Connect with us

Administrație

Kaufland la Lugoj, mit sau realitate

Publicat

în

kaufland la lugojBun, hai sa lamurim acum, aici si de tot ultima si cea mai tare barfa posibila din orasul nostru, pentru ca toata lumea ma intreaba daca e adevarata sau nu si nimeni nu pare sa aiba alte informatii sau sa publice ceva pe tema care, aparent, arde tare in Lugoj. Umbla vorba deci ca ar veni in oras cei de la Kaufland, care au mai vrut in trecut sa construiasca un magazin aici, dar care ba n-au gasit loc in oras, ba nu au putut sa-si puna sandramaua pe strada Timisorii, prietenii stiu de ce, ba au vrut sa faca un stadion in Dealul Viilor, doar ca sa poata sa il darame pe cel de pe strada Caransebesului si sa isi puna magazinul acolo. Pana la urma, dusi au fost si nu s-a mai auzit nimic de ei.

RETIM

Pana acum cateva zile, cand de la un grup de oameni s-a imprastiat un zvon care e acum aproape in tot orasul, cum ca supermarketul ar urma sa se construiasca, unii spun chiar pana la Craciun, in oras. Vehiculata ar fi o zona de pe strada Timisorii, unele voci spunand ca s-ar dori construirea supermarketului acolo unde pana acum cateva saptamani a functionat o tipografie. Odata cu inchiderea acesteia, zvonul se potrivea perfect cu deschiderea acestui magazin de mare capacitate tocmai pe strada de la intrarea in oras, locatia si suprafata pe care nemtii ar fi cumparat-o fiind intr-adevar ideale pentru un asemenea proiect.

Boldea nu mi-a zis nimic, de fapt a ramas surprins ca cei de la Kaufland vor sa vina in oras si ca nimeni nu l-a instiintat si pe el, un pustiulica de 21 de ani cu un blog (pe atunci site, ce vremuri) fiind cel onorat sa o faca. „Nu stiu nimic, sincer, acum aflu si eu, dar e bine, se fac locuri de munca si asta nu e rau niciodata”, a spus primarul orasului marti. Mai departe, cei de la Kaufland mi-au scris pe email un raspuns cu privire la problema, spunand ca pana la data trimiterii acestuia nu au cumparat niciun teren in municipiul Lugoj.

Autoliv angajează

Sa recapitulam: stim ca tipografia pe care se crede ca se doreste deschiderea magazinului s-a inchis, asta este singurul lucru care s-a intamplat cu adevarat si care este verificat. In rest, nu stim mare lucru, decat ca mai multe persoane, printre care si oameni cu o oarecare influenta in oras, ar fi povestit altor persoane ca cei de la Kaufland au fost deja la Lugoj, unde au masurat, au discutat si au pus la cale planuri mari. Insa pana la proba contrarie, eu personal iau de bun raspunsul oficial, care poate este si el dat cu lac si protejat din cauza clauzelor de confidentialitate, si cred totusi ca materializarea unui magazin Kaufland la Lugoj ramane, cel putin pentru 2014, la stadiul de mit si de vis frumos pentru fanii francizei nemtesti sau pentru cei care s-au saturat de saptamanile tematice de la Lidl si de produsele care nu se schimba niciodata, macar prin eticheta lor, de la restul supermarketurilor din municipiul de pe Timis.

12 Comments

12 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Fără covoare asfaltice noi, pe străzile Lugojului, pentru mai mulți ani. „Nu putem să ne batem joc de banii lugojenilor”

Publicat

în

RETIM

Fără covor asfaltic nou pe străzile Lugojului pentru ani buni, de acum încolo. Administrația locală se pregătește pentru o nouă achiziție publică doar pentru plombarea gropilor din asfalt. Claudiu Buciu, consilierul primarului interimar, Bogdan Blidariu, spune că s-a ales această soluție din cauza problemelor existente la rețelele subterane, care trebuie înlocuite în totalitate.

„Până când nu vom rezolva problemele fundamentale ale Lugojului și nu vom schimba rețelele din subteran, nu vom face decât să întreținem drumurile. Adică o să reparăm gropile, așa cum avem și acum procedura în curs și o să începem să reparăm gropile. Covor de asfalt nu turnăm. Lugojul are două mari probleme. Una, rețelele subterane care nu sunt schimbate sau făcute prost și avem avarii pe ele toată ziua. Ați văzut că se sparge tot timpul câte o țeavă, inclusiv pe rețelele așa-zise noi. Și a doua mare problemă este că s-a asfaltat pe piatră publică. Orice asfalt pus peste piatră publică se deteriorează. Deci aruncăm toată ziua bani, să asfaltăm peste piatra cubică. Fosta administrație, în 12 ani, a asfaltat de 25 de milioane de euro. Vedeți și dumneavoastră care e calitatea străzilor. Ar fi iresponsabil să turnăm toată ziua covor de asfalt, doar pentru că dă bine. Nu putem să ne batem joc de banii cetățenilor, sub nicio formă. Mai bine merg acasă decât să fac așa ceva. O să reparăm gropile până când rezolvăm celelalte probleme.”, a afirmat Buciu, la podcastul „Direct la subiect”.

Autoliv angajează

Acesta a mai declarat că administrația locală se află în discuții avansate cu Aquatim, care se pregătește să preia serviciul de furnizare a apei și canalizării din Lugoj și a identificat o sursă de finanțare pentru schimbarea rețelelor și refacerea stației de epurare.

Citiţi mai departe

Administrație

Romania 2024: Mai mult de un sfert din drumurile țării sunt pietruite sau de pământ, conform datelor oficiale ale INS

Publicat

în

Conform datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS), situația rețelei de drumuri publice în România la 31 decembrie 2023 dezvăluie o lungime totală de 86.388 km. Această rețea este alcătuită din diverse categorii de drumuri, inclusiv drumuri naționale, județene și comunale.

RETIM

Din totalul rețelei de drumuri, 20,4% (17.677 km) sunt drumuri naționale, 40,6% (35.046 km) sunt drumuri județene și 39% (33.665 km) sunt drumuri comunale. Un aspect semnificativ este reprezentat de starea acestor drumuri, dintre care 26,7% (23.025 km) sunt drumuri pietruite și de pământ.

Detaliind rețeaua de drumuri naționale, 35% (6.189 km) sunt drumuri internaționale, 5,6% (997 km) sunt autostrăzi și 0,4% (70 km) sunt drumuri expres. Dintre acestea, 12,2% (2.161 km) sunt drumuri cu 4 benzi, 1,8% (311 km) sunt drumuri cu 3 benzi și 0,2% (37 km) sunt drumuri cu 6 benzi.

Autoliv angajează

Structura rețelei de drumuri evidențiază că 49,4% (42.692 km) sunt drumuri modernizate, în principal cu îmbrăcăminte asfaltică de tip greu și mijlociu. Totodată, 23,9% (20.671 km) sunt drumuri cu îmbrăcăminte ușoară rutieră, iar 26,7% (23.025 km) rămân drumuri pietruite și de pământ.

Raportul INS mai subliniază că, din totalul drumurilor modernizate, 27,5% au durata de serviciu depășită, la fel și 39,4% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminte ușoară rutieră.

Densitatea liniilor la 1.000 km2 teritoriu era de 44,5‰. Densităţile cele mai mari s-au înregistrat în regiunea Bucureşti-Ilfov (206,3‰), regiunea Vest (60‰), regiunea Nord-Vest (47,8‰) şi regiunea Sud-Muntenia (43,8‰). La aceeaşi dată, lungimea căilor principale era de 5961 km, reprezentând 56,2% din lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare.

Citiţi mai departe

Administrație

Ce salarii au angajații Primăriei Lugoj. Care sunt veniturile primarului, viceprimarului și city-managerului

Publicat

în

Primăria Lugoj a publicat, în urmă cu câteva zile, conform legii, salariile angajaților. Cele mai mari venituri le are primarul muncipiului, așa cum era de așteptat, dar salarii considerabile primesc și viceprimarul, city-managerul, secretarul, arhitectul-șef și șefii de direcții și servicii.

RETIM

La polul opus, puțin peste salariu minim au paznicii, muncitorii și o parte din îngrijitori. Iată, mai jos întreaga listă a salariilor plătite pentru posturile din organigrama Primăriei Lugoj.

Cat

Autoliv angajează

Citiţi mai departe

Administrație

Austriecii de la Trodat s-au apucat de construirea noii fabrici din Lugoj

Publicat

în

Trodat, fabrica de ștampile care are închiriat un spațiu de producție în Lugoj, pe str. Caransebeșului, construiește o hală nouă la Lugoj. Austriecii au solicitat Primăriei un teren, unde să ridice noua fabrică.

RETIM

În ședința Consiliului local, din 29 septembrie 2022, consilierii au aprobat vânzarea mai multor loturi de teren pe strada Timișoarei. SC Trodat Production SRL a achiziționat unul dintre cele mai mari loturi, în suprafață totală de 19.708 mp. Pentru acest teren Primăria Lugoj a încasat suma de 1,9 milioane de lei.  Conform declarațiilor anterioare date de reprezentanții administrației locale, cei de la Trodat vor să extindă zona de producție și doresc să facă și o zonă de depozitare. Pentru început, circa 200 de muncitori urmează să lucreze în noua fabrică.

Astăzi, Claudiu Buciu, consilierul primarului interimar Bogdan Blidariu a anunțat că austriecii au început lucrările pentru ridicarea fabricii.

Autoliv angajează

„În urmă cu trei ani am demarat procedurile de atribuire de loturi de teren pentru investitorii interesați. Compania Trodat este primul investitor care a început construcția unei noi facilități de producție. Municipiul Lugoj a finalizat studiile de fezabilitate pentru introducerea rețelelor de alimentare cu apă și canalizare, urmând să demarăm licitațiile pentru proiectare și execuție. În același timp, licitația pentru introducerea rețelelor de energie electrică a fost încheiată, contractul de execuție a lucrărilor fiind deja semnat”, arată Buciu

 

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite