Connect with us

Lugoj

Lugojul ar putea avea alt furnizor pentru serviciul de apă şi canalizare. Se face licitaţie

Publicat

în

Primăria Lugojului are mână liberă să scoată la licitaţie toate serviciile care până în prezent au fost prestate de Salprest şi Meridian. Consilierii locali au aprobat joi, 15 martie, şi hotărârea privind stabilirea modalităţii de gestiune a Serviciului public de alimentare cu apă şi canalizare, după ce în urmă cu o săptămână, aprobaseră deja hotarârea pentru serviciile de salubritatea în oraş şi adăpostul de câini.

China Mega Shop Lugoj

Chiar dacă se prezintă la licitaţia pentru serviciile pe care le avea până la 1 iunie, Meridian nu scapă de probleme. După 1 mai trebuie să obţină o nouă licenţă de operare de la autoritate naţională din domeniu.  Francisc Boldea susţine că asta e treaba celor de la Meridian şi îi priveşte direct cum o vor rezolva. “Noi trebuie să trimitem hotărârea aprobată astăzi, în Consiliul local, la Prefectură pentru validare, după care vom scoate serviciile la licitaţie, la care poate participa Meridianul, dar şi alte societăţi. Licenţa de operare îi priveşte, asta nu mai e treaba noastră. Dacă câştigă licitaţie vor trebui să o obţină”, a declarant primarul Lugojului.

 

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Lugoj

Primăria Lugoj cere o finanţare europeană de aproape patru milioane de lei ca să reducă birocraţia

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj a depus spre finanțare, în data de 24 septembrie, proiectul cu titlul „Consolidarea capacității administrative a Municipiului Lugoj prin dezvoltarea capacității de planificare strategică și prin simplificarea procedurilor administrative pentru reducerea birocrației destinate cetățenilor”.

China Mega Shop Lugoj

Valoarea totală a proiectului este de 3.999.351,65 lei, din care suma de 3.919.364,62 lei este finanțarea nerambursabilă, iar suma de 79.987,03 lei reprezintă  contribuția proprie a Municipiului Lugoj la proiect.

Obiectivul proiectului îl constituie consolidarea capacității administrative a Municipiului Lugoj prin dezvoltarea capacității de planificare strategică și prin simplificarea procedurilor administrative, corelată cu introducerea de metode electronice de gestionare și management a documentelor administrative, fapt ce va determina creșterea calității actului administrativ pe termen lung.

În cadrul proiectului se va elabora Strategia de Dezvoltare Durabilă a Municipiului Lugoj pentru perioada 2021-2027, Strategia Smart City, se va implementa un sistem informatic integrat, se va dezvolta, proiecta, implementa, operaționaliza și testa sistemul informatic integrat – soluția de portal cu servicii digitale pentru cetățeni, managementul documentelor, care va oferi atât accesul publicului la informații și servicii on-line, dar va oferi totodată și un instrument modern de asistare a deciziei în cadrul instituției, se va realiza arhiva digitală.

Printre serviciile publice digitale ce vor putea fi oferite de către sistemul informatic sunt următoarele: înregistrare cereri, întocmire și eliberare certificate de urbanism, eliberare/prelungire autorizații de construire; Înregistrare mențiuni și modificări intervenite în statutul civil, domiciliul și reședința unei persoane, solicitări audiențe, programare audiențe și gestionare registre și rapoarte aferente audiențelor etc

Citiţi mai departe

Lugoj

Un consilier local solicită demisia celor care conduc societatea Salprest

Publicat

în

Consilierul local Liviu Brînduşoni cere demisia directorului societăţii Salprest şi a membrilor Consiliului de Administraţie. Marţi, 28 august, a fost convocată o nouă adunare generală a acţionariatului, adică a consilierilor locali, societatea aparţinând Consiliului Local Lugoj. Ca şi la prima convocare, cei mai mulţi dintre consilierii locali nu au fost prezenţi la întâlnire, aşa că adunarea nu s-a putut ţine din lipsă de cvorum.

China Mega Shop Lugoj

Chiar şi aşa discuţia a fost una destul de aprinsă. Consilierul USR Liviu Brînduşoni le-a cerut celor din conducerea societăţii, director şi membrii Consiliului de Administraţie, să-şi înainteze demisiile pentru că au dus societatea la stare de insolvenţă.

“Cred că şi conducerea şi Consiliul de Administraţie pentru modul în care aţi gestionat până acum lucrurile ar trebui să vă daţi demisia de onoare. Nu cred că este normal, după ce atâţia ani ai gestionat destinele societăţii şi ai adus-o în pragul falimentului, tot tu să fi pus mai departe să gestionezi. Mi se pare puţin deplasat. Din punctul meu de vedere, ar trebui să vă daţi demisia şi să lăsaţi pe alţii să gestioneze situaţia societăţii aflată în insolvenţă în momentul de faţă. Cu toată procedura care urmează. Pentru mine, ca cetăţean, e ca la orice business. Dacă ai un administrator şi îţi duce firma la faliment, de ce i-aş mai acorda încredere în perioada următoare cu gândul că eventual o va redresa? Din punctul meu de vedere nu o să reuşiţi. Nu spun că e doar vina dumneavostră a Consiliului de Administraţie sau a managerului, pentru că mulţi dintre noi ştim că deciziile se mai iau şi în alte birouri şi dumneavoastră nu aţi avut ce face, decât să respectaţi nişte decizii bune proaste, dar mai mult proaste pentru că altfel nu am fi ajuns aici”, a spus Brînduşoni, referindu-se la faptul că primarul Francisc Boldea a fost cel care a hotărât de cele mai multe ori în locul conducerii societăţii Salprest.

Abin Cania, preşedintele Consiliului de Adminsitraţie, spune că a luat în calucul acest act, cu mult timp în urmă, singurul lucru care l-a împiedicat fiind faptul că o demisie la momentul a actual ar fi încurcat şi mai mult situaţia în care se află societatea. Cania a spus însă, că, din luna noiembrie,  în momentul în care Tribunalul Timiş va anunţa prin sentinţă că societatea a intrat în insolvenţă, îşi va da demisia.

Prezent la şedinţa cu consilierii, directorul Salprest, Mircea Ghera nu s-a pronunţat dacă îşi va înainta sau nu demisia.

Citiţi mai departe

Divertisment

Domeniul Herneacova, o destinație de weekend accesibilă lugojenilor

Publicat

în

La doar 35 de kilometri depărtare de Lugoj, pe drumul spre Timișoara, bine ascuns după dealurile pline cu viță de vie de la Cramele Recaș se află Domeniul Herneacova. Pentru pasionații de cai și tot ce înseamnă echitație, acest loc nu mai are nevoie de nicio prezentare, fiind cel mai renumit complex de acest fel din Europa de Est.

China Mega Shop Lugoj

Pentru cei care caută o oază de liniște unde să petreacă o după-masă de sâmbătă, la Herneacova veți găsi patru restaurante care mai de care mai interesante, dintre care unul cu preparate internaționale sofisticate, dar și terase, un parc de aventură cu tiroliană și trasee prin pădure, precum și poteci de jur împrejurul domeniului pe care te poți plimba în voie și fără să trebuiască să plătești vreo taxă de intrare.

dav

Călărie

La Herneacova există trei arene speciale pentru competiții și pregătirea dinaintea acestora. Când au loc evenimente aici, locurile se epuizează destul de repede, așa că dacă vrei să urmărești o competiție ai face bine să-ți rezervi un loc din timp. Dacă vrei doar să călărești unul dintre caii care sunt îngrijiți la Herneacova, trebuie să suni cu cel puțin 24 de ore înainte de sosire.

Prețul unei ședințe de echitație este de 50 de lei și durează 20 de minute. Locația fiind una frumoasă, aici pot avea loc și ședințe foto cu cai, care pornesc de la 120 de lei pentru 30 de minute. Printre cele mai populare activități este și plimbarea cu trăsura, care costă 200 de lei și înseamnă o plimbare de 30 de minute pentru până la 5 persoane.

Restaurante

Pe lângă o sală dedicată exclusiv evenimentelor, la Herneacova vei găsi patru restaurante și terase, care te îmbie cu mirosuri de vis și arată ca cele din Elveția. Și prețurile sunt pe măsură însă, așa că așteaptă-te să plătești între 80 și 200 de lei pentru o masă la restaurantul principal al domeniului. Deși mâncarea este delicioasă, opțiunile din meniu sunt puține deocamdată.

dav

Pentru cei mai pretențioși există și un salon exclusivist în cadrul domeniului. Aici pot fi organizate evenimente precum întâlniri de afaceri, zile onomastice sau petreceri tematice. Desigur, pentru cei care adoră grătarul, există și o terasă la care se servesc mici, cefe și alte bucăți de carne proaspăt prăjite deasupra cărbunilor încinși.

Aventura Parc

După atât de multă mâncare, e timpul pentru mișcare! La parcul de aventură din incinta domeniului poți să faci plimbări prin pădure sau, dacă ești mai curajos, să urci pe unul intre traseele special concepute pentru o zi de distracție la maxim. Traseele sunt în special destinate celor mici. Dacă vrei să îți simți inima cum îți sare din piept, o tură cu tiroliana te va face să uiți de toate problemele uzuale.

Cea mai lungă dintre ele traversează tot domeniul pe o lungime de 260 de metri, având o înălțime de până la 20 de metri. Dacă vrei să te dai cu tiroliana, va trebui să achiți suma de 25 de lei pentru o călătorie dus-întors. La Aventura Parc, tarifele încep de la 60 de lei pentru 3 ore de distracție.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: