Connect with us

Administrație

Salprest, într-o situaţie critică. Primarul consideră că managerul trebuie demis

Publicat

în

Situaţia societăţii Salprest, care aparţine Consiliului Local Lugoj, se agravează de la o zi la alta. Chiar dacă a câştigat la licitaţie contractul cu Primăria Lugoj pentru măturarea şi deszăpezirea străzilor din oraş, societatea riscă să intre în insolvenţă şi automat în faliment.

Conducerea Salprest s-a prezentat la ultima şedină ordinară a Consiliului Local cu o organigramă de 51 de persoane, după ce a mai concediat în luna aprilie aproximativ 50 de persoane, râmânând cu 68 de angajaţi. Drept urmare, încă 17 persoane pleacă acasă. Numai că oameni rămaşi nu sunt suficienţi pentru a face faţă lucrărilor angajate, prin contractul semnat cu Primăria Lugoj.

După câştigarea contractului cei care conduc societatea au realizat că banii nu le sunt suficienţi pentru a supravieţui  cu această schemă de personal, iar numărul de angajaţi este prea mic pentru lucrările pe care le au de executat în baza contractului.

Mai mult Francisc Boldea a refuzat să le achite prima factură, celor de la Salprest, acuzând că nu executat lucrările care cereau să le fie plătite.

“Salprestul are un buget de patru ori mai mare decât avea pe vremea domnului Martinescu. Atunci avea patru miliarde și jumătate, acum are 20 de miliarde, cu o singură condiție, să lucreze de banii aceștia. Aceasta este suma maximă pe care o poate aloca Primăria. Dar dacă ei scriu că mătură un milion mp și mătură numai o sută de mii mp, deci de zece ori mai puțin, așa vor primi și banii, fiți siguri de asta, pentru că acesta este rostul nostru, fiecare lucru trebuie măsurat, pentru a putea fi cuantificat și plătită” susţine primarului Lugojului.

Neoficial, la o întâlnire cu consilierii locali, actualul manager,  Mircea Ghera a anunţat că Salprest ar putea intra în reorganizare judiciară – insolvenţă, în zilele care urmează.

Consilierul local Bogdan Blidariu, liderul aleşilor locali ai PNL, susţine însă că dacă Salprest îşi va declara insolvenţa şi va intra în reorganizare judiciare, va intra automat şi în faliment, deoarece, singurul contract pe care îl are societatea, cel cu Primăria Lugoj, se încheie automat conform unei clauze contractuale.

“Capitolul 9 din contract, care se numeşte încetarea contractului de delegarea a gestiunii, articolul 17, care stipulează că <<prezentul contract  de delegarea a gestiunii încetează în următoarele situaţii: litera e – în cazul reorganizării judiciare sau falimentului delegatului>>, deci asta au prevăzut expres în contract”, spune Blidariu.

Directorul Salprest nu a putut să fie contact pentru o opinie, însă primarul Fracisc Boldea susţine că mai mult ca probabil acesta îşi va pierde postul.

“Din punctul nostru de vedere, dacă au un buget de patru ori mai mare decât au avut înainte de a veni eu primar, ar trebui să se descurce excelent. Dar nu cu opt măturători și lângă ei cu opt gunoieri. Cinci șoferi, lângă ei cinci mecanici care să stea cu ei în mașină. Nu, trebuie o altă organigramă, o altă structură și sunt convins că lucrurile vor merge bine. Poate trebuie și un alt manager. Ca să fie o forță nouă care să își dorească să facă acest lucru. Insolvența este pentru cei care nu îi mai interesează instituția din care au primit salariu ani de zile”, spune Boldea.

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Ștrandul unui sat timișean cu 4.000 de locuitori rămâne deschis și iarna. La Lugoj baza de agrement s-a închis

Publicat

în

Închis în ultima zi a lunii august, când afară încă erau peste 30 de grade Celsius, ștrandul din Lugoj poate fi “pus la respect” de către cel dintr-un sat timișean cu doar 4.000 de locuitori. Este vorba despre baza de agrement de la Lovrin, acolo unde pe toată perioada verii au făcut baie atât localnicii, cât și turiști veniți din întreg județul.

Chiar dacă temperaturile de afară au scăzut mult în ultima perioadă, la Lovrin se fac ultimele pregătiri pentru deschiderea piscinei interioare, acolo unde vizitatorii vor putea face baie indiferent de temperaturile de afară. Bazinul interior, cât și cel exterior sunt umplute cu apă termală. Chiar dacă și la Lugoj se visa inițial la ape termale, până la urmă bazinele s-au umplut cu apă din Timiș.

„Ne bucurăm pentru interesul arătat de atâta lume. Asta înseamnă că ştrandul nostru redevine un brand, aşa cum a fost pe timpuri şi cum ne-am gândit că trebuie să-şi recapete locul. A durat ceva până când lucrările s-au terminat, s-au depus multe eforturi, dar iată că a meritat. Acum, am început mici reparaţii la piscina interioară, pentru că trebuie să ne pregătim pentru sezonul rece, când sperăm că rămânem atractivi pentru cât mai mulţi vizitatori”, a declarat Marius Graur, primarul comunei Lovrin, pentru Renașterea.

La Lugoj, bazinul acoperit nu a fost nici până astăzi finalizat. Promisiunile administrației locale au fost multe, majoritatea vorbind despre deschiderea ștrandului chiar din această iarnă. Din nefericire pentru lugojeni, nu a fost vorba decât despre încă o amăgire, pentru că lucrările la bazin nu sunt nici acum finalizate.

Sursa foto: Observator de Timiș

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Boldea nu iartă și nici nu uită! Directorul spitalului, blocat din nou de către administrația PSD

Publicat

în

Ultima ședință a Consiliului local a înregistrat un nou episod, în scandalul dintre administrația PSD a orașului și conducerea spitalului(vezi aici istoric). Un referat privind modificarea bugetului unității medicale nu a fost introdus pe ordinea de zi de către funcționarii conduși de Francisc Boldea, din cauză că ar fi ajuns prea târziu. Asta chiar dacă documentul are ca număr de înregistrare data de 11.09.2019, iar ședința s-a ținut marți 17.09.2019. Pe ordinea de zi a ședinței au ajuns însă proiecte întocmite și mult mai târziu, cum ar fi aprobarea raportului de expertiză la SPA Lugoj.

Erwin Floroni, directorul spitalului lugojean a cerut Primăriei Lugoj și Consiliului Local doar modificarea unor capitole de cheltuieli, fără să solicite sume suplimentare. Practic, o simplă formalitate care ar fi permis conducerii spitalului să cheltuie niște bani, care oricum vor rămâne necheltuiți la sfârșitul anului, pentru achiziția unor aparate strict necesare și pentru unele lucrări urgente.

“Unitate se află în plin proces de acreditare RENAR, pentru laboratorul de analize și pentru acest lucru este necesar deținerea de aparate mai noi de 5 ani, iar legea nu permite luarea acestora în comodat sau închiriere, vă rugăm să dispuneți de rectificare în vederea cumpărării celor 2 aparate absolut necesare acreditării”, arată reprezentanții spitalului, în referatul transmis Primăriei Lugoj.

Alte urgențe care aveau nevoie de rectificarea cerută de cei de la spital erau: achiziționarea sistemului de producere a oxigenului medical, reamenajarea spațiului în care trebuie să funcționeze tomograful și lucrări la centrala de termică a spitalului.

Solicitarea spitalului ar putea să intre pe ordinea de zi a ședinței din 26 septembrie, asta doar dacă primește avizul executivului condus de Francisc Boldea.

Citiţi mai departe

Administrație

Pasarelele pietonale din Lugoj sunt tot mai degradate. Ce şanse sunt să fie reabilitate

Publicat

în

Refacerea pasarelelor pieto­na­le din cartierul Cotu-Mic și de la gara CFR, prevăzută în obiectivele de investiții ale Lugojului și pentru acest an, este în impas. De zeci de ani acestea nu au mai fost reabilitate.

“Pasarela de pe strada Timișorii a fost vopsită o dată și atât, iar la pasarela care traversează calea ferată, de la gară, nu s-a intervenit deloc. Situația pasarelei de la gară este mai bună, în sensul că am găsit un proiectant care să se ocupe de ea. Am încheiat un contract cu o firmă din Brașov care urmează ca în trei săptămâni să ne aducă proiectul, studiul de fezabilitate, caietul de sarcini și tot ceea ce trebuie pentru a scoate la licitație, repararea absolut necesară atât a căii de rulare, a scărilor, a stâlpilor, într-un cuvânt credem că suntem în linie dreaptă”, spune primarul Francisc Boldea

În schimb sunt slabe șanse să se reabiliteze pasarele din Cotu Mic sau Leucuța, cum este cunoscută de către jugojeni. Aceasta este în stare avansată de degradare, iar soluțiile lipsesc, întrucât niciun constructor nu s-a prezentat la licitație, deși aceasta a fost organizată în repetate rânduri.

“Acolo trebuie reparare și vopsire, însă nu s-a prezentat nicio firmă. Este o suprafață mare, se lucrează la înălțime, este destul de mare pericolul deasupra apei, trec liniile de înaltă tensiune și e destul de periculos de lucrat, este destul de adevărat și asta, dar sperăm  să găsim un constructor care să vrea să lucreze”, afirm[ primarul Lugojului.

Pasarela din Cotu Mic necesită lucrări și la structura de rezistență, dar trebuie și vopsită, trebuie refăcută alea pietonală, dar și iluminatul nocturn.

Sursa TEN TV

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite