Connect with us

Administrație

Salprest, într-o situaţie critică. Primarul consideră că managerul trebuie demis

Publicat

în

Situaţia societăţii Salprest, care aparţine Consiliului Local Lugoj, se agravează de la o zi la alta. Chiar dacă a câştigat la licitaţie contractul cu Primăria Lugoj pentru măturarea şi deszăpezirea străzilor din oraş, societatea riscă să intre în insolvenţă şi automat în faliment.

PNL Lugoj

Conducerea Salprest s-a prezentat la ultima şedină ordinară a Consiliului Local cu o organigramă de 51 de persoane, după ce a mai concediat în luna aprilie aproximativ 50 de persoane, râmânând cu 68 de angajaţi. Drept urmare, încă 17 persoane pleacă acasă. Numai că oameni rămaşi nu sunt suficienţi pentru a face faţă lucrărilor angajate, prin contractul semnat cu Primăria Lugoj.

După câştigarea contractului cei care conduc societatea au realizat că banii nu le sunt suficienţi pentru a supravieţui  cu această schemă de personal, iar numărul de angajaţi este prea mic pentru lucrările pe care le au de executat în baza contractului.

Mai mult Francisc Boldea a refuzat să le achite prima factură, celor de la Salprest, acuzând că nu executat lucrările care cereau să le fie plătite.

“Salprestul are un buget de patru ori mai mare decât avea pe vremea domnului Martinescu. Atunci avea patru miliarde și jumătate, acum are 20 de miliarde, cu o singură condiție, să lucreze de banii aceștia. Aceasta este suma maximă pe care o poate aloca Primăria. Dar dacă ei scriu că mătură un milion mp și mătură numai o sută de mii mp, deci de zece ori mai puțin, așa vor primi și banii, fiți siguri de asta, pentru că acesta este rostul nostru, fiecare lucru trebuie măsurat, pentru a putea fi cuantificat și plătită” susţine primarului Lugojului.

Neoficial, la o întâlnire cu consilierii locali, actualul manager,  Mircea Ghera a anunţat că Salprest ar putea intra în reorganizare judiciară – insolvenţă, în zilele care urmează.

Consilierul local Bogdan Blidariu, liderul aleşilor locali ai PNL, susţine însă că dacă Salprest îşi va declara insolvenţa şi va intra în reorganizare judiciare, va intra automat şi în faliment, deoarece, singurul contract pe care îl are societatea, cel cu Primăria Lugoj, se încheie automat conform unei clauze contractuale.

“Capitolul 9 din contract, care se numeşte încetarea contractului de delegarea a gestiunii, articolul 17, care stipulează că <<prezentul contract  de delegarea a gestiunii încetează în următoarele situaţii: litera e – în cazul reorganizării judiciare sau falimentului delegatului>>, deci asta au prevăzut expres în contract”, spune Blidariu.

Directorul Salprest nu a putut să fie contact pentru o opinie, însă primarul Fracisc Boldea susţine că mai mult ca probabil acesta îşi va pierde postul.

“Din punctul nostru de vedere, dacă au un buget de patru ori mai mare decât au avut înainte de a veni eu primar, ar trebui să se descurce excelent. Dar nu cu opt măturători și lângă ei cu opt gunoieri. Cinci șoferi, lângă ei cinci mecanici care să stea cu ei în mașină. Nu, trebuie o altă organigramă, o altă structură și sunt convins că lucrurile vor merge bine. Poate trebuie și un alt manager. Ca să fie o forță nouă care să își dorească să facă acest lucru. Insolvența este pentru cei care nu îi mai interesează instituția din care au primit salariu ani de zile”, spune Boldea.

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Lugojenii riscă să își rupă picioarele într-o groapă apărută în centrul orașului

Publicat

în

dav


Lugojenii riscă să își rupă picioarele într-o nouă groapă, apărută tocmai în centrul orașului. Una dintre dalele de pe strada pietonală Alexandru Mocioni a picat sub nivelul străzii. Groapa apărută, de peste 50 de centimetri adâncime, este una periculoasă mai ales pentru că oamenii o observă în ultima clipă.

PNL Lugoj

Groapa a apărut acum mai bine de o săptămână. Până acum reprezentanții primăriei nu au făcut nimic pentru a o astupa. Zeci de lugojeni s-au plâns pe rețelele de socializare despre craterul din centrul orașului.

“De fiecare dată când trec pe acolo, în ultima clipă o văd. De sus nu ai cum să o vezi din cauza dalelor. O ocolești în ultima secundă. Are cel puțin jumătate de metru adâncime. Problema este că și dalele de lângă stau să cadă. Dacă nu te uiți și îți dai în ea, ți-ai rupt picioarele”, a scris Mihai L. pe contrul personal de Facebook.

Reprezentanții primăriei din Lugoj nu au putut fi contactați, la orele dimineții, pentru un punct de vedere.

Citiţi mai departe

Administrație

Şedinţă importantă la Consiliul local Lugoj. Se majorează impozitele locale

Publicat

în

Consilierii locali din Lugoj se întâlnesc joi, 18 aprilie 2019, de la orele 14.00, în Sala de Consiliu a Primăriei Municipiului Lugoj în şedinţa ordinară a Consiliului Local Municipal Lugoj. Pe ordinea de zi se află mai multe puncte, printre care şi majorarea taxelor şi impozitelor pentru anul viitor cu 4,63%, rata inflaţiei.

PNL Lugoj

Se indexează inclusiv taxele speciale precum și limitele amenzilor care se fac venit la bugetul local. Tot în şedinţa de joi, primarul Francisc Boldea propune aprobarea acordării normei de hrană pentru personalul în activitate din cadrul Direcţiei Poliţia Locală Lugoj. Este vorba despre sumă în valoare de 32 lei/pe zi, plus supliment de 5 lei pentru cei care lucrează în ture.

Iată, mai jos, întreaga ordine de zi.

  1. Proiecte de hotărâri:
  2. Solicitarea către Guvernul României de emitere a unei hotărâri pentru transmiterea din domeniul public al Statului Român și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al Municipiului Lugoj, județul Timiș a unei părți din imobilul 1252 situat în municipiul Lugoj, str. Timișorii nr. 124. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  3. Neexercitarea dreptului de preemțiune pentru achiziționarea imobilului situat în municipiul Lugoj, Piața I. C. Drăgan nr. 9. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  4. Aprobarea acordării normei de hrană pentru personalul în activitate din cadrul Direcţiei Poliţia Locală Lugoj. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  5. Aprobarea agendei acţiunilor sportive pe anul 2019, propuse pentru a fi cofinanţate din bugetul local capitolul 67.02 – „Cultură, recreere şi religie”, subcapitolul 05.01 „Acţiuni sportive”. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  6. Aprobarea agendei acţiunilor cultural – educative pe anul 2019 propuse a fi cofinanţate din bugetul local. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  7. Aprobarea agendei manifestărilor culturale din anul 2019 a Casei de Cultură a Municipiului Lugoj. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  8. Aprobarea indexării nivelurilor impozitelor și taxelor locale care constau într-o anumită sumă în lei sau care sunt stabilite pe baza unei anumite sume în lei, a taxelor speciale precum și limitele amenzilor care se fac venit la bugetul local, aplicabile în anul fiscal 2020. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  9. Stabilirea impozitelor şi taxelor locale, precum și a taxelor speciale pentru anul 2020.

Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj.

  1. Aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2019 al S.C. „Meridian 22” S.A. Lugoj. Iniţiatori: consilieri locali Crăciunescu Iosif și Bondoc Doris Daiana;
  2. Aprobarea organigramei și a statului de funcții ale S.C. „Meridian 22” S.A. Lugoj. Iniţiatori: consilieri locali Crăciunescu Iosif și Bondoc Doris Daiana

.II. Probleme ale Comisiilor de specialitate.

III. Diverse.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul are buget local. Toate proiectele consilierilor din opoziţie au fost respinse

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.rio

Consilierii locali au aprobat proiectul de buget propus de primarul Francisc Boldea, chiar dacă de-a lungul şedinţei de joi, 11 aprilie, au existat nenumărate nemulţumiri. Aproape la toate capitolele reprezentanţii opoziţiei, dar şi şefii compartimentelor de specialitate au spus că banii sunt puţini şi nu vor ajunge.

PNL Lugoj

“Filosofia bugetului prevede toate sumele necesare pentru funcționare. În jur de 69 de milioane de lei, doar din bugetul local, iar pentru dezvoltare în jur de 107 milioane de lei. Pentru funcționarea Executivului vor fi alocate în jur de 12 milioane de lei, pentru Învățământ în jur de 5,7 milioane, la Sănătate în jur de 5,6 milioane de lei. Cea mai mare sumă este pentru Direcția de Asistență Socială 13,7 milioane de lei, pentru că de anul acesta trebuie să plătim și asistenții personali ai persoanelor cu handicap”, a declarat Francisc Boldea, după finalizarea proiectului de buget.

Consilierii liberali au avut o serie de amendamente, pe care le-au propus pentru a fi prinse în buget. De exemplu, liberalii şi-ar fi dorit să se aloce bani pentru studiu de fezabilitate pentru construirea unui spital nou, pentru achiziţia unui tomograf, un studiu pentru construcţia unei grădiniţe şi creşe în centrul oraşului, studiu pentru construcţia unei şcoli în zona de est (Stadion, Strand, Ţesători), reparaţii capitale şi consolidarea Podului de Fier, achiziţionare de utilaje de curăţenie şi deszăpezit etc.

“Ca de fiecare dată, consilierii liberali au venit cu o serie de propuneri şi amendamente, ţinând cont de necesităţile reale şi folosirea eficientă a resurselor bugetare. Lugojul este foarte murdar, parcurile şi zonele verzi sunt neîngrijite, drumurile sunt distruse, şcolile au nevoie de investiţii, spitalul este în colaps financiar. Din păcate, nu acelaşi lucru îl văd şi consilierii PSD&ALDE şi primarul, care au respins toate propunerile noastre. Nu mai e mult până anul viitor, când sunt convins că noua administraţie locală va găsi soluţii pentru rezolvarea acestor probleme.”, a declarat pentru Lugojeanul.ro, Bogrdan Blidariu, liderul grupului liberal.

Consilierul USR Liviu Brânduşoni a transmis şi el o listă cu 33 de proiecte, înainte de construirea bugetului. Niciunul nu s-a regăsit în proiectul propus de primar.

“A;a cum ne-am obişnuit în ultimii ani, nicio propunere a USR sau a celorlalţi colegi din opoziţie nu a fost luată în considerare de către primarul Francisc Boldea. Am avut un număr de 33 de propuneri, utile pentru lugojeni, însă priorităţile actualei administraţii sunt altele. Cheltuim foarte mulţi bani pentru lucrări care au mai fost trecute în bugetul anilor anteriori, lucrări care nici nu au început şi banii sunt blocaţi. Altele au început şi nu sunt finalizate sau sunt terminate dar prost. Din păcate, asistăm la o atitudine ostilă la orice propunere care vine din partea opoziţiei, indiferent dacă este bună pentru lugojeni.”, a spus şi consilierul Liviu Brânduşoni, care a adăugat că a votat proiectul de buget. Brânduşoni a atras însă atenţia că “filosofia primarului Boldea”, a transformat Lugojul într-un oraş murdar, care nu are un ştrand, bazin acoperit sau alte investiţii în folosul cetăţenilor.

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: