Connect with us

Lugoj

GHID: Cum sa trimiti o stire la ziar

Publicat

în

ziarFenomenul de jurnalism cetatenesc ia amploare chiar si la Lugoj, o simpla fraza la finalul unei stiri, „Daca aveti iarba in cartier, trimiteti poze” avand un efect urias, zeci de cititori transformandu-se in ziaristi si trimitand la redactie poze cu buruienile pana la gat. E foarte bine ca persoane care nu au nimic cu presa se implica in viata comunitatii locale si raspund prompt atunci cand apare cate o problema care afecteaza mase mari de oameni. Asta e si rolul presei, de a incerca sa repare aceste probleme.

Nu vreau sa fac pe profesorul, insa m-am gandit sa va scriu cateva chestii legate de cum puteti ajuta ziaristii sa isi faca treaba, tocmai prin trimiterea de subiecte, poze, clipuri sau idei la ziar.

1.Subiectul
Gaseste ceva interesant care poate deveni o stire. Ce poate deveni o stire? Aproape orice. Ti-ai dat cu masina intr-un crater si au picat planetarele de pe ea? Stire. Ai vazut ca se bat doi in parcul George Enescu, in timp ce tu iti mancai linistit inghetata? Stire. Mai multe vaci se balacesc in apa Timisului? Stire. Ce nu este stire? Nu stiu sa raspund la intrebare, asa ca daca tie ti se pare ca ar putea fi stire ceva, orice, trimite materialul si mai departe vedem noi ce si cum.

2.Textul
O descriere de maxim trei fraze ar trebui sa fie suficienta. De restul se ocupa ziaristul, care are obligatia sa documenteze cazul, adica suna la autoritati, la politie daca e un accident, la primarie daca este vorba despre un subiect legat de adminiatratie si asa mai departe. Jurnalismul nu este o stiinta exacta, fiecare stire este unica din punct de vedere al stilului abordat, asa ca textul se muleaza exact pe subiectul stirii si ramane in datoria jurnalistului sa il enunte cat mai concret si plin de informatii.

3.Imagini foto/video
In era internetului, continutul vizual este cel mai important. Clipurile video atrag cel mai mult, pentru ca cititorul are ocazia sa vada, nu sa citeasca, ceea ce s-a intamplat la un eveniment anume. Mai apoi sunt pozele, a doua cea mai buna forma de continut vizual. Acestea trebuie trimise neaparat pe modelul „landscape”, adica facute pe orizontala, pozele verticale fiind bune doar pentru Facebook sau Snapchat.

4.Unde trimiti

Cel mai usor este pe Facebook, dar si pe email daca e vorba despre un fisier mai mare sau daca cititorul are un subiect ce trebuie detaliat.

Pana acum, sute de idei de la voi, cititorii, s-au transformat in stiri, cu un impact mai mic sau mai mare, in functie de subiect. De fapt cititorii sunt sursa cea mai importanta de subiecte pentru orice ziarist, inainte de surse si de oficialitati. Asa ca, cum zice americanul, „keep up the good work” si trimiteti tot ce poate deveni o stire la ziar, cu promisiunea ca, daca intr-adevar este subiect de stire, nu o vom „fusari”, ci o vom scrie cum trebuie, verificata si reverificata pentru a reda realitatea si numai realitatea.

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Lugoj

Lugojul ar putea avea alt furnizor pentru serviciul de apă şi canalizare. Se face licitaţie

Publicat

în

Primăria Lugojului are mână liberă să scoată la licitaţie toate serviciile care până în prezent au fost prestate de Salprest şi Meridian. Consilierii locali au aprobat joi, 15 martie, şi hotărârea privind stabilirea modalităţii de gestiune a Serviciului public de alimentare cu apă şi canalizare, după ce în urmă cu o săptămână, aprobaseră deja hotarârea pentru serviciile de salubritatea în oraş şi adăpostul de câini.

Chiar dacă se prezintă la licitaţia pentru serviciile pe care le avea până la 1 iunie, Meridian nu scapă de probleme. După 1 mai trebuie să obţină o nouă licenţă de operare de la autoritate naţională din domeniu.  Francisc Boldea susţine că asta e treaba celor de la Meridian şi îi priveşte direct cum o vor rezolva. “Noi trebuie să trimitem hotărârea aprobată astăzi, în Consiliul local, la Prefectură pentru validare, după care vom scoate serviciile la licitaţie, la care poate participa Meridianul, dar şi alte societăţi. Licenţa de operare îi priveşte, asta nu mai e treaba noastră. Dacă câştigă licitaţie vor trebui să o obţină”, a declarant primarul Lugojului.

 

Citiţi mai departe

Lugoj

Percheziţii în desfăşurare la Lugoj. Poliţiştii sunt pe urmele unei reţele de evazionişti

Publicat

în

FOTO Arhivă

La această oră, la Lugoj, sunt în desfăşurare mai multe percheziţii, având ca tematică evaziunea fiscală. Lucrătorii IPJ Timiş au descins în mai multe locaţii.

Revenim cu amănunte.

Citiţi mai departe

Lugoj

Clienţii Kaufland pot câştiga excursii în România şi Europa

Publicat

în

Kaufland aniversează 50 de ani de la deschiderea primului său magazin din Europa printr-o amplă campanie de reduceri, oferte speciale şi premii inedite.

În cadrul campaniei „50 de ani fresh în Europa”, Kaufland România sărbătorește împreună cu clienții săi, venind în întâmpinarea acestora cu noi experiențe la cumpărături, prin dublarea reducerilor la combinații selectate de câte două produse. Pe parcursul campaniei sunt puse în joc premii săptămânale, 50 de excursii culinare în România, dar și 5 premii mari, constând în câte o excursie culinară în Europa. Totodată, la cumpărături de minimum 3 ori pe săptămână cu orice card Visa, Kaufland împreună cu Visa, oferă clienților șansa de a se bucura de excursii și multe alte surprize. Premiul cel mare poate aduce unui client Kaufland o excursie pe an timp de 7 ani, pe 7 continente. Premiile secundare constau într-o excursie pe an timp de 3 ani, sau într-unul dintre cele 12 pachete compuse dintr-un smartphone și 2 bilete la Untold sau Neversea.

Mai multe informații despre campanie și modalitatea de înscriere sunt disponibile pe www.kaufland.ro și în revista Kaufland.

 

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: