Connect with us

Actualitate

EXCLUSIV! Raportul Curţii de Conturi confirmă dezastrul de la Stația de Epurare

Publicat

în

După controlul efectuat la sfârșitul anului trecut, de către Curtea de Conturi, primarul Francisc Boldea a declarat, de mai multe ori că, deși a fost “reclamat de către cârcotași”, inspectorii nu au găsit decât lipsa a două furtune la verificarea investiţiei de la Staţia de Epurare.(vezi aici articolul cu starea statiei) 

Meridian 22 S.A. Luhoj

Lugojeanul.ro a intrat în posesia documentelor care arată că, în realitate, situația stă cu totul altfel. În raportul întocmit în urma verficărilor efectuate,  auditorii Curții de Conturi au sesizat foarte multe neregului legate de modul cum s-a derulat contractul la investiția respectivă, dar și cu privire la lucrările neexecutate.

Lucrările la stația de epurare au început în septembrie 2009 și ar fi trebuit să fie finalizate în 24 de luni. Prin Actul adițional nr. 1/2010 la Acordul Contractual nr. 28067/27.04.2009, înregistrat la Primăria Municipiului Lugoj sub nr. 33751/06.05.2010, se stabileşte durata contractului până la data de 31.12.2010. În vederea executării lucrărilor finanțate de Agenţia Fondului de Mediu și Consiliul Local al Municipiului Lugoj, la data de 27.04.2009 a fost încheiat Acordul Contractual nr. 28067/27.04.2009 între Municipiul Lugoj, în calitate de beneficiar și SC Confort SA & BETONUT ZRT SRL, în calitate de prestator, având ca obiect – executarea lucrării: ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr) – Execuție”. Antreprenorul se angajează să  realizeze lucrările contractate, la valoarea contractului de 16.693.076,91 lei la care se adaugă 3.171.684,61 lei TVA.

Opt acte adiţionale

În perioada de desfășurare a contractului au fost încheiate un număr de nu mai puţin opt acte adiționale, care au prelungit durata de execuţie. Ca atare, abia la data de 25.01.2013, se întocmește Procesul verbal la terminarea lucrărilor, privind lucrarea ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr). Valoarea declarată a investiției la terminarea lucrărilor este de 20.196.825,16 lei.

În Procesul Verbal de la terminarea lucrărilor, Comisia de recepție întocmește Anexa nr. 2 – Lucrări de completări și remedieri privind lucrarea ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr)”, în care sunt consemnate obiectele de lucrări care necesită completări și remedieri, având ca termen de realizare data de 25.04.2013.

Inspectorii Curţii consemnează că nu s-a procedat la remedierea deficiențelor constatate, neprocedându-se la întocmirea unui Procesul verbal de recepție finală.

“În urma recepției obiectivului de investiții de către Comisia de recepție, prin încheierea  Procesului verbal la terminarea lucrărilor nr. 4557/25.01.2013, deși au fost consemnate obiectele de lucrări care necesită completări și remedieri în Anexa nr. 2 – Lucrări de completări și remedieri, lucrările menționate nu au fost remediate, cu toate că a fost stabilit un nou termen de realizare, respectiv data de 25.04.2013”, se arată în raportul Curţii de Conturi.

Primăria nu a recuperat garanţia de la constructor

La insistenţa auditorilor publici externi, datorită consemnării în Procesul Verbal de Predare – Primire nr. 81296/02.12.2013 încheiat cu Meridian 22,  reprezentanţii legali ai entităţii auditate, au pus la dispoziţia echipei de audit Procesul Verbal de stingere a Anexei nr. 2.

Primăria, în calitate de beneficiar al lucrărilor de investiții a procedat la constituirea garanției de bună execuție constituită în baza Acordului Contractual nr. 28067/27.04.2009, este în sumă de 1.006.262,56 lei, anexa nr. 129. Pentru asta s-au deschis două conturi bancare, unul  la Banca Anglo – Romanian Bank Limited, în care a fost colectată suma de 722.007,51 lei şi al doilea la Banca Comercială Română – contul RO26RNCB0249049272820267, în care a fost colectată suma de 284.255,05 lei.

Primăria Lugoj nu a pus la dispoziția auditorilor extrase de cont care să ateste exercitarea controlului asupra sumelor derulate în conturile de garanții de bună execuție, de asemenea, nu se cunosc informații despre mișcările de sume din aceste conturi.

La data preluării Băncii Anglo – Romanian Bank Limited de către Banca Comercială Română nu există o confirmare a soldului preluat de către BCR. Direcția Economică – Biroul Buget solicită prin adresele nr. 81419/17.10.2017 și nr. 81422/17.10.2017, Băncii Comerciale Române comunicarea soldului preluat de la ARBL la momentul preluării în administrarea BCR, precum și comunicarea disponibilului de cont al garanției de bună execuție a lui SC Confort SA în momentul declarării în faliment a acesteia .

Primăria Lugoj nu a întreprins nici o măsură de recuperare a garanției de bună execuție constituită în baza Acordului Contractual nr. 28067/27.04.2009, între Municipiul Lugoj și SC Confort SA & BETONUȚ ZRT SRL Timișoara, rezumându-se doar la transmiterea câtorva adrese prin care solicită remedierea deficiențelor constatate prin Anexa nr. 2 la PV la terminarea lucrărilor, cu toate că, reprezentanții entității susțin în baza Expertizei Tehnice realizate de către SC PREFCON SRL, că și la această dată, antreprenorul lucrării nu și-a îndeplinit toate sarcinile contractuale, existând lipsuri calitative și cantitative.

Primăria Municipiului Lugoj solicită BCR Centrala București: ”aplicarea pct. 4.4.-”Garanția de bună execuție”, respectiv eliberarea/restituirea garanției de bună execuție, anexa nr. 134. Urmare solicitării, BCR Centrala București comunică prin adresa nr. 1521/06.09.2017, înregistrată la UATM Lugoj sub nr. 70430/08.09.2017, faptul că: ”societatea comercială SC Confort SA se află în procedura insolvenței – lichidare patrimonială, sens în care conform Legii nr.85/2006 privind procedura insolvenței, toate operațiunile pe conturile debitoarei se derulează cu aprobarea prealabilă a lichidatorului judiciar.

Prin adresa nr. 73883/21.09.2017, transmisă de Primăria municipiului Lugoj către societatea de practicieni în insolvență EXPERT SPRL –  Mot Marius Macedon, prin care solicită recuperarea garanției de bună execuție în sumă de 1.006.262,56 lei, motivând ca și cauze neîndeplinirea contractului de lucrări nr. 28067/27.04.2009 privind lucrarea ”Modernizarea Stației de epurare (Jabăr)”, anexa nr. 136.

Urmare solicitării, societatea de practicieni în insolvență EXPERT SPRL –  Mot Marius Macedon transmite răspunsul cu adresa nr. 1149/11.10.2017, înregistrat la UATM Lugoj sub nr. 80284/12.10.2017, prin care înștiințează: ”solicitarea dvs. de a accesa conturile debitoarei falite SC Confort SA constituite cu titlu de garanție de bună execuție este nelegală, întrucât la momentul deschiderii procedurii falimentului nici o plată efectuată din conturile și pe seama falitei nu poate fi realizată în afara prevederilor Lg. 85/2006, care guvernează ca normă specială, falita ……. Pentru toate aceste argumente, apreciem că orice soluționare favorabilă a cererii dvs. de eliberare a unor sume de bani aflate în conturile falitei reprezintă o încălcare a prevederilor Lg. 85/2006 aferente procedurii falimentului debitoarei SC Confort SA”,

Direcția Tehnică – Biroul de Investiții din cadrul UATM Lugoj invită  de mai multe ori executantul SC Confort SA Timișoara să finalizeze lucrările de execuție și de remediere a defecțiunilor, menționând că, în caz contrar vor fi nevoiți să rețină garanția de bună execuție și să formuleze acțiune în instanță, anexa nr. 138 și nr. 139.

Din cele menționate, reiese faptul că, SC Confort SA & BETONUȚ ZRT SRL Timișoara, nu a executat lucrările de completări și remedieri din Anexa nr. 2.

Primăria municipiului Lugoj solicită în repetate rânduri remedierea defecțiunilor semnalate pentru începerea punerii în funcțiune a obiectivului de investiții, fără a face însă demersuri concrete de a recupera garanția de bună execuție.

Auditorii Curţii de Conturi au înștiințat conducerea Primăriei Lugoj cu privire la deficiențele constatate în vederea elucidării cauzelor și împrejurărilor care au condus la producerea deficiențelor, a consecințelor economico-financiare și sociale ale acestora asupra activității entității. Prin adresa nr. 86667/02.11.2017, echipa de audit a înaintat conducerii entității auditate Proiectul Procesului Verbal de Constatare, în vederea analizării și clarificării aspectelor constatate urmare misiunii de audit efectuată. La data de 06.11.2017 a avut loc Concilierea între echipa de audit și conducerea entității auditate.

Recomandările făcute de auditorii Curţii de Conturi

Stabilirea întinderii prejudiciului și luarea măsurilor de recuperare integrală a acestuia aferent tuturor obiectelor la care expertul a constatat deficiențe, urmând ca entitatea auditată să cuantifice valoarea lucrărilor neexecutate și/sau nefinalizate aferente Contractului nr. 28067/27.04.2009 și Contractului de lucrări nr. 41256/26.06.2012, pentru care trebuiesc calculate majorări de întârziere până la momentul recuperării integrale a acestora.

Inventarierea şi stabilirea exactităţii realităţii lucrărilor executate şi funcţionalităţii acestora.

Persoanele cu atribuții găsite responsabile de către Curtea de Conturi sunt:

Boldea Francisc Constantin – Primar al UATM Lugoj;

Gălin Petru Nicolae – Director executiv economic;

Mazilu Gheorghe Dinel – Arhitect Șef;

Negruțiu Cotizo – Olimpiu – Director executiv al Direcţiei Tehnice;

Nichita Cosmin Sebastian –Director economic (în perioada 2008 – 02.03.2015)

Lazăr Constantin – inspector superior în cadrul Direcției Tehnice;

Ivașcu Nicolae – inspector superior în cadrul Direcției Tehnice;

Borchescu Sorin – inspector superior în cadrul Direcției Tehnice;

Pozsar Iosif – diriginte de șantier

 

 

 

 

 

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

VIDEO: Trecerile de la nivel cu calea ferată din Lugoj, capcane mortale! Imaginile surprinse de șoferi vorbesc de la sine

Publicat

în

În urmă cu 10 zile, patru oameni, un bărbat și trei femei își pierdeau viața la Lugoj la o trecere la nivel cu calea ferată. Bărbatul care conducea mașina nu a auzit semnalele acustice și nu a văzut luminile de la trecere, acestea fiind aprope nefuncționale, moment în care a încercat să se apropie de șine și să traverseze. Garnitura de tren a lovit mașina din plin, iar toate cele patru persoane din interior au murit pe loc.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Vineri, pe Facebook a apăurt un clip filmat de pasagerul unui șofer care, oprit la una dintre trecerile la nivel cu calea ferată din oraș, a vrut să vadă cât de bine se aud semnalele acustice și cât de bine se văd cele luminoase. Din imaginile surprinse și care s-au viralizat pe Facebook se poate observa cum sunetele de avertizare de-abia dacă se aud, iar semnalele luminoase nici măcar nu funcționează.

Situația este una general valabilă la Lugoj, mai ales la trecerile secundare de cale ferată, adică cele din cartiere. Așa cum s-a întâmplat și cu cea de pe strada Smârdan, acolo unde a avut loc accidentul de pe 9 octombrie, trecerilor le lipsesc sistemele de avertizare sonoră și luminoasă. Acestea sunt fie extrem de prost întreținute și merg greu, fie nu merg deloc. Căile Ferate Române nu au reparat, în ultimii 10 ani, niciun stâlp de avertizare de la aceste treceri de pe raza orașului.

Citiţi mai departe

Actualitate

VIDEO Romii din Lugoj, blocaţi în trafic de mascaţi.”Am venit să plătim impoziturile şi suntem ca teroriştii”

Publicat

în

O maşină cu romi a fost oprită în mijlocul unei intersecţii din Lugoj de către mai multe echipaje ale trupelor speciale. Romii susţin că nu au făcut nimic şi că doar au venit din Italia “să-şi plătească impoziturile”, iar poliţiştii îi tratează ca pe terorişti.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Aceştia au acuzat o familie rivală că i-a ameninţat că le arde “căşile”, la fel ca pe a unei rude, pe care au vrut să o incendieze în urmă cu câteva zile.

Biroul de presă al Inspectoratului de Polţie Timiş a comunicat că acţiunea de la Lugoj a fost doar una preventivă.

Citiţi mai departe

Actualitate

Lugojeanul Gabriel Olariu a început demersurile pentru deschiderea aeroportului din Caransebeş

Publicat

în

FOTO expressdebanat.ro

Gabriel Olariu, omul de afaceri din Lugoj care a preluat Aeroportul Caransebeş a anunţat că a început demersurile pentru autorizarea lui.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Olariu a început lucrările de reabilitarea la clădirile aeroportului, cea a turnului de control fiind aproape finalizată. În momentul de faţă se lucrează la proiectul pentru aerogară şi birourile pentru Poliţia de frontieră, Vamă şi SRI.

“Am început demersurile pentru autorizarea ca aeroport pentru aviaţie generală. În sensul asta sunt mai multe domenii pentru care trebuie pregătite documente, care trebuie să ajungă la Autoritatea Aeronautică din Romania. Primul domeniu este cel de securitate şi siguranţă, cel pentru care deja avem un contract cu o firmă de la Timişoara, care a început să facă documentele. Apoi ne trebuie autorizare pentru ceea ce înseamnă portanţa şi rezistenţa pistei, unde o altă firmă ne face toate aceste studii. Mai studiile topografice, care sunt făcute de o firmă din Bucureşti şi pe care doar le actualizăm acum”, a declarat noul proprietar al aeroportului.

Olariu susţine că în prezent se lucrează încă la partea de întocmire şi depunere a documentaţiei pentru reautorizare, dar în maxim un an de zile pe aeroport va putea ateriza orice tip de avion.

“Singura problemă pe care o avem e că există o suprafaţă de 3,9 de hectare de teren, pe care Consiliul Judeţean nu a avut-o decât din noiembrie anul trecut şi care nu ne-a fost predată şi din cauza asta aşteptăm predarea acelei suprafeţe ca să închidem studiul topografic şi să arătăm că avem toate suprafeţele şi din zona e siguranţă a aeroportului. Va fi aeroport international de aviaţie generală. Vor putea ateriza la caransebeş şi avioane de persoane şi de mărfuri şi de alte feluri.  În maxim un an de zile aeroportul trebuie să fie funcţional”, afirmă omul de afaceri.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: