Connect with us

Administrație

[FOTO] Scandal intre Salprest si lugojenii din potcoava de la Unic! Vezi ce de nu mai ridica firma gunoiul din zona

Publicat

în

gunoaie in potcoava unic scandal salprest asociatie proprietari neplata foto (8)Pubele pline de gunoaie și intrări de bloc cu mirosuri greu suportabile, așa se prezintă o zonă a cartierului Micro 2, unde nu s-a mai strâns gunoiul de ceva vreme. Motivul? Un scandal izbucnit între Salprest SA, firma de salubritate a orașului și asociația de proprietari din potcoava de lângă zona Unic, cum este cunoscută printre lugojeni zona cu probleme. Mai exact, deși oamenii spun că au plătit în fiecare lună banii de gunoi, aceștia nu au ajuns niciodată în conturile Salprestului, astfel că firma a oprit furnizarea de servicii aici până la remedierea situației, chiar dacă asta duce deja la situații deloc plăcute.

PNL Lugoj

Mormanele de gunoaie din interiorul și din jurul pubelelor prezintă un risc major și se transformă, pe zi ce trece, în focare de infecție. Dacă oamenii și-au plătit sau nu datoriile, se pare că nimeni nu știe, însă cei de la Salprest susțin că asociația de proprietari nu și-a mai plătit dările către societate de mai bine de un an, motiv pentru care au și recurs la această măsură drastică de stopare a ridicării gunoiului menajer. Chiar dacă unii locatari ai blocurilor din potcoavă și-au plătit contribuția, se pare că cei de la etajele superioare ale clădirilor de apartamente refuză de ceva vreme să plătească.

Câțiva lugojeni ce stau la etajele de deasupra susțin că ei nu produc gunoi menajer și deci nu ar trebui supuși plății. Dacă asociația de proprietari nu își va achita datoriile, societatea Salprest va continua să nu furnizeze în zonă serviciile de salubrizare, anunțând că va trece de asemenea la luarea de măsuri legale pentru a-și recupera banii. Câțiva locuitori din potcoavă sunt certați cu bunul simț, dovadă stând foișorul de aici, care pe podeaua din lemn este plin de coji de semințe, resturi de la dulciuri și chiștoace.

Această prezentare necesită JavaScript.


Citiţi mai departe
1 Comment

1 Comment

  1. victor L

    19 februarie 2014 at 14:58

    -” Dacă oamenii și-au plătit sau nu datoriile, se pare că nimeni nu știe”;
    Haida-de, cum adica, nu exista niste acte la asociatia de locatari? nu se elibereaza chitante?
    E o gluma sa spui ca nu se stie daca oamenii au platit sau nu. Ca banii nu au ajuns la Salprest pentru munca prestata e posibil, dar aici sint raspunzatori cei de la asociatie.
    -“Câțiva lugojeni ce stau la etajele de deasupra susțin că ei nu produc gunoi menajer și deci nu ar trebui supuși plății.”
    Si asta mi se pare de domeniul absurdului: cum dreaq s-au nimerit? cei de “etajele superioare” nu faca gunoi?
    Existe lege si ac de cojoc pentru toti “desteptii”.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Lugojul nu beneficiază de cel mai important proiect finanțat de UE în Timiș

Publicat

în

Zeci de localități din Timiș vor beneficia de investiții de peste 180 de milioane de euro privind sistemele de canalizare și alimentare cu apă. Finanțarea se face din fonduri europene și este cel mai mare proiect obținut de județul Timiș. Contractul de finanțare s-a semnat în Palatul Administrativ la Timișoara de către ministrul Fondurilor Europene Rovana Plumb, directorul Aquatim Ilie Vlaicu și președintele CJT Calin Dobra.

PNL Lugoj

“Acest proiect înseamnă investiții în 81 de localități din județul Timis, este vorba de 45 de UAT-uri. Așadar sunt investiții masive în tot județul Timiș. Înseamnă 13 uzine de apă noi, uzine de apă reabilitate, șase stații de epurare. De asemenea este vorba de vreo 482 de kilometri de rețea de apă, 412 kilometri de rețea de canalizare”, a declarat Ilie Vlaicu, directorul Aquatim.

Lugojul a făcut cerere de aderare

Întrebat ce se va întâmpla cu Lugojul, care nu este prins în acest proiect, având sistem propriu de gestionare a rețelelor de apă și canalizare, directorul Aquatim a spus că nu este în măsură să comenteze. La întrebare a răspuns Călin Dobra, președintele Consiliului Județean.

“Mă bucur că administrația locală și-a dat seama de seriozitatea și rolul important pe care îl gestionează operatorul regional și după cum ați văzut au făcut demersuri, printr-o hotărâre a Consiliului Local, pentru aderare. Un prim pas este derarea la ADID, iar următorul pas este preluarea de către operatorul regional Aquatim. În momentul când va intra echipa de la Aquatim în Lugoj sunt ferm convins că toate situațiile problematice vor fi rezolvate”, a declarat Dobra.

Lugojul se confruntă cu mari probleme legate de canalizare și epurarea apelor menajere, operatorul Meridian 22 încasând amenzi de peste 2.500.000 lei.

Localitățile care vor beneficia de proiect sunt: Banloc, Balinț, Bucovăț, Buziaș, Cenad, Cenei, Checea, Ciacova, Deta, Făget, Fibiș, Gătaia, Gavojdia, Ghiroda, Giarmata, Giulvăz, Gottlob, Jebel, Jimbolia, Liebling, Livezile, Lovrin, Mașloc, Moșnita Noua, Otelec, Recaș, Remetea Mare, Sacosu Turcesc, Sag, Saravale, Sânmihaiu Roman, Sânnicolau Mare, Sânpetru Mare, Satchinez, Săcalaz, Secaș, Sînandrei, Știuca, Timișoara, Tomești, Tormac, Traian Vuia, Uivar, Victor Vlad Delamarina.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj nu poate începe nicio lucrare nouă. Până când vor fi blocate administrațiile locale

Publicat

în

Asociaţia Municipiilor din România din care face parte şi Lugojul a avut miercuri o întâlnire, în urma căreia s-a adoptat o rezoluţie prin care se solicită preşedintelui Klaus Iohannis să promulge cât mai rapid legea bugetului, iar Guvernului să adopte o ordonanţă de urgenţă care să permită scurtarea perioadei de adoptare a bugetelor locale.

„Am adoptat în cadrul AMR o rezoluţie în trei puncte. Şi anume, solicităm domnului preşedinte ca legea bugetului să fie promulgată cât mai repede, pentru că deja activitatea primăriilor este grav afectată. Bugetul, aşa cum este el, ne ajută, pentru că neadoptarea lui este dezastru pentru noi toţi. Avem speranţa că ne va asculta şi ne va ajuta în această direcţie. Doi: solicităm o ordonanţă de urgenţă Guvernului, astfel încât, din cauza faptului că bugetul a fost aprobat atât de târziu, să facem o excepţie în acest an cu perioada de aprobare a bugetelor, pentru că deja este foarte târziu şi ne dorim să aprobăm bugetele cât mai repede. Activitatea instituţiilor este afectată. Trei: până când bugetul intră în vigoare, cotele de la 41,7 până la 60%, conform înţelegerii pe care o avem şi conform legii bugetului, pe perioada în care bugetul nu a fost în vigoare, solicităm ca Guvernul, la rectificarea bugetară, să o direcţioneze către autorităţile locale, aşa cum ne-am înţeles şi aşa cum au promis“, a declarat preşedintele AMR, Robert Negoiţă.

Primarul Francisc Boldea a declarat pentru Lugojeanul.ro că niciuna din lucrările programate pe anul acesta nu poate începe, din cauză că bugetul național nu fost încă aprobat. Edilul e de părere că cel mai devreme, Lugojul va avea un buget aprobat în parte a doua a lunii aprilie.

“Nu putem da drumu niciunei lucrări noi. Se lucrează doar în proiectele multianuale. Cel mai grav e că nu putem nici măcar să demarăm lucrările pentru repararea și asfaltarea drumurilor afectate de vremea din această iarnă. După promulgarea bugetului național el trebuie transmis ministerelor. Apoi Ministerul Fianațelor trimite la ANAF și la consiliile județene, apoi consiliul județean trebuie să facă propunerile, să țină ședință pentru aprobare. Toate aceste durează, eu cred că cel puțin până în 15 aprilie. În cel mai bun caz devine operațional la sfârșitul lunii. Este o mare problemă anul acesta”, a spus Francisc Boldea.

PNL Lugoj

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj e gata să plătească peste 300 de mii de euro pentru mentenanța la ștrand

Publicat

în

Primăria Lugoj a scos la licitație serviciul de mentenanță pentru ștrandul și bazinul acoperit din Lugoj. Valoarea contractului este de 1,4 milioane de lei, pentru patru ani. Primarul Francisc Boldea explică valoarea foarte mare prin faptul că în acest serviciu intră toate măsurile privind funcționare, dar și de asigurare a calității apei din bazine.

„E tot ce ține de calitatea apei, de măsurători la apă, de cantități, în așa fel încât apa să se mențină în parametrii optimi. Sunt firme specializate în acest domeniu, care știu ce trebuie să facă. Termenul de achiziție este 4 aprilie. Probabil o să se înscrie mai multe firme și asta e în avantajul nostru. Cel mai important lucru este că acolo nu pot să depășească anumite cantități, pentru că dacă nu se încadrează e o mare problemă. Apa nu trebuie schimbată un an, nu ai voie să lași bazinul gol. Totul trebuie făcut conform regulilor”, a declarat Francisc Boldea, pentru Lugojeanul.ro

Deschiderea ştrandului e programată pentru luna mai, după ce a fost amânată de mai multe ori. Lucrările ar fi trebuit să fie finalizate, conform proiectului, în 2014.

PNL Lugoj

Citiţi mai departe

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: