Connect with us

Administrație

De ce se inundă Lugojul, după fiecare ploaie puternică. Francisc Boldea: “Așa e peste tot în lume”

Publicat

în

Primarul susține că problemele pe care Lugojul le are cu străzile care se inundă la ploile mai puternice sunt și în alte locuri din lume, pentru că “nimeni nu face canalizări care să facă față la calamități”

Meridian 22 S.A. Luhoj

“Conducta de canalizare a Lugojului are diametrul între 1,2 şi 1,5 m. Distanţa până la staţia de epurare este de 9 km. Nu există în lume cineva să facă diametrul mai mare că nu ar avea cădere. Am văzut, la televizor, în Statele Unite, în Maryland, le-a luat mașinile de pe stradă, pentru că nimeni nu poate să facă canalizarea pentru calamitate. Nu încape apa pe conducta de canalizare. Sunt patru locuri vulnerabile în municipiul Lugoj: Spl. Coposu, A.C. Popovici, Episcop Bălan şi Mărăsești. Și pe un mal și pe altul, totul se datorează faptului că pe magistrala de 1,20 nu încape apa, chiar dacă noi o tragem cu pompa, tot durează un timp, în care creşte nivelul apei în oraş pentru că nu încape toată în conductă. Jumătate de oră durează, după care se duce toată apa şi nu mai e nicio inundaţie în oraş”, susține Francisc Boldea.

Primarul Lugojului a declarat că cei de la Apele Române nu i-au dat voie să străpungă digul de pe malurile Timișului, pe Splaiul Coposu și vizavi pe Splaiul Brediceanu, pentru a pune o conductă cu pompe și cu supapă cu sens unic, pe care să elimine apa de ploaie de pe străzi. În momentul de față Primăria Lugoj lucrează la un alt proiect pe care să-l propună celor de la Apele Române. “Să facem o refulare, care să iasă pe dig cu supapă de sens unic și vană și să băgăm din 30 în 30 de m câte un gaigar care să tragă apa și sa o dea peste dig”, spune primarul.

Conducte vechi și colmatate

Boldea este contrazis, însă, de fostul primar al Lugojului, Marius Martinescu, care susține că alta este cauza inundaților tot mai dese de pe străzile municipiului.

“Îmi amintesc o ultimă discuție cu Boldea de prin anul 2010, cand l-am întrebat de ce nu vrea să înlocuiască conductele de apă și canalizare, deși banii erau aprobați de Guvern. Răspunsul a venit imediat : <<Tot ce se face sub pământ nu aduce voturi!>>. Acum după 10 ani, cu singura lui grijă, de a avea voturi, concluziile se văd. Rețelele de apă sunt praf, deși banii erau din 2007. Boldea a cheltuit 29 de milioane lei, iar după 10 ani de lucrări haotice lugojenii plătesc pierderi de apa de 65%! Rețelele de canal sunt praf, nu s-au înlocuit cele din zonele critice, iar secțiunea necolmatată în conductele magistrale este între 30-35%. Efectele se văd și produc suferință și pagube pentru lugojeni”, arată Martinescu.

Citiţi mai departe
1 Comment

1 Comment

  1. Marius

    20 iunie 2018 at 11:48

    Alt hot Martinescu asta

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Proprietarii din Lugoj care nu au contract cu Retim vor plăti o taxă de salubritate de cinci ori mai mare

Publicat

în

Primarul Lugojului Francisc Boldea intenţionează să promoveze un proiectul de hotărâre privind aprobarea taxei speciale de salubrizare pe teritoriul administrativ al U.A.T. municipiul Lugoj și a Regulamentului de stabilire și aplicare a taxei speciale de salubrizare pentru utilizatorii serviciului public de salubrizare, persoane fizice-populație, operatori economici, instituții publice și altele, care nu au încheiat și refuză să încheie contractul de salubrizare cu operatorul serviciului – Retim.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Francisc Boldea susține că taxa trebuie introdusă pentru că sunt lugojeni care refuză să încheie contractul cu Retim și a dat exemplul asociației din Micro 4.

“Pentru cei care nu vor să încheie contract, legea spune că în cazul în care refuză să încheie contract se stabilește un preț ca și taxă din partea administrației locale, noi am luat modelul Aradului, de cinci ori tariful. Dacă tariful pentru ridicarea deșurilor e de opt lei, cei care nu au contract vor plăti de cinci ori mai mult”, a declarat primarul Lugojului

    Persoanele interesate pot depune în scris propuneri, sugestii sau reclamaţii cu privire la proiectul de hotărâre mai sus menţionat până la data de 24.09.2018 orele 12.00 la Biroul relaţii cu publicul, parter, camera 7.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Boldea anunță că Lugojul va depăși 50.000 de locuitori până în 2020

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.ro

Francisc Boldea a declarat într-o emisiune a postului local de televiziune că, până în 2020, populația Lugojului va trece de 50.000 de locuitori. Contactat de Lugojeanul.ro pentru a explica pe ce s-a bazat când a făcut această afirmație, primarul și-a argumentat opinia.

Meridian 22 S.A. Luhoj

“La revoluție, Lugojul avea cam 54 de mii de locuituri, după cum știu eu. Da, eu preconizez ca în 2020 să ajungă la 50 de mii. În primul rând, este o diferență între nașteri și decese. În al doilea rând, dezvoltarea pe care o are Lugojul și faptul că aproape 2.000 de oameni sunt aduși zilnic la lucru în oraș, spun că e plauzibil acest lucru. Eu îmi doresc să devenim oraș cu peste 50.000 de locuitori. Știți că municipiile sunt între 20 și 50 de mii și între 50 și 100 de mii. Orice om peste 50 de mii contează, e în folosul nostru ca municipalitate”, a spus Boldea.

Primarul Lugojului a mai declarat că această creștere demografică ar fi încă un argument solid pentru transformarea municipiului în capitală regională. La utimul recesământ, Lugojul avea puțin peste 40.000 de locuitori, însă din 2011, populația a scăzut mulți dintre lugojeni fiind plecați în străinătate.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojenii vor putea semnala în timp real problemele din oraş, cu ajutorul unei aplicaţii mobile

Publicat

în

Primăria Lugoj lucrează, împreună cu o firmă din Sibiu, la o aplicaţie mobilă pentru raportarea incidentelor şi problemele pe care lugojenii le întâlnesc în oraș.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Cu ajutorul unui smartphone, orice persoană va putea semnala în timp real o groapă apărută în şosea, o avarie la reţaua de apă, lipsa iluminatului public, comportamentul neadecvat al funcţionarilor publici, nereguli la transportul public sau orice altă problemă care ţine de administraţia locală. Un alt aspect important este faptul că cetățeanul este informat cu privire la parcursul sesizării. După ce semnalează problema, acesta primește un email prin care se confirmă primirea, este notificat când sesizarea intră în lucru și primește o informare când problema s-a rezolvat.

“E un dispecerat la noi, la Compartimentul de Informatică şi acolo va ajunge sesizarea. De acolo, se transmite la fiecare compartiment care trebuie să rezolve situaţia şi cetăţeanul va primi un răspuns imediat că a fost preluată sesizarea şi a fost repratizată compartimentului în cauză”, a declarat Francisc Boldea.

Primarul Lugojului susţine că în maxim o lună şi jumătate aplicaţia va fi funcţională şi lugojenii o vor putea folosi.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: