Connect with us

Administrație

Primăria mai are patru zile să comunice Curţii de Conturi prejudiciul de la staţia de epurare

Publicat

în

Primăria Lugoj mai are timp până la sfârşitul acestei săptămâni să dea un răspuns Curţii de Conturi în legătură cu prejudiciul de la Curtea de Conturi. Concret, în controlul efectuat în 2017, auditorii au constatat mai multe probleme, atât în activitatea primăriei cât şi a instituţiilor şi direcţiilor subordonate: Casa de Cultură a Municipiului, Clubul Sportiv Municipal Lugoj şi Direcţia de Asistenţă Socială şi au stabilit ca recuperarea prejudiciului şi rezolvarea tuturor problemelor semnalate să se facă până la 30 iunie, anul acesta. Chiar dacă au mai rămas doar câteva zile, Primăria nu a comunicat Curţii de Conturi cum a rezolvat această solicitare şi nici despre ce prejudicii e vorba în cazurile menţionate mai sus.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Preşedintele PNL Lugoj, Claudiu Buciu a postat pe pagina sa de Facebook, un mesaj în care susţine că cei Primăria Lugoj au întocmit un raport prin care susţin că nu există niciun prejudiciu în cazul Staţiei de Epurare, unde s-au cheltuit aproximativ 6.000.000 de euro şi obiectivul nu funcţionează.

“Direcţia Tehnică din primărie, în ciuda expertizei făcute chiar la solicitarea primăriei şi în ciuda faptului că staţia nu funcţionează de peste 6 ani (nu exista niciun proces verbal de punere în funcţiune) pregăteşte astăzi un raport prin care să certifice în fals că nu există niciun prejudiciu. Probabil, pentru ei, 6 milioane de euro sunt bani de buzunar. Aşteptăm să vedem cine va semna raportul Directiei Tehnice, pentru a şti cu privire la ce persoane vom sesiza autorităţile, raportat la acest nou fals”, spune Claudiu Buciu.

Preşedintele PNL Lugoj se arată mirat de faptul că, până în momentul de faţă, situaţia nu este anchetată de autorităţi.

“Cu toate că subiectul este dezbătut de ani de zile în presa locala, cu toate că Camera de Conturi Timiş a constatat realitatea cu privire la acest jaf, Poliţia Lugoj, Parchetul de pe lângă Judecatoria Lugoj, DNA Timişoara, şi orice alte instituţii care au obligaţia de a se autosesiza, preferă să se facă că nu văd nimic. Boldea şi PSD se pare că sunt mai mult protejaţi decat <<vânaţi>> de justitie…”, susţine Buciu

Sub ochii blânzi ai primăriei, constructorul şi-a bătut joc de investiţie

Expertiza la care face referire Buciu a fost întocmită chiar la comanda Primăriei Lugoj de către S.C. PREFCOM SRL, în luna iulie 2016 şi a scos la iveală mari probleme legate modul în care au fost executate lucrările. Raportul respectiv a fost făcut public de către consilierii locali Liviu Brînduşoni şi Marius Martinescu, iar în el specialiştii arată că multe din obiectivele prinse în contract nu au fost realizate, iar unele componente nici măcar nu au fost achiziţionate vreodată.

Ciudat e şi modul în care a decurs investiţia. Deşi în aprilie 2009, societatea Confort a câştigat licitaţia pentru modernizarea şi reabilitarea staţiei de epurare, pentru circa 19 milioane de lei, cu termen de finalizare în martie 2010, la doar trei ani, Primăria Lugoj semnează un nou contract cu aceeaşi societate care are ca obiectiv finalizarea şi remedierea oricărei defecţiuni. Pentru cel de-al doilea contract, Primăria mai plăteşte aproximativ 700 mii de lei, firmei patronate de Georgică Cornu, supranumit regale asfaltului din Banat.

Să nu credeţi că asta a rezolvat situaţia. La fel ca şi la primul contract s-a încheiat o anexă de obiecţiuni, adică lucrări neconforme sau care nu au fost executate deloc. Ciudat este că şi anexa cu obiecţiuni de la primul contract şi anexa de obiecţiuni de la cel de-al doilea contract au acelaşi termen de finalizare 25 aprilie 2013. Şi mai ciudat şi de neînţeles este cum de prima anexă de obiecţiuni are termen de finalizare după semnarea celui de-a doilea contract cu aceiaşi societate. Sau, cu alte cuvinte, de ce s-a mai semnat un contract atâta timp cât exista o anexă de obiecţiuni în termen?

Toate contractele şi anexele nu au rezolvat însă problemele. Aceste fapt este dovedit de raportul de expertiză întocmit de Prefcom

Punctual în acest raport se arată că:

  1. Având în vedere situaţia din teren, staţia de epurare de la Jabăr nu poate funcţiona în momentul de faţă, din cauza faptului că majoritatea utilajelor tehnologice sunt nefuncţionale prezentând stări avansate de uzură. Ea nu poate deversa la emisar o apă epurată care să aibă parametrii impuşi. De asemenea, sunt obiecte by-pasate pentru că ele sunt imposibil de utilizat.
  2. Datorită faptului că lucrările nu au fost terminate complet sunt unele instalaţii şi echipamente care nu au fost testate şi/sau nu au funcţionat niciodată
  3. Din cauză că nu merge centrala termică şi nu sunt făcute instalaţiile de căldură în clădiri, utilajele şi echipamentele aflate în acestea au suferit deteriorări
  4. Bazinele selectoare au fost transformate din 2 decantoare primare vechi, fără nicio modificare la formă sau structură. Problemele sunt următoarele: construcţiile civile se află în stare avansată de degradare; datorită faptului că staţia nu a funcţionat niciodată nu s-a putut verifica eficienţa acestora din punct de vedere tehnologic
  5. Menţionăm faptul că treapta biologică este într-o stare avansată de degradare

– bazinele de aerare vechi au fost “reabilitate” aşa cum se vede în poze, pe locul celor existente, păstrând forma şi înălţimea celor vechi, astfel încât, în momentul de faţă ele au o înălţime de 3,5 -4 m

–  trebuie menţionat că sistemele de aerare cu bule fine funcţionează la parametrii optimi pentru realizarea nitrificării la o înălţime a bazinelor de 5-6 m

– deasemenea  se observă că picioarele macaralelor pentru evacuarea mixerelor din bazinele de aerare sunt sudate de armătura din pereţii bazinelor de aerare

– deoarece vechile bazine de aerare nu au avut radierul plan, iar prin reabilitarea lor s-a păstrat aceeaşi formă, adică cu zone înălţate unde nu au putut fi montate panouri de aerare, acest lucru ducând la o nitrificare incompletă datorită prezenţei zonelor neaerate

– nefiind montat un sistem de monitorizare online este foarte greu de urmărit procesul de nitrificare denitrificare

Recomandarea ar fi ca aceste linii biologice să fie dărâmate şi reconstruite

  1. Este posibil ca unele dintre utilaje să nu mai funcţioneze, ele neputând fi probate la momentul redactării acestui raport, din motive diferite cum ar fi lipsa tablourilor electrice, neterminarea montajului etc
  1. Metatancul nu a fost probat, de aceea este recomandat ca înainte de introducerea nămolului îngroşat în vederea fermetării să se facă teste de presiune.

Imposibilitatea funcţionării staţiei rezidă şi în faptul că montajul electric al echipamentelor fie nu a fost terminat, fie lipseşte, fie este degradat şi incomplet.

  1. La clădirea laboratorului, obiect existent şi reabilitat s-a constat că toate dotările care s-au făcut sunt depozitate într-o cameră în condiţii improprii, sticlăria şi unele aparate fiind încă în cutii. Nu s-a putut identifica cu ce aparatură a fost dotat laboratorul staţiei

Având în vedere cele constatate în teren şi ţinând cont de valoarea investiţiei propuse în proiectul de modernizare al staţiei de epurare se consideră că valoarea investiţiei pentru punerea în funcţiune a staţiei este de aproximativ 15-20% din valoarea proiectului iniţial.

Realizatorii expertizei propun beneficiarului să angajeze un proiectant care să ţină cont de problemele tehnologice şi structurale scoase în evidenţă şi apoi întregul proiect să fie preluat de o firmă de construcţii care să realizeze proiectul întocmit ca urmare a observaţiilor din expertiză.

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Proprietarii din Lugoj care nu au contract cu Retim vor plăti o taxă de salubritate de cinci ori mai mare

Publicat

în

Primarul Lugojului Francisc Boldea intenţionează să promoveze un proiectul de hotărâre privind aprobarea taxei speciale de salubrizare pe teritoriul administrativ al U.A.T. municipiul Lugoj și a Regulamentului de stabilire și aplicare a taxei speciale de salubrizare pentru utilizatorii serviciului public de salubrizare, persoane fizice-populație, operatori economici, instituții publice și altele, care nu au încheiat și refuză să încheie contractul de salubrizare cu operatorul serviciului – Retim.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Francisc Boldea susține că taxa trebuie introdusă pentru că sunt lugojeni care refuză să încheie contractul cu Retim și a dat exemplul asociației din Micro 4.

“Pentru cei care nu vor să încheie contract, legea spune că în cazul în care refuză să încheie contract se stabilește un preț ca și taxă din partea administrației locale, noi am luat modelul Aradului, de cinci ori tariful. Dacă tariful pentru ridicarea deșurilor e de opt lei, cei care nu au contract vor plăti de cinci ori mai mult”, a declarat primarul Lugojului

    Persoanele interesate pot depune în scris propuneri, sugestii sau reclamaţii cu privire la proiectul de hotărâre mai sus menţionat până la data de 24.09.2018 orele 12.00 la Biroul relaţii cu publicul, parter, camera 7.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Boldea anunță că Lugojul va depăși 50.000 de locuitori până în 2020

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.ro

Francisc Boldea a declarat într-o emisiune a postului local de televiziune că, până în 2020, populația Lugojului va trece de 50.000 de locuitori. Contactat de Lugojeanul.ro pentru a explica pe ce s-a bazat când a făcut această afirmație, primarul și-a argumentat opinia.

Meridian 22 S.A. Luhoj

“La revoluție, Lugojul avea cam 54 de mii de locuituri, după cum știu eu. Da, eu preconizez ca în 2020 să ajungă la 50 de mii. În primul rând, este o diferență între nașteri și decese. În al doilea rând, dezvoltarea pe care o are Lugojul și faptul că aproape 2.000 de oameni sunt aduși zilnic la lucru în oraș, spun că e plauzibil acest lucru. Eu îmi doresc să devenim oraș cu peste 50.000 de locuitori. Știți că municipiile sunt între 20 și 50 de mii și între 50 și 100 de mii. Orice om peste 50 de mii contează, e în folosul nostru ca municipalitate”, a spus Boldea.

Primarul Lugojului a mai declarat că această creștere demografică ar fi încă un argument solid pentru transformarea municipiului în capitală regională. La utimul recesământ, Lugojul avea puțin peste 40.000 de locuitori, însă din 2011, populația a scăzut mulți dintre lugojeni fiind plecați în străinătate.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojenii vor putea semnala în timp real problemele din oraş, cu ajutorul unei aplicaţii mobile

Publicat

în

Primăria Lugoj lucrează, împreună cu o firmă din Sibiu, la o aplicaţie mobilă pentru raportarea incidentelor şi problemele pe care lugojenii le întâlnesc în oraș.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Cu ajutorul unui smartphone, orice persoană va putea semnala în timp real o groapă apărută în şosea, o avarie la reţaua de apă, lipsa iluminatului public, comportamentul neadecvat al funcţionarilor publici, nereguli la transportul public sau orice altă problemă care ţine de administraţia locală. Un alt aspect important este faptul că cetățeanul este informat cu privire la parcursul sesizării. După ce semnalează problema, acesta primește un email prin care se confirmă primirea, este notificat când sesizarea intră în lucru și primește o informare când problema s-a rezolvat.

“E un dispecerat la noi, la Compartimentul de Informatică şi acolo va ajunge sesizarea. De acolo, se transmite la fiecare compartiment care trebuie să rezolve situaţia şi cetăţeanul va primi un răspuns imediat că a fost preluată sesizarea şi a fost repratizată compartimentului în cauză”, a declarat Francisc Boldea.

Primarul Lugojului susţine că în maxim o lună şi jumătate aplicaţia va fi funcţională şi lugojenii o vor putea folosi.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: