Connect with us

Actualitate

Se colectează deșeurile voluminoase în zona 0 Timiș

Publicat

în

RETIM Ecologic Service SA și ADID Timiș derulează până pe 04 septembrie 2019 campania de colectare a deșeurilor voluminoase și periculoase în Zona 0 – Timiș – zonă care include localitățile: Lugoj, Recaș, Buziaș, Balint, Bara, Bogda, Boldur, Brestovăț, Cheveresu mare, Coșteiu, Criciova, Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nitchidorf, Racovița, Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare, Victor Vlad Delamarina, Belinț.

Cetățenii din aceste localități vor putea depune prin aport voluntar în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare menționate în tabelele atașate deșeurile voluminoase.

Deșeurile voluminoase sunt: mobilier, covoare, obiecte mari de folosință îndelungată altele decât deșeurile din echipamente electrice și electronice precum: calorifere fontă, calorifere aluminiu, uși, tocuri de uși, geamuri, tocuri de geamuri și sticlă de geam, comode, mese de cafea, de toaletă, decorative, mese de scris pentru copii, rafturi, etajere, etajere metalice, canapele, paturi, dulapuri, birouri, scaune, banchete, oale, ceasuri, perdele, draperii, dulapuri de baie, suporturi prosoape, lustre, tablouri, obiecte sanitare, căzi, vase de toaletă, robineți, cabine de duș, suporturi, baterii, chiuvete, bideuri, capace vase de toaletă, lavoare, rezervoare de apă pentru vase de toaletă, carpete, preșuri, etc.

Nu se colectează în cadrul acestei campanii: deșeuri periculoase; deșeuri industriale (inclusiv cele rezultate din producție), deșeuri din construcții si demolări; deșeuri de echipamente electrice si electronice ( televizoare, mașini de spălat, frigidere, computere, etc.).

ATENȚIE! Deșeurile voluminoase se păstrează în gospodărie până în momentul depunerii voluntare la punctul de colectare și nu se depun pe domeniul public în afara programului de colectare.

 

Gammet 2000
Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

A fost găsit copilul din Honorici, dispărut de o săptămână. Unde a stat în tot acest timp

Publicat

în

Petronel Trocan, copilul din Honorici, plecat de acasă de o săptămână, a fost găsit noaptea trecută de către părinți. Tatăl băiatului a fost sunat în jurul orei 02.00, de către un șofer care i-a spus că baiatul i-a dat numărul de telefon și l-a rugat să-l sune. Nicolae Trocan spune că fiul său este bine și acum se află acasă.

„Sunt bucuros că l-am găsit, azi noapte, într-o parcare la un magazin din Făget. Ne-a sunat un domn, în jurul orei două. Copilul s-a dus la el și avea numărul de telefon scris pe o hârtie. L-a rugat să ne sune și a stat omul cu el până am ajuns noi. Nu am vorbim foarte multe cu el, pentru că destul de abătut. Doar atât ne-a spus că, în toată această perioadă, a stat la un om care avea animale. E bine, nu e rănit. Acum e acasă”, a declarat Nicolae Trocan

Petronel Trocan a dispărut de acasă, din satul Honorici, în urmă cu o săptămână, după ce mama sa îl părăsise pe tatăl său, cu câteva zile înainte. Între timp s-a întors acasă și mama băiatului și cei doi soți s-au împăcat.

 

 

Citiţi mai departe

Actualitate

Scandal pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva. Spaniolii de la Comsa cer 100 de milioane de lei datorii

Publicat

în

După ce a primit ultimatum să remedieze problemele până joi, 22 august, constructorul spaniol al lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva spune că şoseaua făcută de el este 100% pregătită pentru deschiderea traficului. Mai mult, firma iberică afirmă că statul român îi datorează încă 100 de milioane de lei şi că se va adresa Comisiei Europene, finanţatoarea proiectului, pentru a fi aplicate „măsurile necesare”, scrie economica.net

După ce i-a fost refuzată săptămâna trecută recepţia lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva, constructorul spaniol Comsa a transmis un comunicat în care „neagă cu tărie acuzațiile CNAIR conform cărora ar exista impedimente în recepţia lotului”.

Redăm integral poziţia constructorului mai jos:

„Împotriva acuzațiilor Companiei Nationale de Administrare a Insfrastructurii Rutiere, S.A (CNAIR), Asocierea responsabilă de proiectarea și construcția autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3 formată din S.C. TELOXIM CON S.R.L., COMSA, S.A., ALDESA CONSTRUCCIONES S.A. și S.C. ARCADIS EUROMETUDES, S.A. afirmă categoric că lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este perfect corespunzător, respectă standardele tehnice și de calitate ale unei autostrăzi europene și este 100% pregatit pentru desfăşurarea traficului fără niciun pericol pentru utilizatori.

În opinia Asocierii nu există motive tehnice pentru ca CNAIR să nu efectueze recepția proiectului. Asocierea a finalizat toate lucrările și confirmă că nu exista impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru punerea sa în funcțiune. Finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii și se pot executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamna că nu împiedică recepția lucrării.

De asemenea, Asocierea consideră o imprudenţă modul de a acționa al CNAIR din data de 13 august și anume, de a deschide în mod unilateral traficul la Nodul Ilia, în acest caz chiar existând posibilitatea unui risc pentru circulația utilizatorilor. Asocierea nu își asuma nicio responsabilitate cu privire la această situație având în vedere că s-a realizat recepția fără o coordonare corespunzătoare între Părţi.

Asocierea doreşte să sublinieze că a depus mari eforturi pentru finalizarea lucrărilor, luând în considerare nu doar lipsa plății lucrărilor efectuate (și certificate pentru plată), ci și nerespectarea de către CNAIR a deciziilor DAB (CAD) (Dispute Adjudication Board/Comisia de Adjudecare a Disputelor), derivate din pretențiile Asocierii de la începerea lucrărilor, care sunt obligatorii; și nu se pretează la un Proiect de asemenea anvergura și care de altfel este finanțat cu fonduri europene.

De asemenea Asocierea va informa și autorităţile Comisiei Uniunii Europene care finanţează acest proiect despre stadiul actual al acestui proiect, astfel încât, dacă se consideră oportun, aceştia să aplice măsurile necesare.

Rezumatul faptelor

După finalizarea lucrărilor, Asocierea a solicitat Inginerului (HILL) – în conformitate cu prevederile contractuale – Recepția Proiectului. În acest scop, Inginerul a emis o adresă prin care a recunoscut că, în ciuda anumitor defecte de calitate care ar putea fi remediate, lucrarea se află în situația de a fi recepționată, stabilind data de 12 august ca dată pentru finalizarea Procedurii de Recepție la Terminarea Lucrărilor cu CNAIR. Pe data de 12 și 13 august s-a încercat efectuarea Recepției Lucrării.

În ciuda faptului că de fiecare dată s-a manifestat o voință și o atitudine clară de a realiza Recepția Lucrării, în cadrul ambelor întâlniri s-au prezentat rapoarte ale Inginerului cu elemente noi care, în conformitate cu spusele Consultantului/Inginerului, nu recomandă efectuarea recepției. Asocierea susține în continuare că nu există defecte sau probleme care împiedică Recepția Lucrării și, în consecință, punerea în funcțiune a Autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3; pentru că, dacă există defecte, acestea nu pun în pericol siguranța și stabilitatea lucrării și, în orice caz, pot fi remediate după Recepția Lucrărilor.

După refuzul CNAIR de a efectua Recepția Lucrării, în ciuda absenței unor motive tehnice care împiedică punerea în funcțiune a întregii lucrări, CNAIR solicită în mod expres Asocierii să permită descărcarea lotului 4 printr-o secțiune a lucrării prevazută în Proiectul executat de către Asociere (adică Nodul Ilia). Această secțiune pentru care CNAIR solicită să se efectueze recepția se afla în aceleași condiții tehnice ca și restul lucrarilor; ceea ce face ca acțiunile CNAIR să fie complet contradictorii și motivate doar de interese politice, în măsura în care, din punct de vedere tehnic, nu există motive pentru a efectua recepția pentru Nodul Ilia și nu pentru întreaga Lucrare.

De asemenea, Asocierea a adoptat toate măsurile necesare pentru desfășurarea traficului în condiții de siguranță; Prin urmare, este complet posibilă punerea în funcțiune a întregii secțiuni a Autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3, chiar și cu anumite defecte care pot fi remediate pe parcurs, însă pentru ca acest lucru să fie posibil Beneficiarul ar fi trebuit să coopereze cu Asocierea.

Pe data de 13 august, CNAIR a decis unilateral – la ora 18:00 – deschiderea Nodului Ilia (700 m) la trafic fără acordul Asocierii și fără notificare prealabilă. Angajați ai CNAIR s-au prezentat pe secțiunea menționată pentru a schimba semnalizarea și pentru a pregăti Nodul Ilia pentru descărcarea traficului de pe lotul adiacent.

În opinia Asocierii, această situație este deosebit de gravă, întrucât ar fi efectuată o preluare forțată (și abuzivă) a secțiunii menționate de către CNAIR, fără a urma procedura oficială a cărui scop este acela de a garanta siguranța lucrărilor care urmează a fi puse în funcțiune.

Reprezentanții Asocierii din șantier au sesizat reprezentanții CNAIR despre gravitatea acțiunilor fiind nevoiți în ultima instanţă sa înștiințăm și organele de poliţie. Înainte de sosirea poliției, reprezentanții CNAIR au îndepărtat toate echipamentele; însă există o filmare video care demonstrează intervenția celor de la CNAIR.

Reprezentanții CNAIR au intervenit din nou la Nodul Ilia și acesta a fost deja pus în funcțiune, fără acordul Asocierii. În acest sens, Asocierea nu își asumă nicio responsabilitate pentru punerea în funcțiune fiind decizie unilaterala a celor de la CNAIR, aceasta din urmă fiind singura responsabilă pentru siguranța traficului în secțiunea menționată.

CNAIR a exercitat în ultimele zile o presiune disproporționată și nejustificată asupra membrilor Asocierii, stabilind întâlniri fără preaviz, desfășurând acțiuni care nu au o bază tehnică sau contractuală în sensul Recepției Lucrării și nici nu au oferit alternative fezabile pentru a permite ca această lucrare executată și finalizată în mod corespunzător să fie pusă la dispoziția cetățenilor. Din cauza situației stresante Reprezentantul Asocierii a avut nevoie de îngrijiri medicale de urgenţă şi a fost dus cu ambulanţa la cel mai apropiat spital din Ilia în jurul orelor 19.

Trebuie menționat că până în prezent, CNAIR are o datorie de 99,216 milioane lei față de Asociere, derivată în principal din revendicări estimate de DAB (aflate în prezent în arbitraj) și lucrări certificate si aprobate de Inginer și neautorizate de CNAIR.

În ciuda situației dificile din ultimele zile, Asocierea a fost în permanență deschisă spre rezolvarea fiecarei probleme ridicate de către CNAIR, totul pentru a permite efectuarea Recepției Lucrării în condițiile prevazute de lege. Asocierea se va strădui în continuare pentru a pune capăt acestui conflict în următoarele zile”, au conchis reprezentanţii Comsa.

Amintim că săptămâna trecută ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a ameninţat constructorul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva cu rezilierea contractului, dacă acesta nu remediază până joi problemele identificate de CNAIR.

De asemenea, miercuri, 14 august au fost daţi în trafic cei 22 de kilometri ai lotului 4 din Autostrada Lugoj – Deva. Pentru a deschide circulația pe lotul 4, CNAIR a preluat în baza unui proces-verbal de predare – primire cei 800 de metri aferenți lotului 3 care fac posibilă circulația între acest sector de autostradă și rețeaua de drumuri naționale existentă.”

Citiţi mai departe

Actualitate

Drama copilului de 16 ani dispărut la Honorici de șapte zile se adâncește. Părinții spun că polițiștii nu fac nimic să-l găsească

Publicat

în

Copilul dispărut de aproape 7 zile de acasă la Honorici, sat aflat în apropiere de Lugoj, este de negăsit. Deși România a fost zguduită în ultimele luni de cazuri de copii dispăruți de acasă și chiar răpiți, cel mai grav fiind cazul Caracal, autoritățile care investighează cazul de la Honorici nu au făcut mare lucru pentru a-l găsi pe tânărul dispărut.

Potrivit familiei băiatului de doar 16 ani, polițiștii și jandarmii nu au venit la familie să le ceară informații sau să organizeze împreună cu aceștia căutări în teren. La 7 zile de la dispariția copilului, părinții acestuia îl caută disperați, fără oprire, fără însă să beneficieze de ajutor de la poliție sau jandarmerie.

“Am umblat noi în fiecare zi, suntem mulți că suntem crescători de animale, am întrebat peste tot dar nu a văzut nimeni nimic. Nu a venit nimeni de la jandarmi să îl caute, poliția doar a pus întrebări. Am căutat pe trenuri, pe autocare, în Timișoara, Arad, acum am luat-o spre Caransebeș. Am dat bani la cerșetori, să întrebăm dacă l-a văzut cineva. Am sunat la toți cei cu animale din zonă, a sunat și mama lui. Domnii de la poliție tot mi-au spus că e la mama, că îmi dau asigurări. Am avut unele discuții cu polițiștii, dar eu sunt un tată disperat, cum să nu fiu. Sunt mulți polițiști care stau la cafea, la o bârfă și nu își fac meseria”, a declarat pentru Lugojeanul.ro tatăl lui Petronel.

Bărbatul a fost atât la poliția din localitate, cât și la Lugoj, însă fără rezultat. Căutările familiei continuă, mai ales că mama băiatului, care a plecat de acasă după o ceartă cu tatăl acestuia, a revenit acasă. 

Petronel are aproximativ 1.60 m înălțime, 50-55 kg, păr șaten, ochii căprui, ten alb. La data dispariției, minorul purta un tricou negru și pantaloni de trening gri. Tatăl copilului spune că oferă recompensă pentru oricine poate să-i dea informații care să ducă la găsirea lui.

“Vă rog să spuneți că oferim recompensă oricui ne poate ajuta. Dau 100 de oi sau contravaloarea a 100 de oi, doar să-l găsesc pe băiat. Cei care știu ceva să meargă la poliție și să spună și eu le dau recompensa dacă îl găsim”, afirmă tatăl.

Citiţi mai departe

Cele mai citite