Connect with us

Administrație

Primăria îi cheamă pe datornici să-și achite datoriile până în 15 decembrie, dacă vor să scape de penalități

Publicat

în

Consiliul Local al Municipiului Lugoj prin HCL 173 din 24.10.2019 a aprobat instituirea unor facilități fiscale și procedura de anulare a accesoriilor în cazul obligațiilor bugetare restante la data de 31.12.2018 inclusiv, datorate bugetului local de către contribuabilii de pe raza administrativ- teritorială a municipiului Lugoj.

Prezenta procedură se aplică de la data aprobării prin HCL, respectiv 24.10.2019,  până în data de 15.12.2019, inclusiv (data limită de depunere a cererii, sub sancțiunea decăderii), termenul de soluționare al organului fiscal fiind 31.12.2019.

Procedura vizează anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31.12.2018, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

  1. toate obligațiile bugetare principale restante se sting până la data de 15.12.2019;
  2. se sting toate obligațiile bugetare principale și accesoriile cu termene de plată cuprinse între 01.01.2019 si 15.12.2019;
  3. debitorul a depus toate declarațiile fiscale, sau obligațiile fiscale au fost stabilite prin decizie de impunere, până la data depunerii cererii;
  4. cererea de anulare a accesoriilor se depune după îndeplinirea condițiilor prevăzute la lit.a)-c), până cel târziu la data de 15.12.2019.

Debitorii care doresc să beneficieze de anularea obligațiilor bugetare accesorii vor depune o notificare (formular tipizat pus la dispoziție de către Serviciul Impozite și  Taxe, cam.3B) până cel târziu la data de 15.12.2019.

După verificarea îndeplinirii obligațiilor declarative, organul fiscal emite din oficiu Certificatul de atestare fiscală pe care îl comunică debitorului. În cazul existenței unor neconcordanțe, acestea vor fi clarificate de ambele părți.

Accesoriile care pot face obiectul anulării se amâna la plată și organul fiscal emite decizia de amânare la plată a accesoriilor.

În acest moment debitorul care a depus notificarea poate plăti sumele stabilite, menționate la punctele a) și b)  și, apoi, depune cererea de anulare a accesoriilor. Termenul limita pentru aceste acțiuni este 15.12.2019, sub sancțiunea decăderii.

Cererea de anulare a accesoriilor se soluționează de către organul fiscal până la 31.12.2019.

Toate persoanele fizice sau juridice interesate de anularea accesoriilor restante la 31.12.2018, sunt așteptate la sediul Primariei Municipiului Lugoj, cam.3B, până la data de 15.12.2019, inclusiv, pentru a depune notificare.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Meridianul şi-a cumpărat primul autoturism nou în ultimii 10 ani. Societatea încă are maşini din 1979

Publicat

în

Meridian 22, societatea lugojeană de apă-canal, beneficiază de la începutul acestui an de o maşină nouă, o Dacia Dokker, cumpărată în rate, prin programul Rabla, care a costat 47 de mii de lei fără TVA. Este singura maşină nouă achiziţionată în ultimii 10 de ani de zile.

Cu o floare nu se face însă primăvara. Parcul auto al societăţii, care are peste 30 de maşini, cele mai multe fabricate între 1979 şi 1990, uzate „fizic şi moral”, după cum spune directorul societăţii.

“Merdianul are în parcul auto peste 30 de maşini, dintre care şase sunt pentru transport de călători, iar restul sunt vidanjele, motoexcavatoare, autospeciale, escavatoare mici. Autobuzele au fost achiziţionate în 2010, anul de fabricaţie fiind 1998-2000, acestea fiind ultimele cumpărate. În rest, vidanjele, tractoarele, autocamioanele au an de fabricaţie între 1979 şi 1990. Tot parcul e depăşit fizic şi moral. Tot le-am înlocuit piesele, dar astea le avem şi cu astea defilăm”, a precizat Florin Iovescu- director Meridian 22 Lugoj.

O altă maşină din parcul auto al societăţi, un Renault Clio, are nu mai puţin de 450 de mii de km şi încă este folosit. În ceea ce priveşte parcul auto, nevoile ar fi multe, posibilităţile materiale reduse.

“Am făcut o solicitare la primărie pentru o vidanjă nouă, dar costă 90 de mii de euro.  Vidanja ne-o trebuie neapărat, apoi mai avem nevoie de o autobasculantă, pentru că cea pe care o avem este ,la fel, veche şi depăşită. Am mai avea nevoie încă o autoutilitară cum este acest Dokker pentru forajele de la uzinele de apă. Ne-ar mai trebui un escavator, pentru că avem doar trei şi ţinând cont că zilnic în oraş sunt trei avarii, este o necesitate. Fără investiţii nu poţi să faci nimic”, a concluzionat Florin Iovescu.

Citiţi mai departe

Administrație

Coadă în prima zi de plată a impozitelor și taxelor locale la Lugoj. Ce reducere oferă primăria

Publicat

în

Lugojenii își pot achita, începând de astăzi, taxele și impozitele locale. La ora 8 dimineața, la casieriile Serviciului de Taxe și Impozite se formaseră deja cozi, zeci de persoane așteptând să-și achite obligațiile. Primarul Francisc Boldea spune că cei care plătesc până la sfârșitul lunii martie beneficiază și de reducere.

„Spre surprinderea noastră totală, astăzi, începând de la  șase dimineața s-a făcut coadă. Chiar și acum, la această oră, sunt mulți cetățeni care așteaptă să le vină rândul să plătească, semn că cetățenii de bun-simț, loiali orașului, care văd dezvoltarea continuă își aduc contribuția. Cei care își plătesc până în 31 martie taxele și impozitele locale, pe întreg anul au o reducere de 10%, fie că sunt persoane fizice sau juridice. Menționez că de câțiva ani nu am mărit taxele și impozitele locale, doar le-am actualizat așa cum spune legea, cu rata inflației.

Primăria Lugoj a rămas cu un excedent bugetar, din anii trecuți, de 75,5 milioane de lei, bani care se vor regăsi în proiectul de buget din acest an.

 

Citiţi mai departe

Administrație

VIDEO – Centrul SPA Lugoj, deschis și închis în aceeași zi în campania electorală, din nou în atenția presei naționale

Publicat

în

FOTO ziarulactualitatea.ro

Centrul SPA de un milion de euro, inaugurat de primarul Francisc Boldea în campania electorală din 2016, deschis pentru o zi și închis mai apoi până în zilele noastre devine din nou subiect în presa națională. Reporterii Antena 1 au realizat un material despre baza de agrement, mai exact despre bazinul acoperit abandonat de autorități.

Chiar dacă primăria le-a promis celor de la postul de televiziune că va finaliza lucrările la bazin, acesta este și acum închis. Jurnaliștii au încercat să stea de vorbă cu primarul orașului, însă “acasă” nu l-au găsit decât pe viceprimar.

Potrivit Antena 1, până anul trecut, autorităţile locale nici n-au putut să intre în complex. Constructorul a dat faliment şi a uitat să lase la primărie cheia de la intrarea în spa. Cu trei luni în urmă, oficialii dădeau asigurări că totul va fi gata la începutul acestui an. Noul termen e însă cu bătaie şi mai lungă.

“Să vă spun exact nu mai ştiu acum în ce stadiu stă. A fost demarată procedura de achiziţie, pusă pe SEAP şi se aştepta deschiderea ofertelor. Estimativ, termenul poate fi undeva la câteva luni”, a declarat Cristian Galescu pentru Antena 1.

Urmăriți întreg reportajul aici.

Citiţi mai departe

Cele mai citite