Connect with us

Administrație

RETIM anunță încetarea serviciului de curățenie stradală în Municipiului Timișoara

Publicat

în

RETIM Ecologic Service SA dorește să informeze populația municipiului Timișoara că începând de astăzi, 1 noiembrie 2018, nu va mai presta servicii de salubritate stradală. Contractul dintre Primărie și RETIM s-a încheiat pe 4 august, RETIM prestând încă 90 de zile după această dată. RETIM nu a predat serviciul întrucat Primăria Municipiului Timișoara nu a solicitat aceasta și nu a prezentat noul operator. 

PNL Lugoj

Primăria Municipiului Timișoara a organizat licitația pentru atribuirea noului contract de salubritate stradală în perioada iunie-iulie 2018. La această licitație, la care RETIM nu a participat întrucat nu a considerat profitabilă prestarea serviciilor solicitate prin caietul de sarcini, nu a fost desemnat nici un câștigător.

În urma licitației eșuate PMT a găsit ca soluție temporară pentru asigurarea serviciului de curățenie stradală în municipiul Timișoara, să oblige RETIM să presteze activitatea pentru încă 90 de zile, folosind o clauză de reziliere din contract.

Practic, contractul dintre Primărie și RETIM prevedea ca în cazul rezilierii acestuia, operatorul este obligat să mai presteze încă 90 de zile așa încât să se asigure predarea serviciului. Astfel, Primăria Municipiului Timișoara a anunțat RETIM că reziliază contractul pe data de 2 august 2018, cu 2 zile înainte de finalizarea acestuia.

În data de 1 noiembrie RETIM a fost anunțat de către Primăria Municipiului Timișoara că începând cu această dată nu vor mai fi decontate serviciile de salubrizare stradală, în condițiile în care nici până la această dată PMT nu a cerut societății RETIM să predea serviciul și nu a prezentat nici o informare despre noul operator de salubrizare, înregistrând totodată restanțe la plată de aproximativ 5,6 milioane lei.

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Lugojul nu găsește un salvamar pentru ștrandul municipal, candidații de până acum neștiind să înoate

Publicat

în

PNL Lugoj

Situație demnă de bancurile cu culmi la Lugoj. Municipalitatea nu poate găsi o persoană pe care să o angajeze pe postul de salvamar la ștrand. La concursul ce a avut loc în urmă cu câteva săptămâni, singurul candidat a picat proba de înot.

Următorul concurs are loc la începutul lunii aprilie. La acesta s-a înscris deja un lugojean, despre care municipalitatea spune că este sportiv, precum și o a doua persoană. Din cei doi candidați, primăria speră să poată angaja pe cineva pe acest post.

“Candidatul de la primul concurs nu a știut să înoate. Acum avem sigur un candidat înscris, chiar doi. Despre unul știu sigur că e sportiv de performanță. Concursul va avea loc la începutul lunii viitoare. Va fi probă scrisă la noi, după care probă practică la Timișoara la bazin. Avem nevoie de cineva care știe să înoate și să salveze lumea, dacă e cazul”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Francisc Boldea, primarul Lugojului.

Edilul șef a mai precizat că nu se pune problema ca deschiderea ștrandului să fie amânată din cauza acestui impediment.

“Dacă nu găsim salvamar, avem pe cineva care ar putea lucra patru ore, o să luăm acea persoană până găsim. Trebuie să găsim o soluție, nu se poate așa”, a mai precizat Boldea.

Ștrandul municipal este programat pentru deschidere în luna mai a anului curent.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul nu beneficiază de cel mai important proiect finanțat de UE în Timiș

Publicat

în

Zeci de localități din Timiș vor beneficia de investiții de peste 180 de milioane de euro privind sistemele de canalizare și alimentare cu apă. Finanțarea se face din fonduri europene și este cel mai mare proiect obținut de județul Timiș. Contractul de finanțare s-a semnat în Palatul Administrativ la Timișoara de către ministrul Fondurilor Europene Rovana Plumb, directorul Aquatim Ilie Vlaicu și președintele CJT Calin Dobra.

PNL Lugoj

“Acest proiect înseamnă investiții în 81 de localități din județul Timis, este vorba de 45 de UAT-uri. Așadar sunt investiții masive în tot județul Timiș. Înseamnă 13 uzine de apă noi, uzine de apă reabilitate, șase stații de epurare. De asemenea este vorba de vreo 482 de kilometri de rețea de apă, 412 kilometri de rețea de canalizare”, a declarat Ilie Vlaicu, directorul Aquatim.

Lugojul a făcut cerere de aderare

Întrebat ce se va întâmpla cu Lugojul, care nu este prins în acest proiect, având sistem propriu de gestionare a rețelelor de apă și canalizare, directorul Aquatim a spus că nu este în măsură să comenteze. La întrebare a răspuns Călin Dobra, președintele Consiliului Județean.

“Mă bucur că administrația locală și-a dat seama de seriozitatea și rolul important pe care îl gestionează operatorul regional și după cum ați văzut au făcut demersuri, printr-o hotărâre a Consiliului Local, pentru aderare. Un prim pas este derarea la ADID, iar următorul pas este preluarea de către operatorul regional Aquatim. În momentul când va intra echipa de la Aquatim în Lugoj sunt ferm convins că toate situațiile problematice vor fi rezolvate”, a declarat Dobra.

Lugojul se confruntă cu mari probleme legate de canalizare și epurarea apelor menajere, operatorul Meridian 22 încasând amenzi de peste 2.500.000 lei.

Localitățile care vor beneficia de proiect sunt: Banloc, Balinț, Bucovăț, Buziaș, Cenad, Cenei, Checea, Ciacova, Deta, Făget, Fibiș, Gătaia, Gavojdia, Ghiroda, Giarmata, Giulvăz, Gottlob, Jebel, Jimbolia, Liebling, Livezile, Lovrin, Mașloc, Moșnita Noua, Otelec, Recaș, Remetea Mare, Sacosu Turcesc, Sag, Saravale, Sânmihaiu Roman, Sânnicolau Mare, Sânpetru Mare, Satchinez, Săcalaz, Secaș, Sînandrei, Știuca, Timișoara, Tomești, Tormac, Traian Vuia, Uivar, Victor Vlad Delamarina.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj nu poate începe nicio lucrare nouă. Până când vor fi blocate administrațiile locale

Publicat

în

Asociaţia Municipiilor din România din care face parte şi Lugojul a avut miercuri o întâlnire, în urma căreia s-a adoptat o rezoluţie prin care se solicită preşedintelui Klaus Iohannis să promulge cât mai rapid legea bugetului, iar Guvernului să adopte o ordonanţă de urgenţă care să permită scurtarea perioadei de adoptare a bugetelor locale.

„Am adoptat în cadrul AMR o rezoluţie în trei puncte. Şi anume, solicităm domnului preşedinte ca legea bugetului să fie promulgată cât mai repede, pentru că deja activitatea primăriilor este grav afectată. Bugetul, aşa cum este el, ne ajută, pentru că neadoptarea lui este dezastru pentru noi toţi. Avem speranţa că ne va asculta şi ne va ajuta în această direcţie. Doi: solicităm o ordonanţă de urgenţă Guvernului, astfel încât, din cauza faptului că bugetul a fost aprobat atât de târziu, să facem o excepţie în acest an cu perioada de aprobare a bugetelor, pentru că deja este foarte târziu şi ne dorim să aprobăm bugetele cât mai repede. Activitatea instituţiilor este afectată. Trei: până când bugetul intră în vigoare, cotele de la 41,7 până la 60%, conform înţelegerii pe care o avem şi conform legii bugetului, pe perioada în care bugetul nu a fost în vigoare, solicităm ca Guvernul, la rectificarea bugetară, să o direcţioneze către autorităţile locale, aşa cum ne-am înţeles şi aşa cum au promis“, a declarat preşedintele AMR, Robert Negoiţă.

Primarul Francisc Boldea a declarat pentru Lugojeanul.ro că niciuna din lucrările programate pe anul acesta nu poate începe, din cauză că bugetul național nu fost încă aprobat. Edilul e de părere că cel mai devreme, Lugojul va avea un buget aprobat în parte a doua a lunii aprilie.

“Nu putem da drumu niciunei lucrări noi. Se lucrează doar în proiectele multianuale. Cel mai grav e că nu putem nici măcar să demarăm lucrările pentru repararea și asfaltarea drumurilor afectate de vremea din această iarnă. După promulgarea bugetului național el trebuie transmis ministerelor. Apoi Ministerul Fianațelor trimite la ANAF și la consiliile județene, apoi consiliul județean trebuie să facă propunerile, să țină ședință pentru aprobare. Toate aceste durează, eu cred că cel puțin până în 15 aprilie. În cel mai bun caz devine operațional la sfârșitul lunii. Este o mare problemă anul acesta”, a spus Francisc Boldea.

PNL Lugoj

Citiţi mai departe

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: