Connect with us

Actualitate

EXCLUSIV! Raportul Curţii de Conturi confirmă dezastrul de la Stația de Epurare

Publicat

în

După controlul efectuat la sfârșitul anului trecut, de către Curtea de Conturi, primarul Francisc Boldea a declarat, de mai multe ori că, deși a fost “reclamat de către cârcotași”, inspectorii nu au găsit decât lipsa a două furtune la verificarea investiţiei de la Staţia de Epurare.(vezi aici articolul cu starea statiei) 

RETIM

Lugojeanul.ro a intrat în posesia documentelor care arată că, în realitate, situația stă cu totul altfel. În raportul întocmit în urma verficărilor efectuate,  auditorii Curții de Conturi au sesizat foarte multe neregului legate de modul cum s-a derulat contractul la investiția respectivă, dar și cu privire la lucrările neexecutate.

Lucrările la stația de epurare au început în septembrie 2009 și ar fi trebuit să fie finalizate în 24 de luni. Prin Actul adițional nr. 1/2010 la Acordul Contractual nr. 28067/27.04.2009, înregistrat la Primăria Municipiului Lugoj sub nr. 33751/06.05.2010, se stabileşte durata contractului până la data de 31.12.2010. În vederea executării lucrărilor finanțate de Agenţia Fondului de Mediu și Consiliul Local al Municipiului Lugoj, la data de 27.04.2009 a fost încheiat Acordul Contractual nr. 28067/27.04.2009 între Municipiul Lugoj, în calitate de beneficiar și SC Confort SA & BETONUT ZRT SRL, în calitate de prestator, având ca obiect – executarea lucrării: ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr) – Execuție”. Antreprenorul se angajează să  realizeze lucrările contractate, la valoarea contractului de 16.693.076,91 lei la care se adaugă 3.171.684,61 lei TVA.

Autoliv angajează

Opt acte adiţionale

În perioada de desfășurare a contractului au fost încheiate un număr de nu mai puţin opt acte adiționale, care au prelungit durata de execuţie. Ca atare, abia la data de 25.01.2013, se întocmește Procesul verbal la terminarea lucrărilor, privind lucrarea ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr). Valoarea declarată a investiției la terminarea lucrărilor este de 20.196.825,16 lei.

În Procesul Verbal de la terminarea lucrărilor, Comisia de recepție întocmește Anexa nr. 2 – Lucrări de completări și remedieri privind lucrarea ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr)”, în care sunt consemnate obiectele de lucrări care necesită completări și remedieri, având ca termen de realizare data de 25.04.2013.

Inspectorii Curţii consemnează că nu s-a procedat la remedierea deficiențelor constatate, neprocedându-se la întocmirea unui Procesul verbal de recepție finală.

“În urma recepției obiectivului de investiții de către Comisia de recepție, prin încheierea  Procesului verbal la terminarea lucrărilor nr. 4557/25.01.2013, deși au fost consemnate obiectele de lucrări care necesită completări și remedieri în Anexa nr. 2 – Lucrări de completări și remedieri, lucrările menționate nu au fost remediate, cu toate că a fost stabilit un nou termen de realizare, respectiv data de 25.04.2013”, se arată în raportul Curţii de Conturi.

Primăria nu a recuperat garanţia de la constructor

La insistenţa auditorilor publici externi, datorită consemnării în Procesul Verbal de Predare – Primire nr. 81296/02.12.2013 încheiat cu Meridian 22,  reprezentanţii legali ai entităţii auditate, au pus la dispoziţia echipei de audit Procesul Verbal de stingere a Anexei nr. 2.

Primăria, în calitate de beneficiar al lucrărilor de investiții a procedat la constituirea garanției de bună execuție constituită în baza Acordului Contractual nr. 28067/27.04.2009, este în sumă de 1.006.262,56 lei, anexa nr. 129. Pentru asta s-au deschis două conturi bancare, unul  la Banca Anglo – Romanian Bank Limited, în care a fost colectată suma de 722.007,51 lei şi al doilea la Banca Comercială Română – contul RO26RNCB0249049272820267, în care a fost colectată suma de 284.255,05 lei.

Primăria Lugoj nu a pus la dispoziția auditorilor extrase de cont care să ateste exercitarea controlului asupra sumelor derulate în conturile de garanții de bună execuție, de asemenea, nu se cunosc informații despre mișcările de sume din aceste conturi.

La data preluării Băncii Anglo – Romanian Bank Limited de către Banca Comercială Română nu există o confirmare a soldului preluat de către BCR. Direcția Economică – Biroul Buget solicită prin adresele nr. 81419/17.10.2017 și nr. 81422/17.10.2017, Băncii Comerciale Române comunicarea soldului preluat de la ARBL la momentul preluării în administrarea BCR, precum și comunicarea disponibilului de cont al garanției de bună execuție a lui SC Confort SA în momentul declarării în faliment a acesteia .

Primăria Lugoj nu a întreprins nici o măsură de recuperare a garanției de bună execuție constituită în baza Acordului Contractual nr. 28067/27.04.2009, între Municipiul Lugoj și SC Confort SA & BETONUȚ ZRT SRL Timișoara, rezumându-se doar la transmiterea câtorva adrese prin care solicită remedierea deficiențelor constatate prin Anexa nr. 2 la PV la terminarea lucrărilor, cu toate că, reprezentanții entității susțin în baza Expertizei Tehnice realizate de către SC PREFCON SRL, că și la această dată, antreprenorul lucrării nu și-a îndeplinit toate sarcinile contractuale, existând lipsuri calitative și cantitative.

Primăria Municipiului Lugoj solicită BCR Centrala București: ”aplicarea pct. 4.4.-”Garanția de bună execuție”, respectiv eliberarea/restituirea garanției de bună execuție, anexa nr. 134. Urmare solicitării, BCR Centrala București comunică prin adresa nr. 1521/06.09.2017, înregistrată la UATM Lugoj sub nr. 70430/08.09.2017, faptul că: ”societatea comercială SC Confort SA se află în procedura insolvenței – lichidare patrimonială, sens în care conform Legii nr.85/2006 privind procedura insolvenței, toate operațiunile pe conturile debitoarei se derulează cu aprobarea prealabilă a lichidatorului judiciar.

Prin adresa nr. 73883/21.09.2017, transmisă de Primăria municipiului Lugoj către societatea de practicieni în insolvență EXPERT SPRL –  Mot Marius Macedon, prin care solicită recuperarea garanției de bună execuție în sumă de 1.006.262,56 lei, motivând ca și cauze neîndeplinirea contractului de lucrări nr. 28067/27.04.2009 privind lucrarea ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr)”, anexa nr. 136.

Urmare solicitării, societatea de practicieni în insolvență EXPERT SPRL –  Mot Marius Macedon transmite răspunsul cu adresa nr. 1149/11.10.2017, înregistrat la UATM Lugoj sub nr. 80284/12.10.2017, prin care înștiințează: ”solicitarea dvs. de a accesa conturile debitoarei falite SC Confort SA constituite cu titlu de garanție de bună execuție este nelegală, întrucât la momentul deschiderii procedurii falimentului nici o plată efectuată din conturile și pe seama falitei nu poate fi realizată în afara prevederilor Lg. 85/2006, care guvernează ca normă specială, falita ……. Pentru toate aceste argumente, apreciem că orice soluționare favorabilă a cererii dvs. de eliberare a unor sume de bani aflate în conturile falitei reprezintă o încălcare a prevederilor Lg. 85/2006 aferente procedurii falimentului debitoarei SC Confort SA”,

Direcția Tehnică – Biroul de Investiții din cadrul UATM Lugoj invită  de mai multe ori executantul SC Confort SA Timișoara să finalizeze lucrările de execuție și de remediere a defecțiunilor, menționând că, în caz contrar vor fi nevoiți să rețină garanția de bună execuție și să formuleze acțiune în instanță, anexa nr. 138 și nr. 139.

Din cele menționate, reiese faptul că, SC Confort SA & BETONUȚ ZRT SRL Timișoara, nu a executat lucrările de completări și remedieri din Anexa nr. 2.

Primăria municipiului Lugoj solicită în repetate rânduri remedierea defecțiunilor semnalate pentru începerea punerii în funcțiune a obiectivului de investiții, fără a face însă demersuri concrete de a recupera garanția de bună execuție.

Auditorii Curţii de Conturi au înștiințat conducerea Primăriei Lugoj cu privire la deficiențele constatate în vederea elucidării cauzelor și împrejurărilor care au condus la producerea deficiențelor, a consecințelor economico-financiare și sociale ale acestora asupra activității entității. Prin adresa nr. 86667/02.11.2017, echipa de audit a înaintat conducerii entității auditate Proiectul Procesului Verbal de Constatare, în vederea analizării și clarificării aspectelor constatate urmare misiunii de audit efectuată. La data de 06.11.2017 a avut loc Concilierea între echipa de audit și conducerea entității auditate.

Recomandările făcute de auditorii Curţii de Conturi

Stabilirea întinderii prejudiciului și luarea măsurilor de recuperare integrală a acestuia aferent tuturor obiectelor la care expertul a constatat deficiențe, urmând ca entitatea auditată să cuantifice valoarea lucrărilor neexecutate și/sau nefinalizate aferente Contractului nr. 28067/27.04.2009 și Contractului de lucrări nr. 41256/26.06.2012, pentru care trebuiesc calculate majorări de întârziere până la momentul recuperării integrale a acestora.

Inventarierea şi stabilirea exactităţii realităţii lucrărilor executate şi funcţionalităţii acestora.

Persoanele cu atribuții găsite responsabile de către Curtea de Conturi sunt:

Boldea Francisc Constantin – Primar al UATM Lugoj;

Gălin Petru Nicolae – Director executiv economic;

Mazilu Gheorghe Dinel – Arhitect Șef;

Negruțiu Cotizo – Olimpiu – Director executiv al Direcţiei Tehnice;

Nichita Cosmin Sebastian –Director economic (în perioada 2008 – 02.03.2015)

Lazăr Constantin – inspector superior în cadrul Direcției Tehnice;

Ivașcu Nicolae – inspector superior în cadrul Direcției Tehnice;

Borchescu Sorin – inspector superior în cadrul Direcției Tehnice;

Pozsar Iosif – diriginte de șantier

 

 

 

 

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Companiile PPC din România își dezvăluie noua identitate de brand

Publicat

în

Grupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la noua identitate de brand. Noua marcă reflectă responsabilitatea în fața comunității, angajamentul de a crea valoare pentru toți, de a fi o organizație axată pe sustenabilitate și economia circulară.

RETIM

Energia electrică ne însoțește constant în rutina noastră zilnică, definește lumea în care trăim din ce în ce mai mult, dar modul în care o folosim este diferit pentru fiecare dintre noi. Însă, fie că utilizăm energia electrică pentru a încărca un telefon sau mașina electrică, pentru a ilumina orașele în care locuim, pentru confortul nostru sau pentru mini-sera din sufragerie, fie că instalăm panouri solare, fiecare dintre noi are propriile scopuri și dorințe. Iar scopul companiilor PPC în România este să onoreze încrederea clienților, cei care ne încredințează confortul lor zilnic, pentru că energia electrică este necesară pentru nevoile și preferințele fiecărui client”, a declarat Alessio Menegazzo, CEO & Country Manager al companiilor PPC în România.

De asemenea, a fost lansat și www.ppcenergy.ro, noul site al companiilor PPC din România, precum și noua aplicația myPPC, două platforme digitale moderne în care clienții vor putea găsi, pe lângă date despre companiile PPC, funcționalități cum ar fi gestionarea contului, plata facturilor, dar și soluții energetice, alături de servicii cu valoare adăugată.

Autoliv angajează

Serviciile de furnizare ale PPC Energie și PPC Energie Muntenia nu vor fi influențate de schimbarea de identitate vizuală și adoptarea noii mărci. Tarifele și condițiile contractuale vor rămâne neschimbate, iar magazinele vor funcționa conform programului obișnuit, fără modificări în operațiuni. Astfel, clienții care vor să discute față în față cu un consultant, pot vizita magazinul PPC din Str. Stefan cel Mare, nr. 24-26 sau Iulius Mall, str. A.Demetriade, nr.1 etaj 1.

Începând din luna aprilie 2024, logoul PPC va înlocui treptat logoul Enel atât pe facturile clienților, cât și în toate punctele de contact, inclusiv în magazine, pe stațiile de plată de tip self-pay și în comunicările sau canalele online.

În data de 25 octombrie 2023, Grupul PPC a anunțat finalizarea tranzacției prin care a achiziționat participațiile deținute de către Grupul Enel în România, încheind cu succes prima sa extindere majoră pe piața externă. Finalizarea tranzacției a reprezentat un eveniment de referință pentru strategia de creștere a PPC, prin achiziționarea unui portofoliu semnificativ de proiecte regenerabile (deopotrivă finalizate și în curs de dezvoltare), dar și a operațiunilor de distribuție și furnizare a energiei electrice din România.

Citiţi mai departe

Actualitate

Polițiștii din Lugoj, Făget și Deta au deschis dosare penale pentru mai mulți comercianți de îngrășăminte chimice

Publicat

în

La data de 22.04.2024, polițiștii din județul Timiș au efectuat activități de control sub coordonarea Serviciului Arme, Explozivi si Substanțe Periculoase – I.P.J. Timiș, pe linia produselor pentru protecția plantelor și îngrășămintelor chimice. Au fost întocmite dosare penale.

RETIM

Polițiștii din Făget au efectuat un control la sediul unei societăți comerciale care are ca obiect de activitate lucrări agricole, unde a fost identificată cantitatea de 16.800 kg. de azot și alte îngrășăminte care se aflau depozitate pe o platformă din beton neacoperită și fără a fi ferită de condițiile meteo nefavorabile, nerespectând astfel fișa de securitate a produsului.

În cauză s-a întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracţiunii de “nerespectarea obligației de depozitare a îngrășămintelor chimice și produselor de protecție a plantelor în locuri protejate“, conform O.U.G. 195/2005 privind Protecția Mediului.

Autoliv angajează

Polițiștii din Deta au continuat verificările la două persoane fizice autorizate cu sediul în comuna Jebel.

În urma verificărilor, s-a descoperit că una din persoanele fizice autorizate depozitează ilegal cantitatea de 105 litri de produse de protecția plantelor (erbicide) din trei grupe diferite de toxicitate, cu termenul de valabilitate expirat, devenite deșeuri, pentru care nu au fost luate măsuri de eliminare.

Cantitatea de erbicide identificată a fost indisponibilizată în vederea continuării cercetărilor și neutralizării ulterioare.

De asemenea, în curtea altei persoane fizice autorizate din comuna Jebel a fost identificată cantitatea de aproximativ 6.000 kg. (6 tone) de îngrășământ chimic (azot) care se afla depozitată direct pe sol, neacoperită și fără a fi ferită de condițiile meteo nefavorabile, nerespectând astfel fișa de securitate a produsului.

În ambele situații, au fost întocmite dosare penale sub aspectul săvârșirii infracțiunii de „neluarea măsurilor de eliminare totală a substanțelor și preparatelor periculoase care au devenit deșeuri”, conform O.U.G. nr. 195/2005 privind Protecția Mediului.

Polițiștii lugojeni împreună cu politiștii din cadrul S.A.E.S.P. Timiş și cu un consilier din cadrul Oficiului Fitosanitar Timiș au efectuat mai multe controale în Lugoj la mai multe societăți comerciale, unde au verificat modalitatea de gestionare și manipulare a produselor pentru protecția plantelor, precum și asigurarea sistemelor de pază potrivit Legii 333/2003.

Într-o încăpere a unei societăți comerciale din Lugoj a fost descoperită cantitatea de aproximativ 50 litri de produse pentru protecția plantelor cu termenul de valabilitatea expirat.

În cauză a fost întocmit dosar penal sub aspectul savârșirii infracțiunii de „neluarea măsurilor de eliminare totală a substanțelor și preparatelor periculoase care au devenit deșeuri”, conform O.U.G. nr. 195/2005 privind Protecția Mediului.

Polițiștii orașului Ciacova au descoperit că o persoană juridică depozitează ilegal cantitatea de 724 litri de produse de protectia plantelor (erbicide), din categoria de toxicitate XN (nocive), cu termenul de valabilitate expirat, devenite deșeuri, pentru care nu au fost luate masuri de eliminare.

În cauză a fost întocmit dosar penal sub aspectul savârșirii infracțiunii de „neluarea măsurilor de eliminare totală a substanțelor și preparatelor periculoase care au devenit deșeuri”, conform O.U.G. nr. 195/2005 privind Protecția Mediului.

Astfel, în urma acțiunilor desfășurate a fost indisponibilizată cantitatea totală de 22.800 de kg. de îngrășământ chimic și 879 de litri de produse pentru protecția plantelor având termenul de valabilitate expirat.

Citiţi mai departe

Actualitate

IPJ Timiș anunță că sunt depuse tot mai multe reclamații în urma unor fraude online. Cum vă puteți proteja

Publicat

în

IPJ Timiș anunță că din ce în ce mai mulți cetățeni raportează poliției fapte de înșelăciune și efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos. Polițiștii atrag atenția asupra unei metode de fraude online, în care indivizi se pretind a fi experți în investiții sau în cadrul unor platforme, oferind promisiuni de sporire a veniturilor. Aceștia conving victimele să instaleze aplicații sau programe pe dispozitivele acestora, computer sau telefon, ce permit accesul neautorizat la date personale și financiare, inclusiv la conturi bancare și parole. Prejudiciul suferit este semnificativ, deoarece infractorii au acces la toți banii victimelor.

RETIM

„Este crucial să fiți vigilenți în fața promisiunilor de câștiguri rapide și să nu divulgați date sensibile, cum ar fi cele ale cardului bancar. Evitați să instalați aplicații, precum: Remote desktop, AnyDesk sau orice ală aplicație care ar permite accesul la distanță la dispozitivele dvs. și de asemenea, evitați să fotografiați cardurile bancare, deoarece acestea conțin informații confidențiale ce ar putea fi exploatate de terțe părți.”, transmist reprezentanții IPJ Timiș.

Pentru a preîntâmpina astfel de situații neplăcute polițiștii vă recomandă:
– Evitați să acceptați instalarea unor aplicații pe dispozitivele dvs. la solicitarea unor necunoscuți, pentru că riscați să le dați acestora posibilitatea de a avea acces la informațiile de pe dispozitivul dumneavoastră.
– Evitați să trimiteți fotografii cu card-urile dvs.;
– Dacă primiți mesaje sau mail-uri din partea băncilor să fiți atenți la URL (adresa electronică) și să nu dați curs solicitărilor fără să verificați la bancă corectitudinea acestora;

Autoliv angajează

Atenție la modul de utilizare a card-urilor bancare:
– Memorați codul PIN al card-ului bancar sau cel puțin nu-l păstrați alături de card. De asemenea codul PIN nu se divulgă nimănui, tocmai pentru a evita utilizarea acestuia fără acordul dvs.;
– Refuzați trimiterea de fotografii cu cardul bancar, acesta conține date prin care cel care le primește are acces la banii din contul dvs.
– În cazul în care vă pierdeți card-ul bancar, sesizați banca emitentă pentru a bloca contul dvs. și solicitați alt card;

Atenție atunci când vindeți sau cumpărați bunuri de pe internet:
– Dacă vindeţi bunuri prin diferite site-uri de vânzări, trebuie să ştiţi că plățile nu se fac prin accesarea link-urilor trimise de potenţiali cumpărători prin care vi se solicită să vă introduceți datele card-ului bancar. Datele card-ului se folosesc pentru a face plăți, nu pentru a încasa bani. Pentru încasarea banilor este nevoie de un cont IBAN. Atunci când vindeţi produse puteţi să primiţi banii prin transfer bancar în contul dvs. sau printr-o firmă de curierat, după ce cumpărătorul a intrat în posesia produsului. Totodată, dacă site-ul respectiv are chat, nu acceptaţi să mutaţi discuțiile pe diferite rețele de comunicare. Păstraţi discuțiile cu potențiali cumpărători pe site-ul oficial, astfel veţi putea fi ajutat în caz de fraudă;
– Optaţi pentru a plăti bunurile comandate la destinaţie, nu în avans.

Poliţiştii vă recomandă să fiţi vigilenţi atunci când vă întâlniți cu oferte de câștiguri ușoare pe internet, când faceți achiziții din magazine online și când utilizați card-ul bancar sau datele acestuia!

Citiţi mai departe

Actualitate

S-a emis autorizația de construire pentru lotul lipsă din autostradă secțiunea Margina – Holdea. Lucrările pot începe

Publicat

în

FOTO peundemerg.ro

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a emis luni, 22 aprilie 2024, o autorizație de construire parțială pentru lucrările de extindere a Autostrăzii Lugoj – Deva, în special pentru secțiunea Margina – Holdea, anunță Economica.ro.

RETIM

Conform autorizației, lucrările aprobate se vor concentra pe un tronson de 5,7 kilometri din secțiunea E a lotului 2 al autostrăzii. Valoarea totală a lucrărilor autorizate a fost estimată la 275,8 milioane de lei, fără TVA, și va include construcția a două pasaje importante.

Asociația Pro Infrastructura a anunțat că nu se poate săpa la tuneluri, pentru care a fost subcontractată o firmă din Bosnia.

Autoliv angajează

„A1 Margina-Holdea, prima autostradă PNRR ratată. Este cert: ne vedem prin 2027, deoarece proiectarea la tuneluri nu este gata, lucrările nu vor începe prea curând și vor dura minimum 34 de luni”, a transmis Pro Infrastructura.

Reprezentanții CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) au confirmat că antreprenorul principal, Dorinel Umbrărescu, se pregătește intens pentru demararea lucrărilor. „E în faza de organizare și când sunt toate pregătite, începe”, au explicat aceștia.

Acest proiect este parte a unei investiții mai ample, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), care vizează finalizarea autostrăzii A1 de la Sibiu la Nădlac. După finalizarea lucrărilor pe acest lot, șoferii vor putea circula neîntrerupt pe autostradă de la Sibiu la Nădlac, granița cu Ungaria.

Citiţi mai departe

Cele mai citite