Connect with us

Administrație

VIDEO Guvernul promite că cea de-a doua autostradă care ajunge la Lugoj va fi gata în cinci ani

Publicat

în

FOTO ARHIVA

Autostrada Sudului, care are ca punct final Lugojul, se află printre cele cinci proiecte strategice pe care Guvernul promite să le finalizeze în următorii cinci ani. Aşa a anunţat, marţi, vicepremierul Viorel Ştefan.

Honeywell

În baza noii legislaţii privind parteneriatul public-privat (PPP), Guvernul va construi autostrăzile Alexandria-Lugoj, Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni şi Ploieşti-Râşnov, dar şi Spitalul Republican, şi va lansa în operare 15 spitale CFR, a spus vicepremierul Viorel Ştefan.

Autostrada Sudului, în lungime de 550 km, are un potenţial economic uriaş, a precizat el. „Este un proiect important pentru foarte mulţi investitori care au deja investiţii mari în zonă şi mă refer în primul rând la Craiova, dar şi la celelalte zone limitrofe”, a spus Ştefan.

Autostrada Sud (A6) este o autostradă propusă iniţial încă din 2004 pe traseul Bucureşti – Alexandria – Craiova – Calafat, cu extindere spre Drobeta Turnu Severin – Lugoj (pentru joncţiunea cu Autostrada A1 pe traseul Lugoj – Timişoara – Arad – Nadlac). Primii 11 kilometri ce fac legătura dintre A1 (Balint) şi centura Lugoj au fost deschişi în decembrie 2013.

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Podul lui Boldea, blocat de autoritățile din Timiș: “E prea aproape de Podul de Fier”

Publicat

în

Un nou pod peste Timiș va fi ridicat în perioada următoare, asta dacă și avizele necesare pentru construirea lui vor fi eliberate de instituțiile statului. Primarul Francisc Boldea susține că noul pod va deveni realitate, fiind în stadiul în care firma angajată, cu sediul în Viena, a realizat deja studiul de fezabilitate și cel geotehnic.

Honeywell

“Despre necesitatea podului nu cred că mai trebuie să spun nimic, întrucât Podul de Fier a expirat demult. Am găsit tot o firmă austriacă, cu o vechime de 70 de ani în proiectare care a găsit o soluție foarte bună, astfel încât podul de fier să rămână simbolul orașului și să fie plin cu terase, să fie doar pentru trecere pietonală și biciclete, iar podul de lângă să fie pentru circulația autoturismelor de până la 3,5 tone. În acest fel s-ar rezolva și problema sentimentală privind Podul de Fier și problema de descongestionare a traficului privind centrul orașului”, a declarat Francisc Boldea pentru Știrile TenTV.

Edilul șef se plânge însă că ridicarea podului s-a blocat din cauza unui răspuns primit de la Direcția de Cultură și a unor politicieni răi.

“Deocamdată întâmpinăm greutăți datorită reclamațiilor făcute de unii lideri politici să spun așa la Monumente. Noi am depus documentația, nu suntem mulțumiți de răspunsul primit de la Monumente și ca atare vom repune pe rol această solicitare a noastră. Acum a fost trimis proiectul spre Comisia de Circulație care se va întruni la sfârșitul lunii. Niciodată din prima încercare nu am obținut toate avizele că sunt prea mulți care reclamă orice lucru vrei să-l faci în Municipiul Lugoj. Dar sperăm să se rezolve și acest lucru și atunci lucrurile intră în linie dreaptă”, a mai declarat Boldea pentru televiziunea locală.

Proiectul nu a fost avizat

Lugojeanul.ro a stat de vorbă cu reprezentanții Direcției Județene pentru Cultură Timiș.

“Deci nu s-a împotmolit nimic la noi. Noi am primit proiectul și Comisia Regională a decis că, așa cum arată acum, nu poate primi niciun aviz mai ales din cauza amplasării noului pod mult prea aproape de cel vechi. Sunt anumite legi și termene pe care administrațiile locale trebuie să le respecte. Noi așteptăm proiectul nou sau revizuit și dacă îndeplinește condițiile, normal că va și primi aprobare”, a declarat Sorin Predescu, directorul Direcției Județene pentru Cultură Timiș pentru Lugojeanul.ro

Podul de Fier din Lugoj a fost dat în folosință în anul 1902. Podul dorit de Francisc Boldea va avea două benzi de circulație, una pe fiecare sens, dar și un design deosebit, urmând să fie susținut de două pârgii și să fie construit fără picioare de susținere. Podul, care va costa două milioane de euro, va fi dotat cu piste pentru bicicliști, trotuare și va avea o lățime totală de 12 metri.

Citiţi mai departe

Administrație

Colaborare europeană terminată în instanţă. Spitalul din Mako a dat în judecată spitalul din Lugoj

Publicat

în

Lugojul nu şi-a făcut treaba în proiectul european desfăşurat în colaborare cu spitalul din Mako (Ungaria).  Întârzierile mari şi neregulile din documente i-au făcut pe maghiari să dea spitalul lugojean în judecată. Amănuntul a ieşit la iveală după o conferinţă de presă susţinută de actualul director al spitalului, Erwin Floroni. Întrebat de ce s-a renunţat la cel de-al doilea proiect cu Mako, Floroni a declarat că acesta nu s-a mai putut face din cauză că spitalul din Lugoj ar fi ajuns să plătească despăgubiri spitalului maghiar, la fel ca în primul proiect.

Honeywell

“Proiectul cu Mako nu era fezabil. Conform legsilaţiei româneşti trebuia să facem un studiu de impact. Acest studiu durează 60 de zile minim. În momentul în care ni s-a spus despre acel studiu de impact, la ultima întâlnire pe care am avut-o la Arad, nu mai aveam 60 de zile în care să depunem proiectul. Proiectul trebuia depus la sfârşitul lui ianuarie şi noi nu ne încadram în termenul respectiv. Drept urmare, partenerul maghiar ne-a cerut ca, dacă se pierde proiectul, să plătim toate chetuielile lor. Pentru tot ce au plătit ei, pe caietele de sarcini şi altele, lucru cu care eu nu am fost de acord, pentru că s-a făcut în mandatul trecut şi am plătit eu despăgubirile”, a declarat Floroni.

Directorul spitalului lugojean a refuzat să ofere amănunte. A confirmat doar că spitalul lugojean a fost dat în judecată şi a pierdut procesul. “Da, au existat neînţelegeri, în primul proiect. S-a ajuns la proces s-a pierdut procesul şi aşa mai departe. Mai multe nu vreau să comentez”, a mai spus Floroni.

Proiectul elaborat în comun de către Spitalul Municipal „Dr. Teodor Andrei” Lugoj şi Spitalul Clinic „Dr. Diosszilagyi Samuel” din oraşul Mako (Ungaria), depus în cadrul Programului de Vecinătate Ungaria – România , în 2013, a obţinut o finanţare în valoare de 1,9 milioane euro. 750 de mii de euro au ajuns la Lugoj, bani din care s-a refăcut Compartimentul de urgenţe al spitalului.

Al doilea proiect, care nu s-a mai făcut, avea o finanţare de 2,5 milioane de euro şi prevedea refacerea completă a secţiilor de chirurgie şi anestezie-terapie intensivă.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojenii au liber la aruncat moloz. Gropa de la fostul hipodrom e noul deponeu pentru deşeuri

Publicat

în

Primarul Francisc Boldea a anunţat că administraţia lugojeană a primit aprobarea autorităţilor de mediu pentru a depozita deşeuri nepericuloase, provenite din demolări şi construcţii la groapa de la fostul hipodrom.

Honeywell

Primarul Lugojului spune că groapa trebuie umplută şi de aceea s-a luat această decizie. “Am făcut un punct fix de pază acolo, un om de la Poliţia Locală şi unul de la Salprest care să supravegheze cum se aruncă gunoiul. Avem autorizaţie de la Garda de mediu şi sperăm ca în maxim doi ani să umplem groapa şi să o nivelăm”, a declarat Francisc Boldea.

Cu această măsură Francisc Boldea susţine că vrea să scape Lugojul de deponeele ilegale care apar prin toate cartierele. Primarul Lugojului susţine că a discutat cu societatea Salprest, în acest sens, şi urmează să fie curăţate toate zonele unde s-au adunat gunoaie în cartierul din Lugoj. Mircea Ghera, directorul general al Salprest nu a putut fi contactat pentru a confirma dacă în perioada următoare Salprestul are capacitate de a executa aceste lucrări, având în vedere problemele cu care se confruntă.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: