Connect with us

Actualitate

Datorii de aproape un milion de euro la spitalul din Lugoj. Cum s-a ajuns aici

Publicat

în

Datoriile spitalului lugojean cresc de la lună la lună. Erwin Floroni, directorul instituției a explicat cum s-a ajuns, în momentul de față, ca sumele datorate să ajungă la aproximativ patru milioane de lei și de ce vor crește în continuare.  Floroni susține că unitatea lugojeană tratează mult mai mulți pacienți decât îi decontează Casa de Asigurări de Sănătate din Timiș, iar sumele decontate pentru un pacient nu au mai fost actualizate din 2010.

“S-a vorbit peste tot în presă despre datorii. Că au crescut de trei ori, de cinci ori. Nu știu cine vehiculează sumele astea. Oricine vrea să știe care sunt datoriile spitalului, le poate cere. Eu i le dau și pe cele care le-am preluat și cele care le avem. În 28.02.2017, datoriile erau la 2,6 milioane. În octombrie erau de 2,7 milioane, iar acuma sunt de patru milioane. Datoriile cresc exponențial pentru că din octombrie încoace, zece luni de zile, pentru prima dată, ne-am făcut contractul cu Casa de Asigurări, în totalitate. Problema e cu pacienții peste contract, și au fost lună de lună sute de pacienți, pe care nu îi plătește Casa de Asigurări. Doar din ianuarie, fără luna asta, pentru pacienții validați dar nedecontați de Casa de Asigurări, sumele sunt undeva la 1,5 milioane de lei. Aceștia sunt bani pe care noi i-am investit în pacienți și pe care Casa nu îi mai decontează niciodată. Noi nu suntem spital privat. Eu când mi-a îndeplinit contractul nu pot să închid porțile. Și nici nu pot să pun pacienții la plată. Drept urmare, acești pacienți aduc datorii”, afirmă Floroni.

Venituri propii puține

Directorul spitalului lugojean susține că, în momentul de față, nu poate scoate venituri care să aducă unitatea pe plus.

“Toate spitalele care merg și sunt pe plus au suport de la județ, fie au venituri din surse proprii. Ce înseamnă surse proprii, înseamnă că vin bani din investigații. Asta înseamnă analize de laborator și laborator de radiologie. Astea sunt cele două surse mari de venit. Aceste surse, noi nu le putem face. Laboratorul nu e acreditat Renar, nu a fost niciodată. Anul acesta am cerut bani și s-au aprobat, un milion de lei, să începem acreditarea Renar. Din păcate, cei care se ocupă de studiu sunt puțini în țară și majoritate au în studiu diverse laboratoare și sunt greu de găsit. În cele din urmă am găsit pe cineva, care o să vină luna aceasta și o să începem procesul de acreditare al laboratorului. Acesta durează 18 luni de zile. În momentul în care avem acreditarea renală, înseamnă că putem face contract cu Casa de Asigurări pentru analize medicale și putem face venituri din laborator.

Pentru laboratorul de radiologie, ca să aduci venituri proprii, îți trebuie un computer tomograf. Știți foarte bine că eu mă străduiesc în momentul de față, avem trei linii pe care merg și sper să-l cumpărăm”, a spus Floroni, care a precizat însă, că, dacă astăzi ar cumpăra un tomograf, acesta nu ar putea funcționa până la sfârșitul anului la Lugoj, deoarce nu există un spațiu pregătit în spital, nu există asistenți și trebuie linie de gardă, care nu există.

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Primăria Lugoj inventariază terenurile ce pot fi acordate gratuit tinerilor, pentru construcţia de locuinţe

Publicat

în

FOTO eyesintsky.ro

Primăria face inventarul terenurile pe care le deţine şi care pot fi acordate gratuit tinerilor cu vârste între 18-35 de ani, pentru construcţia de locuinţe. În prezent, în total, sunt 29 de parcele identificate. Aceste se află pe str. Timişoarei, str. Herendeşti şi în satul Măguri.  Suprafeţele pentru fiecare lot sunt cuprinse între 300 şi 407 metri pătraţi.

Consiliul Local Lugoj urmează să aprobe o nouă hotărâre prin care să actualizeze inventarul acestor terenuri şi atribuirea lor tinerilor care vor să-şi construiască o locuinţă în aceste zone. Cererile se depun la camera 7, la parterul Primăriei Lugoj, unde se găsesc şi formulare tipizate pentru solicitare.

Până în prezent, sunt depuse 170 de cereri pentru terenuri gratuite. Acestea vor fi verificate, în perioada următoare, şi în funcţie de suprafeţele disponibile vor fi validate.

Citiţi mai departe

Actualitate

După luni întregi de mocirlă, Primăria reia lucrările de reabilitare în zona fostei autogări

Publicat

în

După ce a început lucrările în luna octombrie şi toată iarna întreaga zonă a fostei autogări a rămas îngropată în noroi, Primăria Lugoj anunţă reluarea lucrărilor.

“Este vorba de sistematizarea rutieră a zonei Splaiul Morilor. Este un proiect care va schimba complet aspectul zonei din jurul pieței agroalimentare <<Timișul>>. Se desfășoară lucrări de amenajare urbanistică (sistematizare rutieră) a unei zone a municipiului Lugoj care este cuprinsă în perimetrul format din: str. Unirii, Piaţa I.C. Drăgan, str. Someşului, str. Gherghinelor, str. Ion Vidu, str. Ştefan cel Mare, str. Insulei şi malul drept al râului Timiş de la autogara Atlassib până la Podul de Fier.

Se vor executa lucrări de: modernizare a carosabilului, modernizare a trotuarelor, realizarea de noi trotuare aferente malului râului Timiş, realizarea de noi locuri de parcare, echiparea cu semne de circulaţie, realizarea iluminatului public (unde acesta este insuficient sau lipseşte), realizarea de noi spaţii verzi, evacuarea apelor pluviale, realizarea de rampe de acces pentru persoanele cu dizabilităţi, crearea de piste pentru biciclete, realizarea marcajelor rutiere”, arată Primăria Lugoj printr-un comunicat de presă transmis către Lugojeanul.ro.

Zona unde se lucrează este şi cea în care, primarul a promis că va muta toate manifestările din centrul oraşului.

Conform contractului lucrările ar trebui să se încheie  în 14 luni, adică până la sfârşitul acestui an.

Citiţi mai departe

Actualitate

EXCLUSIV: Fabrica Rieker din Lugoj se închide. Sute de muncitori rămân șomeri

Publicat

în

Fabrica de pantofi Rieker din Lugoj se închide, au confirmat pentru Lugojeanul.ro mai mulți angajați ai companiei.

În jur de 700 de muncitori care lucrează la Rieker vor rămâne fără locuri de muncă în perioada următoare. Potrivit acestora, data estimată la care vor fi trimiși în șomaj este finalul lunii martie.

Lugojeanul.ro a contactat conducerea fabricii, însă reprezentanții acesteia nu au dorit să comenteze deocamdată informația.

“Vom trimite în zilele următoare un comunicat de presă, inclusiv la dumneavoastră. Deocamdată nu comentăm nimic”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Ionuț Păsulă, managerul companiei lugojene.

Informația că Rieker urma să se închidă circula printre muncitorii fabricii de pantofi încă din toamna anului trecut. Angajații spun că decizia vine în urma ultimelor măsuri fiscale luate de către Guvernul României.

Citiţi mai departe

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: