Connect with us

Educație

Situaţie absurdă la Şcoala de Muzică. O parte dintre copiii clasei pregătitoare trebuie să plece

Publicat

în

Părinţii copiilor de la clasa pregătitoare a Şcolii de Muzică “Filaret Barbu” din Lugoj sunt extrem de nemulţumiţi că, unitatea şcolară va organiza o testare în urma căreia cel puţin trei dintre copii nu vor mai putea să continue în clasa întâi, la această şcoală, deoarce clasa pregătitoare este formată din 24 de copii, iar în clasa întâi vor fi primiţi doar 21.

Adriana Olariu, părintele unei fetiţe din această clasă, spune că situaţia e traumatizantă chiar, pentru copii, care s-au obişnuit deja cu colegii şi învăţătoarea. Mai mult, mămica susţine că micuţii au dat deja un examen, în urma căruia au fost înscrişi în clasa pregătitoare, noua testare fiind absurdă. Adriana Olariu spune că părinţii nu au fost anunţaţi, la înscriere, că vor susţine încă un examen la trecerea în clasa întâi.

“În august 2017, când am înscris fetiţa la aceasta şcoală, ea a susţinut un examen organizat de şcoală, o testare a aptitudinilor muzicale. A trecut această testare. Acum, după opt luni, în luna mai 2018, fetiţa, de 6 ani, va fi supusă unui alt examen, identic cu primul, în urma căruia se va decide care dintre cei 24 de copii din clasa pregătitoare vor pleca. Precizez că trei copii trebuie eliminaţi din şcoală, nu pentru absenteism sau rea purtare, ci pentru că normele didactice nu permit 24 de elevi, doar 21. Decizia de a organiza un al doilea examen, la un interval de opt luni, la clasa pregătitoare, aparţine scolii, nu am primit un document oficial prin care se cere organizarea unui concurs, deşi nu văd cum ar putea să elimine trei copii? În ordine alfabetică? Mi se pare absurd să supun un copil de 6 ani la două examene, în urma cărora să i se spună că este sau nu destul de bun pentru a învăţa într-o şcoală. Fetiţa mea nici n-a învăţat bine să-şi sufle nasul singură. Plus, acum 8 luni, au trecut examenul toţi cei 24 de elevi, aceştia dovedind aptitudini muzicale, din moment ce au trecut examenul.  E interesant cum, peste opt luni, brusc şi subit, şcoala decretează că trei dintre ei nu mai au aceste aptitudini.  Cu regret spun că doamna inspector, împreună cu colegii dânsei, NU servesc şi interesele acestor trei copii. Tot cu regret spun că cei trei în mod sigur nu vor ajunge să devină cetăţeni de nădejde ai zilei de mâine pentru că şi-au început ziua de azi cu un mare şut în funduleţul lor de şase ani”, ne-a declarat Adriana Olariu.

Directoarea spune că pot pleca chiar mai mult de trei copii

Directoare şcolii spune că a discutat cu părinţii şi că aceştia ştiau de testarea care urmează pentru trecerea în clasa întâi. Liliana Bidiviu susţine că s-a ajuns în această situaţie deoarce, clasa pregătitoare este considerată învăţământ de masă, abia din clasa întâi începând învăţământul vocaţional.

“Învăţământul cu program integrat de muzică începe cu clasa întâi. Pentru clasa întâi, noi avem aprobate, pentru anul următor şcolar, 21 de locuri. În acest moment, în actuala clasă pregătitoare, există 24 de copii. Testarea se va organiza în luna mai şi vor fi testate aptitudinile muzicale ale copiilor. Se va acorda un punctaj, va fi o comisie de evaluare formată de profesori din şcoală şi în funcţie de punctaj vor promova aceşti copii către clasa întâi, ceea ce le va permite să studieze program integrat de muzică.  Bineînţeles în ordinea descrescătoare a punctajului, ocupând cele 21 de locuri aprobate pentru anul şcolar. Testarea aceasta este o testarea care e organizată pentru că învăţământul cu program integrat de muzică începe cu clasa întâi, ei abia atunci încep să studieze un instrument”, a declarat Liliana Bidiviu, directoarea Şcolii de Muzică “Filaret Barbu”  

Mai mult directoarea vine cu o veste şi mai proastă pentru părinţi. Din clasa pregătitoare pot pleca mai mult de trei elevi, iar în locul lor pot veni alţii, de la alte şcoli.

“Clasa pregătitoare face parte din învăţământul de masă, nu din învăţământul integrat de muzică şi aşa se face clasa pregătitoare, cu 25 de elevi. Nu trei dintre ei vor trebui să plece. Toţi copiii vor fi testaţi. Poate că unii din start vor fi declaraţi admişi, vor fi sub punctajul minim şi vor fi mai mulţi de trei. Noi avem 21 de locuri aprobate pentru învăţământul cu program integrat, fără nicio legătură cu locurile care au fost în clasa pregătitoare, pentru că aşa s-a aprobat. Nu am cerut noi, aşa ni s-au aprobat.

Eu am vorbit de nenumărate ori cu părinţii. Ei ştiu că este vorba de o testare şi că testarea de la începutul clasei pregătitoare a fost pentru că doreau să vină la noi mai mulţi copii decât numărul de locuri. Sper că v-am lămurit. Cu părinţii am discutat de nenumărate ori. Este o neplăcere pentru noi, că s-a întâmplat aşa ceva, însă metodologia ne permite să organizăm această testare a aptitudinilor.

Este posibil să vină din alte şcoli la noi şi să suţină testarea copii care doresc să studieze din clasa întâi, dar nu au urmat la noi clasa pregătitoare. Pentru că din clasa întâi se studiază muzica, nu din clasa pregătitoare care este învăţământ de masă şi de aceea trebuie să aibă 25 de locuri”, a mai spus Liliana Bidiviu.

Aura Danielescu: Lipsă de comunicare din partea şcolii

Aura Danielescu, inspectorul şcolar general al judeţului Timiş spune că acest lucru se întâmplă în fiecare an şi consideră că reglementările legale nu permit depăşirea numărului de 21 de locuri, pentru clasa întâi.  

“Nu este o situaţie cu nimic atipică. Procedura este de ani de zile. Eu sunt şocată, pentru că nu înţeleg cum au făcut până acuma. De anul viitor nu o să mai fie aşa pentru că s-a introdus partea de vocaţional începând cu clasa pregătitoare. Va exista o formă de testare doar dacă numărul de solicitări va fi mai mare decât numărul de locuri. Dar până în acest an, clasa pregătitoare nu a fost considerată vocaţională, ceea ce însemna că vocaţionalul începea abia cu clasa întâi. Ei nu pot să depăşească acel număr de locuri, pentru că din punct de vedere financiar şi aşa avem o grămadă de probleme cu ei, pentru că la ei fiecare copil beneficiază de un profesor, de un instrument şi atunci se plăteşte un om la un copil. Se face o selecţie a talentelor. Este firesc ca cei mai buni să poată beneficia de aceste locuri. Şi atunci se dă un număr de locuri pe care trebuie să se încadreze. Pot să fie şapte, pot să fie 10. Nu ai de unde să ştii ce se va întâmpla. Este normal, pentru că nu e o şcoală obişnuită. Ei au în Lugoj foarte multe şcoli de masă, unde pot să se ducă. Aici rămân doar cei mai talentaţi, că aşa e normal.

Mie nu-mi vine să cred că ei nu ştiu asta, ca şi părinte. Sigur că poţi să acuzi şcoala şi să spui că nu ai fost informat. Dar ca şi părinte, când de ani de zile există şcolile vocaţionale, îmi este foarte greu să cred că atunci când doresc să-mi duc copilul într-o unitate de acest gen, eu nu mă interesez. Dumnealor încearcă acum să dea pe şcoală toată vina, e adevărat că o lipsă de comunicare a şcoli este clară aici. Indiscutabil. Trebuia totul afişat, ca să dea dovadă de transparenţă. Astfel ca nimeni să nu poată să spună că nu a ştiut”, a declarat Aura Danielescu, pentru Lugojeanul.ro.

Părinţii spun însă că vor avea probleme la înscrierea copiilor în clasa întâi, la o altă şcoală din oraş, unde clasele sunt deja formate şi au maxim de elevi.

 “Eu, acum, dacă îmi mut fata la Şcoala 4, ei încarcă clasa cu 26 de elevi, iar aici rămân 21. Unde e normalitatea? Pe mine sistemul mă condiţionează să-mi înscriu fata la Şcoala 4,  pentru că doar acolo mai sunt locuri. Eu nu vreau acolo şi nu am libertatea să aleg, pentru că la şcolile celelalte sunt înscrişi deja copiii din clasa pregătitoare. Vă rog să mă credeţi că nu ne-au anunţat de la început, de la înscrierea în clasa pregătitoare. Dumneavoastră credeţi că noi am fi înscris 24 de copii, dacă ştiam că sunt doar 21 de locuri. Noi am dat un examen, pentru Dumnezeu”, spune Adriana Olariu, mama unei fetiţe din clasa pregătitoare de la Şcoala de Muzică “Filaret Barbu”.

 

 

 

Citiţi mai departe
4 Comments

4 Comments

  1. IonCostescu

    15 februarie 2018 at 13:59

    Beton schema asta.O directoare si o inspectoare care este pentru copii de nu mai poate.Propun inspectoratului si doamnei directoare sa de a test la acesti copilasi sa vada care se sterge la fund mai bine.Ne spune celebra inspectoare ca asa e schema ca profesorul de muzica se ocupa de un singur copil dar daca platesc eu ora aia care sta profesorul ce ar avea?Dar ce sa zici todeauna solutia cea mai simpla este :afara cu copilasii.Sincer cred ca aceste doua doamne nu au ce sa caute pe aceste functii.Dar mai grav este ca in invatamintul romanesc sunt mai multe specimene ca aceste dinstinse doamne.Eu personal daca as fii seful lor, miine nu ar mai avea ce sa caute pe aceste functii.

  2. Marius

    15 februarie 2018 at 14:03

    Pai ce e absurd in asta ?? E normal , daca sunt 21 de locuri .. Si in plus , si eu pot sa imi trinit copilul la scoala aia , chiar daca nu a facut clasa pregatitoare acolo ..

    • Lenuta

      15 februarie 2018 at 15:00

      Da korect. Dar astia or dat examen! Al tau a dat? Sa dea al tau si daca trece e bineprimit. Daca nu NU. Astia deja or dat.

      • Marius

        16 februarie 2018 at 10:23

        Al meu , oricum e mai mare !! :))

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Educație

Lugojeanul Cristian Dejica, cel mai bun din Timiş la Olimpiada de Tehnologia Informaţiei

Publicat

în

Sâmbătă, 21 aprilie 2018, a avut loc etapa județeană a Olimpiadei de Tehnologia Informației și a Comunicațiilor, la Colegiul Național ”C.D.Loga” respectiv Colegiul Pedagogic ”Carmen Sylva”, Timișoara.

Elevii Colegiului Naţional „C. Brediceanu” Lugoj au obţinut rezultate foarte bune. Cristian Dejica, elev în clasa a XII-a Mate-Info, a obţinut premiul I, calificându-se astfel la faza naţională, Denis Stanciu elev în clasa a XI-a Mate-Info, a obținut locul III, iar elevul Marius Mihuț, clasa a IX-a Științele naturii, a obținut Mențiune.

Elevii au fost pregătiţi de prof. Ramona Dejica și prof. Doru Ianculescu.

Citiţi mai departe

Educație

Elevele de la “Brediceanu” au câştigat faza interjudeţeană a Olimpiadei Sportului Şcolar la Volei

Publicat

în

Elevele de la Colegiului Național “C. Brediceanu“ au participat vineri, 20 aprilie, în sala CNS Cetate Deva, la faza zonală interjudeţeană a Olimpiadei Naţionale a Sportului Şcolar la volei. La competiţie au fost calificate şase echipe din  Caraş-Severin, Arad, Mehedinţi, Alba, Hunedoara şi Timiş.

Voleibalistele de la “Coriolan Brediceanu“, reprezentând judeţul Timiş, au făcut parte dintr-o grupă alături de eleve din judeţele Hunedoara şi Mehedinţi reuşind să câştige toate meciurile. În semifinale s-au întâlnit reprezentantele judeţului Timiş împotriva celor din Arad şi reprezentantele judeţului Hunedoara împotriva celor din Alba.

Elevele din Lugoj merg în finala naţională

Elevele din Lugoj au ajuns în finală unde s-au reîntâlnit cu fetele din judeţul gazdă, Hunedoara, pe care le-au învins a doua oară.

Echipa Colegiului Naţional “C. Brediceanu“ a fost formată din următoarele jucătoare: Nistor Rossana, cea mai bună ridicătoare a turneului -XA, Csillag Noemi-XB, Ioniţa Andreea-XA, Niga Iulia-XIIE, Fiat Vanessa-IXB, Drăgoi Anamaria-IXB, Bîrliba Roberta-XC, Borduz Andreea-IXB si Szentpeteri Sidonia-IXC. Fetele sunt componente ale secţiei de volei a CSȘ Lugoj. Au fost însoţite la această competiţie de profesorul  Claudiu Jivulescu de la Colegiul Naţional “C. Brediceanu“. Aurelian Sima, directorul colegiului, le-a felicitat pentru rezultatul obţinut.

 

Citiţi mai departe

Educație

Doi elevi din Lugoj au obţinut locul al doilea pe ţară la un concurs de robotică

Publicat

în

Doi elevi din Lugoj, de la Colegiul Tehnic „Valeriu Braniște” au obţinut locul al doilea la concursul naţional de robotică “Made for Europe”, desfășurat în perioada 12-14 aprilie la Constanța.

Elevii Nicolas Novac  şi Ovidiu Simota sunt în clasa a X-a, la electronică și automatizări și sunt coordonați de profesorul Robert Boagiu. Concursul organizat de Ministerul Educației nu a fost deloc ușor, în competiție fiind înscrise nu mai puțin de 131 de proiecte, însă lugojenii au reușit să impresioneze juriul și să ocupe locul al doilea.

“A fost foarte greu, am muncit foarte mult în echipă. Îi mulțumim domnului director și domnului profesor coordonator pentru susținere . Eu am prezentat un robot controlat prin gesturi, iar colegul meu a prezentat un robot cu comandă vocală. Amândoi am muncit foarte mult pentru a realiza acești doi roboți”, a spus Nicolas Novac, unul dintre elevii premiaţi.

“Atuurile noastre au fost configurația roboților și prezentarea în sine a elevilor din clasa a X-a. Este o mândrie pentru colegiu faptul că au câștigat locul II? Cu siguranță este o mândrie pentru că este un concurs național și pe viitor sperăm să fie mai bine. Acești roboți sunt alcătuiți din două părți, partea fizică și partea de soft, adică programul, care a fost realizat în C++”, a declarat Robert Boagiu, profesor coordinator.

Conducerea Colegiului Tehnic Valeriu Braniște consideră că rezultatele obținute de elevi reprezintă o consecință a perseverenței în a implementa proiecte europene.

SURSA TENTV

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: