Connect with us

Actualitate

Primăria vrea să atribuie păşunile, fără licitaţie. Curtea de Conturi a găsit mari nereguli anul trecut

Publicat

în

Consilierii locali lugojeni vor discuta, în şedinţa de joi, 29 martie, regulamentul privind organizarea păşunilor municipiului. În proiectul propus de primarul Francisc Boldea se prevede aprobarea unei documentaţii pentru atribuirea directă a păşunilor, fără licitaţie, dar şi modul în care se vor împărţi trupurile de păşuni din unitatea administrativ teritorială. Tariful de închiriere propus este de 450 de lei/ha/an. Francisc Boldea cere consilierilor ca membrii comisiei pentru atribuirea păşunilor să fie stabiliţi exclusiv de către primar.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Proiectul care ajunge pe masa consilierilor vine după ce Curtea de Contori a descoperit, la sfârşitul anului trecut, mari nereguli în administrarea păşunilor din Lugoj, deoarece nu s-au respectat cerințele cadrului legal în privința evidenței cadastrale și contabile a pășunilor. Acestea nefiind evaluate, înregistrate în evidența contabilă și nici înscrise integral în cartea funciară.

În acest context, Curtea de Conturi a sesizat că aproximativ 200 de hectare de păşune “s-au pierdut”. Din cauza diferenţei dintre suprafaţa de teren atribuită prin ordinul prefectului de 972,65 hectare păşune şi suprafaţa de 779,8114 hectare pentru care a fost realizat amenajamentul pastoral, auditorii Curţii de Conturi au solicitat personalului de specialitate din cadrul unităţii administrativ teritoriale, argumentarea acestor diferenţe. (vezi articolul aici)

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Șoferiță dată ca exemplu pe pagina de Facebook a primăriei după ce a parcat în mijlocul străzii

Publicat

în

O șoferiță a fost certată pe Facebook de către reprezentanții primăriei după ce a parcat în mijlocul drumului. În timp ce la Lugoj șoferii încă mai au probleme cu parcatul mașinilor, în alte orașe mai mici autoritățile locale au decis să ia inițiativă și să facă ceva pentru a începe sancționarea celor certați cu bunul simț și legea.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Șoferii nu sunt doar chemați la post pentru a da explicații despre cum parchează, ci și dați ca exemplu la Buziaș, acolo unde o șoferiță și-a lăsat mașina în mijlocul drumului tocmai când în oraș se desfășura un eveniment dedicat Zilei Pompierilor.

La scurtă vreme după incident, șoferița s-a trezit cu un autocolant în geam, lipit acolo de un polițist local. Femeia nu s-a putut împăca nicidecum cu ideea că trebuie să plătească amendă și, ieșindu-și din fire, a făcut scandal în fața polițiștilor. Femeia s-a potolit cu greu, după care a scris pe Facebook despre pățania sa, considerându-se neîndreptățită.

Replică de la Primărie

Primăria Buziaș, prin pagina de Facebook pe care o administrează, a decis să îi scrie o replică femeii, povestind cu lux de amănunte cele întâmplate.

“În data de 14.09.2018, Poliţia Locală Buziaş a participat împreună cu Poliţia Oraşului Buziaş, la celebrarea Zilei Pompierilor Militari din România, asigurând în acest scop ordinea publică în sistem integrat cu lucrători ai Poliţiei Naţionale.

Cu această ocazie, la intersecţia străzii Principale cu strada Victoriei au fost postate două autoturisme de poliţie inscripţionate, ale Poliţiei Naţionale şi Poliţiei Locale, iar lucrătorii celor două instituţii au lucrat împreună pentru dirijarea traficului în zonă şi asigurarea ordinii publice şi siguranţa participanţilor prezenţi la eveniment. Nu au fost incidente, activităţile s-au desfăşurat în condiţii foarte bune iar populaţia a fost receptivă şi s-a conformat restricţiilor de circulaţie temporare în zonă.

Excepţie a făcut o doamnă, care a înţeles să parcheze autoturismul în condiţii improprii pe str. Principala, îngreunând traficul rutier şi căreia poliţistul local aflat în exerciţiul atribuţilor de serviciu, i-a aplicat pe parbrizul maşinii un autocolant de atenționare cu privire la modul de parcare. Referitor la acest aspect, respectabila doamna a avut săptămâna trecută două postări în care îl făcea cu “ou şi cu oţet” pe lucrătorul de poliţie locală pentru că a îndrăznit să-i aplice acel autocolant de prevenire şi prezentând în scris pentru urmăritorii săi, varianta domniei sale. Considerăm că este necesar, ca opinia publica să afle şi varianta poliţistului local”, scrie Primăria Buziaș pe Facebook.

Întreaga variantă a primăriei poate fi citită aici.

Citiţi mai departe

Actualitate

Unde dau hoții spargeri repetate, la Lugoj. “Nu știu ce caută, pentru că nu pot să găsească bani”

Publicat

în

Mai multe asociații de proprietari din Lugoj s-au trezit cu sediile sparte în ultimele luni. Una dintre acestea a fost devastată chiar de trei ori. Vasile Lazăr, președintele Federației Asociațiilor de Proprietari din Lugoj spune că nu poate să înțeleagă acțiunea hoților, pentru că din aceste sedii nu au ce să fure.

Meridian 22 S.A. Luhoj

“La Micro I, de trei ori au spart într-o lună. Prima dată nu au făcut nimic, dar a doua și a treia oară au împrăștiat tot ce s-a putut. Probabil că nu au găsit bani și s-au răzbunat. Sunt cam aceiași hoți, probabil. Au sunat oamenii la poliție, au depus plângere și urmează ca polițiștii să facă cercetările. Nu știu ce caută pentru că în sediile asociațiilor nu pot să găsească bani și dau spargerile degeaba”, a declarat  Lazăr.

Biroul de Presă al IPJ Timiș a confirmat pentru Lugojeanul.ro că mai multe sedii ale asociațiilor de proprietari din Lugoj au fost sparte în ultimul timp și că, în prezent, există un dosar în care se fac cercetări pentru găsirea făptașilor.

Citiţi mai departe

Actualitate

Asociațiile de proprietari din Lugoj anunță că nu pot respecta noua lege care le reglementează funcționarea

Publicat

în

Vasile Lazăr, președintele Federației Asociațiilor de Proprietari din Lugoj spune că, în legea care intră în vigoare la 30 septembrie, sunt reglementări pe care asociațiile nu le vor putea respecta. Cea mai mare problemă va fi cea legată de instruirea administratorilor de blocuri, care vor trebui să urmeze un curs acreditat, pe cheltuiala proprie.

Meridian 22 S.A. Luhoj

“Se menține confuzia și nu se înțelege că asociațiile de proprietari sunt organizații private și nu sunt de stat.  De aici apar tot felul de îngrădiri. Printre altele se menține ideea implicării primăriilor în activitatea de proprietari. Iar se revine cu înființarea acelui compartiment de sprijin pentru asociațiile de proprietari, care să aibă atribuții de îndrumare și control.  Se încarcă și primăria și trebuie angajați noi în acest compartiment.

Administratorul de bloc este confundat cu administratorul de societate comercială. Aici, la asociație, cotabilitatea este în partidă simplă. Nu are cine știe ce operațiuni. Ca să  ajungi administrator trebuie să faci un curs, după care să primești un certificat de administrator de condomini. Cursul asta, la Lugoj, e mai delicată treaba, că nu avem organe abilitate să facă acest curs. Prin Casa de Cultură a Sindicatelor se poate solicita să fie atestați să facă acest curs, dar au nevoie de cel puțin 25 de cursanți pe serie. Al doilea aspect, este pecuniar . Cursul costă până în 2.000 de lei. Nu știu cum își va recupera un administrator din Lugoj acești bani, pentru că ei câștigă undeva de la 100 de lei, la 600-700 de lei pe lună. Majoritatea sunt pensionari, angajati la număr de ore”, a apus Vasile Lazăr, șeful Federației Asociațiilor de Proprietari din Lugoj

Legea stabilește condiţii clare pentru folosinţa, modificarea şi întreţinerea locuinţei, normele de conduită în cadrul condominiului sau principiile de stabilire a cotelor de proprietate comună asupra imobilului.

Fondul de rulment și de reparații anuale, obligatorii

Astfel, în condiţiile în care condominiul va fi abordat în sensul larg al termenului, fie că este cazul locuinţelor situate în imobile colective, fie că este vorba de locuinţe individuale situate în curţi comune sau alte forme de proprietăţi concret delimitate, se va îmbunătăţi administrarea imobilelor în care se află mai multe proprietăţi şi, implicit, mai mulţi proprietari, iar aceştia vor fi responsabilizaţi, arată www.avocatnet.ro.

În ceea ce priveşte activitatea asociaţiilor de proprietari, actul normativ introduce obligativitatea constituirii de către asociaţiile de proprietari a fondului de reparaţii anual, precum şi a fondului de rulment. 

Totodată, fiecare asociație de proprietari va fi obligată să dețină un cont bancar, care va fi cunoscut tuturor celor din condominiu pentru a putea plăti în acest cont diversele cheltuieli ale asociației.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: