Connect with us

Administrație

Continuă scandalul în Consiliul Local. Boldea: “E o bătaie de joc”

Publicat

în

Şedinţa extraordinară convocată joi, 28 decembrie, nu a schimbat cu nimic soarta imobilului de 8.250 de mp (terenuri şi clădiri), pe care MApN vrea să-l cedeze Primăriei Lugoj, în schimbul a 30 de apartamente. Primarul Francisc Boldea nu a reuşit să-i convingă pe consilieri, nici de această dată, că schimbul ar fi oportun, după ce în urmă cu o săptămână au respins acelaşi proiect de hotărâre.

Mai mult aleşii PNL şi PMP , împreună cu consilierul independent Liviu Brânduşoni au lipsit de la şedinţă, ceea ce a dus la respingerea propunerii făcute de edilul şef, însă i-au dat prilejul acestuia să-i acuze că nu vor binele lugojenilor şi că îşi bat joc de oameni, deoarece pe terenul în cauză trec drumul şi toate utilităţile cartierului Militari.

“Acest punct de pe ordinea de zi care prevede o problemă foarte importantă pentru locuitorii din  cartier este că toate utilităţile trec pe acolo şi pentru asta am făcut toate demersurile pentru că nu avem intrare de la semafor. (…) Mai rămâne varianta intrării de la Agricol, dacă există această interdicţie din partea consilierilor PNL şi PMP, fără niciun fel de logică. Este o bătaie de joc la adresa locuitorilor cartierului. De data aceasta nu este vorba de ceva pentru primărie, ci e vorba de locuitorii oraşului. Ca atare, astăzi nu vom putea să luăm nicio decizie, pentru că e o decizie de patrimoniu şi nu avem cvorum. Asta-i bătaie de joc.  Dacă nu se face acest lucru se presupune că armata face gard acolo, armata nu se joacă!”, a spus Boldea, în faţa a circa 15 proprietari de locuinţe din cartierul Militari, prezenţi la şedinţă.

MApN a mai cedat terenul respectiv Primăriei Lugoj, diferenţa fiind că suprafaţa era mult mai mare(circa 53.000 mp), iar locuinţele urmau să fie construite exclusiv cu bani de la Guvern. Administraţia locală nu s-a ţinut însă de cuvânt şi nu a realizat locuinţele promise, aşa că, în 2014, MApN şi-a luat terenul înapoi. 

Bani publici investiţi într-un teren care nu aparţine Lugojului

Chiar dacă nu mai era proprietară pe teren, primăria a investit totuşi sume importante de la bugetul local şi a realizat drumul de acces şi utilităţile pentru cartierul Militar, ceea ce devine o problemă importantă în acest moment. De altfel,  surse din administraţia locală susţin că, la ultimul control, Curtea de Conturi a sesizat că s-au investit bani publici într-o proprietate care nu aparţine municipiului şi a cerut reglementarea situaţiei.

Acesta pare să fie şi motivul pentru care consilierii locali din opoziţie nu vor să-şi dea acordul pentru transfer, în acest moment, încercând să-l facă pe Francisc Boldea să răpundă pentru faptele sesizate mai sus. Pe de altă parte, aleşii din opoziţie sunt pentru prima dată în poziţia când îi pot plăti nişte poliţe primarului Boldea, care de-a lungul acestui madat a blocat orice iniţiativă a acestora.

Preşedintele PNL, Claudiu Buciu a explicat de ce liberalii nu vor fi de acord cu propunerea lui Francisc Boldea. Acesta susţine că nu au încredere că administraţia Boldea va realiza locuinţele promise MAPN-ului şi în felul acesta Lugojul ar pierde alţi bani.

“Primaria a solicitat acest imobil în vederea realizării de utilitati necesare cartierului nou creat, acestea exista deja însa pe un alt teren, nicidecum pe acesta,  şi de reabilitare şi transformare a pavilionului A4 – locuinte. În schimbul acestui imobil, MAPN solicită Primariei 30 de unităţi locative, împreună cu terenul aferent acestora, locuinţe ce trebuie finalizate în termen de cinci ani de la data transferului. Este foarte important de subliniat faptul că, dacă Primaria nu-şi va îndeplini această obligaţie în termenul de cinci ani stipulat, aceasta va pierde întreg bunul imobil primit prin transfer, precum şi toate investiţiile făcute pe acesta! Pentru a avea o imagine cât mai clară asupra situaţiei în faţa căreia ne pune din nou primarul Boldea, trebuie să facem următoarea menţiune: acest imobil a mai fost în proprietatea Primariei (începând cu anul 2010 şi până în anul 2014), sub obligaţia predării către MAPN a 55 (cincizecisicinci) de locuinţe în termen de trei ani de la data transferului. Aşa cum ştim cu toţii, după trei ani, Boldea nu a făcut nici măcar o locuinţă, şi nici măcar nu a început lucrările (nu obţinuse nici măcar o autorizaţie de construire…), fapt pentru care MAPN şi-a transferat înapoi imobilul încă din 2014. Ce ne-ar face să credem că astăzi Boldea se va ţine de cuvânt în faţa MAPN? În 10 (zece) ani de mandat, Boldea nu a construit nicio locuinţă prin finanţare din bugetul local. Cadrele militare aşteaptă şi astăzi locuinţele, însa este mai mult decât evident că aşa cum i-a amăgit în 2010, Boldea îi amăgeşte şi acum”, arată Buciu.

Preşedintele PNL a  mai sesizat faptul că în 2010, Lugojul primea “53.000 mp pentru 55 de apartamente (adică pentru fiecare 963 de mp de teren primit trebuia să dăm la schimb un apartament) astăzi Boldea ne propune să dăm un apartament pentru doar 275 de mp de teren, adică de trei ori mai mult! Dacă la momentul 2010 fondurile necesare acestor investiţii proveneau exclusiv de la Guvernul României (prin ANL), deci Lugojul nu cheltuia niciun leu din bugetul propriu, astăzi, prin proiectul de hotărare propus, Boldea nu se mai bazează decât pe bani din bugetul propriu al Municipiului Lugoj”.

Profitând de prezenţa locuitorilor din cartierul Militari la şedinţa de consiliu, Marius Martinescu a ridicat o altă problemă care îi priveşte pe aceştia. Consilierul local l-a întrebat pe primarul Lugojului când vor putea oamenii să-şi cumpere terenurile atribuite în cartier, moment pe care îl aşteaptă de mai mulţi ani. Iniţial, Francisc Boldea a refuzat să-i răspundă, spunând că nu asta e tema şedinţei, apoi a spus că terenurile vor fi vândute “cât de curând”

 

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Consilierii locali discută în următoarea ședință mai multe proiecte importante pentru Lugoj

Publicat

în

FOTO Arhiva

Joi, 27 iunie 2019, de la orele 14.00, în Sala de Consiliu a Primăriei Municipiului Lugoj se va desfăşura şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Lugoj cu mai multe puncte pe ordinea de zi. Printre acestea se află și proiectul privind înființarea unei noi creșe, dar și vânzarea terenurilor MAN, mult așteptată de către locuitorii din noul cartier Militari.

Iată, mai jos, ordinea de zi a ședinței.

  1. Proiecte de hotărâri:
  2. Înființarea Creșei nr. 4 în cadrul Serviciului Creșe – Direcția de asistență socială comunitară din subordinea Consiliului Local al Municipiului Lugoj. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

2 Aprobarea încheierii convenţiei de parteneriat între Consiliul Local al Municipiului Lugoj – Direcţia de asistenţă socială comunitară şi Fundaţia Surorile de Caritate  “Sfânta Ioana Antida” pentru prestarea de  servicii sociale pentru familiile care locuiesc în condiţii de abitaţie precare, din cartierul Mondial Bocşei Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

  1. Stabilirea costului mediu lunar de întreţinere și a contribuției lunare de întreținere datorată de beneficiarii și /sau susținătorii legali ai acestora pe anul 2019, pentru serviciile acordate în regim rezidențial în Căminul pentru persoane vârstnice din cadrul Complexului de servicii “Sfântul Nicolae” Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  2. Aprobarea vânzării către domnul Gherga Adrian și doamna Gherga Nicoleta – Adriana a terenului concesionat în suprafață de 450 m.p., situat în Municipiul Lugoj,  str. Timișorii  nr. 126 – C15, Zona P.U.Z. M.A.N.,  înscris în C.F. Nr. 406454, Municipiul Lugoj, Nr. cadastral 406454. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  3. Aprobarea vânzării către domnul Mărgineanțu Petru – Octavian și doamna Mărgineanțu Diana a terenului concesionat în suprafaţă de 411 m.p., situat în Municipiul Lugoj, str. Timișorii, Zona P.U.Z. M.A.N., înscris în C.F. Nr. 406425 Municipiul Lugoj, Nr. cadastral 406425. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  4. Aprobarea vânzării către doamna Berariu Hafia a terenului concesionat în suprafață de 450 m.p., situat în Municipiul Lugoj, str. Timișorii nr. 126 – C14, Zona P.U.Z. M.A.N., înscris în C.F. Nr. 406453 Municipiul Lugoj,  Nr. cadastral 406453;
  5. Însuşirea Raportului de evaluare a terenului în suprafaţă de 403 m.p., situat în Municipiul Lugoj,  str. Timișorii,  Zona P.U.Z. M.A.N., înscris în C.F. Nr. 406427 Municipiul Lugoj, Nr. cadastral 406427, în vederea vânzării acestuia. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  6. Solicitarea către Guvernul României de emitere a unei hotărâri  pentru   transmiterea din domeniul public al Statului Român și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al Municipiului Lugoj, județul Timiș a unei părți din  imobilul 1252 situat în municipiul Lugoj. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  7. Vânzarea către doamna Sturzu Luminița și doamna Sturzu Elena a terenului aferent construcţiei dobândite prin cumpărare în temeiul Legii nr. 112/1995, situat în municipiul Lugoj,  str. Timișorii nr. 34, ap. 1. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

10. Vânzarea către domnul Hoffmann Georg și doamna Hoffmann Rodica a terenului aferent construcţiei dobândite prin cumpărare în temeiul Legii nr. 112/1995, situat în municipiul Lugoj,  str. N. Titulescu nr. 20, ap. 2/2. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

11.Vânzarea către doamna Belia Gianina și domnul Belia Gabriel Cosmin a terenului aferent construcţiei dobândite prin cumpărare în temeiul Legii nr. 112/1995, situat în municipiul Lugoj,  str. Mărășești nr. 5, ap. 5. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

12.Vânzarea către doamna Negru Maria a terenului aferent construcţiei dobândite prin cumpărare în temeiul Legii nr. 112/1995, situat în municipiul Lugoj, str. Ghiocelului nr. 2 C, ap. 2. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj.

13. Probleme ale Comisiilor de specialitate.

III. Diverse.

Citiţi mai departe

Administrație

Francisc Boldea, chemat la Poliția Municipiului Lugoj pentru cercetări în dosarul stației de epurare

Publicat

în

FOTO ARhiva

Primarul Francisc Boldea a fost chemat luni, 24 iunie, la sediul Poliției Lugoj. Surse din cadrul administrației locale ne-au confirmat că edilul lugojean a fost însoțit de către secretarul municipiului, Dan Ciucu.

Aceleași surse susțin că cei doi au fost prezenți pentru cercetările care se fac în dosarul stației de epurarea de la Lugoj, deschis de DNA București, după plângerea făcută de către președintele PNL, Claudiu Buciu, împreună cu consilierul local Liviu Brîndușoni.

Plângerea a fost făcută anul trecut, la DNA București, de acolo a ajuns la DNA Timișoara, după care a ajuns la Parchetul din Lugoj.

“Peste 20 de bibliorafturi de documente au fost studiate pentru a face această sesizare, în folosul lugojenilor, care au plătit 6 milioane de euro pentru modernizarea unei stații de epurare care nu a fost pusă în funcțiune nici până astăzi, după șapte ani de la finalizarea lucrărilor. Sute de ore de muncă depusă, zeci de întâlniri cu funcționari și specialiști în domeniul epurării apelor. Toate acestea, repet, prin efortul comun depus alături de Liviu Brîndușoni, un om căruia i se datorează obținerea multor documente relevante în cauză, ori punerea cap la cap a unor amănunte esențiale pentru a desluși modul în care s-a <<operat>> pentru ca jaful sa fie aproape perfect”, arăta Claudiu Buciu, la momentul depunerii plângerii la DNA.

Și Camera de Conturi Timiș a sesizat DNA Timișoara în aceasta cauză.

“Mă întreb de ce nu au fost conexate cele două dosare? De ce sesizarea noastră a fost trimisă Poliției Municipiului Lugoj, iar cea a Camerei de Conturi nu? Noi am făcut o sesizare in rem, iar nu împotriva anumitor persoane, arătând totuși, cu lux de amănunte rolul fiecărei persoane implicate. Noi am prezentat lucrurile extrem de detaliat și cu un probatoriu de netăgăduit… Camera de Conturi a indicat chiar și persoanele responsabile.

O pagubă reală de 6 milioane de euro, pentru ca de fapt lugojenii nu se pot folosi de nimic din ceea ce s-a făcut acolo, chiar nu contează pentru DNA Timișoara??? Faptul că amenzile curg de trei ani (o medie de 100.000 ron/lună) pentru poluarea râului Timiș, nu vă spune nimic domnilor procurori? Atâta timp cât însăși beneficiarul lucrărilor a comandat o expertiză din care a rezultat ca există un prejudiciu, ce fel de așteptări să avem de la procurorii care se fac că nu văd nimic? Este vorba despre fonduri europene și despre bani luați de Municipiul Lugoj împrumut de la bănci”, a dezvăluit Buciu.

Am încercat să aflăm opinia primarului Francisc Boldea, însă acesta nu a putut fi contactat, nici luni, după ieșirea de la audieri, nici astăzi. Vom reveni, cu poziția primarului lugojean de îndată ce acesta va fi disponibil.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul nu primeşte cele nouă autobuze electrice promise. Problema e la Ministerul Dezvoltării

Publicat

în

Licitația pe care Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a demarat-o în acest an pentru achiziționarea de autobuze electrice, pentru mai multe orașe din țară, printre care și Lugojul a fost amânată. Singura ofertă depusă de un consorțiu turco-german a fost respinsă. Conform proiectului, Lugojul a fost cuprins în lotul patru cu un număr de nouă autobuze electrice, pentru care urmau să fie construite trei stații de încărcare rapidă și nouă de încărcare normală.

„Am cerut Ministerului Dezvoltării să ne dea prin programul de modernizare nouă autobuse electrice cu trei stații de încărcare în oraș și nouă stații pe fiecare autobuz.  S-a făcut o licitație la Ministerul Dezvoltării, l-am mai rugat încă o dată pe domnul Suciu, vicepremierul României când a fost aici la Lugoj. Din păcate a fost descalificat la licitație constructorul. A fost o firmă turcă ce nu a îndeplinit condițiile de participare la licitație. Și acum trebuie să așteptăm următorul termen de licitație, dar suntem cuprinși în program și sunt sigur că  vor fi livrate. Că va fi o lună în plus sau în minus, în funcție de licitație. Am văzut că mulți se bucură dacă nu ar veni să le modernizăm. Eu zic că cu 9 autobuze electrice pe următorii 10 ani am fi rezolvați”, spune Francisc Boldea,  primarul municipiului Lugoj

În sarcina Primăriei Lugoj a fost stabilită o contribuție de peste 400.000 de lei din valoarea totală a investiției de peste 21.000.000 lei. La acest efort financiar municipalitatea mai trebuie să pună alte 3 milioane de lei din TVA-ul declarat neeligibil de guvern cu câteva luni în urmă, suma urmând să fie recuperată ulterior.

SURSA TENTV

Citiţi mai departe

Cele mai citite