Connect with us

Educație

Şcoli din zona Lugojului, în proiectul de combatere a abandonului şcolar “Și Pinocchio merge la școală”

Publicat

în

“Pinocchio merge la școală” este un proiect de educație prin teatru care se adresează elevilor și cadrelor didactice din zone defavorizate cultural din capitală și județele din jur și din zona de est a județului Timiș – și vizează combaterea abandonului școlar și reducerea analfabetismuluifuncțional. Asociația CREAS a dramatizat romanul “Aventurile lui Pinocchio”, deCarlo Gollodi, și, în cadrul celor 15 unități de învățământ primar și gimnazialparticipante, va prezenta în fața elevilor un spectacol de teatru de păpușicare va avea ca principal mesaj – importanța educației.

În fiecare școală va avea loc mai întâi o reprezentație a spectacoluluicu o durată de 45 de minute, în fața unui număr minim de 100 de elevi, cuvârste între 6 și 12 ani, respectând povestea originală și urmărind aventurile eroului. După fiecare reprezentație, micii spectatori vor participa la ateliere de tip Teatru Forum, în care vor fi antrenați într-o discuție liberă desprealternativele eroului, alegerile pe care acesta le face și urmările lor.

Actorii vor relua spectacolul din punctul în care Pinocchio abandonează drumul spre școală, dar, de această dată, acțiunea se va desfășura conform ideilorvenite de la copii, pentru ca aceștia să aibă o reprezentare foarte clară a consecințelorce apar odată cu deciziile luate – în cazul de față, de a merge sau nu lașcoală.

Echipa de creație a spectacolului este formată din: Daniel Burcea -Regie și Scenariu, Florica Burcea și Vasile Lazăr – Scenografie, Vlad Tănase -Construcție păpuși, Dan Bălan – Muzica, Mihai Gruia Sandu, Gabi Șarga, DanaRotaru, Diana Nițu, Orest Pâslariu-Ranghilof, Victor Bucur și Daniel Burcea -Voci Personaje, Andra Mirescu, Daniel Burcea, Victor Bucur – Mânuire păpuși.

În paralel, se vor organiza două sesiuni de atelier de educație prin teatru dedicate cadrelor didactice din școlile participante, cu scopul îmbunătățirea performanței pedagogice în actul educațional prin inițierea în metode educaționale folosind exerciții din teatru. Atelierul de tehnici actoricești va fi coordonat de Dana Rotaru, lector universitar la UNATC București.

Perioada de desfășurare a activităților proiectului Pinocchio merge la școală este 16 ianuarie – 25 februarie 2019, în următoarele locații: Școala Gimnazială nr. 179 – București; Școala Gimnazială nr. 108 – București; Școala “Anișoara Odeanu”; Școala 1 – Lugoj; Liceul Tehnologic „Traian Grozăvescu” Nădrag; Școala Gimnazială, Fârdea; Școala Gimnazială Sudriaș – comuna Traian Vuia; Școala Gimnazială Dumbrava; Școala nr. 2 Lugoj; Școala „Victor Vlad Delamarina” – Lugoj; Școala Gimnazială Eremia Grigorescu – București; Școala Gimnazială nr. 2 Jilava – județul Ilfov; Școala Gimnazială Stolnicul Constantin Cantacuzino – Isvoarele, județul Giurgiu; Școala Gimnazială nr. 1 – Brănești, județul Ilfov; Școala Gimnazială nr. 1 – Sohatu, județul Călărași.

Numărul total de beneficiari direcți ai proiectului este de 1500 de elevi cu vârsta cuprinsă între 6 și 12 ani, 30 de cadre didactice participante la atelierele de tehnici actoricești și minimum 1000 de familii ale elevilor vizați de proiect.

Impactul social al proiectului este creșterea motivației elevilor pentru frecventarea școlii și pentru învățare,  creșterea stimei de sine – le este transmis mesajul că indiferent din ce mediu provin, este dreptul lor să urmeze școala, să învețe și să devină ceea ce își doresc în viață – și încurajarea profesorilor să folosească metode moderne, axate pe nevoile individuale ale fiecărui elev – teatrul ca metodă non-formală de educație – pentru a transforma școala într-un mediu mai prietenos. De asemenea, proiectul facilitează accesul la evenimente culturale și combate excluziunea socială la care sunt supuși copiii din mediile defavorizate.

Cine este asociaţia CREAS

Asociația CREAS a luat naștere în 2011, pornind lainițiativa a doi artiști cu experiență în artele spectacolului, din dorința dea crea, îmbunătăți și promova noi dimensiuni în domeniul artistic din România,cărora li s-a alăturat și un coleg cu experiență în management. Întreobiectivele Asociației se regăsesc dezvoltarea și încurajarea unor noi tendințeîn artele spectacolului, dar și dezvoltarea valorilor umane, cu o deosebităatenție acordată tinerilor artiști.

În aceeași linie a preocupării pentrutinerele generații, o direcție importantă de lucru este dezvoltarea unor programeeducaționale prin cultură pentru a contribui la combaterea discriminăriisociale, etnice, de gen și pentru prevenirea abandonului școlar.

Asociația CREAS s-a implicat ca organizator sau partener în proiecte precum „Voluntari pentru Școală”, în 2015, promotor fiind Asociația Părinților din Școala 179 București, proiect finanțat prin Fondul ONG în România. Totodată, Asociația a realizat producția mai multor spectacole de teatru de păpuși: „Cenușăreasa”, cu premiera în 2014 și peste 130 de reprezentații; „Crăiasa Zăpezii”, spectacol cu peste 70 de reprezentații; ”Frumoasa din Pădurea Adormită” și ”Rapunzel”, cu premiera în anul 2016 și spectacolul ”Anastasia” cu premiera în 2018 la Godot Café Teatru.

Mai multe detalii referitoare la programul activităților proiectului „Pinocchio merge la școală” și despre

Asociației CREAS, sunt disponibile pe pagina dedicată proiectului:

https://www.facebook.com/PinocchioMergeLaScoala/
Gammet 2000
Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educație

Aproape 30 de elevi au rămas pe dinafară la un liceu din Lugoj. Se așteaptă decizia Inspectoratului

Publicat

în

Chiar dacă majoritatea liceelor au finalizat înscrierea pentru elevii de liceu și școală profesională, la Lugoj, 28 de copii au rămas pe dinafară. Este vorba despre elevii înscriși pentru școala profesională de la Liceul “Aurel Vlaicu”. Aici s-au completat toate locurile pentru cele patru clase existente și au mai rămas 28 de elevi, pentru care nu au mai fost locuri.

Conducerea liceului a solicitat deja Inspectoratului Școlar Județean aprobarea pentru o nouă clasă, însă până în prezent nu a primit niciun răspuns.

“Știu situația de la Lugoj. O să facem redistribuiri de la clasele de profesională din județ, unde nu se ocupă toate locurile, că avem suficiente clase în județ. Nu se pune problema, o să le dăm o clasă în plus. Doar că lucrul acesta nu putem să-l facem până nu vedem cum se ocupă locurile în județ. Și chiar dacă se ocupă toate locurile din județ, tot o să le dăm o clasă în plus, că o să ne aprobe Ministerul Educației”, a declarat Aura Danielescu, șefa ISJ Timiș.

Citiţi mai departe

Educație

Un liceu din Lugoj a rămas fără director. Inspectoratul Școlar Timiș caută un înlocuitor

Publicat

în

liceu-lugoj

FOTO ARHIVA

Liceu Tehnologic “Aurel Vlaicu” din Lugoj a rămas fără director. Marcel Drăgan a anunțat că nu mai dorește să continue pe această funcție, din motive personale. Inspectoratul Școlar Județean, îi caută, în aceste zile, înlocuitor.

“Așa este. Domnul Drăgan nu mai dorește să continue. Momentan nu avem nicio soluție, dar până în data de 19 o să identific o colegă sau un coleg de la acest liceu, care doresc și pot să ocupe această funcție. În 20 august este ultima zi în care putem face nominalizările. După această dată vom anunța cine este noul director”, a declarat pentru Lugojeanul.ro, Aura Danielescu, inspectorul general al ISJ Timiș.

Citiţi mai departe

Educație

Un elev de lângă Lugoj a câştigat locul întâi la Olimpiada Naţională a Meşteşugurilor Artistice Tradiţionale

Publicat

în

Un elev de la şcoala “Sorin Titel” din Margina, judeţul Timiş, a reuşit să câştige faza naţională a Olimpiadei „Meşteşugurilor artistice tradiţionale”. Anul acesta manifestarea a avut loc în complexul muzeal Astra din Sibiu, în perioada 24 – 28 iulie 2019.

Bogdan Lucas Tudorescu (10 ani), elev în clasa a patra la şcoala din Margina, i-a uimit pe membrii juriului şi pe ceilalţi participanţi la olimpiadă, după ce în trei zile a reuşit să facă, singur 15 perechi de opinci pentru adulţi şi încă 15 pentru copii.

A concurat cu peste 250 de mici meşteşugari, cu vârste cuprinse între 6 şi 18 ani, atât de pe tot cuprinsul ţării, cât şi din străinătate şi a luat locul întâi. Bogdan a început să facă opinci în urmă cu un an de zile, însă i-a plăcut atât de mult această îndeletnicire că, în momentul de faţă, ştie totul despre acest tip de încălţăminte.

“Tot ce ştiu despre opinci ştiu de la domnul profesor, dar mi-a plăcut de la început să le fac. A fost puţin mai greu aici, la Sibiu, pentru că să stai trei zile, câte opt ore, în căldură, să faci opinci, nu-i uşor. Eu am făcut opinci şi le-am povestit o grămădă de lucruri despre opinci: din ce piele se fac, de când se fac, când s-au purtat opincile, modelele cum se făceau în fiecare regiune a ţării. M-au pus să lucrez acolo, să nu creadă că am venit cu ele făcute de acasă. Opincile pe care le-am făcut le-am luat acasă pentru că avem o expoziţie la Zilele Timişoarei şi eu plec în tabără, nu mai ajung să fac altele”, povesteşte Bogdan.

Profesorul său, Ciprian Mert, este cel care l-a instruit şi a fost alături de el la această olimpiadă. Ciprian este mândru că elevul său a reuşit să obţină primul loc pe ţară, în faţa unor elevi mult mai mari decât el.

„Noi nu am avut voie nici măcar să ne apropiem de ei. Au avut un spaţiu, un stand, unde au lucrat singuri. Pentru că anii trecuţi s-a constatat că au stat instructorii lângă ei şi i-au ajutat. Au fost în fiecare zi câte trei specialişti, care au venit şi i-au urmărit. Ei discutau direct cu copilul, care trebuia să-i explice ce face, de unde a învăţat meşteşugul, ce presupune ceea ce face acolo, de unde se trage obiceiul, deci foarte multe chestii care necesită şi cunoştinţe temeince. S-a lucrat de la nouă dimineţa, până la şase seara, cu o pauză de prânz. Bogdan vorbeşte într-una şi chiar a ştiut ce să spună pentru că ştie totul despre opinci”, ne-a declarat Ciprian Mert, instructorul elevului, care la finalulul concursului a obţinut primul loc.

Bogdan este este şi unul dintre cei mai buni elevi ai şcoli din Margina, excelează la toate materiile şi este un exemplu pentru colegii săi. Este pasionat şi de telefoane şi de calculatoare, însă cel mai mult este interesat de istorie şi tradiţii.

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite