Connect with us


Administrație

Rău-platnicii şi refuzul Primăriei Lugoj de a achita facturile la timp au dus Salprest la insolvenţă

Publicat

în

Mircea Ghera a fost reconfirmat în funcţia de director Salprest după ce majoritatea consilierilor locali l-au votat, cu ocazia celei de-a treia adunări generale a acţionarilor. Conducerea societăţii, împreună cu lichidatorul Bogdan Herţog, au venit la şedinţa consiliului local ca să fie siguri că îi pot prinde pe consilieri, după ce două şedinţe ale Adunării Generale au eşuat pentru că cei mai mulţi dintre aleşii locali au ales să nu participe.

Cu această ocazie, lichidatorul societăţii aflate în insolvenţă i-a anunţat pe consilierii locali, acţionarii de drept ai Salprest, că trebui să numească un director pentru această perioadă. Consilierul PSD, Ioan Barboni l-a propus tot pe fostul director Mircea Ghera să conducă societatea, iar propunerea lui a fost votată de majoritatea consilierilor.

Consilierii locali au cerut mai multe informaţii legate de situaţia societăţii şi dacă aceasta are posibilitatea să se salveze de la faliment. În momentul de faţă, Salprest are de achitat facturi de 1,8 milioane de lei, la Consiliul Judeţean, Alpha Bank, Retim şi Direcţia de Finanţe Timiş.

Bani greu de încasat

Salprest are şi bani de încasat. Pentru circa 670 de mii de lei, societatea a deschis procese împotriva restanţierilor din oraş, care nu şi-au mai achitat facturile după ce Salprest a pierdut serviciul de ridicarea a deşeurilor de la populaţie.  Primăria Lugoj, cea care oferă în prezent singurul contract societăţii, pentru măturatul stradal, are restanţe de circa 400 de mii de lei.

Întrebat de către consilierii locali dacă plăţile întârziate ale Primăriei Lugoj au dus societatea în insolvenţă, Mircea Ghera a recunoscut că e unul din factori. În momentul de faţă, Salprest mai are 47 de angajaţi din 160.

1 Comment

1 Comment

  1. Muncitorul

    30 septembrie 2018 at 13:14

    S-a vrut falimentul companiei, scurt și la obiect.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Toboganele de la ștrandul din Lugoj, deschise pentru câteva zile, au funcționat fără să fie recepționate

Publicat

în

Deschiderea ștrandului din Lugoj de anul trecut a avut loc în primă fază fără mult așteptatele tobogane. Acestea au fost montate mai târziu, iar pentru câteva zile, administrația locală le-a și dat drumul. Tinerii lugojeni s-au dat pe tobogane în voie, fără să știe că acestea nu erau de fapt recepționate.

“Toboganele au fost date spre folosinta copiilor fara ca acestea sa fi fost receptionate de la executantul lucrarii si fara sa fi fost puse in functiune. Unii au crezut ca suntem rau intentionati, dar cu viata copiilor nu te poti juca, asa cum a facut anul trecut actuala administratie PSD. Dovada ca am avut dreptate sta chiar in faptul ca, in bugetul propus pentru anul in curs, administratia locala a prevazut sumele necesare pentru intocmirea unei „Analize de risc in exploatare pentru echipamentele de distractie tip: complex de tobogane cu apa (Realizare bazin de agrement cu tobogan la Strandul Municipal)“ – 109 mii RON la Capitolul 70, subcapitolul F3 – Alte lucrari de investitii.

Asta la sase luni dupa ce primarul, in mod inconstient, de dragul voturilor, a permis copiilor sa foloseasca toboganele de la strand. Cinismul de care da dovada actuala administratie, disperata dupa voturi, pe care le putea obtine pur si simplu administrand bine Lugojul, este de neimaginat. E bine macar ca, inainte de a redeschide strandul (se pare ca sunt mari dificultati in a reusi sa-l mai deschida anul acesta), autoritatile locale fac eforturi sa intre in legalitate”, a explicat liderul PNL Claudiu Buciu.

La 20 august 2019, Lugojeanul scria despre decizia primarului de a deschide și mai apoi închide toboganele, la câteva zile după darea lor în funcțiune. Pe atunci, Boldea spunea că doar a vrut să testeze locul de distracție.

„Firma din Constanța mai are termen de execuție până în octombrie.  Dar noi am făcut niște probe și probele merg bine. Urmează ca să ne trimită hârtiile, ca să facem recepția zilele astea. După ce se face recepția putem merge mai departe. Îi ca și când vrei să cumperi o Dacia și te lasă să te plimbi cu ea prin oraș”, spunea primarul Boldea la acea vreme.

Citiţi mai departe

Administrație

FOTO – Imagini dezolante la Lugoj la câteva zile după înființarea noului serviciu de curățenie al primăriei

Publicat

în

La câteva zile după anunțul oficial că primăria a închis definitiv Salprestul și a deschis un serviciu propriu de curățenie a orașului, cu 20 de angajați, rețelele de socializare au fost inundate de imagini din Lugoj cu mormane de gunoaie. Fotografiile sunt din tot orașul, mai ales de pe malurile Timișului, dar și din cartiere.

În pozele realizate de către lugojeni se pot observa adevărate focare de infecție răspândite în tot orașul. Gunoaiele au fost nu de mult aruncate la voia întâmplării, lugojenii spunând că observă zi de zi cum unii dintre locuitorii orașului aruncă gunoiul unde nu ar trebui. Primăria promitea acum câteva zile că gunoaiele vor dispărea de pe suprafața orașului.

„Începând de astăzi am început să cumpărăm mături, lopeți, europubele. Activitatea se va desfășura de la 7 la 3 zilnic. De azi încolo tot se mătură, se va schimba radical pentru că nu plătim o activitate care nu poate fi controlată. Acum poate să fie controlată în fiecare zi”, a declarat pe 17 ianuarie primarul Francisc Boldea.

Situația este la fel și în cartiere, acolo unde gunoaiele nestrânse dau pe afară din pubele. Deocamdată administrația locală nu a anunțat modul în care va funcționa noul serviciu al primăriei, dacă acesta își va mai recupera sau nu clădirile și dacă va mai curăța vreodată Lugojul de deșeuri.

Citiţi mai departe

Administrație

Meridianul şi-a cumpărat primul autoturism nou în ultimii 10 ani. Societatea încă are maşini din 1979

Publicat

în

Meridian 22, societatea lugojeană de apă-canal, beneficiază de la începutul acestui an de o maşină nouă, o Dacia Dokker, cumpărată în rate, prin programul Rabla, care a costat 47 de mii de lei fără TVA. Este singura maşină nouă achiziţionată în ultimii 10 de ani de zile.

Cu o floare nu se face însă primăvara. Parcul auto al societăţii, care are peste 30 de maşini, cele mai multe fabricate între 1979 şi 1990, uzate „fizic şi moral”, după cum spune directorul societăţii.

“Merdianul are în parcul auto peste 30 de maşini, dintre care şase sunt pentru transport de călători, iar restul sunt vidanjele, motoexcavatoare, autospeciale, escavatoare mici. Autobuzele au fost achiziţionate în 2010, anul de fabricaţie fiind 1998-2000, acestea fiind ultimele cumpărate. În rest, vidanjele, tractoarele, autocamioanele au an de fabricaţie între 1979 şi 1990. Tot parcul e depăşit fizic şi moral. Tot le-am înlocuit piesele, dar astea le avem şi cu astea defilăm”, a precizat Florin Iovescu- director Meridian 22 Lugoj.

O altă maşină din parcul auto al societăţi, un Renault Clio, are nu mai puţin de 450 de mii de km şi încă este folosit. În ceea ce priveşte parcul auto, nevoile ar fi multe, posibilităţile materiale reduse.

“Am făcut o solicitare la primărie pentru o vidanjă nouă, dar costă 90 de mii de euro.  Vidanja ne-o trebuie neapărat, apoi mai avem nevoie de o autobasculantă, pentru că cea pe care o avem este ,la fel, veche şi depăşită. Am mai avea nevoie încă o autoutilitară cum este acest Dokker pentru forajele de la uzinele de apă. Ne-ar mai trebui un escavator, pentru că avem doar trei şi ţinând cont că zilnic în oraş sunt trei avarii, este o necesitate. Fără investiţii nu poţi să faci nimic”, a concluzionat Florin Iovescu.

Citiţi mai departe

Cele mai citite