Connect with us

Administrație

Primarul a blocat investiţiile în cartierul Militari, deoarce consilierii nu vor să-i aprobe transferul terenului de la MApN

Publicat

în

Francisc Boldea a făcut o nouă mutare în disputa pentru transferul terenului de la MapN către municipiul Lugoj, pentru a le forţa mâna consilierilor locali. Primarul Lugojului a pus din nou pe ordinea de zi, a ultimei şedinţe, controversatul proiect, însă a şi anunţat că până nu se va face transferul va bloca orice investiţie în cartierul Militari.

Proiectul de hotărâre, propus de Francisc Boldea, a bătut toate recordurile fiind introdus de şapte ori pe ordinea de zi şi respins de tot atâtea ori. De fapt, este vorba despre o solicitare către Guvern, de a trece un teren de 8.500 de metri pătrați de la Ministerul Apărării în domeniul public al municipiului. Pe aceste teren se află drumul de acces în cartierul Militari.

Cei care se opun sunt consilierii PNL, PMP, USR şi independentul Marius Martinescu. Motivul pentru care aceştia nu sunt de acord cu transferul este faptul că, în schimbul terenului, administraţia locală ar trebui să construiască şi să cedeze 30 de apartamente către MApN, valoare considerată mult prea mare pentru suprafaţa în cauză.

“Grupul de consilieri ai PNL, consideră că varianta dobândirii terenului prin transfer, sub forma pe care ne-o propune primarul municipiului este una vădit dezavantajoasă pentru Lugoj, pentru că la nivelul investiţional propus, valoarea de transfer pe care municipiul Lugoj trebuie să o dea MApN este de aproximativ un million de euro, la care se adaugă şi terenul aferent apartamentelor, de aproximativ 1.500 de metri patraţi. Valoarea de un million de euro rezultă din bugetul aprobat de Consiliul local, unde pentru apartamentele în discuţie a fost alocată suma de 10.400.803 lei, de unde rezultă că pentru un singur apartament se vor investi 34.000 de euro”, a declarat Bogdan Blidariu, liderul grupului de consilieri PNL, care a precizat că această valoare este mult prea mare pentru un teren de 8.500 m/p, din care se poate folosi doar jumătate, restul fiind în zona de protecţie a CFR.

Francisc Boldea cere schimbarea legii

Francisc Boldea susţine însă că, dacă terenul nu este preluat de municipiu, există riscul ca zeci de lugojeni să nu mai aibă pe unde ajunge acasă.

“Faptul că cei din opoziţie se opun la acest transfer, dă posibilitatea ca Armata să închidă poarta şi să nu mai putem intra într-un cartier în care am investit enorm şi care a fost al nostru pe perioada ivestiţiilor”, spune primarul Lugojului.

Francisc Boldea a făcut chiar o solicitare către parlamentarii PSD şi Guvern, pentru schimbarea legii administraţiei locale, privind clădirile de patrimoniu. Boldea vrea ca, atunci când primeşti un imobil, să fie nevoie de o majoritate simplă și nu de două treimi din voturile consilierilor.

“Am cerut să se defalce acest lucru, astfel ca la primire să se aprobe cu jumătate calificată, cum ar fi în cazul nostru 10 din 19 consilieri, iar la vânzare sau cedare să fie 13, ca să nu pierdem nimic din patrimoniul oraşulului, fără o hotărâre esenţială a Consiliului Local”, spune Boldea.

Cum nici în ultima şedinţă proiectul nu a fost aprobat, primarul Lugojului a anunţat că sistează orice lucrări de infrastructură în cartierul unde sunt construite deja peste 50 de case. Aici mai sunt de realizat mai multe lucrări la drumuri, canalizare, reţeaua de apă etc.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Buldozere și excavatoare pe malurile Timișului. Se lucreză la un obiectiv nereabilitat de 40 de ani

Publicat

în


Buldozere, excavatoare și zeci de muncitori roiesc de câteva săptămâni pe malurile Timișului. Chiar dacă inițial lugojenii credeau că aici se amenajează faleza cu terase promisă de ani buni de către administrația locală, lucrarea nu are nimic de-a face cu petrecerea timpului liber.

Este vorba despre o lucrare de consolidare a malurilor râului Timiș, cuprinse într-un proiect mai mare al Administrației Bazinale a Apelor Banat. La Lugoj, se consolidează malurile contra sumei de 1.213.000 de lei, suma totală cuprinsă de cei de la Ape pentru întreg proiectul fiind de 2.760.000 de lei.

„Refacerea apărării malului Timiş este, la Lugoj, în lungime totală de 600 m. Dintre aceştia, pe malul stâng sunt prevăzuţi 470 m, din care 320 deja finalizaţi cu dale de tip fagure şi 150 metri liniari sunt pentru refacere pereu de piatră. Pe malul drept, sunt 130 m refacere din care 53 m va fi şi refacerea parapetului de beton.”, a declarat Titu Bojin, directorul Administraţiei Bazinale a Apelor Banat.

După o serie de inundații devastatoare din anul 1970, ultimele lucrări de consolidare a nivelului de apărare împotriva inundațiilor s-au realizat în 1980. De atunci, la Lugoj au mai avut loc inundații severe, ultimele două în anii 2000 și respectiv 2005.

sursa foto: Facebook.com

Citiţi mai departe

Administrație

FOTO Lucrări finalizate la zona pietonală “Piața I.C. Drăgan” din Lugoj. Cum arată investiția de 1.000.000 de lei

Publicat

în

După mai bine de 4 luni de muncă și 1.000.000 de lei cheltuiți, lugojenii se pot bucura de o nouă zonă pietonală în oraș, precum și de o piață renovată chiar în mijlocul urbei.

Municipalitatea lugojeană trebuia să finalizeze până pe 10 septembrie proiectul din piața ce îi poartă numele celui mai bogat lugojean care a trăit vreodată. Chiar dacă au întârziat finalizarea lucrărilor, proiectul a fost până la urmă dat în folosință, iar acum în piață se desfășoară Târgul de Crăciun.

Potrivit proiectului administrației locale, zona pietonală va deservi pentru noi terase, iluminat arhitectural pentru o atmosferă specială, iluminat ce cuprinde și celebra fântână cu pești care a fost la rândul ei reabilitată, precum și mobilier urban nou, arbuști și platani, dar și locuri de parcare.

surse foto: Facebook – Aurel Jurubiță/Mircea Sauber/Gherga Eugen/Cristian Vetan

Citiţi mai departe

Administrație

Câte abateri a găsit Camera de Conturi la Primăria Lugoj. Printre nereguli și contractul vicepreședintelui PNL, Adrian Ștef

Publicat

în

Inspectorii Camerei de Conturi Timiș, care au fost în control la Primăria Lugoj, până luna trecută, au finalizat raportul verificărilor. În urma acțiunii de audit au fost descoperite abateri pe 15 capitole. Printre acestea este vorba de necalcularea penalităților de întârziere la unele lucrări, abateri la încasarea veniturilor la bugetul local, nereguli la inventarierea patrimoniului, neactualizarea inventarul de bunurilor și nerespectarea clauzele contractelor de achiziții publice etc.

În raportul inspectorilor apare chiar și situația scoasă la iveală de către președintele PNL, Claudiu Buciu. În urmă cu câteva săptămâni, Buciu i-a cerut demisia colegului său, Adrian Ștef, vicepreședinte al filialei lugojene și consilier județean, pentru că a făcut afaceri cu PSD și a prejudiciat bugetul local. Ștef a respins acuzațiile, a refuzat să-și dea demisia și i-a cerut lui Buciu să-i prezinte scuze. Raportul Camerei de Conturi, arată însă că Buciu a avut dreptate.

Despre contractul lui firmei Adrian Ștef, inspectorii Camerei de Conturi spun că nu s-au respectat clauzele contractuale stabilite prin contractul de achiziție publică referitoare la cantitatea și calitatea bunurilor livrate/lucrărilor executate/serviciilor prestate – fiind efectuate plăți efectuate către S.C. STEFCIN AD BUILDING S.R.L. pentru punerea în operă a două articole de deviz diferite de cele ofertate, facturate și plătite. Mai jos, vă prezentăm exact ce au scris inspectorii în raport.

„În luna decembrie a fost încheiat între Direcția de Asistență Socială Comunitară a Municipiului Lugoj și STEFCIN AD BUILDING S.R.L. Lugoj, contractul de lucrări nr. 21409 din 12.12.2018 în valoare de 69.787,04 lei având ca obiect efectuarea unor lucrări reabilitare și reparații la sediul Cantinei de Ajutor Social (situată pe str. A. Mocioni nr. 34, Lugoj) respectiv: lucrări de placare cu gresie și faianță; reparații pereți interiori și zugrăvirea acestora; înlocuirea ușilor deteriorate de la toalete; amenajare rampă persoane cu dizabilități și placarea cu gresie a încăperii de depozit materiale – anexa nr. 1.

În cuprinsul Procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor nr. 22.066/20.12.2018 comisia de recepție menționează faptul că „lucrările efectuate sunt conform situației de lucrări și a devizului” – anexa nr. 2. În data de 20.12.2018, executantul emite factura nr. 112 în valoare de 69.787,04 lei anexa nr. 3. Prin OP nr. 2094/21.12.2018, entitatea verificată efectuează plata integrală a facturii mai sus menționate – anexa nr. 4.

În urma inspecției efectuate în teren de către auditorii publici externi în data de 04.10.2019 a fost întocmită Nota de constatare privind rezultatul verificărilor efectuate în teren, înregistrată la entitatea verificată sub nr. 17.437/04.10.2019 (anexa nr. 7), ocazie cu care s-a constatat faptul că pentru cele 2 băi existente la nivelul cantinei, ușa la intrarea în baie și ușa interioară de la WC sunt identice, respectiv uși din material plastic pentru toalete (elementul din deviz având prețul unitar de 350 lei), așa după cum se poate observa din pozele atașate – anexa nr. 8. În aceeași ordine de idei, pentru cele 2 băi renovate, executantul deși în oferta depusă respectiv cantitățile de lucrări prezentate la decontat și plătite de către entitate a prevăzut uși diferite (cea exterioară pentru intrarea în baie, din termopan la prețul unitar de 987 lei/buc iar cea interioară pentru intrarea la WC, din PVC la prețul unitar de 350 lei/buc) faptic, la intrarea în baie nu a montat ușile din termopan prevăzute (preț unitar 987 lei) ci cele din PVC pentru WC (preț unitar 350 lei). Ca urmare a celor mai sus menționate, entitatea verificată a fost prejudiciată cu suma totală 1.972 lei, după cum reiese din calcul efectuat de către echipa de audit. În concluzie, DASC Lugoj a efectuat plăți nelegale către STEFCIN AD BUILDING S.R.L. reprezentând elemente de deviz puse în operă diferite de cele ofertate, facturate și plătite de către entitatea verificată. Cauzele şi împrejurările care au condus la apariția deficienței consemnate rezidă în: – inexistența unei fundamentări a valorii estimate a lucrării ca urmare a faptului că nu a existat nici un deviz respectiv o antemăsurătoare (care ar fi putut fi realizat de către personalul cu pregătire tehnică de la nivelul ordonatorului principal având în vedere faptul că la nivelul ordonatorului terțiar de credite nu există personal tehnic specializat în activitatea de investiții). – în comisia de recepție nu au fost nominalizate persoane cu pregătire tehnică specifică.”, se arată în rapostul întocmit de inspectorii Camerei de Conturi Timiș.

Citiţi mai departe

Cele mai citite