Connect with us

Actualitate

FOTO S-a reabilitat Muzeul de Locomotive de la Reşiţa. Merită vizitat!

Publicat

în

Aflat într-o avansată stare de degradare, muzeul în aer liber format din 16 dintre cele mai vechi şi valoroase locomotive care au circulat vreodată în România are din nou ce arăta.

Locomotivele de epocă de la Reşiţa au fost curăţate de rugină, reparate şi vopsite. Toate lucrările au costat aproximativ 120.000 de lei şi au fost suportate de către Fundaţia Domeniile de Fier si Uzinele Reşiţa, de care apaţine muzeul în momentul de faţă.

“Le-am curăţat, le-am vopsit, le-am readus într-o stare vizuală normală. Am făcut reparaţiile la socluri, instalaţia de iluminat ornamental. La instalaţie mai avem puţin de lucru. A durat foarte mult pentru că noi eram pregătiţi anul trecut să facem aceste lucrări, dar până am primit toate autorizările, pentru că e vorba de un monument din tezaurul national. Practic nici nu aveam nevoie de autorizări, pentru că erau nişte operaţiuni de conservare activă, însă până au venit aceste răspunsuri a durat extrem de mult”, spune Walter Fleck, purtătorul de cuvânt al Fundaţiei Domeniile de Fier şi Uzinele Reşiţa.

Prima locomotivă construită în Estul Europei se află în muzeu

Muzeul este format din 16 locomotive cu abur din diverse epoci de construcţie, dintre care 14 produse la Uzina Constructoare de Maşini din Reşiţa (UCMR). Vedeta muzeului reşiţean este, fără îndoială, locomotiva Resicza.

Este prima locomotivă cu abur construită în spaţiul est european, la Reşiţa, în 1872, după modelul locomotivei Szekul, care fost proiectată de către John Haswell şi adusă la Reşiţa în 1871, unde a fost pusă în circulaţie cu numărul 1. Resicza a fost în serviciu cu numărul de circulaţie 2, între 1872 şi 1937. Avea o greutate, în stare goală, de 9,05t, iar greutatea de serviciu era de 11,5t. Diametru roţilor este de 711mm, iar forţa de 1.125 kg. Avea doi cilindri şi funcţiona cu cărbune, iar ecartamentul era de 948 mm.Lungimea locomotivei este 4,470 m.

Au existat încă două locomotive cu abur similare, construite în 1872-1873, Bogsan şi Hungaria, cea din urmă fiind prezentată la Expoziţia Universală de la Viena din 1873. Până în 1964 au fost construite, la Reşiţa, 1461 de locomotive cu abur.

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Unde îşi mută Rieker fabrica de la Lugoj. Cei mai buni angajaţi, ofertaţi cu locuri de muncă la peste 10.000 km

Publicat

în

Rieker îşi mută capacitatea de producţie de la Lugoj în Vietnam şi Tunisia. Mai mulţi muncitori au fost ofertaţi în aceste zile cu locuri de muncă în Vietnam.

“În Vietnam au deschis fabrica deschisă de mai mulţi ani. Au şi în Tunisia. Au făcut oferte maiştrilor, ajutorilor de maiştrii şi mecanicilor . Mai sunt lugojeni care lucrează acolo, de ani de zile. Le dau şi ceva bani mai mulţi, le asigură transportul şi cazarea. Practic nu au cheltuieli. Oricum viaţa e foarte ieftină acolo. Mi-a spus un coleg, care e plecat de mai mulţi ani, că în momentul în care a scos o bacnotă de zece dolari, la restaurant, roiau ospătarii în jurul lu”, ne-a declarat unul dintre muncitorii de la Riker.

Lugojeanul.ro a dezvăluit în exclusivitate, la începutul săptămânii trecute, că Rieker îşi închide fabrica de la Lugoj. Informaţia nu a fost confirmată iniţial de către conducerea firmei. După numai câteva ore, însă, compania a transmis un comunicat de presă în care explica de ce a luat această decizie.

Citiţi mai departe

Actualitate

Primăria Lugoj inventariază terenurile ce pot fi acordate gratuit tinerilor, pentru construcţia de locuinţe

Publicat

în

FOTO eyesintsky.ro

Primăria face inventarul terenurile pe care le deţine şi care pot fi acordate gratuit tinerilor cu vârste între 18-35 de ani, pentru construcţia de locuinţe. În prezent, în total, sunt 29 de parcele identificate. Aceste se află pe str. Timişoarei, str. Herendeşti şi în satul Măguri.  Suprafeţele pentru fiecare lot sunt cuprinse între 300 şi 407 metri pătraţi.

Consiliul Local Lugoj urmează să aprobe o nouă hotărâre prin care să actualizeze inventarul acestor terenuri şi atribuirea lor tinerilor care vor să-şi construiască o locuinţă în aceste zone. Cererile se depun la camera 7, la parterul Primăriei Lugoj, unde se găsesc şi formulare tipizate pentru solicitare.

Până în prezent, sunt depuse 170 de cereri pentru terenuri gratuite. Acestea vor fi verificate, în perioada următoare, şi în funcţie de suprafeţele disponibile vor fi validate.

Citiţi mai departe

Actualitate

După luni întregi de mocirlă, Primăria reia lucrările de reabilitare în zona fostei autogări

Publicat

în

După ce a început lucrările în luna octombrie şi toată iarna întreaga zonă a fostei autogări a rămas îngropată în noroi, Primăria Lugoj anunţă reluarea lucrărilor.

“Este vorba de sistematizarea rutieră a zonei Splaiul Morilor. Este un proiect care va schimba complet aspectul zonei din jurul pieței agroalimentare <<Timișul>>. Se desfășoară lucrări de amenajare urbanistică (sistematizare rutieră) a unei zone a municipiului Lugoj care este cuprinsă în perimetrul format din: str. Unirii, Piaţa I.C. Drăgan, str. Someşului, str. Gherghinelor, str. Ion Vidu, str. Ştefan cel Mare, str. Insulei şi malul drept al râului Timiş de la autogara Atlassib până la Podul de Fier.

Se vor executa lucrări de: modernizare a carosabilului, modernizare a trotuarelor, realizarea de noi trotuare aferente malului râului Timiş, realizarea de noi locuri de parcare, echiparea cu semne de circulaţie, realizarea iluminatului public (unde acesta este insuficient sau lipseşte), realizarea de noi spaţii verzi, evacuarea apelor pluviale, realizarea de rampe de acces pentru persoanele cu dizabilităţi, crearea de piste pentru biciclete, realizarea marcajelor rutiere”, arată Primăria Lugoj printr-un comunicat de presă transmis către Lugojeanul.ro.

Zona unde se lucrează este şi cea în care, primarul a promis că va muta toate manifestările din centrul oraşului.

Conform contractului lucrările ar trebui să se încheie  în 14 luni, adică până la sfârşitul acestui an.

Citiţi mai departe

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: