Connect with us

Actualitate

IPJ Timiş caută viitorii poliţişti în tot judeţul. Care sunt condiţiile

Publicat

în

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Timiș(IPJ) desfăşoară activităţi specifice de recrutare şi selecţie a candidaţilor pentru concursurile de admitere în instituţiile de învăţământ din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională care au prevăzute locuri pentru formarea profesională iniţială a personalului Ministerului Afacerilor Interne – sesiunea 2018 și ianuarie 2019, învăţământ cu frecvenţă, după cum urmează:

Meridian 22 S.A. Luhoj

Pentru sesiunea de admitere iulie-august 2018 locurile alocate Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” Bucureşti sunt următoarele:

  • Facultatea de  Poliție -305 locuri;
  • Facultatea de Ştiințe Juridice și Administrative-115 locuri.

Pentru sesiunea de admitere august-septembrie 2018 locurile alocate unităților de învățământ postliceale sunt următoarele:

  • Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” Câmpina – 1.279 de locuri;
  • Şcoala de Agenţi de  poliţie „Septimiu Mureşan” Cluj–Napoca – 290 de locuri.

Pentru sesiunea de admitere ianuarie 2019 locurile alocate unităților de învățământ postliceale sunt următoarele:

  • Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” Câmpina – 1.300 de locuri;
  • Şcoala de Agenţi de  poliţie „Septimiu Mureşan” Cluj–Napoca – 300 de locuri.

Nu se face diferențiere între locurile pentru femei și cele pentru bărbați, iar recrutarea candidaţilor se realizează în raport de locul de domiciliul sau reședința candidaţilor, înscris(ă) în cartea de identitate, potrivit opţiunii acestora.

Ce condiţii trebuie să îndepliniţi

  1. a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
  2. b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
  3. c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  4. d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; aptitudinea se constată de structurile de specialitate ale M.A.I, potrivit reglementărilor în vigoare;
  5. e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
  6. f) să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat; dovada absolvirii se face cu diploma sau cu adeverinţă care îndeplinește condițiile de valabilitate, din care să rezulte faptul că au susţinut şi promovat examenul de bacalaureat;
  7. g) să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de polițist;
  8. h) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  9. i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
  10. j) să nu fi fost destituiți dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  11. k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
  12. l) să nu aibă semne particulare evidente sau tatuaje neacoperite de vestimentație, în ținuta de vară; verificarea îndeplinirii criteriului se realizează cu ocazia examinării medicale;
  13. m) să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
  14. n) să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ.

Candidații care au fost declarați ”Admis” la concursul de admitere în instituțiile de învățământ nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizații cu caracter politic.

Cererile de înscriere ale candidaţilor împreună cu dosarul în volum complet (cu excepția fișei medicale) se vor depune la sediul Inspectoratului Judeţean de Poliţie Timiș, cu sediul în municipiul Timișoara, Bd. Take Ionescu nr. 44-46, judeţul Timiș, la Serviciul Resurse Umane, în zilele de Marți și Joi în intervalul orar 0900 – 1500, până la data de:

  • 05.2018 – pentru concursurile de admitere organizate în sesiunea iulie-august 2018 la Academia de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza” București.
  • 06.2018 – pentru concursurile de admitere organizate în sesiunea august – septembrie 2018 la școlile postliceale ale M.A.I.
  • 11.2018 – pentru concursurile de admitere organizate în sesiunea ianuarie 2019 la școlile postliceale ale M.A.I.

 Data limită până la care candidaţii vor depune fișa medicală la dosarul de recrutare, pentru finalizarea acestuia, este:

  • 06.2018 – pentru Academia de Poliție ”Alexandru Ioan Cuza” București;
  • 07.2018 – pentru şcolile postliceale ale Ministerului Afacerilor Interne, sesiunea planificată în perioada 24 august – 4 septembrie 2018;
  • 12.2018 – pentru şcolile postliceale ale Ministerului Afacerilor Interne, sesiunea planificată în perioada 10 – 21 ianuarie 2019;

Candidații etnici/minoritari care se înscriu pentru locurile alocate distinct acestora declară pe propria răspundere apartenența la etnia/minoritatea respectivă și depun o adeverință emisă de o organizație etnică/minoritară, constituită potrivit legii.

Examinarea medicală a candidaţilor se realizează la Centrul Medical Județean Timiș, situat în municipiul Timișoara, str. C.D. Loga, nr. 20, judeţul Timiș (zona Parcul Rozelor), în baza unei adrese de trimitere completată de Serviciul Resurse Umane din cadrul I.P.J. Timiș (eliberată candidatului cu ocazia înscrierii).

Evaluarea psihologică a tuturor candidaţilor, indiferent de unitatea de învăţământ pentru care au fost recrutaţi, se efectuează la nivelul Inspectoratului Judeţean de Poliţie Timiș, de către specialiştii din cadrul Centrului de Psihosociologie al M.A.I., potrivit unei planificări, care va fi adusă la cunoştinţa candidaţilor în timp util, prin postare pe site-ul Inspectoratului Judeţean de Poliţie Timiș www.tm.politiaromana.ro.

Concursul de admitere cuprinde probe eliminatorii (contravizita medicală şi verificarea aptitudinilor fizice) şi probe de verificare a cunoştinţelor (test grilă/proba de cunoştinţe la disciplinele de concurs) desfăşurate la sediile instituţiilor de învăţământ.

 

 

 

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Șoferiță dată ca exemplu pe pagina de Facebook a primăriei după ce a parcat în mijlocul străzii

Publicat

în

O șoferiță a fost certată pe Facebook de către reprezentanții primăriei după ce a parcat în mijlocul drumului. În timp ce la Lugoj șoferii încă mai au probleme cu parcatul mașinilor, în alte orașe mai mici autoritățile locale au decis să ia inițiativă și să facă ceva pentru a începe sancționarea celor certați cu bunul simț și legea.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Șoferii nu sunt doar chemați la post pentru a da explicații despre cum parchează, ci și dați ca exemplu la Buziaș, acolo unde o șoferiță și-a lăsat mașina în mijlocul drumului tocmai când în oraș se desfășura un eveniment dedicat Zilei Pompierilor.

La scurtă vreme după incident, șoferița s-a trezit cu un autocolant în geam, lipit acolo de un polițist local. Femeia nu s-a putut împăca nicidecum cu ideea că trebuie să plătească amendă și, ieșindu-și din fire, a făcut scandal în fața polițiștilor. Femeia s-a potolit cu greu, după care a scris pe Facebook despre pățania sa, considerându-se neîndreptățită.

Replică de la Primărie

Primăria Buziaș, prin pagina de Facebook pe care o administrează, a decis să îi scrie o replică femeii, povestind cu lux de amănunte cele întâmplate.

“În data de 14.09.2018, Poliţia Locală Buziaş a participat împreună cu Poliţia Oraşului Buziaş, la celebrarea Zilei Pompierilor Militari din România, asigurând în acest scop ordinea publică în sistem integrat cu lucrători ai Poliţiei Naţionale.

Cu această ocazie, la intersecţia străzii Principale cu strada Victoriei au fost postate două autoturisme de poliţie inscripţionate, ale Poliţiei Naţionale şi Poliţiei Locale, iar lucrătorii celor două instituţii au lucrat împreună pentru dirijarea traficului în zonă şi asigurarea ordinii publice şi siguranţa participanţilor prezenţi la eveniment. Nu au fost incidente, activităţile s-au desfăşurat în condiţii foarte bune iar populaţia a fost receptivă şi s-a conformat restricţiilor de circulaţie temporare în zonă.

Excepţie a făcut o doamnă, care a înţeles să parcheze autoturismul în condiţii improprii pe str. Principala, îngreunând traficul rutier şi căreia poliţistul local aflat în exerciţiul atribuţilor de serviciu, i-a aplicat pe parbrizul maşinii un autocolant de atenționare cu privire la modul de parcare. Referitor la acest aspect, respectabila doamna a avut săptămâna trecută două postări în care îl făcea cu “ou şi cu oţet” pe lucrătorul de poliţie locală pentru că a îndrăznit să-i aplice acel autocolant de prevenire şi prezentând în scris pentru urmăritorii săi, varianta domniei sale. Considerăm că este necesar, ca opinia publica să afle şi varianta poliţistului local”, scrie Primăria Buziaș pe Facebook.

Întreaga variantă a primăriei poate fi citită aici.

Citiţi mai departe

Actualitate

Unde dau hoții spargeri repetate, la Lugoj. “Nu știu ce caută, pentru că nu pot să găsească bani”

Publicat

în

Mai multe asociații de proprietari din Lugoj s-au trezit cu sediile sparte în ultimele luni. Una dintre acestea a fost devastată chiar de trei ori. Vasile Lazăr, președintele Federației Asociațiilor de Proprietari din Lugoj spune că nu poate să înțeleagă acțiunea hoților, pentru că din aceste sedii nu au ce să fure.

Meridian 22 S.A. Luhoj

“La Micro I, de trei ori au spart într-o lună. Prima dată nu au făcut nimic, dar a doua și a treia oară au împrăștiat tot ce s-a putut. Probabil că nu au găsit bani și s-au răzbunat. Sunt cam aceiași hoți, probabil. Au sunat oamenii la poliție, au depus plângere și urmează ca polițiștii să facă cercetările. Nu știu ce caută pentru că în sediile asociațiilor nu pot să găsească bani și dau spargerile degeaba”, a declarat  Lazăr.

Biroul de Presă al IPJ Timiș a confirmat pentru Lugojeanul.ro că mai multe sedii ale asociațiilor de proprietari din Lugoj au fost sparte în ultimul timp și că, în prezent, există un dosar în care se fac cercetări pentru găsirea făptașilor.

Citiţi mai departe

Actualitate

Asociațiile de proprietari din Lugoj anunță că nu pot respecta noua lege care le reglementează funcționarea

Publicat

în

Vasile Lazăr, președintele Federației Asociațiilor de Proprietari din Lugoj spune că, în legea care intră în vigoare la 30 septembrie, sunt reglementări pe care asociațiile nu le vor putea respecta. Cea mai mare problemă va fi cea legată de instruirea administratorilor de blocuri, care vor trebui să urmeze un curs acreditat, pe cheltuiala proprie.

Meridian 22 S.A. Luhoj

“Se menține confuzia și nu se înțelege că asociațiile de proprietari sunt organizații private și nu sunt de stat.  De aici apar tot felul de îngrădiri. Printre altele se menține ideea implicării primăriilor în activitatea de proprietari. Iar se revine cu înființarea acelui compartiment de sprijin pentru asociațiile de proprietari, care să aibă atribuții de îndrumare și control.  Se încarcă și primăria și trebuie angajați noi în acest compartiment.

Administratorul de bloc este confundat cu administratorul de societate comercială. Aici, la asociație, cotabilitatea este în partidă simplă. Nu are cine știe ce operațiuni. Ca să  ajungi administrator trebuie să faci un curs, după care să primești un certificat de administrator de condomini. Cursul asta, la Lugoj, e mai delicată treaba, că nu avem organe abilitate să facă acest curs. Prin Casa de Cultură a Sindicatelor se poate solicita să fie atestați să facă acest curs, dar au nevoie de cel puțin 25 de cursanți pe serie. Al doilea aspect, este pecuniar . Cursul costă până în 2.000 de lei. Nu știu cum își va recupera un administrator din Lugoj acești bani, pentru că ei câștigă undeva de la 100 de lei, la 600-700 de lei pe lună. Majoritatea sunt pensionari, angajati la număr de ore”, a apus Vasile Lazăr, șeful Federației Asociațiilor de Proprietari din Lugoj

Legea stabilește condiţii clare pentru folosinţa, modificarea şi întreţinerea locuinţei, normele de conduită în cadrul condominiului sau principiile de stabilire a cotelor de proprietate comună asupra imobilului.

Fondul de rulment și de reparații anuale, obligatorii

Astfel, în condiţiile în care condominiul va fi abordat în sensul larg al termenului, fie că este cazul locuinţelor situate în imobile colective, fie că este vorba de locuinţe individuale situate în curţi comune sau alte forme de proprietăţi concret delimitate, se va îmbunătăţi administrarea imobilelor în care se află mai multe proprietăţi şi, implicit, mai mulţi proprietari, iar aceştia vor fi responsabilizaţi, arată www.avocatnet.ro.

În ceea ce priveşte activitatea asociaţiilor de proprietari, actul normativ introduce obligativitatea constituirii de către asociaţiile de proprietari a fondului de reparaţii anual, precum şi a fondului de rulment. 

Totodată, fiecare asociație de proprietari va fi obligată să dețină un cont bancar, care va fi cunoscut tuturor celor din condominiu pentru a putea plăti în acest cont diversele cheltuieli ale asociației.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: