Connect with us

Administrație

Cum arată proiectul de sistematizare al unui cartier din Lugoj. În locul unei centrale termice ar putea apărea un supermarket

Publicat

în

După ani de zile, în care a fost blocată orice lucrare, zona fostei pieţe din Micro IV intră în sistematizare.  Proiectul a fost înaintat Consiliului Local Lugoj, în cea mai recentă şedinţă, şi a fost aprobat.

Acesta prevede pe locul fostei pieţe:  crearea de noi spaţii verzi, realizarea de spaţii de agrement, crearea de locuri de joacă, refacerea parcărilor existente, amenajarea aleii din spatele centralei termice şi sistematizarea din punct de vedere auto circulaţiei.

Cea mai mare problemă pentru această zonă rămâne centrala termică, astăzi un adevărat focar pentru cartier.  Pentru acest spaţiu, primarul Francisc Boldea a anunţat că există mai multe variante, care se analizează, printre care: deschiderea unui supermarket, o grădiniţă privată şi un centru social.

Conform proiectului valoarea totală a lucrărilor se ridică la 1.850.930 de lei. Lucrările de sistematizare urmează să fie scoase la licitaţie, urmând ca acestea să aibă un termen de execuţie de 12 luni, de la încheierea licitaţiei.

 

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Lugojenii nu vor merge la ştrand în luna mai, aşa cum a promis primarul. Francisc Boldea ameninţă cu sancţiuni

Publicat

în

Ştrandul din Lugoj nu se deschide nici în acest an, de 1 mai, aşa cum se întâmplă în alte locuri din ţară.

Surse din administraţia locală susţin că întârzierile sunt mari şi nu e exclus ca şi în această vară ştrandul să rămână tot închis. Chiar dacă, încă de anul trecut, primarul Francisc Boldea a avansat ca termen de finalizare a lucrărilor luna mai a acestui an.

“Se lucrează! S-au adus toate pompele şi noi sperăm să fie gata în luna mai”, a spus Francisc Boldea. Întrebat dacă acest termen va fi respectat, edilul-şef al Lugojului a spus că nu poate garanta.

“Dar dacă nu se finalizează, contructorul va fi pus să plătească penalităţi. Aşa cum scrie în contract”, a spus primarul, pentru Lugojeanul.ro

Lucrările la ştrandul din Lugoj au fost blocate din 2014, la un an după ce au început. Primăria Lugoj, constructorul Matcon și proiectantul Rheinbrucke, au avut mai multe neînţelegeri legate de plățile făcute în timpul proiectului. Valoarea lucrărilor de reabilitare depășește 2 milioane de euro. L-am Întrebat pe Francisc Boldea, de ce nu s-au aplicat penalităţi până în prezent. “Nu se putea. Pentru că pe toată perioada cât nu s-a lucrat, contractul a fost suspendat”, s-a justificat primarul Lugojului.

Citiţi mai departe

Administrație

Mii de proprietari din Lugoj nu au contracte cu Retim. Cine le va prelua gunoiul de la 1 mai

Publicat

în

De la 1 mai, Retim, noul operator de gunoi va începe activitatea pe zona Lugojului. Chiar dacă mai sunt doar câteva zile până la acest moment, în momentul de faţă există o serie de probleme nerezolvate.

În primul rând, mai mult de jumătate din populaţia Lugojului nu are contracte semnate cu noul operator. Asociaţiile de locatari refuză în continuare semnarea contractelor colective, recomandând Retim-ului să semneze indivudual cu fiecare proprietar. Primarul Francisc Boldea susţine că la case au fost distribuite circa 7.000 de pubele, doar jumătate din necesar. Contractele nu au fost primite de către oameni, care au fost puşi să semneze doar pe o tabletă, fără să vadă niciun document. Cei aproximativ 25 de angajaţi Salprest nu au fost preluaţi nici în momentul de faţă de către Retim.

În acest context incert, primarul Francisc Boldea susţine că administraţia Lugojului nu poate să intervină. “Există o foarte mare îngrijorare şi din partea noastră la momentul de faţă. Dar contractul este direct, între cele două părţi: operator şi populaţie. Noi nu avem cum să intervenim. Am convocat pentru săptămâna aceasta o întâlnire la primărie cu conducerea societăţii Salprest, operatorul care îşi încetează activitatea la 1 mai şi Retim, cel care începe. Vrem să ştim şi noi cum stau lucrurile”, a declarat Francisc Boldea, primarul Lugojului.

„Contractele se vor încheia, gunoiul se va ridica!”

Pe de altă parte, Salprest, societatea care s-a ocupat de salubritatea Lugojului, până în prezent, trece prin momente extrem de dificile. Încasările pentru serviciile prestate se fac tot mai greu. Retim, care este şi operatorul deponeului de la Ghizela ameninţă că nu îi va mai primi gunoiul, dacă în următoarele zile nu va achita facturile restante, pentru lunile ianuarie şi februarie. “Ne-au somat doar. E destul de greu. Noi facem tot ce putem să încasăm de la populaţie, avem zece angajaţi pe teren, însă plăţile se fac tot mai greu. Factura noastră este de cel puţin un miliard pe lună, ori noi trebuie să încasăm banii aştia”, spune Mircea Ghera, directorul Salprest.

Ghera susţine că momentan datoriile sunt eşalonate, însă nu garantează că Salprest poate plăti după graficul stabilit de Retim.

Traian Stancu, directorul Agenţiei Intercomunitare de Deşeuri Timiş, asociaţia care supreveghează salubritatea, din partea CJT, are încredere că Retim va rezolva problemele.

“Cunosc toate problemele care au apărut la Lugoj. Retim este una din cele mai bune societăţi de salubritate din ţară. Am trimis oamenii la Lugoj şi au aflat ce se întâmplă. Noi nu ne putem împiedica de un preşedinte de asociaţie care vrea şi el să se lipească la un proiect şi să câştige nişte bani sau de nu ştiu ce nemulţumiri ale unei societăţi. Retim va începe operarea de la 1 mai şi o să vedeţi că nu vor fi probleme. Eu pot garanta pentru asta! Pentru toate situaţiile care nu sunt rezolvate, Retim are o perioadă de 60 de zile, conform contractului să le rezolve. Dar va ridica gunoiul, lugojenii pot sta liniştiţi că nu se va ajunge la un blocaj. Contractele se vor semna, gunoiul se va ridica”, a declarat Stancu.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojenii, invitaţi să depună proiecte pentru a fi finanţate cu până la 35 de mii de euro

Publicat

în

bani

Foto Arhiva

Primăria Municipiului Lugoj aduce la cunoștința persoanelor interesate că Fundația Serviciilor Sociale Bethany, implementează proiectul „Start-up, Stand-up”, care se desfășoară în perioada 11 ianuarie 2018 – 10 ianuarie 2021, în baza contractului de finanțare: pocu/82/3/7/104013.

Pentru ca un număr cât mai mare de persoane să beneficieze de această oportunitate de finanțare, vă informăm că înscrierea în proiect, calendarul cursurilor, al evenimentelor de informare dar și alte informații referitoare la proiect pot fi găsite la adresa: www.startvest.ro sau pe pagina de facebook https://www.facebook.com/startvest.ro/

Lugojenii pot obţine finanţări nerambursabile

Persoanele interesate de înființarea unei afaceri non-agricole în mediul urban pot să participe la un concurs de planuri de afaceri și să obțină o finanțare nerambursabilă de 35 000 euro pentru înființarea unei întreprinderi și pentru implementarea unui plan de afaceri. În același timp, pot să participe gratuit la cursuri de antreprenoriat și să beneficieze de consultanță pentru ideile de afaceri.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă încurajarea antreprenorialului în zona urbană și a ocupării pe cont propriu in Regiunea de Vest. Proiectul are o durată de 36 luni și este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional

Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 3: Locuri de muncă pentru toți”, Obiectivul tematic 8: Promovarea unor locuri de muncă durabile și de calitate și sprijinirea mobilității lucrătorilor, Prioritatea de investiții 8.iii: Activități independente, antreprenoriat și înființare de întreprinderi, inclusiv a unor microîntreprinderi și a unor întreprinderi mici și mijlocii inovatoare, Obiectivul specific 3.7: Creșterea ocupării prin susținerea întreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbană. Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 8,779,734.68 lei, din care 7,462,774.48 lei reprezintă valoarea cofinanțării Uniunii Europene.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: