Connect with us

Administrație

Şedinţă importantă la Consiliul local Lugoj. Se majorează impozitele locale

Publicat

în

Consilierii locali din Lugoj se întâlnesc joi, 18 aprilie 2019, de la orele 14.00, în Sala de Consiliu a Primăriei Municipiului Lugoj în şedinţa ordinară a Consiliului Local Municipal Lugoj. Pe ordinea de zi se află mai multe puncte, printre care şi majorarea taxelor şi impozitelor pentru anul viitor cu 4,63%, rata inflaţiei.

Se indexează inclusiv taxele speciale precum și limitele amenzilor care se fac venit la bugetul local. Tot în şedinţa de joi, primarul Francisc Boldea propune aprobarea acordării normei de hrană pentru personalul în activitate din cadrul Direcţiei Poliţia Locală Lugoj. Este vorba despre sumă în valoare de 32 lei/pe zi, plus supliment de 5 lei pentru cei care lucrează în ture.

Iată, mai jos, întreaga ordine de zi.

  1. Proiecte de hotărâri:
  2. Solicitarea către Guvernul României de emitere a unei hotărâri pentru transmiterea din domeniul public al Statului Român și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al Municipiului Lugoj, județul Timiș a unei părți din imobilul 1252 situat în municipiul Lugoj, str. Timișorii nr. 124. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  3. Neexercitarea dreptului de preemțiune pentru achiziționarea imobilului situat în municipiul Lugoj, Piața I. C. Drăgan nr. 9. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  4. Aprobarea acordării normei de hrană pentru personalul în activitate din cadrul Direcţiei Poliţia Locală Lugoj. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  5. Aprobarea agendei acţiunilor sportive pe anul 2019, propuse pentru a fi cofinanţate din bugetul local capitolul 67.02 – „Cultură, recreere şi religie”, subcapitolul 05.01 „Acţiuni sportive”. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  6. Aprobarea agendei acţiunilor cultural – educative pe anul 2019 propuse a fi cofinanţate din bugetul local. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  7. Aprobarea agendei manifestărilor culturale din anul 2019 a Casei de Cultură a Municipiului Lugoj. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  8. Aprobarea indexării nivelurilor impozitelor și taxelor locale care constau într-o anumită sumă în lei sau care sunt stabilite pe baza unei anumite sume în lei, a taxelor speciale precum și limitele amenzilor care se fac venit la bugetul local, aplicabile în anul fiscal 2020. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  9. Stabilirea impozitelor şi taxelor locale, precum și a taxelor speciale pentru anul 2020.

Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj.

  1. Aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2019 al S.C. „Meridian 22” S.A. Lugoj. Iniţiatori: consilieri locali Crăciunescu Iosif și Bondoc Doris Daiana;
  2. Aprobarea organigramei și a statului de funcții ale S.C. „Meridian 22” S.A. Lugoj. Iniţiatori: consilieri locali Crăciunescu Iosif și Bondoc Doris Daiana

.II. Probleme ale Comisiilor de specialitate.

III. Diverse.

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Consilierii locali discută în următoarea ședință mai multe proiecte importante pentru Lugoj

Publicat

în

FOTO Arhiva

Joi, 27 iunie 2019, de la orele 14.00, în Sala de Consiliu a Primăriei Municipiului Lugoj se va desfăşura şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Lugoj cu mai multe puncte pe ordinea de zi. Printre acestea se află și proiectul privind înființarea unei noi creșe, dar și vânzarea terenurilor MAN, mult așteptată de către locuitorii din noul cartier Militari.

Iată, mai jos, ordinea de zi a ședinței.

  1. Proiecte de hotărâri:
  2. Înființarea Creșei nr. 4 în cadrul Serviciului Creșe – Direcția de asistență socială comunitară din subordinea Consiliului Local al Municipiului Lugoj. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

2 Aprobarea încheierii convenţiei de parteneriat între Consiliul Local al Municipiului Lugoj – Direcţia de asistenţă socială comunitară şi Fundaţia Surorile de Caritate  “Sfânta Ioana Antida” pentru prestarea de  servicii sociale pentru familiile care locuiesc în condiţii de abitaţie precare, din cartierul Mondial Bocşei Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

  1. Stabilirea costului mediu lunar de întreţinere și a contribuției lunare de întreținere datorată de beneficiarii și /sau susținătorii legali ai acestora pe anul 2019, pentru serviciile acordate în regim rezidențial în Căminul pentru persoane vârstnice din cadrul Complexului de servicii “Sfântul Nicolae” Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  2. Aprobarea vânzării către domnul Gherga Adrian și doamna Gherga Nicoleta – Adriana a terenului concesionat în suprafață de 450 m.p., situat în Municipiul Lugoj,  str. Timișorii  nr. 126 – C15, Zona P.U.Z. M.A.N.,  înscris în C.F. Nr. 406454, Municipiul Lugoj, Nr. cadastral 406454. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  3. Aprobarea vânzării către domnul Mărgineanțu Petru – Octavian și doamna Mărgineanțu Diana a terenului concesionat în suprafaţă de 411 m.p., situat în Municipiul Lugoj, str. Timișorii, Zona P.U.Z. M.A.N., înscris în C.F. Nr. 406425 Municipiul Lugoj, Nr. cadastral 406425. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  4. Aprobarea vânzării către doamna Berariu Hafia a terenului concesionat în suprafață de 450 m.p., situat în Municipiul Lugoj, str. Timișorii nr. 126 – C14, Zona P.U.Z. M.A.N., înscris în C.F. Nr. 406453 Municipiul Lugoj,  Nr. cadastral 406453;
  5. Însuşirea Raportului de evaluare a terenului în suprafaţă de 403 m.p., situat în Municipiul Lugoj,  str. Timișorii,  Zona P.U.Z. M.A.N., înscris în C.F. Nr. 406427 Municipiul Lugoj, Nr. cadastral 406427, în vederea vânzării acestuia. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  6. Solicitarea către Guvernul României de emitere a unei hotărâri  pentru   transmiterea din domeniul public al Statului Român și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al Municipiului Lugoj, județul Timiș a unei părți din  imobilul 1252 situat în municipiul Lugoj. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  7. Vânzarea către doamna Sturzu Luminița și doamna Sturzu Elena a terenului aferent construcţiei dobândite prin cumpărare în temeiul Legii nr. 112/1995, situat în municipiul Lugoj,  str. Timișorii nr. 34, ap. 1. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

10. Vânzarea către domnul Hoffmann Georg și doamna Hoffmann Rodica a terenului aferent construcţiei dobândite prin cumpărare în temeiul Legii nr. 112/1995, situat în municipiul Lugoj,  str. N. Titulescu nr. 20, ap. 2/2. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

11.Vânzarea către doamna Belia Gianina și domnul Belia Gabriel Cosmin a terenului aferent construcţiei dobândite prin cumpărare în temeiul Legii nr. 112/1995, situat în municipiul Lugoj,  str. Mărășești nr. 5, ap. 5. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

12.Vânzarea către doamna Negru Maria a terenului aferent construcţiei dobândite prin cumpărare în temeiul Legii nr. 112/1995, situat în municipiul Lugoj, str. Ghiocelului nr. 2 C, ap. 2. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj.

13. Probleme ale Comisiilor de specialitate.

III. Diverse.

Citiţi mai departe

Administrație

Francisc Boldea, chemat la Poliția Municipiului Lugoj pentru cercetări în dosarul stației de epurare

Publicat

în

FOTO ARhiva

Primarul Francisc Boldea a fost chemat luni, 24 iunie, la sediul Poliției Lugoj. Surse din cadrul administrației locale ne-au confirmat că edilul lugojean a fost însoțit de către secretarul municipiului, Dan Ciucu.

Aceleași surse susțin că cei doi au fost prezenți pentru cercetările care se fac în dosarul stației de epurarea de la Lugoj, deschis de DNA București, după plângerea făcută de către președintele PNL, Claudiu Buciu, împreună cu consilierul local Liviu Brîndușoni.

Plângerea a fost făcută anul trecut, la DNA București, de acolo a ajuns la DNA Timișoara, după care a ajuns la Parchetul din Lugoj.

“Peste 20 de bibliorafturi de documente au fost studiate pentru a face această sesizare, în folosul lugojenilor, care au plătit 6 milioane de euro pentru modernizarea unei stații de epurare care nu a fost pusă în funcțiune nici până astăzi, după șapte ani de la finalizarea lucrărilor. Sute de ore de muncă depusă, zeci de întâlniri cu funcționari și specialiști în domeniul epurării apelor. Toate acestea, repet, prin efortul comun depus alături de Liviu Brîndușoni, un om căruia i se datorează obținerea multor documente relevante în cauză, ori punerea cap la cap a unor amănunte esențiale pentru a desluși modul în care s-a <<operat>> pentru ca jaful sa fie aproape perfect”, arăta Claudiu Buciu, la momentul depunerii plângerii la DNA.

Și Camera de Conturi Timiș a sesizat DNA Timișoara în aceasta cauză.

“Mă întreb de ce nu au fost conexate cele două dosare? De ce sesizarea noastră a fost trimisă Poliției Municipiului Lugoj, iar cea a Camerei de Conturi nu? Noi am făcut o sesizare in rem, iar nu împotriva anumitor persoane, arătând totuși, cu lux de amănunte rolul fiecărei persoane implicate. Noi am prezentat lucrurile extrem de detaliat și cu un probatoriu de netăgăduit… Camera de Conturi a indicat chiar și persoanele responsabile.

O pagubă reală de 6 milioane de euro, pentru ca de fapt lugojenii nu se pot folosi de nimic din ceea ce s-a făcut acolo, chiar nu contează pentru DNA Timișoara??? Faptul că amenzile curg de trei ani (o medie de 100.000 ron/lună) pentru poluarea râului Timiș, nu vă spune nimic domnilor procurori? Atâta timp cât însăși beneficiarul lucrărilor a comandat o expertiză din care a rezultat ca există un prejudiciu, ce fel de așteptări să avem de la procurorii care se fac că nu văd nimic? Este vorba despre fonduri europene și despre bani luați de Municipiul Lugoj împrumut de la bănci”, a dezvăluit Buciu.

Am încercat să aflăm opinia primarului Francisc Boldea, însă acesta nu a putut fi contactat, nici luni, după ieșirea de la audieri, nici astăzi. Vom reveni, cu poziția primarului lugojean de îndată ce acesta va fi disponibil.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul nu primeşte cele nouă autobuze electrice promise. Problema e la Ministerul Dezvoltării

Publicat

în

Licitația pe care Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a demarat-o în acest an pentru achiziționarea de autobuze electrice, pentru mai multe orașe din țară, printre care și Lugojul a fost amânată. Singura ofertă depusă de un consorțiu turco-german a fost respinsă. Conform proiectului, Lugojul a fost cuprins în lotul patru cu un număr de nouă autobuze electrice, pentru care urmau să fie construite trei stații de încărcare rapidă și nouă de încărcare normală.

„Am cerut Ministerului Dezvoltării să ne dea prin programul de modernizare nouă autobuse electrice cu trei stații de încărcare în oraș și nouă stații pe fiecare autobuz.  S-a făcut o licitație la Ministerul Dezvoltării, l-am mai rugat încă o dată pe domnul Suciu, vicepremierul României când a fost aici la Lugoj. Din păcate a fost descalificat la licitație constructorul. A fost o firmă turcă ce nu a îndeplinit condițiile de participare la licitație. Și acum trebuie să așteptăm următorul termen de licitație, dar suntem cuprinși în program și sunt sigur că  vor fi livrate. Că va fi o lună în plus sau în minus, în funcție de licitație. Am văzut că mulți se bucură dacă nu ar veni să le modernizăm. Eu zic că cu 9 autobuze electrice pe următorii 10 ani am fi rezolvați”, spune Francisc Boldea,  primarul municipiului Lugoj

În sarcina Primăriei Lugoj a fost stabilită o contribuție de peste 400.000 de lei din valoarea totală a investiției de peste 21.000.000 lei. La acest efort financiar municipalitatea mai trebuie să pună alte 3 milioane de lei din TVA-ul declarat neeligibil de guvern cu câteva luni în urmă, suma urmând să fie recuperată ulterior.

SURSA TENTV

Citiţi mai departe

Cele mai citite