Connect with us

Best

PROFIL: Cum conduce un tanar de 21 de ani o afacere de 1.5 milioane de euro

Publicat

în

Meridian 22 S.A. Luhoj

Pe Bogdan l-am cunoscut pe Facebook. Se intampla acum vreo 3 ani, si nu mai stiu exact cine a dat cui add. Irelevant. Cu timpul insa, vorbind despre mancare si turism, cele doua placeri pe care le aveam in comun, am aflat ca Bogdan avea un vis, acela sa isi vada numele pe un hotel.

E totusi doar un pusti. La 21 de ani, majoritatea tinerilor nu numai ca nu stiu ce vor de la viata, dar nu au trecut nici macar de prima deceptie in dragoste, prima problema de sanatate grava sau primul esec. Cum a ajuns deci un pusti de 21 de ani sa puna pe picioare o afacere de 1.5 milioane de euro?

Totul incepe cu vointa si autoeducare. De-abia dupa ce incepe sa iti vorbeasca, iti dai seama ca Bogdan, “pustiul” de 21 de ani e de fapt un antreprenor care, din pura pasiune si crescut intr-o familie de profesionisti in ale turismului, stie mult mai multe decat ar trebui sa stie, la varsta lui, despre turism, constructii, roboti pentru piscina, meniuri de mancare sau bauturi, pe scurt, tot ce tine de intretinerea hanului ce ii poarta numele.

“Am inceput dupa ce am vandut totul, cum se spune. Apartament in Timisoara, masini, tot ce s-a putut vinde. Noi avem o pensiune si in Faget, insa nu este exact ceea ce voiam. Am avut de ales, intre facultate si sa am ocazia sa imi cresc o afacere proprie, la care am visat mereu. Am ales varianta a doua si, desi e greu si am zile in care nu stiu cum ma cheama, pe unde merg si ce fac, nu regret nicio secunda optiunea aleasa” – Bogdan Nicorescu, manager la Hanul lui Bogdan.

Ne asezam la masa, in foisorul Hanului lui Bogdan, acolo unde urmeaza sa servim si cina, un platou cu de toate. Incepem sa vorbim despre mancare si turism. Bogdan, alaturi de prietena lui Daria, spun ca si-ar dori foarte mult sa mearga in Maroc, insa primul dintre ei se plange de timpul scurt pe care il are.

“Ma scol de obicei dimineata devreme si ma culc pe la unu, doua noaptea. In timpul zilei, merg la Timisoara cu treaba, acte, nebunii. Apoi la han fac absolut orice, de la rezervari, primit oaspeti, servit bauturi la piscina, curatat piscina, taiat si udat iarba, orice. Daca e nevoie, servim la mese si facem curat in camere. E o afacere de familie, de noi, nu de altcineva, depinde daca merge sau nu” – Bogdan Nicorescu, manager la Hanul lui Bogdan.

Hanul lui Bogdan, ca orice alta afacere, inseamna atat satisfactie, personala si financiara, cat si multa bataie de cap. Totusi, tanarul spune ca nu incercarile normale ale afacerii ii dau cele mai multe dureri de cap.

“Cel mai important pentru mine este sa inteleg ce nu i-a placut clientului, nu ce i-a placut. Din acest motiv, nu ca nu citesc recenziile pozitive de pe Booking sau Facebook, dar nu sunt cele mai importante. Ce ma deranjeaza insa e atunci cand un client pleaca si, peste 3 zile, lasa o recenzie de o stea fara nicio explicatie.

Daca acel client nu imi spune ce l-a deranjat, eu nu pot decat sa ghicesc si sa ma enervez, dar afacerea mea nu o pot dezvolta oricum. E cateodata deprimant, insa daca majoritatea clientilor sunt multumiti, atunci ne-am facut treaba bine” – Bogdan Nicorescu, manager la Hanul lui Bogdan.

Ca sa dezvolti o asemenea afacere, atat de departe de oras, nu poti decat sa o iei de la inceputul inceputurilor.

“La inceput aici era doar un camp. Am tras totul, curent, apa din pamant, incalzirea o avem pe lemne, tot. Am stat zi de zi alaturi de muncitori, pentru ca nu am vrut sa scap nimic din vedere. Am lipsit o singura zi, si m-a costat foarte multi bani, pentru ca au gresit la executia proiectului si bineinteles, a trebuit sa reparam.

Totul s-a facut nu cu cele mai scumpe materiale sau cu cea mai sofisticata mobila, ci cu mult bun gust si simplitate. Ne bazam pe utilitate, nu pe lux, pentru ca nu suntem un hotel cu 30 de etaje, ci un han care are clienti din toate colturile Europei, pana acum majoritatea lor fiind satisfactui de ce au gasit aici” – Bogdan Nicorescu, manager la Hanul lui Bogdan.

Ne luam ramas bun cu greu. E doua dimineata, dar parca am mai sta de povesti cu omul care are numele pe hotel, scris cu litere mari, verzi, iluminate. Bogdan, dupa ce ne ureaza noapte buna, decide sa se confeseze.

“N-am mai stat de doua luni la povestit cu cineva la masa. A fost frumos, sper sa mai am timp de asa ceva cat mai curand, desi slabe sanse”

Daria, prietena lui, il “cearta”, spunand ca in aceasta vara nu mai scapa de o vacanta ca la carte. Bogdan zambeste, desi e frant, intorcandu-se din nou cu fata spre monitorul calculatorului. Mai are un client de cazat, venit din Germania si ratacit pe drum, dupa care poate inchide usile hanului, sa prinda macar cateva ore de somn.

RECENZIE: Totul despre Hanul lui Bogdan, locul dedicat relaxarii in apropiere de Lugoj si Timisoara

Citiţi mai departe
1 Comment

1 Comment

  1. Emilia

    3 iulie 2017 at 12:37

    Felicitari Bogdan, frumos scris acest articol. Fa-ti cumva timp si pentru tine, esti inca tanar si, desi e bine ca iti urmezi visul, e important sa mai si traiesti 🙂

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Best

Cea mai buna inghetata (ambalata) din Lugoj

Publicat

în

Meridian 22 S.A. Luhoj

Aici va spuneam cum a ajuns cea mai apreciata inghetata din America la Lugoj, mai exact la Kaufland. Inca ne mentinem parerea, ca e bine si corect ca au asemenea sortiment de inghetata a ajuns in orasul nostru si ca inca e la vanzare la magazin, fapt ce arata ca e cumparat si apreciat. Totusi, am gasit o inghetata ambalata care credem noi ca este si mai buna decat Ben&Jerry’s.

Se numeste Helado Dulce de Leche de la Sol Mar, o firma care produce chestii doar pentru Lidl, pentru ofertele lor din Saptamana Iberica. Inghetata asta e foarte dulce, asa ca daca nu sunteti mari fani ai gustului extrem de dulce, nu o cumparati. E facuta din dulce de leche, asa cum ii spune si numele, care este un caramel dens si foarte puternic, facut din lapte.

Ca si consistenta, se apropie izbitor de mult cu cea a gelato-ului, ceea ce va va surprinde cel mai tare. E ideala ca desert servita simplu, sau de ce nu, alaturi de alte prajituri sau clatite. Costa 11,99 de lei si o gasiti pana la finalul lunii la Lidl, daca mai aveti noroc sa nu se termine. E delicioasa si e musai sa o incercati!

Cea mai buna inghetata proaspata din Lugoj o gasiti stiti voi unde.

Citiţi mai departe

Best

Saptamana Iberica la Lidl, ce am gasit interesant

Publicat

în

Meridian 22 S.A. Luhoj

Cu mult curaj si clima data la maxim in masina, de parca eram intr-un avion, am pornit zilele trecute spre Lidl, acolo unde are loc Saptamana Iberica. Daca nu stiati, Lidl are periodic campanii cu produse din anumite zone ale lumii, denumite “Saptamana Iberica”, “Saptamana Scandinava”, Saptamana Americana” si asa mai departe.

De aceasta data, la Saptamana Iberica, adica dedicata Spaniei, au fost mai multe produse care ne-au facut cu ochiul, insa ne-am decis asupra a patru dintre ele: jamon iberic, inghetata cu Dulce de Leche, chorizo si un suc natural din ananas, pepene, struguri si lamaie.

Sa le luam pe rand, incepand cu cele mai bune, adica jamonul si inghetata. Jamonul, la 16 lei sfertul de kilogram, nu poate fi chiar jamon iberico, dinala atarnat prin macelariile din Barcelona, pentru ca acela e mult mai scump. Totusi, la gust, e asemanator cu un jambon (a se citi “sonc de casa”) de calitate facut acasa, asa ca isi merita pe deplin banii. E usor afumat si uscat, asa ca merge de minune la platourile cu mezeluri sau pentru servit alaturi de un vin rosu de calitate.

Inghetata cu Dulce de Lechee, care e un fel de caramel mai gros facut din lapte, este probabil cea mai buna inghetata din cate am gustat la Lugoj. E dulce pana la refuz, dar are si o consistenta speciala, ca de gelato, fapt ce o face deosebita. Costa 12 lei jumatate de kilogram, dar merita banii, parerea noastra.

Am cumparat si chorizo, care e mezelul favorit al spaniolilor. Il pun in paella, in oua la micul dejun, in orice preparat posibil, pentru ca gustul iute si bogat da oricarei mancari o savoare aparte. 5,5 lei a costat si sincer, nu a fost la fel de bun ca ultima data cand la Lidl a avut loc Saptamana Iberica. Gustul a fost mai “linistit”, aroma nu la fel de intensa, parca ii lipsea ceva din aroma.

Cel mai neobisnuit la gust a fost sucul de ananas, pepene, struguri si lamaie. O combinatie nefireasca, care nu a fost neaparat rea la gust, dar de la care, la 10 lei sticla de 0,75 de mililitri, aveam alte asteptari. Macar e suc 100% din fruct, sau cel putin asa spun producatorii pe ambalaj.

Voi ce ati incercat de la Saptamana Iberica?

Citiţi mai departe

Best

Bunatati incercate la Lugoj, editia iulie 2017

Publicat

în

Meridian 22 S.A. Luhoj

Luna aceasta a fost una la fel de bogata in chestii pe care le-am incercat, in premiera sau a mia oara, la Lugoj. Se pare ca preferatele au fost vinurile, dar si cateva dulciuri si minuni gasite pe la magazinele din oras. Fara sa o mai lungim, ca e cald si vrem la piscina, sa incepem turul!

Fursecuri cu ciocolata si cocos de la Lidl, Saptamana Greceasca – Bune foarte moi, au mers la fix cu ceaiul lor de pere si caramel dimineata, vreo 9 lei cutia de 12 fursecuri;

Cappuccino Jacobs si Milka – gasite la magazinul de cartier, ieftine si cu gust bun, dar nerecomandate daca vrei sa bei un capucino cu adevarat bun;

Cozonac cu crema de cacao si alune Boromir – tot de la magazin de cartier, costa vreo 11 lei si e bun, desi se mai poate lucra la capitolul “cantitate de crema”;

Inghetata Mars si Bounty – luate de la OMV, ceea ce e o idee proasta, ca sunt foarte scumpe. Ca si gust, e ca si cand mananci un Bounty sau un Mars inghetat, deci bun de te lingi pe degete. Au fost 6 lei fiecare si le-am luat special pentru un review, nu ca ne era pofta…

Hamburger cu pui de la pocaitiil stiti deja, e 6 lei si e bun, orice ar spune nutritionistii;

Salata Eisberg cu dressing – combinatia preferata de vara, mai adaugi si o bagheta de la Kaufland, pe care o transformi in crutoane si gata, ai un pranz delicios la 6 lei;

Steak Black Angus – gasit la Kaufland, a costat vreo 30 de lei bucata din imagine si am scris pe larg despre cum sa o prepari sa arate asa. Acum au vita argentiniana, tot sub forma de steak, tot la vreo 90 de lei kilogramul;

Ice Wine Floare de dor – o minunatie de vin, cumparata din Selgros (ok, nu e din Lugoj, dar trebuia mentionat) si care te va da pe spate din start. Pretul e pe masura, 60 de lei sticla de 500 de mililitrii, dar gustul e… divin!

Rara Neagra de Purcari – un vin tare, cu gust intens si miros de toate fructele padurii, pe care sa il bei alaturi de o carne rosie, 35 de lei la Kaufland;

Somon cu legume la gratarincercat la J’adore, de departe cel mai bun somon din Lugoj.

Episodul anterior: Bunatati incercate la Lugoj, editia iunie 2017

P.S.: Observati va rog lipsa berilor sau a cidrului din editia iulie a acestui program televizat! Vin si cam atat. Oare incepem sa ne maturalizam?!

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: