Connect with us

Educație

Elevii au semnalat lipsa hârtiei igienice la un liceu din Lugoj, în plin sezon gripal

Publicat

în

rola hartie igienica

În timp ce gripa pune stăpânire pe România, în liceele din Timiș apare o criză referitoare la igienă scoasă la iveală chiar de către elevi. Este vorba despre lipsa hârtiei igienice și chiar a săpunului, importante pentru ca elevii să evite pe cât posibil contaminarea.

Situația, analizată de către cei de la Consiliul Județean al Elevilor Timiș, a dezvăluit că la Liceul Teoretic Gătaia, Liceul Teoretic William Shakespeare din Timișoara și Colegiul Național Coriolan Brediceanu din Lugoj, acum Liceul Coriolan Brediceanu, lipsa hârtiei igienice este deja o problemă. Tinerii au numit campania lor „Sistem murdar, căutăm hârtie igienică și săpun!”

„Aceste dotări care sunt necesare se fac de către școli din banii pe care îi primesc de la primărie. Noi vom transmite o adresă către unitățile de învățământ să fie atenți și la acest aspect. Suntem în perioadă de gripă așa că școlile sunt obligate să ia măsuri în plus în acest sens, pentru binele elevilor”, a declarat inspectorul școlar general adjunct de Timiș Halasz Ferenc pentru Tion.ro.

Situația la Brediceanu

Contactat pentru un punct de vedere, directorul de la Brediceanu a declarat că situația este sub control.

“Noi punem și săpun lichid de spălat pe mâini, și hârtie igienică. Acum că s-a întâmplat, da, se poate întâmpla să rămână fără. Pe mine mă anunță chiar elevii, domn director vedeți că nu mai e hârtie acolo, și punem. Și acasă se mai întâmplă să rămânem fără, dar nu, nu știu avem probleme”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Aurelian Sima, directorul Liceului Coriolan Brediceanu din Lugoj.

Situația este, spun elevii, la fel la Colegiul Economic F. S. Nitti din Timișoara și respectiv la Liceul cu Program Sportiv Banatul, acolo unde „minimul de resurse necesare asigurării igienei în toaletele școlilor timișene nu există”, situație ce se regăsește și la Liceul Pedagogic din Timișoara.

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educație

Șeful catedrei de limba română de la o universitate din Seul, în vizită la “Brediceanu”

Publicat

în

Jeong O Park, şeful catedrei de limba română de la Universitatea de Studii Internaţionale Hankuk din Seul s-a aflat pentru mai multe zile într-o vizită, în România. Profesorul din Coreea de Sud s-a întâlnit și cu elevii unei clase de la Liceul “Coriolan Brediceanu” din Lugoj.

“Liceul nostru a găzduit marti, 29 ianuarie, un eveniment, pe atât de discret, pe atât de deosebit, pentru care ne-am simţit foarte onoraţi.  Elevii clasei a XII-a D au beneficiat de o lecție de patriotism și un schimb de impresii, constructiv pentru ambele părți, prin prezenţa în mijlocul lor alături, bineînţeles, de profesorul de la clasă, dna. prof. Dr. Mihaela Bînă, a domnului profesor universitar Dr. Jeong O Park, şeful catedrei de limba română de la Universitatea de Studii Internaţionale Hankuk din Seul.
Domnul profesor este specialist în Civilizația și cultura română, cu peste 100 de articole despre cultura, literatura și civilizația noastră, cu 13 cărți pe aceeași temă, cu o enciclopedie de peste 500 de pagini despre România şi a ales să ne viziteze în cadrul unui turneu personal de documentare în partea noastră de ţară”, arată reprezentanții liceului.

Citiţi mai departe

Educație

Liceu din Lugoj, lăsat de Inspectorat fără clase. Directorul şi-a dat demisia ca formă de protest

Publicat

în

Marcel Drăgan, directorul Liceului Tehnologic “Aurel Vlaicu” din Lugoj şi-a dat demisia, la sfârşitul săptămânii trecute. Gestul directorului este un act de protest după ce a aflat că unitatea şcolară pe care o conduce nu va mai avea nicio clasă de liceu, începând de anul viitor.

“E adevărat, mi-am dat demisia. Eu nu pot fi părtaş la ceea ce se întâmplă. Tăierea claselor de liceu vine exact când noi am obţinut nişte rezultate bune. Am obţinut două proiecte Erasmus, Rose, am adus sute de mii de euro cu proiectele astea, ne-am dotat atelierele cu investiţii de zeci de mii de euro. Astea toate doar în ultimii doi ani. Nu cred că e corect ce s-a întâmplat. Dacă aş rămâne în funcţia de director ar însemna să fiu complice la toată situaţia asta.”, a declarat profesorul Marcel Drăgan, pentru Lugojeanul.ro

Liceul Tehnologic “Aurel Vlaicu” avea trei clase de profesională şi două de liceu. Iniţial conducerea a fost anunţată că vor avea patru clase de profesională şi doar una de liceu, ca măsură impusă de Ministerul Educaţiei, care doreşte promovarea şcolilor profesionale. “Am zis că dacă e o măsura ministerului o acceptăm, dacă e o măsură care se aplică la toate liceele tehnologice. Când s-a întocmit planul de şcolarizare am văzut că ne-au tăiat toate clasele de liceu, iar la alte licee nu au tăiat nimic. Eu mi-am dat demisia ca formă de protest. Dacă aş rămâne director ar însemna că pun şi eu umărul la dărâmarea şcolii”, a mai spus fostul director.

Liceul Tehnologic “Aurel Vlaicu” va avea de anul viitor doar patru clase de profesională. Situaţia îi va afecta inclusiv pe profesorii care predau în această instituţie de învăţământ, mulţi dintre ei rămând fără ore. Am încercat să cerem explicaţii în legătură cu această situaţie de la inspectorul şcolar general al judeţului, Aura Danielescu, însă nu a putut fi contactată.

Citiţi mai departe

Educație

Şcoli din zona Lugojului, în proiectul de combatere a abandonului şcolar “Și Pinocchio merge la școală”

Publicat

în

“Pinocchio merge la școală” este un proiect de educație prin teatru care se adresează elevilor și cadrelor didactice din zone defavorizate cultural din capitală și județele din jur și din zona de est a județului Timiș – și vizează combaterea abandonului școlar și reducerea analfabetismuluifuncțional. Asociația CREAS a dramatizat romanul “Aventurile lui Pinocchio”, deCarlo Gollodi, și, în cadrul celor 15 unități de învățământ primar și gimnazialparticipante, va prezenta în fața elevilor un spectacol de teatru de păpușicare va avea ca principal mesaj – importanța educației.

În fiecare școală va avea loc mai întâi o reprezentație a spectacoluluicu o durată de 45 de minute, în fața unui număr minim de 100 de elevi, cuvârste între 6 și 12 ani, respectând povestea originală și urmărind aventurile eroului. După fiecare reprezentație, micii spectatori vor participa la ateliere de tip Teatru Forum, în care vor fi antrenați într-o discuție liberă desprealternativele eroului, alegerile pe care acesta le face și urmările lor.

Actorii vor relua spectacolul din punctul în care Pinocchio abandonează drumul spre școală, dar, de această dată, acțiunea se va desfășura conform ideilorvenite de la copii, pentru ca aceștia să aibă o reprezentare foarte clară a consecințelorce apar odată cu deciziile luate – în cazul de față, de a merge sau nu lașcoală.

Echipa de creație a spectacolului este formată din: Daniel Burcea -Regie și Scenariu, Florica Burcea și Vasile Lazăr – Scenografie, Vlad Tănase -Construcție păpuși, Dan Bălan – Muzica, Mihai Gruia Sandu, Gabi Șarga, DanaRotaru, Diana Nițu, Orest Pâslariu-Ranghilof, Victor Bucur și Daniel Burcea -Voci Personaje, Andra Mirescu, Daniel Burcea, Victor Bucur – Mânuire păpuși.

În paralel, se vor organiza două sesiuni de atelier de educație prin teatru dedicate cadrelor didactice din școlile participante, cu scopul îmbunătățirea performanței pedagogice în actul educațional prin inițierea în metode educaționale folosind exerciții din teatru. Atelierul de tehnici actoricești va fi coordonat de Dana Rotaru, lector universitar la UNATC București.

Perioada de desfășurare a activităților proiectului Pinocchio merge la școală este 16 ianuarie – 25 februarie 2019, în următoarele locații: Școala Gimnazială nr. 179 – București; Școala Gimnazială nr. 108 – București; Școala “Anișoara Odeanu”; Școala 1 – Lugoj; Liceul Tehnologic „Traian Grozăvescu” Nădrag; Școala Gimnazială, Fârdea; Școala Gimnazială Sudriaș – comuna Traian Vuia; Școala Gimnazială Dumbrava; Școala nr. 2 Lugoj; Școala “Victor Vlad Delamarina” – Lugoj; Școala Gimnazială Eremia Grigorescu – București; Școala Gimnazială nr. 2 Jilava – județul Ilfov; Școala Gimnazială Stolnicul Constantin Cantacuzino – Isvoarele, județul Giurgiu; Școala Gimnazială nr. 1 – Brănești, județul Ilfov; Școala Gimnazială nr. 1 – Sohatu, județul Călărași.

Numărul total de beneficiari direcți ai proiectului este de 1500 de elevi cu vârsta cuprinsă între 6 și 12 ani, 30 de cadre didactice participante la atelierele de tehnici actoricești și minimum 1000 de familii ale elevilor vizați de proiect.

Impactul social al proiectului este creșterea motivației elevilor pentru frecventarea școlii și pentru învățare,  creșterea stimei de sine – le este transmis mesajul că indiferent din ce mediu provin, este dreptul lor să urmeze școala, să învețe și să devină ceea ce își doresc în viață – și încurajarea profesorilor să folosească metode moderne, axate pe nevoile individuale ale fiecărui elev – teatrul ca metodă non-formală de educație – pentru a transforma școala într-un mediu mai prietenos. De asemenea, proiectul facilitează accesul la evenimente culturale și combate excluziunea socială la care sunt supuși copiii din mediile defavorizate.

Cine este asociaţia CREAS

Asociația CREAS a luat naștere în 2011, pornind lainițiativa a doi artiști cu experiență în artele spectacolului, din dorința dea crea, îmbunătăți și promova noi dimensiuni în domeniul artistic din România,cărora li s-a alăturat și un coleg cu experiență în management. Întreobiectivele Asociației se regăsesc dezvoltarea și încurajarea unor noi tendințeîn artele spectacolului, dar și dezvoltarea valorilor umane, cu o deosebităatenție acordată tinerilor artiști.

În aceeași linie a preocupării pentrutinerele generații, o direcție importantă de lucru este dezvoltarea unor programeeducaționale prin cultură pentru a contribui la combaterea discriminăriisociale, etnice, de gen și pentru prevenirea abandonului școlar.

Asociația CREAS s-a implicat ca organizator sau partener în proiecte precum “Voluntari pentru Școală”, în 2015, promotor fiind Asociația Părinților din Școala 179 București, proiect finanțat prin Fondul ONG în România. Totodată, Asociația a realizat producția mai multor spectacole de teatru de păpuși: „Cenușăreasa”, cu premiera în 2014 și peste 130 de reprezentații; „Crăiasa Zăpezii”, spectacol cu peste 70 de reprezentații; ”Frumoasa din Pădurea Adormită” și ”Rapunzel”, cu premiera în anul 2016 și spectacolul ”Anastasia” cu premiera în 2018 la Godot Café Teatru.

Mai multe detalii referitoare la programul activităților proiectului „Pinocchio merge la școală” și despre

Asociației CREAS, sunt disponibile pe pagina dedicată proiectului:

https://www.facebook.com/PinocchioMergeLaScoala/
Citiţi mai departe

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: