Connect with us

Administrație

COLAPS Cu o datorie imensă şi tot mai puţini angajaţi, Salprest anunţă că nu va mai putea mătura străzile oraşului

Publicat

în

Meridian 22 S.A. Luhoj

 

Proaspăt câştigătoare a licitaţiei pentru salubritatea în oraşul Lugoj, măturat străzi şi întreţinut parcuri, societatea Consiliului Local, Salprest S.A. anunţă că se află într-o situaţie critică şi se îndreaptă cu paşi repezi spre faliment.

Dezastrul din curtea Salprest a început în momentul în care a pierdut contractul de preluare a deşeurilor menajere de la populaţie. De la 1 mai, societatea timişoreană Retim a preluat această sarcină, după ce a câştigat licitaţia pentru zona zero a judeţului, în care intră şi oraşele Lugoj şi Buziaş.

Salprest, fosta societate de salubritate a Lugojului, a rămas fără obiectul muncii, chiar dacă unele activităţi privind curăţenia oraşului le gestionează în continuare. E vorba despre măturatul şi spălatul străzilor, curăţare şi transportul zăpezii pe timpul iernii, dezinsecţia şi deratizarea, lichidarea depozitelor clandestine de deşeuri şi colectarea şi transportul deşeurilor din construcţii etc. Însă toate aceste activităţi nu asigură veniturile pe care Salprest le încasa de la populaţie pentru serviciul de colectare a gunoaielor. La această lipsă de venituri se adaugă şi datoriile de peste 1,5 milioane de lei cu care societatea a rămas.

Despre toată această situaţie, Consiliul de Administraţie al Salprest a trimis o informare către Consiliul Local. Mircea Ghera directorul general Salprest spune că salvarea societăţii nu mai depinde el, în momentul de faţă.

“Nu ştiu, să decidă Consiliul de Administraţie şi acţionarii. Eu sunt un angajat, nu eu sunt cel care trebuie să decid ce se va întâmpla”, spune Mircea Ghera.

Primarul Lugojului susţine că Salprestul trebuie să se descurce cu veniturile pe care le va obţine din activităţile prestate pentru Primărie.

“Rămâne cu muncitorii proporţional cu activitatea pe care o are. Ei având acum doar activităţile de la primărie, în funcţie de suma alocată în buget îşi dimensionează personalul”, spune primarul Boldea.

Cu alte cuvinte, Salprest va trece printr-o nouă tranşă de concedieri. În documentaţia trimisă Consiliului Local, care este actionar unic al societăţii, conducerea a cuprins şi o organigrama de 30 de persoane, ceea ce înseamnă că va trebui să facă o nouă rundă de concedieri. De la 68 de angajaţi, la 30. Societatea a mai concediat în luna aprilie aproximativ 50 de persoane. Din acelaşi document reiese însă că, personalul rămas nu va mai putea executa lucrările de măturat stradal, pe care Primăria le comandă.

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Proprietarii din Lugoj care nu au contract cu Retim vor plăti o taxă de salubritate de cinci ori mai mare

Publicat

în

Primarul Lugojului Francisc Boldea intenţionează să promoveze un proiectul de hotărâre privind aprobarea taxei speciale de salubrizare pe teritoriul administrativ al U.A.T. municipiul Lugoj și a Regulamentului de stabilire și aplicare a taxei speciale de salubrizare pentru utilizatorii serviciului public de salubrizare, persoane fizice-populație, operatori economici, instituții publice și altele, care nu au încheiat și refuză să încheie contractul de salubrizare cu operatorul serviciului – Retim.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Francisc Boldea susține că taxa trebuie introdusă pentru că sunt lugojeni care refuză să încheie contractul cu Retim și a dat exemplul asociației din Micro 4.

“Pentru cei care nu vor să încheie contract, legea spune că în cazul în care refuză să încheie contract se stabilește un preț ca și taxă din partea administrației locale, noi am luat modelul Aradului, de cinci ori tariful. Dacă tariful pentru ridicarea deșurilor e de opt lei, cei care nu au contract vor plăti de cinci ori mai mult”, a declarat primarul Lugojului

    Persoanele interesate pot depune în scris propuneri, sugestii sau reclamaţii cu privire la proiectul de hotărâre mai sus menţionat până la data de 24.09.2018 orele 12.00 la Biroul relaţii cu publicul, parter, camera 7.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Boldea anunță că Lugojul va depăși 50.000 de locuitori până în 2020

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.ro

Francisc Boldea a declarat într-o emisiune a postului local de televiziune că, până în 2020, populația Lugojului va trece de 50.000 de locuitori. Contactat de Lugojeanul.ro pentru a explica pe ce s-a bazat când a făcut această afirmație, primarul și-a argumentat opinia.

Meridian 22 S.A. Luhoj

“La revoluție, Lugojul avea cam 54 de mii de locuituri, după cum știu eu. Da, eu preconizez ca în 2020 să ajungă la 50 de mii. În primul rând, este o diferență între nașteri și decese. În al doilea rând, dezvoltarea pe care o are Lugojul și faptul că aproape 2.000 de oameni sunt aduși zilnic la lucru în oraș, spun că e plauzibil acest lucru. Eu îmi doresc să devenim oraș cu peste 50.000 de locuitori. Știți că municipiile sunt între 20 și 50 de mii și între 50 și 100 de mii. Orice om peste 50 de mii contează, e în folosul nostru ca municipalitate”, a spus Boldea.

Primarul Lugojului a mai declarat că această creștere demografică ar fi încă un argument solid pentru transformarea municipiului în capitală regională. La utimul recesământ, Lugojul avea puțin peste 40.000 de locuitori, însă din 2011, populația a scăzut mulți dintre lugojeni fiind plecați în străinătate.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojenii vor putea semnala în timp real problemele din oraş, cu ajutorul unei aplicaţii mobile

Publicat

în

Primăria Lugoj lucrează, împreună cu o firmă din Sibiu, la o aplicaţie mobilă pentru raportarea incidentelor şi problemele pe care lugojenii le întâlnesc în oraș.

Meridian 22 S.A. Luhoj

Cu ajutorul unui smartphone, orice persoană va putea semnala în timp real o groapă apărută în şosea, o avarie la reţaua de apă, lipsa iluminatului public, comportamentul neadecvat al funcţionarilor publici, nereguli la transportul public sau orice altă problemă care ţine de administraţia locală. Un alt aspect important este faptul că cetățeanul este informat cu privire la parcursul sesizării. După ce semnalează problema, acesta primește un email prin care se confirmă primirea, este notificat când sesizarea intră în lucru și primește o informare când problema s-a rezolvat.

“E un dispecerat la noi, la Compartimentul de Informatică şi acolo va ajunge sesizarea. De acolo, se transmite la fiecare compartiment care trebuie să rezolve situaţia şi cetăţeanul va primi un răspuns imediat că a fost preluată sesizarea şi a fost repratizată compartimentului în cauză”, a declarat Francisc Boldea.

Primarul Lugojului susţine că în maxim o lună şi jumătate aplicaţia va fi funcţională şi lugojenii o vor putea folosi.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: