Connect with us

Administrație

INTERVIU: “Trebuie să vă spun că, eu sunt mulțumit de ceea ce am făcut până acum în Lugoj”

Publicat

în

Foto Arhiva

Lugojeanul: Începem acest interviu cu un subiect de actualitate, bugetul Lugojului pentru 2019. Vor fi bani pentru investiții în acest an?

Francisc Boldea: – Deşi am avut mai multe rectificări pozitive în 2018, totuşi trebuie să reţinem că din reducerea impozitului, de la 16 la 10 la sută, la venituri am avut o diminuare faţă de anii precedenţi de opt, nouă milioane de lei. La această diminuare se adaugă, la 1 ianuarie 2019, în jur de 8 milioane de lei restanţe de la societăţile comerciale, la impozite şi taxe, şi în jur de 7.5 milioane de lei restanţe de la populaţie.

În fiecare an avem o diminuare a veniturilor, mai ales că noi suntem singura primărie, vedeţi că nici Timişoara nu a rezistat, care nu a mărit taxele şi impozitele locale. Această diminuare ar fi trebuit compensată cu măriri de taxe şi impozite. Excedentul bugetar pe care îl avem, eu estimez că e între 70 şi 80 de milioane de lei, cred că satisface necesităţile şi de investiţii şi defuncţionare, acoperă şi golurile casă, pentru funcţionarea normală.

– Cu toate acestea, la finalul anului 2018, ați dat o decizie prin care ați interzis instituțiilor din subordinea primăriei să mai cheltuie bani de la bugetul local…

– 90 la sută s-au conformat, la 10 la sută le-am aprobat modificări pentru că sunt unii care aveau situații de lucrări care trebuiau plătite. La școli, pe lângă componenta de bază per capita, noi putem să-i ajutăm complementar. Aici intră materiale și investiții. Aproape la fiecare unitate de învățământ am dublat bugetul. Dar modul de cheltuire al banilor trebuie să respecte capitolele, așa cum au fost prinse în buget. Fiecare la sfârșitul anului are o problemă. De asta am și luat măsura. Pentru că banii din reparații, din modernizări, sunt trecuți pe alte obiecte de inventare. Eu cu chestiunea aceasta nu sunt de acord, pentru că la alte cheltuieli poate să intre orice, lucruri care nu sunt necesare. Asta se întâmplă în fiecare an, în luna noiembrie, decembrie, când de la capitolul reparații se trec banii la capitolul alte cheltuieli. Lucrul asta vreau să-l elimin! Alte cheltuieli nu există.

-Ce s-a întâmplat la spital, s-au cheltuit banii alocați?

-Nu! Au rămas cam jumătate din bani necheltuiți. Din peste 30 de miliarde de lei (n.r. – bani vechi) pe care i-am dat noi, cred că în jur de 17, 18 au rămas. Au modificat de trei ori lista de necesități, le trebuie mereu altceva. Se tot vorbește de tomograf. Eu le-am spus că dacă se obține prin minister e foarte bine, dacă nu, în fiecare an, m-am gândit, să aibă spitalul pentru investiții câte 700 de mii de euro. O sumă pe care ei nu o pot cheltui. Și în ani de zile sunt milioane de euro, care ar fi putut să dezvolte spitalul cum trebuie. Le-am zis că dacă vor, în 2019, tomograful, nu am nimic împotrivă, dar renunță la restul. Nu! Ei vor și reparații, și poartă, și laborator, paturi, și ce vor ei.

-Și atunci de ce nu se cheltuie banii, pentru că necesități sunt în spital?

-Părerea mea este că toate întârzierile sunt cauzate pentru că nu găsesc firme de proiectare, ba au contestații la licitații, birocrație din asta. Sau poate fi altceva, ce eu nu știu, în sensul că nu sunt atât de preocupați de partea asta de investiții, deși, după mine, este cea mai importantă.

Cine a greșit la stația de epurare

-Cum a fost 2018 pentru dumneavoastră, pentru că din ce s-a văzut “din afară”, a părut un an destul de agitat?

-Celor care au scris numai minciuni în 2018, o să le dau prilejul și în 2019 să scrie. Dacă vreți, vă explic! În fiecare zi, vreau să fac ceva nou în oraș și se lucrează ceva în oraș. Nu se termină imediat, că nu se poate, e imposibil. Dar la toate astea se spune de la început: “A, o să termine, dar nu e bun, o să facă dar nu e bun”, încearcă să se diminueze. Pe partea politică. Eu nu mi-am propus să răspund nimănui pentru asta, pentru că dacă e să vorbim despre 2018, putem spune că opoziția încercat să distrugă Meridian și Salprest.

A prostit fosta conducere, a venit la licitația de semnare a contractului de alimentare apă și canal, să facă actele astfel încât să nu participe Meridianul la licitație și să rămână Lugojul fără apă și canal. La 1 iunie, dacă vă amintiți a fost atunci cu demisie, cu întâmplările care au fost. Tot la Meridian, oamenii care lucrează acolo au familii, când văd toată ziua “Meridianul e în faliment”, pleacă. Din păcate au plecat meseriași, instalatori, am pierdut o categorie de oameni foarte utili orașului, din aceste încercări de desființare a Meridianului. Din cauza aceasta, la ora actuală sunt patru instalatori. Nu au cum să facă față.

Mai mult, după ce s-a câștigat licitația, același atac permanent pe Meridian. Că nu are licență, că ia amenzi, că nu o să facă… Da, Meridian nu a avut licență din 2016, până în 17 decembrie. Dar a primit licență. Noi am avut o problemă cu stația de epurare, pentru că stația nu a fost predată la Primărie niciodată. Pentru că a fost folosită de Meridian, în toată perioada de investiții. Banii pe canalizare și epurare s-au luat de către Meridian, nu de către Primărie. Meridianul nu a schimbat nici cinci furtune, cât a folosit stația, abia acum am schimbat și se vor îmbunătăți parametrii, o să vedeți, la linia apei vorbesc.

La linia nămolului sunt niște probleme imposibile, deoarece cantitatea de nămol care vine în stația de epurare este mai mică decât pentru canitatea pentru care a fost construită. Ca atare, stația este pentru 58 de mii de locuitori, nu s-a legat nicio comună, populație mai este și plecată și atunci cantitatea de nămol este mult mai mică. A doua problemă și mai complicată este distanța mare până acolo, care răcește nămolul și nu poate să producă biogaz, a treia problemă, și mai gravă, este că la Lugoj canalizarea și apa menajeră este egală cu apa pluvială, e pe aceeași conductă. Ca atare se produce o diluție a nămolului și la stație ajunge doar apă.

– Dacă tot ați adus discuția la Meridian și stația de epurare, care este soluția pentru amenzile primite în perioada aceasta, pentru că s-a adunat o sumă considerabilă de aproape două milioane de lei?

– E o problemă a Meridianului, nu e o problemă a Primăriei…

– Totuși, Meridianul e societatea Consiliului local, a orașului?

– Asta întrebați Consiliul, că vă spun ei! Eu nu sunt șeful Meridianului, eu am contract cu ei pentru serviciile pe care le fac pentru mine, eu nu pot să impun… Aici, cum să spun, ei trebuia să aibă permanent, i-am spus și domnului Groza, cât a fost director, să aibă licență. Când nu ai licență de taximerie, nu poți să faci taximetrie. Așa e și cu Meridian, ei nu au avut licență de apă…

– Amenzile sunt primite pentru epurare…

– Nu, nu! Toată lumea a mutat discuția către stația de epurare. Nu are nimic una cu cealaltă…

– Deci, amenzile primite pentru ce sunt?

– Că nu au avut licență și că nu au fost asigurați parametrii de către societatea care primește licența, vă arăt, că scrie acolo, clar: “Societatea care primește licența e obligată să asigure parametrii”. Dacă tu, în zece ani de zile, nu ai curățat, nu ai schimbat un furtun, cum să iasă parametrii. Ceea ce nu se înțelege, partea a doua a proiectului, cu punerea în funcțiune, se numește automatizare. E greșit spus punerea în funcțiune, ea este în funcțiune manuală, doar că trebuie calcultorul să spună “obiectul ăsta lucrează luni de la ora 3 la 4”.  Mai mult, aparatura consumă și plătește Primăria curentul.

– Totuși, cine trebuia să supravegheze efectiv lucrarea de la Stația de epurare, pentru că de acolo au pornit toate problemele?

– Comisia de recepție. Primarul nu a fost în comisie. E o comisie care va răspunde pentru fiecare lucru care s-a făcut. Pentru că proiectul de execuție a fost recepționat de comisia de recepție, s-a făcut o Anexă 2 și s-a stins Anexa 2, tot de către comisia de recepție și semnată de Meridian, de Salprest, de Inspecția în Construcții, de Direcția Tehnică de aici, de viceprimar și de cine a mai semnat la vremea respectivă.

– A fost greșeală a comisiei de recepție?

– Nu pot să spun, că nu am făcut parte din comisie. Pe baza acelei recepții, noi am făcut procesul verbal de predare-primire. A fost o problemă la al doilea contract, la fermentatoare, la linia nămolului, unde a fost de 700 de mii proiectul, unde aceeași comisie de recepție a făcut recepția, au făcut Anexa 2, dar nu au mai scris-o pentru că a intrat în faliment constructorul. Mai mult, Primăria Lugoj nu a mai făcut nicio plată către Confort, din ziua în care s-a stins Anexa 2.

– Dar nici nu ați recuperat garanția depusă de Confort?

– Garanția e problema economică, domnul Nichita, care acum este la Fisc, a fost director economic și cine a fost după el, trebuia să ceară, după doi ani, să nu se atingă nimeni de garanție. Confort a profitat de delăsarea lor, a celor de la Economic. Dar dacă sunt lucruri nerezolvate, e greșeala doar a comisiei de recepție.

Ștrand: “Nu am depășit contractul ca durată a lucrărilor”

– Mai sunt și alte proiecte cu probleme în oraș, cu întârzieri mari…

– Care sunt astea, un exemplu?

– Ștrandul, cred că e cel mai bun exemplu. Trebuia finalizat într-un an, până în 2014, și nu funcționează nici în prezent. Ce s-a întâmplat la ștrand?

– Nu s-a întâmplat nimic. Durează mult până să se facă. A început în 2013. Din 2015, până în 2016 nu s-a lucrat deloc, au venit alegerile în 2016 și abia în 2017 s-au apucat de lucru…

– De ce nu s-a lucrat în tot timpul acesta?

– Nu am depășit contractul ca durată a lucrărilor. L-am întrerupt, din mai multe motive. Obiectivul de investiții, fără o dispoziție de șantier dată de proiectant nu se poate face nimic. Toate neînțelegerile au fost între proiectant și constructor. Nu au fost problemă de plată, din partea noastră. Legal noi nu am avut dreptul să intervenim între proiectant și constructor. Ar fi fost un abuz clar. E exact ca la stația de epurare, când vrei să faci ceva nou dintr-un lucru vechi. S-a încercat din proiectare să se facă o casă, sub bazin, pentru sala mașinilor. Din acest lucru, proiectantul a modificat și a făcut din bazinul acela mare un bazin de sărituri, o parte mecanică și un bazin de retenție, pentru că dacă se făcea dedesubt ajungea să fie sub nivelul Timișului, ar fi fost mereu inundat acolo.

– Cine a cerut toate modificările de la ștrand? Constructorul?

– Constructorul și Primăria Lugoj. Toți specialiștii care au văzut proiectul. Pentru că cei de la Apele Române nu au sesizat de la început că există posibilitatea ca apa să se ridice sus, prin bazin, pentru că nu poți face la cinci metri sub pamânt, să fie jos partea mecanică. Asta a creat primele probleme. A doua situație a fost că opoziția de atunci, din 2008-2012, nu a fost de acord să cumpărăm terenul de sport “Timișul”. Noi, a trebuit să mutăm bazinul și să adaptăm ștrandul, după care am reușit să cumpărăm partea din față și a trebuit să translatăm tot bazinul în față.

Toate încercările astea, de întârziere, de modificare, de subminare pot să spun, toate duc la întârziere proiectului. Nici acum nu putem spune că toate problemele sunt rezolvate. De exemplu, nu putem să găsim salvamari. La Lugoj nu e nimeni care să fie făcut cursuri de salvamari. Am solicitat la Constanța, să ne trimită un specialist și îi asigurăm masă, casă, ca să stea aici și să pregătească oamenii. Ne trebuie 10 oameni. E necesară o metenanță a ștrandului, pentru calitatea apei.  Să nu credeți că e simplu. Dar, trebuie să remarcați că nu se compune doar din ștrand orașul. Eu l-am preluat cu 33 la sută asfalt…

– Ajungem și la drumuri, am vorbit despre proiectele cu probleme…

– Ștrandul nu mai este un proiect cu probleme. În luna mai va fi inaugurat!

– S-a pus la un moment dat problema, în Consiliul Local, legată de epurarea apelor de la ștrand. Cum se va face?

– La ștrand nu se va schimba apa un an de zile. Avem un sistem de filtrare atât de modern și de bine pus la punct că apa va fi albastră ca cerul pe tot sezonul. Mai avem o sistematizare la ștrand. E vorba despre Casa Căsătorilor, unde a fost restaurantul, o clădire de intrare unde e poarta, în același sistem ca și ștrandul acoperit, o rampă pentru urcarea pe pod. Proiectul e gata și urmează să scoatem execuția lucrărilor la licitație. Tot în zona aceea, în parc refacem terenul Timișul.

“90 la sută din drumuri sunt asfaltate”

– Să trecem la partea de drumuri, că văd că doriți să vorbiți despre ele. S-au refăcut foarte multe drumuri, însă după această zăpadă foarte multe sunt cu probleme, cu gropi. Cine le repară?

– 90 la sută din străzile din oraș s-au refăcut! Tot ce e în garanție se reface pe cheltuiala constructorului. După fiecare iarnă avem probleme și aici o să mai avem probleme multe. Deocamdată sunt trei gropi în zona centrală: una la Podul de Fier și două în dreptul PNL-ului, dar astea au apărut pentru că la deszăpezire prinde lama și scoate bucăți de asfalt, nu ai cum să eviți asta. Se întâmplă peste tot.

Restul, aș lua-o pe cartiere. Cartierul Balta Lată – 90 la sută, Buchini – 95 la sută, rămase două străzi, cartierul Timișoarei: străzile toate, apă, canal, curent, iluminat public, trotuare, tot făcut! În Militari sunt făcute străzile principale toate, mai sunt trei străzi, care le vom face anul acesta. În spate la OMV, am terminat în proporție de sută la sută. În Cotu Mic, cam 90 la sută am terminat, mai avem Neculce, Pongratz și pe Miron Costin și e gata și Cotu Mic. În Izlazu Mic, de Obor, s-a scos la licitație pentru continuarea parcărilor și s-a făcut toată zona cu Țesători, cu tot ce este acolo. ITL e 90 la sută făcut, Naimontelep, tot ce a fost drumuri și trotuarele de pe șase străzi. Așa încet, încet microraioanele, complet Stadion, splaiul Sporturilor, zona Ștrand și în afară de Tiberiu Brediceanu, cu piatră cubică, toate străzile au fost făcute. Apoi lucrăm la apă și canal pentru Mărăști și Mărășești, care vor fi asfaltate. Apoi în Bocșei, am făcut 19 străzi, mai sunt trei străzi. Cartierul Mondial Bocșei e prevăzut pe proiectul nou și va fi făcut. Apoi zona Cloșca, Crișan, Hezerișului, 13 Decembrie, Horia, Brândușelor, toate sunt refăcute. Sigur, ele trebuie întreținute. De aceea, anul acesta, în zona centrală, acolo unde s-au făcut intervenții avem proiectul realizat pentru un strat de uzură, egalizator, de la Școala 4, până la Primărie, Universitate, la sensul de pe Coloman Wallisch, apoi strada Bucegi, Episcop Bălan, până la MOL și înapoi pe Rebreanu, pe Bălcescu, Podul De Fier, Primărie. Trotuare, sunt peste 90 la sută din trotuare făcute.

Un primar mulțumit

– Ce alte proiecte mari aveți pentru acest an?

– Am să le spun la discutarea bugetului? Surpriză.

– Readuceți în prim-plan poiectul pentru refacerea centrului?

– Îl punem în practică! Dar stau cu proiectul, pentru că nu pot să fac sensul giratoriu. Când va fi podul aprobat de Monumente, strada care vine de la Biserica Ucraineană, Baia Comunală, va veni până în sensul giratoriu de la pod și se va duce pe splaiul Brediceanu. Se va închide circulația, între Ceasul Electric și Artima, va fi o zonă pietonală frumoasă, singura zonă lată din oraș pe care o avem. Dar fără acest lucru nu putem face nimic. Trebuie să anulăm circulația pe Podul de Fier. Dacă din greșeală trece un camion pe el și se lasă doar 10 centimetri, trebuie să anulăm circulația pe el. Lugojul nu poate funcționa cu un singur pod. Nu se vrea, va rămâne tot așa și ne mutăm spre Piața Drăgan, închidem strada și facem terase acolo. O altă zonă care mă preocupă foarte mult, ați văzut că am asfaltat strada de la gară, care dă în Mocioni. De acolo, până la Timișul e zonă frumoasă pe care o să o modernizăm, pentru că e poarta de intrare în oraș. E ultima dată că mai încercăm cu proiectul pentru Stadion, dacă nu se va rezolva vom reface stadionul din bani de la bugetul local….

– Hipodromul a fost un proiect despre care ați vorbit, de mai multe ori. Ce se întâmplă cu el?

– Acolo acoperim groapa, iar restul o să fie o zonă de agrement pentru care ne dorim un parteneriat public privat. Dacă nu, revizuim proiectul pe care îl avem cu Serbia și vrem să obținem o finanțare, în comun, cu Veliko Gradiște. Va fi un fel de Herneacova, mai puțin lacul de acumulare.

– Alte proiecte importante, în Lugoj?

– O să le vedeți!

– De asta v-am solicitat interviu, ca să vă întrebăm?

– Oricum nu o să le spun astăzi. Trebuie să vă spun că, eu sunt mulțumit de ceea ce am făcut până acum în Lugoj, orice ar spune unii…

– Simțiți că s-a creat un curent împotriva dumneavoastră în oraș? Îi simțiți pe oameni că sunt împotriva dumneavoastră?

– Nu, în niciun caz. Din contră, poziția mea s-a întărit foarte  mult în ultimul timp! Lumea ține cu ăla pe care îl bați. Din contră, mă duc în foarte multe cartiere și toată lumea îmi spune să nu mă las… Eu nu pot să folosesc cuvintele pe care le spun ei, dar vă dați seama cum vorbesc de cei care mă critică. Toată lumea mă încurajează! Dovadă și mai clară: ați văzut undeva, în România, un primar să iasă în fața oamenilor, să aibă curajul să vorbească? Ați văzut undeva? Eu, de Revelion, am ieșit pe platoul din fața Casei de Cultură a Sindicatelor, între oameni.

Pentru ce își cere primarul scuze

– Am fost și eu pe platou, a fost un moment în care v-ați cerut scuze. Care ar fi greșelile pentru care v-ați cerut scuze?

– Aaaa, dumneavoastră doar pe astea le vedeți. Am mai și greșit pentru că eu sunt om, mai greșesc și eu. Trebuie să vă spun un lucru! Am primit de la bunicul meu o bucată de teren, pe strada Cloșca. M-au mințit până am ajuns eu primar. Toți m-au mințit! După mine s-a aprobat intravilan, înainte de mine e intravilan, doar al meu a fost extravilan. Pentru asta am stat un an de zile, ca să pot să-l dau moștenire nepoatei mele. Niciodată nu s-a opus nimeni în Consiliul Local ca să îți faci un plan de urbanism, doar acum. Toți cei care m-au atacat s-au răzbunat pe nepoată…

– Știți foarte bine motivul pentru care unii consilieri s-au opus, pentru că firma de proiectare e Rheinbruke, cea care face proiectele pentru Primăria Lugoj.

– Care firmă de proiectare? Și în declarația de avere conteză soț, soție, copii… –

– Dar vedeți o problemă, legată de faptul că firma de proiectare cu care lucrează Primăria Lugoj a făcut PUZ-ul nepoatei?

– Nu! Nu! Păi, ea stă în Timișoara, e proprietară, era cu ei la facultate, la Timișoara. Înseamnă că ea, în Lugoj, nu mai poate să lucreze cu nimeni. Astea sunt minciunile care se spun ca să existe motiv. Lumea nu crede aceste minciuni, dovada că eu am fost pe platou, merg în mijlocul lumii. A doua problemă pentru care să-mi cer scuze. În această iarnă a nins foarte puternic, a nins 44 de ore. M-a durut foarte mult că am auzit că au spus unii că “unde s-a ascuns Boldea”. Eu am fost aici, în primărie, pentru că nu pot să mă duc pe stradă, că atunci trage toată lumea de mine să mă duc la el, și la el, și la el. Eu am fost toată ziua aici, ca să coordonez, pentru că asta e treaba mea.

Am primit amendă pentru cum era zăpada duminică, la 7 seara, iar la 6 seara s-a terminat Codul Portocaliu. Doar pentru că a reclamat cineva de aici, că de ce a primit doar Timișoara. Timișoara nu are contract, dar eu am contract cu o firmă, Salprest, care trebuie să respecte contractul. Dacă nicio altă firmă, în afară de Salprest, nu a venit la licitație, eu ce pot să fac.

– Dar știați despre situația în care e Salprestul, nu v-ați gândit că nu vor putea să facă față?

– Când am semnat contractul, era vară și nu era în insolvență. M-am bazat și pe ce s-a întâmplat anii trecuți. Sigur că la calamitate nu poți să te opui și durează două trei-zile până se face. Iar chestia asta, să mergi să-ți faci poză pe tractor, la mine, în fața casei, când vezi că toate străzile pe care își face poză se vede pământul jos. Asta înseamnă că cineva a trecut deja pe acolo, a ajuns cu deszapezirea la pămât. Dacă tu spui că ai făcut 70 de străzi, erau cartierele desfundate, cel puțin cinci cartiere, dar nu a fost niciunul.

De ce se află primarul în conflict cu partidul pe care-l conduce

– Am văzut că vă tot referiți la activitatea consilierilor locali și spuneți că nu fac proiecte și își primesc banii degeaba…

– Niciun proiect nu fac! Și eu am fost în opoziție 16 ani, dar ne duceam la primar și propuneam proiecte, și negociam, până la urmă tot făceam ceva. Ei o să ia 400 de milioane pe an și nu au făcut nimic.

– Dar și colegii dumneavostră, consilierii PSD, sunt în aceeași situație.

– Colegii mei, eu am dreptul de inițiativă, dar eu în numele lor propun. Pentru că toate sunt discutate aici, timp de câteva ore. Eu în numele lor propun.

– Au fost mai multe situații, în care, au ieșit la iveală disensiuni între dumneavoastră și colegii de partid. Se vorbește de o anumită “răceală” între dumneavostră și filiala locală a PSD.

– Eu sunt președintele partidului! Când ești la putere, cum suntem noi la Lugoj, ne vedem de programul de administrare și toți, absolut toți îl apărăm. Pentru că nu poate să-l apere doar unul. Opoziția are mai multă libertate, însă opoziția are un singur obiectiv, să blocheze ce vrem noi să facem.

– O să încheiem interviul cu o întrebare care a devenit deja tradițională: mai candidați pentru cel de-al patrulea mandat?

– Eu sunt mulțumit de ceea ce fac în oraș, nu pot să fac mai mult. O să fac o paranteză. Știți că, înainte de a veni aici, am făcut “Brediceanu” frumos. De atunci, au pierdut și titlul de “școală europeană”, și titlul de “colegiu național”,  au pierdut cantina, au pierdut chioșcul. Au venit patru sau cinci directori, după mine. Spuneți-mi ce s-a adăugat? O să vorbim după ce nu voi mai fi primar! Când nu voi mai fi primar, nu voi mai fi nici președinte de partid, nici consilier. Eu am vrut să transform orașul. Nu o să-i pot mulțumi pe toți.

Astăzi mă simt bine, asta nu înseamnă nimic, doar că sunt sănătos. Ce va fi mâine, nimeni nu ştie! Poate la un moment dat voi recomanda pe cineva, poate chiar voi recomanda pe cineva, care poate să fie şi din afara partidului. La Primăria Lugoj se alege omul. S-ar putea la un moment dat să recomad pe cineva, s-ar putea ca lumea să nu ţină cont de recomandarea mea, s-ar putea să ţină, dar e foarte important ca în Lugoj să fie linişte.

Citiţi mai departe
1 Comment

1 Comment

  1. Liviu Brindusoni

    9 ianuarie 2019 at 21:36

    Dincolo de faptul ca primarul Boldea lanseaza fumigene prin care incearca sa distraga atentia de la lucrurile grave din Lugoj si sa se disculpe oarecum in avanpremiera pentru rezultatele de alegerile care urmeaza, i-as aminti distinsului edil sef ca a acceptat in anul 2009 ca SC SALPREST SA sa incheie contracte ca operator al seviciilor de salubritate cu comunele BALINT, BARA si BARNA, contracte incheiate ilegal fiindca nu a avut aprobarea C.L al Municipiului Lugoj. Acest lucru a adus pierderi importante pentru SC SALPREST SA, pentru prima data, de la infiintarea acesteia in anul 2001. Un alt motiv al inregistrarii acestor pierderi l-a reprezentat modul discretionar si abuziv in care Primaria Lugoj a „respectat” clauzele contractuale cu SC SALPREST SA. Daca mai doriti, mai avem….!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Autostrada Lugoj-Timișoara, centura și DN 6, cârpite de DRDP

Publicat

în

DRDP Timișoara urmează să repare drumurile din jurul Lugojului, atât cele naționale, cât și autostrada ce leagă Timișoara de oraș via Balinț. Avariile la drum au fost cauzate de căderile masive de zăpadă din ultimele luni. Din cauza nămeților, drumurile sunt acum adevărate capcane, cu gropi de toate mărimile.

Intervenția vizează doar drumurile exterioare Lugojului, cum sunt autostrada și DN-urile. Astfel, pentru gropile care au apărut în oraș, primăria este cea care ar trebui să ia măsuri. Deși problema persistă și orașul este plin de gropi, administrația nu a intervenit încă.

“În urma precipitațiilor din ultima perioadă ți din cauza fenomenului de îngheț-dezgheț, pe rețeaua rutieră administrată de D.R.D.P. Timișoara au apărut gropi, ceea ce creează disconfort participanților la trafic. Pentru remedierea problemelor apărute, în ultimele zile, la partea carosabilă, toate echipajele specializate ale D.R.D.P. Timișoara intervin în regim de urgență pentru plombarea gropilor cu mixtură stocabilă, un procedeu provizoriu care are menirea de a reduce temporar disconfortul creat.

Atunci când condițiile meteorologice o vor permite, D.R.D.P. Timișoara va începe execuția lucrărilor cu mixtură caldă în cadrul „Programului de punere în ordine a drumurilor naționale și a autostrăzilor la terminarea sezonului rece și pregătirea lor pentru sezonul estival”, a declarat Ispravnic Cristian Ilie, directorul general regional al DRDP Timisoara.

Citiţi mai departe

Administrație

USR Lugoj, 33 de propuneri pentru oraș: Spital dotat, treceri de pietoni cu LED-uri, refacerea Insulei din Cotu Mic

Publicat

în

Foto eyeinthesky.ro

USR Lugoj a întocmit o listă cu 33 de propuneri pe care a înaintat-o primarului și Consiliului Local Lugoj, în vederea finanțării acestora. În cadrul listei, Liviu Brîndușoni și colegii lui s-au axat pe problemele imediate ale orașului, dar și pe unele care persistă de ani buni la Lugoj. Lista este următoarea:

  • reabilitarea trotuarelor de pe strada Hezerișului, porțiunea până la Cimitirul Ortodox și extinderea rețelei de iluminat public pentru această porțiune, pentru ca cetățenii să se poata deplasa în condiții civilizate și de siguranță în
    trafic până la acestă locație;
  • amplasarea unor indicatoare rutiere cu privire la viteza legală pe care conducătorii auto trebuie să o respecte pe strada Hezerișului, deoarece în acest moment viteza cu care aceștia circulă pune în pericol siguranța și integritatea locatarilor, în special a copiilor, precum și amplasarea indicatoarelor rutiere obligatorii la intrarea și ieșirea din localitate, care lipsesc cu desăvârșire;
  • execuția marcajelor rutiere, în special a trecerilor de pietoni pe strada Hezerișului și amplasarea unor calmatoare de viteza în apropierea acestora;
  • refacere carosabil și trotuare pe str. Herendești, Ceferiștilor, Șirul Izlazului, Ciprian Porumbescu, Traian Vuia și Zorilor;
  • reabilitare rețelei de alimentare cu apă (care a mai rămas de executat), asfaltare trotuare și strada Griviței până la blocul de garsoniere și în jurul acestuia;
  • reabilitare curte Gradinița PP7 – Centrul Financiar PP2 și dotarea acesteia cu elemente de joacă pentru copii;
  • reabilitare parcări, spații verzi și amenajare loc de joacă cu foișor pe strada Viorelelor, Blocurile C1 – C6;
  • reabilitare trotuare splaiul Tinereții și continuare pe strada Viorelelor, reabilitare trotuare și asfaltare strada Lăcrimioarelor și amplasarea unor calmatoare de viteză pe cele două străzi în preajma școlii;

Semafoare noi, treceri pietonale cu LED

  • reabilitarea tuturor sistemelor de semaforizare și iluminarea trecerilor de pietoni, iluminate inteligent cu leduri;
  • amplasarea în fiecare parc din municipiul Lugoj a coșurilor speciale pentru animale de companie și amenajarea locurilor destinate animalelor de companie, denumite CANISITE;
  • suplimentarea sumelor alocate pentru salubrizarea stradală și pentru eliminarea gropilor clandestine de gunoi din jurul Lugojului, precum și asigurarea finanțării pentru încheierea unor contracte cu firme dotate cu utilaje profesioniste în domeniul deszăpezirii municipiului Lugoj pentru o mai bună gestionare a situațiilor de risc în cazul unor calamități naturale și pentru evitarea situațiilor critice prin care cetățenii municipiului Lugoj au fost nevoiți să treacă în iarna 2018-2019;
  • asigurarea finanțării pentru achiziționarea unor generatoare de mare capacitate pentru asigurarea energiei electrice necesară funcționării uzinelor de apa, a fântânilor publice și a instituțiilor publice din municipiul Lugoj implicate în gestionarea situațiilor de urgență;

Spații verzi mai multe

  • reabilitarea și amenajarea clădirilor, a spațiilor verzi și a locurilor de joacă din Parcul Copiilor, precum și a spațiilor verzi din parcurile situate în Cartierul Micro 5 și cartierul Herendești;
  • asigurarea sumelor necesare extinderii rețelei de energie pentru locuitorii de pe strada Sudului, precum și realizarea trotuarelor și asfaltarea acestei străzi; reabilitarea și transformarea fostei Centrale Termice din cartirul Micro IV într-un Centru de joacă in-door pentru copii;
  • reabilitarea și transformarea fostei Centrale Termice de pe Splaiul 1 Decembrie într-un Centru pentru copii și mame abuzate;
  • constructia a 144 de apartamente pentru tineri, prevăzute în Planul Cartierului Militari;
  • realizarea în Cartierul Mondial Bocșei (Herendești) a 72 de apartamente sociale și 192 de apartamente pentru închiriere;
  • reluarea lucrărilor la cele 48 de apartamente din Blocul MApN începute acum 11 ani și nefinalizate;

Program de After School modern

  • includerea sumelor necesare cofinanțării în anul școlar 2019 – 2020 din bugetul local al municipiului Lugoj a Programului “Școala după școală” pentru desfășurarea acestuia în toate unitățile de învățământ preuniversitar de stat de pe raza municipiului Lugoj, pentru un număr maxim de 2000 de școlari, în special a elevilor a căror părinți au o stare materială precară;
  • reabilitarea și amenajarea Insulei din Cotu Mic prin crearea unor noi spații publice de agrement și relaxare și a unor spații verzi;
  • sistematizarea traficului pe sensuri unice în zonele rezidențiale și crearea de piste de biciclete cu delimitarea clară a spațiului între drumul rutier și acestea și extinderea acestora către zonele industriale și cele de agrement de pe raza municipiului Lugoj;
  • realizarea unui drum de acces asfaltat și introducerea utilităților necesare circulației rutiere în spatele fostului Liceu Agricol „Ștefan Odobleja” și conectarea acestuia la sensul giratoriu al șoselei de centura a municipiului Lugoj, pentru o deschidere a acestei zone către posibilii investitori și crearea unei noi zone industriale a municipiului Lugoj;

Un Lugoj mai verde

  • plantarea de copaci tineri în locul celor afectați de calamitaățile naturale și extinderea spațiilor verzi existente, precum și identificarea unor noi astfel de zone; asigurarea finanțării necesare achiziționarii unui autoturism Duster 4×4 cu toate dotările necesare, pentru buna funcționare a Detașamentului de Jandarmi 6 Lugoj, având în vedere că autoturismul existent este foarte vechi, iar echipajele de jandarmi asigură prin patrulare, pe lângă siguranța cetățenilor și integritatea bunurilor aflate în proprietatea municipiului Lugoj;
  • scoaterea din circuitul agricol și transformarea Câmpiei Libertății de pe strada Tapiei într-un parc prin care municipiul Lugoj și cetățenii din această parte a orașului să câștige încă o zonă de “plămân verde”, mai ales ca în apropiere există o zonă industrială care poluează. Acest lucru presupune realizarea unei zone peisagistice populată cu copaci și spații verzi, dar și amenajarea mai multor locuri dedicate tinerilor și copiilor;
  • asigurarea sumelor necesare costurilor privind sterilizarea animalelor cu și fără stăpân de pe raza municipiului Lugoj, prin întocmirea unui protocol de colaborare între Primaria Lugoj și cabinetele veterinare ce doresc să facă parte din program;
  • asigurarea sumelor necesare costurilor pentru înregistrarea și filmarea și respectiv transmiterea în direct a ședintelor ordinare, extraordinare și de îndată ale Consiliului Local;

Spitalul, prioritar

  • reabilitare și recompartimentare pentru realizarea unui circuit închis a secției ATI de la Spitalul Municipal Lugoj, condiție cerută pentru obținerea acreditării instituției;
  • renovare saloane, săli de tratament și grupuri sanitare la Secția de Pediatrie, dotarea secției cu o centrală termică pe gaz proprie, realizarea unui spațiu verde adecvat în fața clădirii și dotarea acestuia cu elemente de joacă;
  • asigurarea finanțării necesare achiziționarii unei autospeciale Volkswagen Transporter B1/B2 4×4, cu toate dotările necesare, pentru Stația de Ambulanță Lugoj, necesară având în vedere faptul că parcul auto a fost dotat cu un număr de doar două ambulanțe noi, restul autospecialelor fiind vechi și având un numar de sute de mii de kilometri;
  • reabilitare trotuare și carosabil pe strada Gheorghe Șincai și strada Partizanilor;
  • amplasarea unor calmatoare de viteză pe strada Lăcrămioarelor și Splaiul Tinereții, în zona Școlii Gimnaziale “Eftimie Murgu”.
Citiţi mai departe

Administrație

Vom avea primărie smart la Lugoj în curând. Proiectul se face pe bani europeni

Publicat

în

O primărie smart, visul oricărui oraș din România, urmează să devină realitate la Lugoj. Primăria Municipiului Lugoj a depus spre finanțare, în data de 24.09.2018, proiectul cu titlul „Consolidarea capacității administrative a Municipiului Lugoj prin dezvoltarea capacității de planificare strategică și prin simplificarea procedurilor administrative pentru reducerea birocrației destinate cetățenilor”.

Proiectul a fost depus în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă, Componenta 1 CP10/2018 (pentru regiunile mai puțin dezvoltate) – Fundamentarea deciziilor, planificare strategică și măsuri de simplificare pentru cetățeni la nivelul administrației publice locale din regiunile mai puțin dezvoltate, Axa Prioritară Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente, Operațiunea Introducerea de sisteme și standard comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP.

În data de 3.01.2018, Autoritatea Contractantă (Ministerul Dezvoltării și Administrației Publice) a informat Primăria Municipiului Lugoj că Cererea de finanțare a trecut cu bine de faza de evaluare și se află în faza de contractare.

Obiectivul general îl constituie consolidarea capacității administrative a Municipiului Lugoj prin dezvoltarea capacității de planificare strategică și prin simplificarea procedurilor administrative, corelată cu introducerea de metode electronice de gestionare și management a documentelor administrative, fapt ce va determina creșterea calității actului administrativ pe termen lung.

Ghișeul Unic, în curând la Lugoj

În cadrul proiectului se va elabora Strategia de Dezvoltare Durabilă a Municipiului Lugoj pentru perioada 2021-2027, Strategia Smart City, se va implementa un sistem informatic integrat, se va dezvolta, proiecta, implementa, operaționaliza și testa sistemul informatic integrat – soluția de portal cu servicii digitale pentru cetățeni, managementul documentelor, care va oferi atât accesul publicului la informații și servicii on-line, dar va oferi totodată și un instrument modern de asistare a deciziei în cadrul instituției, se va realiza arhiva digitală.

În cadrul proiectului se va înființa Ghișeul Unic la primărie, fapt ce va constitui un mare pas inainte în eliminarea birocrației și creșterea calității serviciului public. Serviciile publice digitale ce vor putea fi oferite de către sistemul informatic sunt următoarele: Înregistrare cereri, întocmire și eliberare certificate de urbanism, eliberare/prelungire autorizații de construire; Înregistrare mențiuni și modificări intervenite în statutul civil, domiciliul și reședința unei persoane, solicitări audiențe, programare audiențe și gestionare registre și rapoarte aferente audiențelor; Autorizare activitate de transport – înregistrare date transportator, întocmire autorizații de transport; autorizare activitate de comerț – istoric al modificărilor pe toată durata de viață a autorizațiilor, urmărirea plăților anuale ale taxelor de autorizații, imprimarea pe format tipizat a informațiilor necesare; Evidențierea și raportarea activităților consiliului local/primarului (hotărâri CL, dispoziții primar, evidența întâlnirilor publice etc); Evidențierea și raportarea activităților consiliului local/primarului (hotărâri CL, dispoziții primar, evidența întâlnirilor publice etc); Gestionarea proceselor/cauzelor din cadrul instituției, litigiilor pe raza de competență a Poliției Locale, arhivei electronice a instituției pe baza unor serii de metadate definite anterior; Centralizarea mesajelor, sesizărilor, plângerilor și propunerilor transmise electronic sau prin telefon de către cetățeni.

Valoarea totală a proiectului este de 3.948.430,50 lei, din care suma de 3.869.461,89 lei este finanțarea nerambursabilă, iar suma de 78.968,61 lei reprezintă contribuția proprie a Municipiului Lugoj la proiect.

Citiţi mai departe

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: