Connect with us

Administrație

Colaborare europeană terminată în instanţă. Spitalul din Mako a dat în judecată spitalul din Lugoj

Publicat

în

Lugojul nu şi-a făcut treaba în proiectul european desfăşurat în colaborare cu spitalul din Mako (Ungaria).  Întârzierile mari şi neregulile din documente i-au făcut pe maghiari să dea spitalul lugojean în judecată. Amănuntul a ieşit la iveală după o conferinţă de presă susţinută de actualul director al spitalului, Erwin Floroni. Întrebat de ce s-a renunţat la cel de-al doilea proiect cu Mako, Floroni a declarat că acesta nu s-a mai putut face din cauză că spitalul din Lugoj ar fi ajuns să plătească despăgubiri spitalului maghiar, la fel ca în primul proiect.

“Proiectul cu Mako nu era fezabil. Conform legsilaţiei româneşti trebuia să facem un studiu de impact. Acest studiu durează 60 de zile minim. În momentul în care ni s-a spus despre acel studiu de impact, la ultima întâlnire pe care am avut-o la Arad, nu mai aveam 60 de zile în care să depunem proiectul. Proiectul trebuia depus la sfârşitul lui ianuarie şi noi nu ne încadram în termenul respectiv. Drept urmare, partenerul maghiar ne-a cerut ca, dacă se pierde proiectul, să plătim toate chetuielile lor. Pentru tot ce au plătit ei, pe caietele de sarcini şi altele, lucru cu care eu nu am fost de acord, pentru că s-a făcut în mandatul trecut şi am plătit eu despăgubirile”, a declarat Floroni.

Directorul spitalului lugojean a refuzat să ofere amănunte. A confirmat doar că spitalul lugojean a fost dat în judecată şi a pierdut procesul. “Da, au existat neînţelegeri, în primul proiect. S-a ajuns la proces s-a pierdut procesul şi aşa mai departe. Mai multe nu vreau să comentez”, a mai spus Floroni.

Proiectul elaborat în comun de către Spitalul Municipal „Dr. Teodor Andrei” Lugoj şi Spitalul Clinic „Dr. Diosszilagyi Samuel” din oraşul Mako (Ungaria), depus în cadrul Programului de Vecinătate Ungaria – România , în 2013, a obţinut o finanţare în valoare de 1,9 milioane euro. 750 de mii de euro au ajuns la Lugoj, bani din care s-a refăcut Compartimentul de urgenţe al spitalului.

Al doilea proiect, care nu s-a mai făcut, avea o finanţare de 2,5 milioane de euro şi prevedea refacerea completă a secţiilor de chirurgie şi anestezie-terapie intensivă.

Citiţi mai departe
1 Comment

1 Comment

  1. Liviu Brindusoni

    14 august 2018 at 03:49

    Managerul spitalului iar spune doar jumatati de adevar ca la Otelul Rosu si acuza fosta conducere pentru procesul pierdut! Pai nu dansul era la vremea aceea presedintele Consiliului de Administratie al spitalului! Chiar nu isi mai aminteste ca cei aproape 80 de mii de euro s-au pierdut in urma deciziei „performante” a primarului Francisc Boldea care, desi a fost instiintat in scris ca trebuie platit un comison de succes catre firma maghiara, in cazul in care acest proiect va fi castigat, a refuzat sa asigure acesti bani, desi clauza era stipulata in contract!! Partea maghiara s-a tinut de cuvant si proiectul a castigat finantarea, insa primarul Boldea le-a dat cu flit! Motivul real pentru care al doilea proiect a cazut nu este nicidecum frica managerului ca va pati la fel, ci faptul ca partea maghiara nu mai are incredere in autoritatile de la Lugoj, in special in primarul Boldea!

    P.S.Despagubirile nu s-au platit catre spitalul maghiar, ci catre firma care a asigurat consultanta proiectului, cea care a actionat in instanta partea romana pentru nerespectarea clauzei din contract! E mai greu de priceput cand ocupi o functie, dar iti intocmesc altii documentele pe care le semnezi ca primaru’!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Autostrada Lugoj-Timișoara, centura și DN 6, cârpite de DRDP

Publicat

în

DRDP Timișoara urmează să repare drumurile din jurul Lugojului, atât cele naționale, cât și autostrada ce leagă Timișoara de oraș via Balinț. Avariile la drum au fost cauzate de căderile masive de zăpadă din ultimele luni. Din cauza nămeților, drumurile sunt acum adevărate capcane, cu gropi de toate mărimile.

Intervenția vizează doar drumurile exterioare Lugojului, cum sunt autostrada și DN-urile. Astfel, pentru gropile care au apărut în oraș, primăria este cea care ar trebui să ia măsuri. Deși problema persistă și orașul este plin de gropi, administrația nu a intervenit încă.

“În urma precipitațiilor din ultima perioadă ți din cauza fenomenului de îngheț-dezgheț, pe rețeaua rutieră administrată de D.R.D.P. Timișoara au apărut gropi, ceea ce creează disconfort participanților la trafic. Pentru remedierea problemelor apărute, în ultimele zile, la partea carosabilă, toate echipajele specializate ale D.R.D.P. Timișoara intervin în regim de urgență pentru plombarea gropilor cu mixtură stocabilă, un procedeu provizoriu care are menirea de a reduce temporar disconfortul creat.

Atunci când condițiile meteorologice o vor permite, D.R.D.P. Timișoara va începe execuția lucrărilor cu mixtură caldă în cadrul „Programului de punere în ordine a drumurilor naționale și a autostrăzilor la terminarea sezonului rece și pregătirea lor pentru sezonul estival”, a declarat Ispravnic Cristian Ilie, directorul general regional al DRDP Timisoara.

Citiţi mai departe

Administrație

USR Lugoj, 33 de propuneri pentru oraș: Spital dotat, treceri de pietoni cu LED-uri, refacerea Insulei din Cotu Mic

Publicat

în

Foto eyeinthesky.ro

USR Lugoj a întocmit o listă cu 33 de propuneri pe care a înaintat-o primarului și Consiliului Local Lugoj, în vederea finanțării acestora. În cadrul listei, Liviu Brîndușoni și colegii lui s-au axat pe problemele imediate ale orașului, dar și pe unele care persistă de ani buni la Lugoj. Lista este următoarea:

  • reabilitarea trotuarelor de pe strada Hezerișului, porțiunea până la Cimitirul Ortodox și extinderea rețelei de iluminat public pentru această porțiune, pentru ca cetățenii să se poata deplasa în condiții civilizate și de siguranță în
    trafic până la acestă locație;
  • amplasarea unor indicatoare rutiere cu privire la viteza legală pe care conducătorii auto trebuie să o respecte pe strada Hezerișului, deoarece în acest moment viteza cu care aceștia circulă pune în pericol siguranța și integritatea locatarilor, în special a copiilor, precum și amplasarea indicatoarelor rutiere obligatorii la intrarea și ieșirea din localitate, care lipsesc cu desăvârșire;
  • execuția marcajelor rutiere, în special a trecerilor de pietoni pe strada Hezerișului și amplasarea unor calmatoare de viteza în apropierea acestora;
  • refacere carosabil și trotuare pe str. Herendești, Ceferiștilor, Șirul Izlazului, Ciprian Porumbescu, Traian Vuia și Zorilor;
  • reabilitare rețelei de alimentare cu apă (care a mai rămas de executat), asfaltare trotuare și strada Griviței până la blocul de garsoniere și în jurul acestuia;
  • reabilitare curte Gradinița PP7 – Centrul Financiar PP2 și dotarea acesteia cu elemente de joacă pentru copii;
  • reabilitare parcări, spații verzi și amenajare loc de joacă cu foișor pe strada Viorelelor, Blocurile C1 – C6;
  • reabilitare trotuare splaiul Tinereții și continuare pe strada Viorelelor, reabilitare trotuare și asfaltare strada Lăcrimioarelor și amplasarea unor calmatoare de viteză pe cele două străzi în preajma școlii;

Semafoare noi, treceri pietonale cu LED

  • reabilitarea tuturor sistemelor de semaforizare și iluminarea trecerilor de pietoni, iluminate inteligent cu leduri;
  • amplasarea în fiecare parc din municipiul Lugoj a coșurilor speciale pentru animale de companie și amenajarea locurilor destinate animalelor de companie, denumite CANISITE;
  • suplimentarea sumelor alocate pentru salubrizarea stradală și pentru eliminarea gropilor clandestine de gunoi din jurul Lugojului, precum și asigurarea finanțării pentru încheierea unor contracte cu firme dotate cu utilaje profesioniste în domeniul deszăpezirii municipiului Lugoj pentru o mai bună gestionare a situațiilor de risc în cazul unor calamități naturale și pentru evitarea situațiilor critice prin care cetățenii municipiului Lugoj au fost nevoiți să treacă în iarna 2018-2019;
  • asigurarea finanțării pentru achiziționarea unor generatoare de mare capacitate pentru asigurarea energiei electrice necesară funcționării uzinelor de apa, a fântânilor publice și a instituțiilor publice din municipiul Lugoj implicate în gestionarea situațiilor de urgență;

Spații verzi mai multe

  • reabilitarea și amenajarea clădirilor, a spațiilor verzi și a locurilor de joacă din Parcul Copiilor, precum și a spațiilor verzi din parcurile situate în Cartierul Micro 5 și cartierul Herendești;
  • asigurarea sumelor necesare extinderii rețelei de energie pentru locuitorii de pe strada Sudului, precum și realizarea trotuarelor și asfaltarea acestei străzi; reabilitarea și transformarea fostei Centrale Termice din cartirul Micro IV într-un Centru de joacă in-door pentru copii;
  • reabilitarea și transformarea fostei Centrale Termice de pe Splaiul 1 Decembrie într-un Centru pentru copii și mame abuzate;
  • constructia a 144 de apartamente pentru tineri, prevăzute în Planul Cartierului Militari;
  • realizarea în Cartierul Mondial Bocșei (Herendești) a 72 de apartamente sociale și 192 de apartamente pentru închiriere;
  • reluarea lucrărilor la cele 48 de apartamente din Blocul MApN începute acum 11 ani și nefinalizate;

Program de After School modern

  • includerea sumelor necesare cofinanțării în anul școlar 2019 – 2020 din bugetul local al municipiului Lugoj a Programului “Școala după școală” pentru desfășurarea acestuia în toate unitățile de învățământ preuniversitar de stat de pe raza municipiului Lugoj, pentru un număr maxim de 2000 de școlari, în special a elevilor a căror părinți au o stare materială precară;
  • reabilitarea și amenajarea Insulei din Cotu Mic prin crearea unor noi spații publice de agrement și relaxare și a unor spații verzi;
  • sistematizarea traficului pe sensuri unice în zonele rezidențiale și crearea de piste de biciclete cu delimitarea clară a spațiului între drumul rutier și acestea și extinderea acestora către zonele industriale și cele de agrement de pe raza municipiului Lugoj;
  • realizarea unui drum de acces asfaltat și introducerea utilităților necesare circulației rutiere în spatele fostului Liceu Agricol „Ștefan Odobleja” și conectarea acestuia la sensul giratoriu al șoselei de centura a municipiului Lugoj, pentru o deschidere a acestei zone către posibilii investitori și crearea unei noi zone industriale a municipiului Lugoj;

Un Lugoj mai verde

  • plantarea de copaci tineri în locul celor afectați de calamitaățile naturale și extinderea spațiilor verzi existente, precum și identificarea unor noi astfel de zone; asigurarea finanțării necesare achiziționarii unui autoturism Duster 4×4 cu toate dotările necesare, pentru buna funcționare a Detașamentului de Jandarmi 6 Lugoj, având în vedere că autoturismul existent este foarte vechi, iar echipajele de jandarmi asigură prin patrulare, pe lângă siguranța cetățenilor și integritatea bunurilor aflate în proprietatea municipiului Lugoj;
  • scoaterea din circuitul agricol și transformarea Câmpiei Libertății de pe strada Tapiei într-un parc prin care municipiul Lugoj și cetățenii din această parte a orașului să câștige încă o zonă de “plămân verde”, mai ales ca în apropiere există o zonă industrială care poluează. Acest lucru presupune realizarea unei zone peisagistice populată cu copaci și spații verzi, dar și amenajarea mai multor locuri dedicate tinerilor și copiilor;
  • asigurarea sumelor necesare costurilor privind sterilizarea animalelor cu și fără stăpân de pe raza municipiului Lugoj, prin întocmirea unui protocol de colaborare între Primaria Lugoj și cabinetele veterinare ce doresc să facă parte din program;
  • asigurarea sumelor necesare costurilor pentru înregistrarea și filmarea și respectiv transmiterea în direct a ședintelor ordinare, extraordinare și de îndată ale Consiliului Local;

Spitalul, prioritar

  • reabilitare și recompartimentare pentru realizarea unui circuit închis a secției ATI de la Spitalul Municipal Lugoj, condiție cerută pentru obținerea acreditării instituției;
  • renovare saloane, săli de tratament și grupuri sanitare la Secția de Pediatrie, dotarea secției cu o centrală termică pe gaz proprie, realizarea unui spațiu verde adecvat în fața clădirii și dotarea acestuia cu elemente de joacă;
  • asigurarea finanțării necesare achiziționarii unei autospeciale Volkswagen Transporter B1/B2 4×4, cu toate dotările necesare, pentru Stația de Ambulanță Lugoj, necesară având în vedere faptul că parcul auto a fost dotat cu un număr de doar două ambulanțe noi, restul autospecialelor fiind vechi și având un numar de sute de mii de kilometri;
  • reabilitare trotuare și carosabil pe strada Gheorghe Șincai și strada Partizanilor;
  • amplasarea unor calmatoare de viteză pe strada Lăcrămioarelor și Splaiul Tinereții, în zona Școlii Gimnaziale “Eftimie Murgu”.
Citiţi mai departe

Administrație

Vom avea primărie smart la Lugoj în curând. Proiectul se face pe bani europeni

Publicat

în

O primărie smart, visul oricărui oraș din România, urmează să devină realitate la Lugoj. Primăria Municipiului Lugoj a depus spre finanțare, în data de 24.09.2018, proiectul cu titlul „Consolidarea capacității administrative a Municipiului Lugoj prin dezvoltarea capacității de planificare strategică și prin simplificarea procedurilor administrative pentru reducerea birocrației destinate cetățenilor”.

Proiectul a fost depus în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă, Componenta 1 CP10/2018 (pentru regiunile mai puțin dezvoltate) – Fundamentarea deciziilor, planificare strategică și măsuri de simplificare pentru cetățeni la nivelul administrației publice locale din regiunile mai puțin dezvoltate, Axa Prioritară Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente, Operațiunea Introducerea de sisteme și standard comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP.

În data de 3.01.2018, Autoritatea Contractantă (Ministerul Dezvoltării și Administrației Publice) a informat Primăria Municipiului Lugoj că Cererea de finanțare a trecut cu bine de faza de evaluare și se află în faza de contractare.

Obiectivul general îl constituie consolidarea capacității administrative a Municipiului Lugoj prin dezvoltarea capacității de planificare strategică și prin simplificarea procedurilor administrative, corelată cu introducerea de metode electronice de gestionare și management a documentelor administrative, fapt ce va determina creșterea calității actului administrativ pe termen lung.

Ghișeul Unic, în curând la Lugoj

În cadrul proiectului se va elabora Strategia de Dezvoltare Durabilă a Municipiului Lugoj pentru perioada 2021-2027, Strategia Smart City, se va implementa un sistem informatic integrat, se va dezvolta, proiecta, implementa, operaționaliza și testa sistemul informatic integrat – soluția de portal cu servicii digitale pentru cetățeni, managementul documentelor, care va oferi atât accesul publicului la informații și servicii on-line, dar va oferi totodată și un instrument modern de asistare a deciziei în cadrul instituției, se va realiza arhiva digitală.

În cadrul proiectului se va înființa Ghișeul Unic la primărie, fapt ce va constitui un mare pas inainte în eliminarea birocrației și creșterea calității serviciului public. Serviciile publice digitale ce vor putea fi oferite de către sistemul informatic sunt următoarele: Înregistrare cereri, întocmire și eliberare certificate de urbanism, eliberare/prelungire autorizații de construire; Înregistrare mențiuni și modificări intervenite în statutul civil, domiciliul și reședința unei persoane, solicitări audiențe, programare audiențe și gestionare registre și rapoarte aferente audiențelor; Autorizare activitate de transport – înregistrare date transportator, întocmire autorizații de transport; autorizare activitate de comerț – istoric al modificărilor pe toată durata de viață a autorizațiilor, urmărirea plăților anuale ale taxelor de autorizații, imprimarea pe format tipizat a informațiilor necesare; Evidențierea și raportarea activităților consiliului local/primarului (hotărâri CL, dispoziții primar, evidența întâlnirilor publice etc); Evidențierea și raportarea activităților consiliului local/primarului (hotărâri CL, dispoziții primar, evidența întâlnirilor publice etc); Gestionarea proceselor/cauzelor din cadrul instituției, litigiilor pe raza de competență a Poliției Locale, arhivei electronice a instituției pe baza unor serii de metadate definite anterior; Centralizarea mesajelor, sesizărilor, plângerilor și propunerilor transmise electronic sau prin telefon de către cetățeni.

Valoarea totală a proiectului este de 3.948.430,50 lei, din care suma de 3.869.461,89 lei este finanțarea nerambursabilă, iar suma de 78.968,61 lei reprezintă contribuția proprie a Municipiului Lugoj la proiect.

Citiţi mai departe

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: