Connect with us

Administrație

Primăria mai are patru zile să comunice Curţii de Conturi prejudiciul de la staţia de epurare

Publicat

în

Primăria Lugoj mai are timp până la sfârşitul acestei săptămâni să dea un răspuns Curţii de Conturi în legătură cu prejudiciul de la Curtea de Conturi. Concret, în controlul efectuat în 2017, auditorii au constatat mai multe probleme, atât în activitatea primăriei cât şi a instituţiilor şi direcţiilor subordonate: Casa de Cultură a Municipiului, Clubul Sportiv Municipal Lugoj şi Direcţia de Asistenţă Socială şi au stabilit ca recuperarea prejudiciului şi rezolvarea tuturor problemelor semnalate să se facă până la 30 iunie, anul acesta. Chiar dacă au mai rămas doar câteva zile, Primăria nu a comunicat Curţii de Conturi cum a rezolvat această solicitare şi nici despre ce prejudicii e vorba în cazurile menţionate mai sus.

Lugojeanul - Anunturi online

Preşedintele PNL Lugoj, Claudiu Buciu a postat pe pagina sa de Facebook, un mesaj în care susţine că cei Primăria Lugoj au întocmit un raport prin care susţin că nu există niciun prejudiciu în cazul Staţiei de Epurare, unde s-au cheltuit aproximativ 6.000.000 de euro şi obiectivul nu funcţionează.

“Direcţia Tehnică din primărie, în ciuda expertizei făcute chiar la solicitarea primăriei şi în ciuda faptului că staţia nu funcţionează de peste 6 ani (nu exista niciun proces verbal de punere în funcţiune) pregăteşte astăzi un raport prin care să certifice în fals că nu există niciun prejudiciu. Probabil, pentru ei, 6 milioane de euro sunt bani de buzunar. Aşteptăm să vedem cine va semna raportul Directiei Tehnice, pentru a şti cu privire la ce persoane vom sesiza autorităţile, raportat la acest nou fals”, spune Claudiu Buciu.

Preşedintele PNL Lugoj se arată mirat de faptul că, până în momentul de faţă, situaţia nu este anchetată de autorităţi.

“Cu toate că subiectul este dezbătut de ani de zile în presa locala, cu toate că Camera de Conturi Timiş a constatat realitatea cu privire la acest jaf, Poliţia Lugoj, Parchetul de pe lângă Judecatoria Lugoj, DNA Timişoara, şi orice alte instituţii care au obligaţia de a se autosesiza, preferă să se facă că nu văd nimic. Boldea şi PSD se pare că sunt mai mult protejaţi decat <<vânaţi>> de justitie…”, susţine Buciu

Sub ochii blânzi ai primăriei, constructorul şi-a bătut joc de investiţie

Expertiza la care face referire Buciu a fost întocmită chiar la comanda Primăriei Lugoj de către S.C. PREFCOM SRL, în luna iulie 2016 şi a scos la iveală mari probleme legate modul în care au fost executate lucrările. Raportul respectiv a fost făcut public de către consilierii locali Liviu Brînduşoni şi Marius Martinescu, iar în el specialiştii arată că multe din obiectivele prinse în contract nu au fost realizate, iar unele componente nici măcar nu au fost achiziţionate vreodată.

Ciudat e şi modul în care a decurs investiţia. Deşi în aprilie 2009, societatea Confort a câştigat licitaţia pentru modernizarea şi reabilitarea staţiei de epurare, pentru circa 19 milioane de lei, cu termen de finalizare în martie 2010, la doar trei ani, Primăria Lugoj semnează un nou contract cu aceeaşi societate care are ca obiectiv finalizarea şi remedierea oricărei defecţiuni. Pentru cel de-al doilea contract, Primăria mai plăteşte aproximativ 700 mii de lei, firmei patronate de Georgică Cornu, supranumit regale asfaltului din Banat.

Să nu credeţi că asta a rezolvat situaţia. La fel ca şi la primul contract s-a încheiat o anexă de obiecţiuni, adică lucrări neconforme sau care nu au fost executate deloc. Ciudat este că şi anexa cu obiecţiuni de la primul contract şi anexa de obiecţiuni de la cel de-al doilea contract au acelaşi termen de finalizare 25 aprilie 2013. Şi mai ciudat şi de neînţeles este cum de prima anexă de obiecţiuni are termen de finalizare după semnarea celui de-a doilea contract cu aceiaşi societate. Sau, cu alte cuvinte, de ce s-a mai semnat un contract atâta timp cât exista o anexă de obiecţiuni în termen?

Toate contractele şi anexele nu au rezolvat însă problemele. Aceste fapt este dovedit de raportul de expertiză întocmit de Prefcom

Punctual în acest raport se arată că:

  1. Având în vedere situaţia din teren, staţia de epurare de la Jabăr nu poate funcţiona în momentul de faţă, din cauza faptului că majoritatea utilajelor tehnologice sunt nefuncţionale prezentând stări avansate de uzură. Ea nu poate deversa la emisar o apă epurată care să aibă parametrii impuşi. De asemenea, sunt obiecte by-pasate pentru că ele sunt imposibil de utilizat.
  2. Datorită faptului că lucrările nu au fost terminate complet sunt unele instalaţii şi echipamente care nu au fost testate şi/sau nu au funcţionat niciodată
  3. Din cauză că nu merge centrala termică şi nu sunt făcute instalaţiile de căldură în clădiri, utilajele şi echipamentele aflate în acestea au suferit deteriorări
  4. Bazinele selectoare au fost transformate din 2 decantoare primare vechi, fără nicio modificare la formă sau structură. Problemele sunt următoarele: construcţiile civile se află în stare avansată de degradare; datorită faptului că staţia nu a funcţionat niciodată nu s-a putut verifica eficienţa acestora din punct de vedere tehnologic
  5. Menţionăm faptul că treapta biologică este într-o stare avansată de degradare

– bazinele de aerare vechi au fost “reabilitate” aşa cum se vede în poze, pe locul celor existente, păstrând forma şi înălţimea celor vechi, astfel încât, în momentul de faţă ele au o înălţime de 3,5 -4 m

–  trebuie menţionat că sistemele de aerare cu bule fine funcţionează la parametrii optimi pentru realizarea nitrificării la o înălţime a bazinelor de 5-6 m

– deasemenea  se observă că picioarele macaralelor pentru evacuarea mixerelor din bazinele de aerare sunt sudate de armătura din pereţii bazinelor de aerare

– deoarece vechile bazine de aerare nu au avut radierul plan, iar prin reabilitarea lor s-a păstrat aceeaşi formă, adică cu zone înălţate unde nu au putut fi montate panouri de aerare, acest lucru ducând la o nitrificare incompletă datorită prezenţei zonelor neaerate

– nefiind montat un sistem de monitorizare online este foarte greu de urmărit procesul de nitrificare denitrificare

Recomandarea ar fi ca aceste linii biologice să fie dărâmate şi reconstruite

  1. Este posibil ca unele dintre utilaje să nu mai funcţioneze, ele neputând fi probate la momentul redactării acestui raport, din motive diferite cum ar fi lipsa tablourilor electrice, neterminarea montajului etc
  1. Metatancul nu a fost probat, de aceea este recomandat ca înainte de introducerea nămolului îngroşat în vederea fermetării să se facă teste de presiune.

Imposibilitatea funcţionării staţiei rezidă şi în faptul că montajul electric al echipamentelor fie nu a fost terminat, fie lipseşte, fie este degradat şi incomplet.

  1. La clădirea laboratorului, obiect existent şi reabilitat s-a constat că toate dotările care s-au făcut sunt depozitate într-o cameră în condiţii improprii, sticlăria şi unele aparate fiind încă în cutii. Nu s-a putut identifica cu ce aparatură a fost dotat laboratorul staţiei

Având în vedere cele constatate în teren şi ţinând cont de valoarea investiţiei propuse în proiectul de modernizare al staţiei de epurare se consideră că valoarea investiţiei pentru punerea în funcţiune a staţiei este de aproximativ 15-20% din valoarea proiectului iniţial.

Realizatorii expertizei propun beneficiarului să angajeze un proiectant care să ţină cont de problemele tehnologice şi structurale scoase în evidenţă şi apoi întregul proiect să fie preluat de o firmă de construcţii care să realizeze proiectul întocmit ca urmare a observaţiilor din expertiză.

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Parcurile din Lugoj, în şantier. Administraţia locală începe lucrările, dar nu este în stare să le finalizeze

Publicat

în

Primăria Lugoj a cumpărat mai multe elemente de mobilier stradal, bănci şi coşuri, pe care urmează să le amplaseze  în zona centrală şi în parcurile din municipiu. Primarul Francisc Boldea a anunţat cu acestă ocazie începerea reabilitării parcului din Ştrand.

Lugojeanul - Anunturi online

“Săptămâna aceasta am cumpărat 40 de bănci, 15 o să le punem la gară. Vrem să începem cu parcul de la Ştrand, să-l punem mai mult în valoare, că era un loc de agrement foarte frumos în trecut. 30 de coşuri de gunoi am cumpărat, 20 o să le punem în zona centrală, pentru că sunt puţine,  iar 10 le punem Ştrand”, a declarant Francisc Boldea.

Parcul Ştrand este cel de-al treilea în care încep lucrări de reabilitare, în stadiu de şantier fiind cel de la gară şi Parcul “George Enescu”. Din păcate, lucrările sunt prelungite chiar şi cu ani de zile. De exemplu, reabilitarea Parcului “George Enescu” a început în urmă cu trei ani de zile. Termenul în care trebuia finalizat proiectul era de o lună de zile, iar suma alocată a fost de 140.000 de lei.

 

Citiţi mai departe

Administrație

SURSE Staţia de Epurare a Lugojului ajunge la DNA. Curtea de Conturi a sesizat instanţa

Publicat

în

Scandalul de la Staţia de Epurare a Lugojului e departe de a se stinge. Conform unor surse din administraţie, după controlul efectuat la Lugoj, inspectorii Curţii de Conturi au sesizat Direcţia Naţională Anticorupţie, chiar dacă conducerea Primăriei Lugoj nu recunoaşte, în momentul de faţă, că ar exista un prejudiciu la acest obiectiv.

Lugojeanul - Anunturi online

De fiecare dată când a fost întrebat de această situaţie, primarul Francisc Boldea a declarat că prejudiciul găsit de Curte este de 267 de lei, valoarea a două furtune.  Numai că inspectorii Curţii de Conturi au lăsat în sarcina Primăriei să stabilească întinderea prejudiciului total şi să dea un răspuns oficial. Primarul Francisc Boldea a declarat pentru Lugojeanul.ro că, zilele trecute, a trimis informarea către Curtea de Conturi şi că nu există un alt prejudiciu decât cel stabilit, adică valoarea celor două furtune.

Nu de aceeaşi părere sunt şi inspectorii Curţii de Conturi, care în sesizarea trimisă instanţei arată că în urma controlului există indicii de săvârşire a infracţiunii de neglijenţă în serviciu, prevăzută şi pedepsită de art.298 Cod Penal, într-o lucrare în care antreprenorul SC Confort SA&BETONUT  ZRT SRL, în calitate de prestator, având ca obiect – executarea lucrării: “Modernizarea Staţiei de Epurare – Execuţie”, se angajează să realizeze lucrările contractate, la valoarea contractului de 16.6893.076,91 de lei, la care se adaugă 3.171.684,61 de lei TVA.

Documente care confirmă prejudiciul

În fapt, e vorba de neurmărirea recuperării garanţiei de bună execuţie la obiectivul Modernizarea Staţiei de Epurare, pentru lucrările neremediate semnalate pentru punerea în funcţiune a obiectivului de investiţii, consemnate şi de expertiza tehnică realizată de firma de expertiză Prefcon SRL. În expertiză se menţionează că lucrările nu au fost terminate complet, existând de asemenea unele instalaţii şi echipamente care nu au fost testate şi/sau nu au funcţionat niciodată, chiar dacă în Procesul Verbal de stingere a Anexei 2 se menţionează că au fost remediate şi completate.

Conform expertizei valoarea investiţiei necesare pentru punerea în funcţiune a staţiei este de 15-20% din valoarea proiectului iniţial, de unde rezultă o valoare estimată a prejudiciului de 2.503.961 de lei(15% din valoarea contractului) la care se adaugă TVA.

Pe de altă parte, când au făcut sesizarea inspectorii au ţinut cont şi de oferta solicitată şi primită de Primăria Lugoj de la societatea Kematronic pentru lucrările de remediere, completare, actualizare, terminare şi montaj, probe, valoarea fiind stabilită la suma de 399.240 de euro.

Francisc Boldea a declarat pentru Lugojeanul.ro, că nu a aflat de sesizarea Curţii de Conturi. “Nu ştiu nimic de această sesizare şi pe ce nu ştiu nu pot să cometez. Dar, legal, ar fi fost să facă sesizarea atunci, după efectuarea controlului, nu la şase luni după. Asta e”, a spus primarul Lugojului.

Citiţi mai departe

Administrație

COLAPS Cu o datorie imensă şi tot mai puţini angajaţi, Salprest anunţă că nu va mai putea mătura străzile oraşului

Publicat

în

Lugojeanul - Anunturi online

 

Proaspăt câştigătoare a licitaţiei pentru salubritatea în oraşul Lugoj, măturat străzi şi întreţinut parcuri, societatea Consiliului Local, Salprest S.A. anunţă că se află într-o situaţie critică şi se îndreaptă cu paşi repezi spre faliment.

Dezastrul din curtea Salprest a început în momentul în care a pierdut contractul de preluare a deşeurilor menajere de la populaţie. De la 1 mai, societatea timişoreană Retim a preluat această sarcină, după ce a câştigat licitaţia pentru zona zero a judeţului, în care intră şi oraşele Lugoj şi Buziaş.

Salprest, fosta societate de salubritate a Lugojului, a rămas fără obiectul muncii, chiar dacă unele activităţi privind curăţenia oraşului le gestionează în continuare. E vorba despre măturatul şi spălatul străzilor, curăţare şi transportul zăpezii pe timpul iernii, dezinsecţia şi deratizarea, lichidarea depozitelor clandestine de deşeuri şi colectarea şi transportul deşeurilor din construcţii etc. Însă toate aceste activităţi nu asigură veniturile pe care Salprest le încasa de la populaţie pentru serviciul de colectare a gunoaielor. La această lipsă de venituri se adaugă şi datoriile de peste 1,5 milioane de lei cu care societatea a rămas.

Despre toată această situaţie, Consiliul de Administraţie al Salprest a trimis o informare către Consiliul Local. Mircea Ghera directorul general Salprest spune că salvarea societăţii nu mai depinde el, în momentul de faţă.

“Nu ştiu, să decidă Consiliul de Administraţie şi acţionarii. Eu sunt un angajat, nu eu sunt cel care trebuie să decid ce se va întâmpla”, spune Mircea Ghera.

Primarul Lugojului susţine că Salprestul trebuie să se descurce cu veniturile pe care le va obţine din activităţile prestate pentru Primărie.

“Rămâne cu muncitorii proporţional cu activitatea pe care o are. Ei având acum doar activităţile de la primărie, în funcţie de suma alocată în buget îşi dimensionează personalul”, spune primarul Boldea.

Cu alte cuvinte, Salprest va trece printr-o nouă tranşă de concedieri. În documentaţia trimisă Consiliului Local, care este actionar unic al societăţii, conducerea a cuprins şi o organigrama de 30 de persoane, ceea ce înseamnă că va trebui să facă o nouă rundă de concedieri. De la 68 de angajaţi, la 30. Societatea a mai concediat în luna aprilie aproximativ 50 de persoane. Din acelaşi document reiese însă că, personalul rămas nu va mai putea executa lucrările de măturat stradal, pe care Primăria le comandă.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: