Connect with us

Educație

Școala începe mai devreme. Ministerul a stabilit structura anului școlar

Publicat

în

Structura anului şcolar 2018-2019 a fost stabilită de Ministerul Educaţiei.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Potrivit instituţiei, cursurile noului an şcolar încep luni, 10 septembrie şi se întind pe 168 de zile lucrătoare, respectiv 34 de săptămâni.

Anul şcolar 2018-2019 este structurat pe două semestre, după cum urmează:  

– semestului I: 10 septembrie 2018 – 1 februarie 2019;

– semestrul al II-lea: 11 februarie 2019 – 14 iunie 2019.  

Pentru elevii de liceu, anul şcolar se va termina pe 31 mai 2019, iar pentru cei de clasa a VIII-a pe 7 iunie 2019.  

Vacanţele elevilor în anul şcolar 2018-2019 sunt aceleaşi ca în fiecare an, respectiv vacanţa de iarnă, cea intersemestrială, vacanţa de primăvară şi vacanţa de vară.   În plus, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar beneficiază de o vacanţă suplimentară în săptămâna 27 octombrie – 4 noiembrie 2018.  

Vacanţele elevilor în anul şcolar 2018-2019 sunt structurate astfel:   – vacanţa de iarnă: 22 decembrie 2018 – 13 ianuarie 2019;   – vacanţa intersemestrială: 2 – 10 februarie 2019;   – vacanţa de primăvară: 20 aprilie – 5 mai 2019;   – vacanţa de vară: 15 iunie – 15 septembrie 2019.

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educație

Consiliul Judeţean a investit aproape un milion de lei pentru copiii cu probleme educaţi la Lugoj

Publicat

în

La Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Alexandru Roșca”  din Lugoj s-a finalizat un corp de clădire destinat terapiilor educaționale și specifice.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Lucrările de proiectare și execuție au început în 2017, suma cheltuită pentru acest obiectiv de investiții fiind de 805.012 lei, fonduri din bugetul Consiliului Județean Timiș, destinate construcției clădirii și finisajelor interioare și exterioare.

            Noul corp de clădire are o suprafață de 402 m2, fiind construit pe un singur nivel. În vederea asigurării unui mediu de activitate stimulativ, noul corp de clădire cuprinde: o sală destinată cabinetului de kinetoterapie; o sală destinată atelierului de creație; o sală destinată atelierului de tâmplărie, inclusiv activităților de preprofesionalizare; o sală pentru ludotecă/ stimulare senzorială; un cabinet pentru terapie logopedică. Acestora li se adaugă o cameră tehnică, două vestiare și două băi.

De serviciile Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă „Alexandru Roșca” Lugoj beneficiază copiii școlarizați în instituție, cât și copii integrați în școlile de masă care au nevoie de terapii specifice. Având în vedere faptul că în ultimii ani ponderea copiilor cu deficiențe severe, profunde și/ sau asociate este tot mai mare, sunt necesare activități recuperatorii specifice, pentru a-i  pregăti pe copii pentru situaţii de viaţă, pentru a le forma abilităţi menite să le asigure o cât mai bună integrare socio-profesională.

Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Alexandru Roșca” Lugoj școlarizează copii cu deficiență mintală și oferă, în mod gratuit, servicii de terapie logopedică, kinetoterapie, asistență socială și medicală. În cadrul instituției funcționează o Comisie Internă de Evaluare, care asigură servicii de evaluare şi orientare pentru copiii din estul județului Timiș. Este vorba atât de copiii cu deficiențe care necesită școlarizare în respectiva instituție, cât şi de copiii cu dificultăți de învățare, care trebuie sprijiniți pentru a fi integrați în învățământul de masă.

Oferta educațională cuprinde: consiliere psihologică și psihopedagogică; activități școlare raportate la nivelul de dezvoltare psihoindividuală a elevilor; asistență socială; activități extrașcolare care să-i pregătească pentru o bună integrare în societate; terapie logopedică, ludoterapie, kinetoterapie, artterapie și terapie ocupațională; activități de relaxare și petrecere a timpului liber în mod plăcut și util; structuri de sprijin educațional pentru integrarea elevilor în învățământul de masă; orientare școlară și profesională.

Citiţi mai departe

Educație

Lugojul nu mai are niciun colegiu. Brediceanu, Hasdeu şi Branişte sunt din nou licee

Publicat

în

Toate cele trei colegii din Lugoj şi-au pierdut această calitate, după evaluarea din acest an. Motivul care a dus la această situaţie sunt rezultatele proaste obţinute la Bacalaureat. Directorii acestora susţin că prin revenirea de la colegiu la liceu, şcolile respective nu au nimic de pierdut.

Meridian 22 S.A. Luhoj

“În primăvară, ni s-a cerut documentaţia pentru a păstra titlul de colegiu. La vremea respectivă era un ordin din 2013, iar conform criteriilor stabilite prin acel ordin noi ne-am făcut dosarul şi am îndeplinit toate condiţiile. Reprezentanţii inspectoratului au verificat acele dosare în şcoli şi ne-au spus verbal că e totul în regulă şi că vom fi propuşi pentru titlul de colegiu. Ne-am trezit în data de 27 septembrie cu un ordin de la ministru, care ne revoca titlul de colegiu”, spune Aurelian Sima, directorul Liceului “Coriolan Brediceanu” din Lugoj.

Şi colegiile “Hasdeu” şi ”Branişte” se află în aceeaşi situaţie. “Ne-am pierdut doar denumirea nu era o clasare sau o declasare. E doar o schimbare de denumire, din colegiu în liceu. Nu se întâmplă absolut nimic, pentru că nu suntem mai deştepţi sau mai frumoşi, dacă ne numim colegiu sau liceu. E doar o schimbare de denumire, pentru că nu ne încadrăm într-o fişă de evaluare, din cauza unui singur criteriu. Nu atingem media naţională de promovare a Bacalaureatului”, spune Cosmin Gheorghe, directorul Liceului “Valeriu Branişte”

Schimbarea le dă bătăi de cap directorilor, în perioada următoare trebuie să schime ştampila şi documentele unităţii şcolare. O parte din aceste modificări trebuie făcute cu aprobarea Consiliului Local Lugoj.

“Brediceanu “, contestă decizia

Directorul Liceului “Coriolan Brediceanu”, spune însă că a contestat această modificare, pentru că au fost încălcate nişte reguli.

“Considerăm că nu e în regulă, pentru că am fost informaţi în timpul anului şcolar. Ori în metodologie scrie că trebuie până la începutul anului şcolar, ca directorul să poată face demersurile a tot ceea ce înseamnă: ştampilă, documente şi aşa mai departe. Mai e o problemă legată de faptul că noi am depus documentaţia pe un ordin, iar ei au făcut evaluarea după alt ordin, care a fost modificat în iulie, după ce noi am depus deocumentaţia. Deci au schimbat regulile în timpul jocului. De aceea, m-am consultat cu juriştii şi am făcut o plângere prealabilă către minister şi un memoriu către inspectorat”, a mai adăugat Sima

Citiţi mai departe

Educație

Cupa „Toţi diferiţi, toţi egali”, la Colegiul “Brediceanu”. Au participat elevi din mai multe ţări

Publicat

în

Energia participanţilor liceeni şi dorinţa lor de afirmare s-au completat bine cu experienţa dobândită în competiţiile naţionale şi internaţionale, de la care componenţii clubului „Maraton 93”se întorc cu zeci de medalii an de an. Liantul evenimentului au fost voluntarii brediceni, care au reuşit să creeze şi să menţină un cadru adecvat unei competiţii internaţionale, desfăşurate pe mai multe planuri. Ei au dovedit astfel că şi-au însuşit lecţia reducerii inegalităţilor, pe care au învăţat-o în cadrul atelierului de lucru „Digitally Yours”, desfăşurat la UED sub egida World’s largest lesson.

Meridian 22 S.A. Luhoj

În turneul feminin de darts, victoria i-a revenit elevei lugojence Roxana Borlovan, urmată îndeaproape de Kristyna Rakova (Republica Cehă) şi Bianca Bredicean (România), iar la masculin s-au impus Leonard Lupaşcu (C. S: „Maraton 93”), urmat de Radu Tuştean (Brediceanu) şi Redei Aron (Ungaria).

Tenisul de masă a atras cei mai mulţi sportivi, împărţiţi pe categorii de vârstă şi niveluri de performanţă. Pe cea mai înaltă treaptă a podiumului au urcat Olga Pasenczuk (Polonia), Irina Puşcaş (C. S: „Maraton 93”), Kristyna Mrzenova (Republica Cehă), Dorina Vărgatu (C. S: „Maraton 93”), Doina Părăian (C. S: „Maraton 93”), Mărioara Stănescu (C. S: „Maraton 93”), Leonard Lupaşcu (C. S: „Maraton 93”) şi Horvath Balint (Ungaria). Medalia de argint a fost obţinută de Linh Ngo (Germania), Nagy Luca (Ungaria), Mărioara Grăbuescu (C. S: „Maraton 93”), Lucia Boldea (Brediceanu), Sophia Wirth (Germania), Vanessa Polumbo (Germania), Tudor Micu (C. S: „Maraton 93”) şi Marian Augustin (C. S: „Maraton 93”), iar cea de bronz de Veronika Zubova (Republica Cehă), Jessica Polk (Brediceanu), Julia Schmich (Germania), Szantai Dora (Ungaria), Julia Chat (Polonia), Nagy Reka (Ungaria), Racz Patrick (Ungaria) şi Grecu Georgian (Brediceanu)

Echipele de baschet, formate din câte un reprezentant al fiecărei ţări, au încins atmosfera la finalul unei zile cu mult sport şi multă prietenie fără bariere. Echipa clasată pe locul întâi a fost compusă din Jessica Polk (Brediceanu), Julia Schmich (Germania), Varga Hajnalka (Ungaria), Karolina Pysnzak (Polonia), Johana Dvorakova (Cehia) şi Micu Tudor (C. S: „Maraton 93”). Pe locul al doilea s-a clasat echipa internaţională formată din Alessia Costia (Brediceanu), Sophia Wirth (Germania), Redei Aron (Ungaria), Jedrzej Batyra (Polonia), Anna Kolinova (Cehia) şi Doina Părăian (C. S: „Maraton 93”). Festivitatea de premiere s-a încheiat cu echipa clasată pe locul al treilea şi compusă din Georgian Grecu (Brediceanu), Vanessa Palumbo (Germania), Racz Patrick (Ungaria), Julia Chat (Polonia), Pavla Buricova (Cehia), Leonard Lupaşcu şi Augustin Marian (C. S: „Maraton 93”).

Organizatori şi oaspeţi, parteneri români şi străini, adolescenţi şi adulţi, profesori şi elevi, … toţi au fost diferiţi şi toţi au fost egali în faţa sportului şi a clipei efemere ce ne-a unit în trecerea ei irepetabilă.

prof. Adriana Maris

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: