Connect with us

Administrație

[RAPORT] 2013, an greu pentru Directia de Asistenta Sociala Comunitara din cadrul primariei Lugoj

Publicat

în

primire ajutoare alimentare ue lugojeanul 2013 noiembrei (5)Direcția de Asistență Socială Comunitară din cadrul primăriei Lugoj, care se ocupă cu îngrijirea celor mai nevoiași dintre lugojeni, a avut in 2013 o sumedenie de acțiuni dificile, greu de pus în aplicare sau care s-au lăsat cu publicitate nedorită pe toate canalele de televiziune din țară. Totuși, cumva, cei câțiva angajați ai acestui serviciu au reușit, într-un final, să le pună cap la cap și, pentru încă un an și cu un buget și mai mic decât în anii trecuți, să le ducă la bun sfârșit. Dacă lucrurile vor fi mai ușoare sau mai grele în 2014 pentru angajații și beneficiarii direcției, asta nu știm, însă, dacă ne luăm după cele petrecute anul trecut, viitorul este unul promițător.

RETIM

În primul rând, trebuie notată raza de acțiune a direcției, una considerabilă, având în vedere numărul mare de persoane care sunt îngrijite cu ajutoru acesteia. Astfel, DASC-ul cuprinde serviciile autoritate tutelară, ajutor social, asistență socială specializată, cantina de ajutor social, centrul de zi pentru adulți cu handicap neuropsihic, cel pentru copii cu handicap neuropsihic, complexul pentru bătrâni „Sfântul Nicolae” și serviciul creșe.ajutoare incalzire

Câte persoane beneficiază de ajutor social în Lugoj? 140, aproximativ, doar în 2013, pentru care serviciul a alocat suma de 165.835 de lei. Tot în anul trecut, lucrătorii serviciului au întocmit 571 de anchete sociale, pentru dosarele de ajutor, dintre care 46 pentru soluționarea cererilor și 525 pentru verificarea condițiilor de acordare a acestuia. Activitatea a fost una bogată și la cantina de ajutor social, acolo unde 81 de noi porții au fost aprobate de-a lungul anului. De asemenea, 53 de persoane nu au mai putut servi masa la cantină, la cererea acestora sau din cauza faptului că nu se mai încadrau în termenii legali.

Autoliv angajează

În așteptarea sezonului rece, sute de lugojeni au apelat la Direcție pentru a face rost de ajutor pentru încălzire. Astfel, fie că s-au încălzit cu lemne, gaze naturale sau energie electrică, 716 ajutoare au fost aprobate pentru cei aflați la nevoie, dintre care 199 pentru luna ianuarie, în sumă de 6.818 de lei, 188 în februarie, în cuantum de 6.478 de lei, 191 în martie, 6.530 de lei, 122 în noiembrie, în valoare de 19.520 de lei și 16 în decembrie, 1.740 de lei.

revelionul pensionarilor 2013 bilete teatru foto galerie 19 decembrie 2013 (5)

Direcția a fost angrenată și în alte acțiuni, pe cât de dificile, pe atât de așteptate de către beneificiarii programelor. Una dintre ele a fost cea în care seniorii orașului au primit tichete pentru balul dedicat lor, din luna septembrie a anului trecut, ocazie cu care aceștia au luat cu asalt primăria și s-au îmbrâncit ore bune la intrarea în instituție, rănindu-se și aducând vorbe grele la adresa aleșilor, totul în fața camerelor de luat vederi. Totuși, cu răbdare, s-a trecut și peste acest impediment, iar la revelionul dedicat pensionarilor s-a găsit o soluție pentru ca împărțirea biletelor să aibă loc într-un cadru civilizat, acestea fiind date în sala teatrului.

O altă acțiune importantă la care Direcția a coordonat distribuirea a fost cea a împărțirii alimentelor de la Uniunea Europeană. Efectuată în mai multe tranșe, de această acțiune s-au bucurat peste 3.500 de lugojeni, care au primit făină, mălai, macaroane, roșii în suc propriu, ulei, zacuscă, zahăr și conserve de carne de porc. DASC-ul a organizat de-a lungul anului și alte acțiuni, cum au fost cele dedicate bătrânilor din centrele sociale sau balurile pentru seniori, dar și alte manifestații publice asemănătoare.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Fără covoare asfaltice noi, pe străzile Lugojului, pentru mai mulți ani. „Nu putem să ne batem joc de banii lugojenilor”

Publicat

în

RETIM

Fără covor asfaltic nou pe străzile Lugojului pentru ani buni, de acum încolo. Administrația locală se pregătește pentru o nouă achiziție publică doar pentru plombarea gropilor din asfalt. Claudiu Buciu, consilierul primarului interimar, Bogdan Blidariu, spune că s-a ales această soluție din cauza problemelor existente la rețelele subterane, care trebuie înlocuite în totalitate.

„Până când nu vom rezolva problemele fundamentale ale Lugojului și nu vom schimba rețelele din subteran, nu vom face decât să întreținem drumurile. Adică o să reparăm gropile, așa cum avem și acum procedura în curs și o să începem să reparăm gropile. Covor de asfalt nu turnăm. Lugojul are două mari probleme. Una, rețelele subterane care nu sunt schimbate sau făcute prost și avem avarii pe ele toată ziua. Ați văzut că se sparge tot timpul câte o țeavă, inclusiv pe rețelele așa-zise noi. Și a doua mare problemă este că s-a asfaltat pe piatră publică. Orice asfalt pus peste piatră publică se deteriorează. Deci aruncăm toată ziua bani, să asfaltăm peste piatra cubică. Fosta administrație, în 12 ani, a asfaltat de 25 de milioane de euro. Vedeți și dumneavoastră care e calitatea străzilor. Ar fi iresponsabil să turnăm toată ziua covor de asfalt, doar pentru că dă bine. Nu putem să ne batem joc de banii cetățenilor, sub nicio formă. Mai bine merg acasă decât să fac așa ceva. O să reparăm gropile până când rezolvăm celelalte probleme.”, a afirmat Buciu, la podcastul „Direct la subiect”.

Autoliv angajează

Acesta a mai declarat că administrația locală se află în discuții avansate cu Aquatim, care se pregătește să preia serviciul de furnizare a apei și canalizării din Lugoj și a identificat o sursă de finanțare pentru schimbarea rețelelor și refacerea stației de epurare.

Citiţi mai departe

Administrație

Romania 2024: Mai mult de un sfert din drumurile țării sunt pietruite sau de pământ, conform datelor oficiale ale INS

Publicat

în

Conform datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS), situația rețelei de drumuri publice în România la 31 decembrie 2023 dezvăluie o lungime totală de 86.388 km. Această rețea este alcătuită din diverse categorii de drumuri, inclusiv drumuri naționale, județene și comunale.

RETIM

Din totalul rețelei de drumuri, 20,4% (17.677 km) sunt drumuri naționale, 40,6% (35.046 km) sunt drumuri județene și 39% (33.665 km) sunt drumuri comunale. Un aspect semnificativ este reprezentat de starea acestor drumuri, dintre care 26,7% (23.025 km) sunt drumuri pietruite și de pământ.

Detaliind rețeaua de drumuri naționale, 35% (6.189 km) sunt drumuri internaționale, 5,6% (997 km) sunt autostrăzi și 0,4% (70 km) sunt drumuri expres. Dintre acestea, 12,2% (2.161 km) sunt drumuri cu 4 benzi, 1,8% (311 km) sunt drumuri cu 3 benzi și 0,2% (37 km) sunt drumuri cu 6 benzi.

Autoliv angajează

Structura rețelei de drumuri evidențiază că 49,4% (42.692 km) sunt drumuri modernizate, în principal cu îmbrăcăminte asfaltică de tip greu și mijlociu. Totodată, 23,9% (20.671 km) sunt drumuri cu îmbrăcăminte ușoară rutieră, iar 26,7% (23.025 km) rămân drumuri pietruite și de pământ.

Raportul INS mai subliniază că, din totalul drumurilor modernizate, 27,5% au durata de serviciu depășită, la fel și 39,4% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminte ușoară rutieră.

Densitatea liniilor la 1.000 km2 teritoriu era de 44,5‰. Densităţile cele mai mari s-au înregistrat în regiunea Bucureşti-Ilfov (206,3‰), regiunea Vest (60‰), regiunea Nord-Vest (47,8‰) şi regiunea Sud-Muntenia (43,8‰). La aceeaşi dată, lungimea căilor principale era de 5961 km, reprezentând 56,2% din lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare.

Citiţi mai departe

Administrație

Ce salarii au angajații Primăriei Lugoj. Care sunt veniturile primarului, viceprimarului și city-managerului

Publicat

în

Primăria Lugoj a publicat, în urmă cu câteva zile, conform legii, salariile angajaților. Cele mai mari venituri le are primarul muncipiului, așa cum era de așteptat, dar salarii considerabile primesc și viceprimarul, city-managerul, secretarul, arhitectul-șef și șefii de direcții și servicii.

RETIM

La polul opus, puțin peste salariu minim au paznicii, muncitorii și o parte din îngrijitori. Iată, mai jos întreaga listă a salariilor plătite pentru posturile din organigrama Primăriei Lugoj.

Cat

Autoliv angajează

Citiţi mai departe

Administrație

Austriecii de la Trodat s-au apucat de construirea noii fabrici din Lugoj

Publicat

în

Trodat, fabrica de ștampile care are închiriat un spațiu de producție în Lugoj, pe str. Caransebeșului, construiește o hală nouă la Lugoj. Austriecii au solicitat Primăriei un teren, unde să ridice noua fabrică.

RETIM

În ședința Consiliului local, din 29 septembrie 2022, consilierii au aprobat vânzarea mai multor loturi de teren pe strada Timișoarei. SC Trodat Production SRL a achiziționat unul dintre cele mai mari loturi, în suprafață totală de 19.708 mp. Pentru acest teren Primăria Lugoj a încasat suma de 1,9 milioane de lei.  Conform declarațiilor anterioare date de reprezentanții administrației locale, cei de la Trodat vor să extindă zona de producție și doresc să facă și o zonă de depozitare. Pentru început, circa 200 de muncitori urmează să lucreze în noua fabrică.

Astăzi, Claudiu Buciu, consilierul primarului interimar Bogdan Blidariu a anunțat că austriecii au început lucrările pentru ridicarea fabricii.

Autoliv angajează

„În urmă cu trei ani am demarat procedurile de atribuire de loturi de teren pentru investitorii interesați. Compania Trodat este primul investitor care a început construcția unei noi facilități de producție. Municipiul Lugoj a finalizat studiile de fezabilitate pentru introducerea rețelelor de alimentare cu apă și canalizare, urmând să demarăm licitațiile pentru proiectare și execuție. În același timp, licitația pentru introducerea rețelelor de energie electrică a fost încheiată, contractul de execuție a lucrărilor fiind deja semnat”, arată Buciu

 

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite