Connect with us

Social

Retim începe demersurile pentru preluarea salubrităţii la Lugoj

Publicat

în

Reprezentanţii Retim au venit la Lugoj, unde s-au întâlnit cu primarul Francisc Boldea şi cu conducerea Salprest. De la 1 mai, Retim preia salubritatea oraşului.

“Am cerut ca șoferii care au lucrat pe mașinile de gunoi să fie preluați de Retim, la fel și toți gunoierii. Sunt 25 de gunoieri, în jur de 15 șoferi, cam 40-42 de persoane să fie preluate pentru că ar fi nedrept să ia din altă parte când oamenii știu cum se lucrează, știu rostul în oraș, cunosc străzile, apartamentele. De asemenea am cerut să fie un dispecer pentru Municipiul Lugoj ca în cazul în care apar gropi clandestine să poată intervenii”, a declarat Francisc Boldea.

Lugojenii vor primi de la noul operator două pubele, una pentru gunoiul menajer cealaltă pentru plastic.

“Abordarea noastră este din casă în casă, din ușă în ușă. Deci vom trece pe la fiecare locuință și la fiecare societate comercială pentru a le explica care sunt cerințele noului sistem, pentru că marea noutate este că vom avea un nou sistem. Cetățenii trebuie să înțeleagă ce li se cere”, a spus Dan Pascu, director general Retim. Tariful practicat de Retim pentru zona Lugoj-Buziaş, este mai mare decât cel avut de Salprest şi este de 8,24 lei/persoană urban, 2,81 lei/persoană rural, 215,84 lei/t societăți.

 În perioada următoare reprezentanţii societăţii vor bate la porţile lugojenilor pentru întocmirea noilor contracte de salubritate. Salprestul se va ocupa în continuare de curăţenia de pe străzile orașului, de problema câiniilor fără stăpân, dezăpezire și cositul ierbii.

 

Gammet 2000
Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Social

Bisericile din Lugoj primesc bani de la bugetul local. Vezi lista cu parohiile finanțate

Publicat

în

Primăria a anunțat rezultatul selecției de cereri pentru acordarea sprijinului de la bugetul local pentru bisericile din Lugoj. În urma procedurii de evaluare şi selecţionare s-au aprobat următoarele finanţări:

-Parohia Ortodoxă Sfinţii Arhangheli -25.000 lei

-Parohia Ortodoxă CotuMic -35.000 lei•

-Parohia Ortodoxă Dealul Viilor-25.000 lei

-Parohia Ortodoxă Pogorârea Sf. Duh-32.000 lei

-Parohia Ortodoxă Învierea Domnului–25.000 lei

-Parohia Ortodoxă ,,Adormirea Maicii Domnului”pentruBiserica ,,Sfinții Împărați Constantin și Elena”-5.000 lei

-Parohia Ortodoxă Tapia -6.000 lei

-Parohia Ortodoxă Cireșu-Măguri -9.000 lei

-Parohia Romano-Catolică -30.000 lei

-Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-CatolicăLugoj-13.000 lei

-Parohia Reformată -13.000 lei

-Biserica Evanghelică C.A.-Parohia Lugoj–3.000 lei

-Biserica Creştină Penticostală „Filadelfia” Lugoj–13.000 lei

-Biserica Creştină Baptistă Efrata-17.000 lei

-Biserica Adventistăde Ziua aŞaptea–3.000 lei-

-Parohia Ortodoxă Ucraineană -7.000 lei

-Comunitatea Evreilor -3.000 lei

 

Citiţi mai departe

Social

Cozile interminabile continuă pe drumul dintre Lugoj și Timișoara cel puțin până în august

Publicat

în

Șoferi nervoși, cozi kilometrice, lucrări ce se desfășoară în ritm de melc. Se întâmplă pe cel mai important drum din Timiș din afara autostrăzii, European 70. Aici, de câteva luni, constructorii lucrează la remedierea unui pasaj. Este vorba despre pasarela de la Remetea Mare, acolo unde DRDP Timișoara a finalizat lucrările… pe un sens de mers.

Pe sensul dinspre Timișoara spre Lugoj, lucrările de consolidare a pasajului au fost încheiate. Din nefericire pentru conducătorii auto, lucrările au fost acum mutate pe sensul de mers dinspre Lugoj spre Timișoara, iar durata acestora este preconizată ca fiind până pe 2 august.

“Lucrările se vor derula în perioada 12.07.2019 – 02.08.2019, timp în care traficul se va desfășura alternativ, pe un singur fir, dirijat cu semafoare, iar în situații speciale cu piloți de circulație. Pentru evitarea zonei, unde se vor forma coloane de mașini, recomandăm participanților la trafic să utilizare următoarele rute alternative:

  • Ghiroda DN 6 – Centura Timișoarei – Giarmata DJ 691 – Nod Rutier Giarmata A1 (km 503+736);
  • Nod Rutier Lugoj Vest A1 (km 474+636) – Topolovățul Mare DJ 572 – Buziaș DJ 592 – Timișoara DJ 592”, spun cei de la DRDP Timișoara.

Din punct de vedere tehnic, lucrările de înlocuire de rosturi implică demolarea în zona rosturilor, a grinzilor de beton existente și refacerea lor prin armare și apoi, turnarea betonului. Pentru întărirea completă, betonul necesită 28 de zile de la momentul punerii în operă. 

Cu toate că se utilizează aditivi speciali pentru accelerarea prizei și scurtarea timpului de întărire, totuși, zona nu poate fi redată circulației imediat. De asemenea, nici nu se pot realiza lucrări adiacente în zona betonului proaspăt turnat.

Citiţi mai departe

Social

Persoanele alergice nu mai au motive de îngrijorare. Primăria Lugoj a rezolvat problema ambroziei din condei

Publicat

în

ambrozie-lugojAmbrozia face tot mai multe victime la Lugoj, în fiecare an. Medicii avertizează că numărul persoanelor alergice crește într-un ritm rapid, iar vârstele celor afectați sunt tot mai scăzute. În ultimii ani, au fost identificate cazuri de alergie la ambrozie inclusiv la copii.

USR Lugoj a cerut Primăriei un plan de acțiuni în acest sens, având la bază legea promulgată în 2018, care obligă administrațiile locale să ia măsuri pentru eradicarea acestei plante.

“Având experiența anului trecut, când cetățenii Lugojului au fost expuși efectelor alergene ale buruienii ambrozia, USR Filiala Lugoj s-a alăturat acțiunii comune a USR Timiș și a înaintat Primăriei Lugoj o cerere (în temeiul Legii 544/2001, privind liberul acces la informațiile de interes public) prin care solicită detalii privind măsurile luate cf. Legii nr.62/2018 privind identificarea terenurilor infestate cu buruiana ambrozia precum și măsurile luate pentru combaterea ei. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României în 2018, anul acesta existând și normele de aplicare. Deci nu mai există nicio scuză pentru
neaplicarea ei”, arată reprezentanții USR Lugoj.

Aceștia mai arată că administrația locală este obligată să identifice terenurile infestate cu ambrozie în fiecare an până în 20 mai, apoi are obligația să transmită centralizatorul cu aceste suprafețe de teren pe care s-a constatat existența buruienii ambrozia Instituției Prefectului și Direcției pentru Agricultură Județene, până cel tarziu pe 25 mai a fiecărui an.

Funcționarii Primăriei Lugoj nu au găsit ambrozie

La solicitarea USR, Primăria a răspuns că nu a fost identificată ambrozie pe terenurile din Lugoj.

“Considerăm acest răspuns în total dezacord cu situația de pe teren, afirmația că “pe timpul inspectării terenurilor de pe UAT Lugoj nu au fost identificate suprafețe infestate cu buruiana ambrozia” este cel puțin ciudată. Oare nu au citit legea?
De asemenea, atasam și adresa nr. 40547/10.05.2019 trimisă de Primăria Lugoj Direcției pentru Agricultură județeană Timiș, în care se afirmă că <<până la această dată nu au fost semnalate terenuri infestate cu buruiana ambrozia pe raza UAT Lugoj>>. Situatia din Lugoj e cu totul alta, și pentru a veni în ajutorul Primăriei Lugoj, atașăm și câteva fotografii care atestă infestarea masivă a terenurilor de pe raza UAT Lugoj cu buruiana ambrozia. Dacă au bunăvoința să-și facă datoria și să iasă pe teren, suntem siguri că responsabilii din Primăria Lugoj vor mai descoperi terenuri infestate cu această buruiană.
În concluzie, sperăm ca solicitarea noastră de punere în aplicare a Legii nr.62/2018 să primească un răspuns pozitiv și imediat. Sănătatea lugojenilor ar trebui să fie o prioritate pentru o administrație responsabilă! Și administrația locală este cea care trebuie să respecte și să aplice legea!”, arată reprezentanții USR, pe pagina lor de Facebook.

Citiţi mai departe

Cele mai citite