reprezentanţilor Consiliului Local al Municipiului Lugoj în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ preuniversitar din municipiul Lugoj pentru anul şcolar 2018 – 2019. În aceeiași ședință consilierii vor stabili costul mediu lunar de întreţinere şi a contribuţiei părinţilor/reprezentanţilor legali pentru copiii care frecventează creşele din subordinea Direcţiei de asistenţă socială comunitară în anul şcolar 2018 – 2019.

Tot în ședința de joi, se oficializează încetarea de drept a mandatului de consilier înainte de expirarea duratei normale, prin deces, a  mandatului a lui Marius Martinescu

Citiţi mai departe

Administrație

Proprietarii din Lugoj care nu au contract cu Retim vor plăti o taxă de salubritate de cinci ori mai mare

Publicat

în

Primarul Lugojului Francisc Boldea intenţionează să promoveze un proiectul de hotărâre privind aprobarea taxei speciale de salubrizare pe teritoriul administrativ al U.A.T. municipiul Lugoj și a Regulamentului de stabilire și aplicare a taxei speciale de salubrizare pentru utilizatorii serviciului public de salubrizare, persoane fizice-populație, operatori economici, instituții publice și altele, care nu au încheiat și refuză să încheie contractul de salubrizare cu operatorul serviciului – Retim.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Francisc Boldea susține că taxa trebuie introdusă pentru că sunt lugojeni care refuză să încheie contractul cu Retim și a dat exemplul asociației din Micro 4.

“Pentru cei care nu vor să încheie contract, legea spune că în cazul în care refuză să încheie contract se stabilește un preț ca și taxă din partea administrației locale, noi am luat modelul Aradului, de cinci ori tariful. Dacă tariful pentru ridicarea deșurilor e de opt lei, cei care nu au contract vor plăti de cinci ori mai mult”, a declarat primarul Lugojului

    Persoanele interesate pot depune în scris propuneri, sugestii sau reclamaţii cu privire la proiectul de hotărâre mai sus menţionat până la data de 24.09.2018 orele 12.00 la Biroul relaţii cu publicul, parter, camera 7.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Boldea anunță că Lugojul va depăși 50.000 de locuitori până în 2020

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.ro

Francisc Boldea a declarat într-o emisiune a postului local de televiziune că, până în 2020, populația Lugojului va trece de 50.000 de locuitori. Contactat de Lugojeanul.ro pentru a explica pe ce s-a bazat când a făcut această afirmație, primarul și-a argumentat opinia.

Meridian 22 S.A. Luhoj

“La revoluție, Lugojul avea cam 54 de mii de locuituri, după cum știu eu. Da, eu preconizez ca în 2020 să ajungă la 50 de mii. În primul rând, este o diferență între nașteri și decese. În al doilea rând, dezvoltarea pe care o are Lugojul și faptul că aproape 2.000 de oameni sunt aduși zilnic la lucru în oraș, spun că e plauzibil acest lucru. Eu îmi doresc să devenim oraș cu peste 50.000 de locuitori. Știți că municipiile sunt între 20 și 50 de mii și între 50 și 100 de mii. Orice om peste 50 de mii contează, e în folosul nostru ca municipalitate”, a spus Boldea.

Primarul Lugojului a mai declarat că această creștere demografică ar fi încă un argument solid pentru transformarea municipiului în capitală regională. La utimul recesământ, Lugojul avea puțin peste 40.000 de locuitori, însă din 2011, populația a scăzut mulți dintre lugojeni fiind plecați în străinătate.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: