Connect with us

Administrație

Care sunt adevăratele motive pentru care în ștrandul din Lugoj nu se poate face baie

Publicat

în

Ștrandul din Lugoj se redeschide astăzi, după mai bine de cinci ani de la începerea lucrărilor de reabilitare și 8,3 milioane de lei cheltuiți. Lucrările ar fi trebuit să fie finalizate în 2014, însă mai multe neînțelegeri dintre Primăria Lugoj, proiectantul Rheinbrucke și constructorul Matcon au făcut ca cel mai important loc de agrement pentru lugojeni să nu fie funcțional din 2013, până în prezent.

Deschiderea de astăzi nu înseamnă că lugojenii își pot lua costumul de baie și prosopul și se pot relaxa la cel mai mare bazin din oraș. Joi și vineri – între orele 16.00 – 19.00, sâmbătă și duminică – între orele 10.00 – 16.00, lugojenii pot doar vizita ștrandul. Primarul Francisc Boldea declară că a recurs la această opțiune din cauza temperaturilor scăzute, care nu au permis ca apa să fie bună pentru baie. Susține însă că a decis să deschidă ștrandul pentru ca „oamenii să se convingă că acesta este funcțional”.

Poate sau nu poate funcționa ștrandul

Pe de altă parte, recunoște însă că sunt și alte motive pentru care ștrandul nu poate funcționa. Baza de agrement nu are salvamari nici la această oră.

“Am găsit o firma din Deva care să vină cu salvamari și am scos la licitație pentru că nu există altă posibilitate. Între timp a mai apărut o firmă din Pitești care vrea, deși nu a luat legătura cu noi. Și atunci, trebuie să așteptăm ziua de vineri, pentru faptul că legea permite să se înscrie până în ultima zi”, a recunoscut primarul Boldea, pentru Lugojeanul.ro.

Edilul recunoaște și că e posibil ca licitația să se prelungească dacă există contestații. Acest fapt ar bloca pentru moment funcționarea ștrandului. Cel mai important aviz pentru funcționarea ștrandului lipsește, cel de la Direcția de Sănătate Publică.  Tot la acest capitol nu s-a rezolvat situația permanenței medicale la ștrand. Primarul a dat o dispoziție prin care le-a cerut medicilor de la cabinetele școlare să asigure asistența medicală la baza de agrement. Medicii susțin însă că acest demers este ilegal.

“Până la urmă au semnat toți. Astăzi trebuia să primim avizul de la DSP. Am purtat corespondență cu ei și pe tema medicilor. Noi nu putem să plătim medici de la trei mii de lei, până la 15.000 de lei pe lună, trei luni cât e vacanța și copiii sunt la ștrand și atunci la cabinetul școlar nu îi nimeni. Iar noi îi plătim cu sume exorbitante fără ca cineva să le deschidă ușa”, mai spune primarul Lugojului.

Mai sunt și micile defecțiuni: robineți stricați, pompe defecte, scurgeri neconforme despre care Francisc Boldea susține că sunt inerente, chiar dacă abia s-a încheiat reabilitarea, dar că acestea vor fi rezolvate pe parcurs.

Edilul șef al Lugojului insistă însă că, atunci când temperaturile vor reveni la normal, lugojenii vor putea merge să facă baie în ștrand, fără să mai aștepte o inaugurare cu tăieri de panglică și sobor de preoți.

 

Gammet 2000
Citiţi mai departe
1 Comment

1 Comment

  1. Liviu Brindusoni

    23 mai 2019 at 18:00

    Medicii din cabinetele scolare sunt platiti de Ministerul Sanatatii prin Directia de Sanatate Publica. Primarul nu plateste niciun leu, dar mai sume exorbitante! E penibil sa fii primarr de 10 ani si sa nu stii nici macar acest lucru si sa bati campii, dealurile si vaile. E ilegal ce vrea primarul si daca nu stie acest lucru sa ii intrebe pe juristii din primarie care au primit deja raspuns de la DSP!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Toboganele din ștrand au fost închise. Primăria le-a dat drumu fără să facă recepția lucrării

Publicat

în

Toboganele de la ștradul din Lugoj au fost oprite și nu au mai funcționat în minivacanța care tocmai s-a încheiat. Reprezentanții administrației locale au luat decizia de a le închide, deoarece nu au recepționat lucrarea de la constructorul din Constanța.

Nefiind recepționată lucrarea, legal aceasta nici nu putea fi pusă în funcțiune deoarece nu are avizele necesare de funcționare. Primarul Francisc Boldea susține însă că a fost doar o perioadă de probă, pentru care primăria s-a înțeles cu constructorul.

„Firma din Constanța mai are termen de execuție până în octombrie.  Dar noi am făcut niște probe și probele merg bine. Urmează ca să ne trimită hârtiile, ca să facem recepția zilele astea. După ce se face recepția putem merge mai departe. Îi ca și când vrei să cumperi o Dacia și te lasă să te plimbi cu ea prin oraș”, spune primarul Boldea.

Edilul nu știe exact când va recepționa lucrarea și când vor putea toboganele intra legal în funcțiune. „Cât de curând. Noi le-am făcut o adresă, de ieri. Așteptăm să vină. Toboganele vor începe să funcționeze din nou doar după ce vom face recepția”, a mai spus primarul Lugojului.

Chiar dacă a fost pus în funcțiune în această vară, la ștrand mai sunt și acum lucrări de realizat, după cinci ani de șantier la acest obiectiv. Sauna și bazinul cu jacuzzi nu funcționează nici la această oră.

Citiţi mai departe

Administrație

Încă o lucrare blocată. Cum explică primarul Francisc Boldea situația

Publicat

în

pongratz-lugojStrada Pongratz din Lugoj a intrat în programul de reabilitare la jumătate lunii iunie. Primăria a dat ordinul de începere a lucrărilor şi constructorul a ras asfaltul existent, a început să spargă trotuarele și să toarne rigolele, însă brusc şi-a luat utilajele şi a plecat.

De mai bine de o săptămână nu se mai lucrează. Localnicii sunt revoltaţi mai ales pentru că înainte de oprirea lucrărilor, aproape toate podeţele au fost demolate, iar acum nu mai pot intra cu maşinile în curţi. Primarul Francisc Boldea spune că totul s-a oprit din cauză că locuitorilor de pe stradă nu le-au convenit rigolele, care sunt exagerat de mari.

“Zilele acestea se întâlneşte constructorul cu proiectantul şi o să se pună de acord să găsească o soluție. Acolo, proiectul spune că trebuie rigole,dar oamenii ar vrea să nu fie rigolă. Că e prea mare, prea lată…rigolele sunt stas, nu pot să fie altfel. Ăsta este motivul pentru care s-au oprit lucrările. Proiectantul şi constructorul trebuie să decidă”, a declarat primarul Lugojului.

O altă lucrare blocată este ce de pe Spl. Morilor -bazar- fosta autogară, unde constructorul și-a luat utilajele și a plecat pentru că nu ar fi fost plătit. Săptâmâna trecută, primarul Francisc Boldea a negat conflictul cu constructorul, însă după doar câteva zile i-a transmis o somație să reia lucrările.

Citiţi mai departe

Administrație

Consilierii locali au transmis o scrisoare MApN. Documentul ar putea rezolva un conflict vechi din administrația Lugojului

Publicat

în

Consilierii liberali şi independentul Liviu Brînduşoni au transmis Ministerului Apărării Naţionale o scrisoare prin care solicită un model de hotărâre pentru transmiterea drumului din Cartierul Militari. Demersul aleşilor locali vine după ce, în şedinţa de luna trecută, au prezentat un răspuns din partea MapN, prin care reprezentanţii ministerului anunţau că drumul se poate transfera gratuit.

“Vă rugăm să analizați prezenta solicitare și să ne transmiteți care este modelul de Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Lugoj, necesar a fi adoptat astfel încât drumul de acces în cartier să intre în domeniul public al Municipiului Lugoj, cu sau fără o plată din partea Municipiului Lugoj, urmând ca transferul restului de imobil să fie făcut în viitor, astfel putând fi rezolvată această situație în cel mai scurt timp”, se arată în scrisoarea transmisă MApN.

Drumul respectiv face parte din imobilul de 8.250 mp, pe care primarul Francisc Boldea insistă să-l preia de la MApN, în schimbul a 30 de apartamente. Consilierii au respins de mai multe ori acest proiect, considerând că valoarea apartamentelor este mult mai mare decât cea imobilului cedat de minister. Aleşii locali nu au fost de acord cu acest schimb nici în momentul în care Primăria Lugoj a anunţat că a obţinut promisiunea Agenţiei Naţionale a Locuinţelor să finanţeze 150 de aparatemente în zona respectivă, în felul acesta degrevând bugetul local de cheltuielile pentru acest proiect.

Povestea transferului din MApN și Primria Muncipiului Lugoj este mai veche de un an de zile. Proiectul inițiat de primarul Francisc Boldea a fost supus la vot de zeci de ori și tot de atâtea ori a fost și respins. Au fost ședințe în care Francisc Boldea a fost sprijinit de adevărate comandouri de presiune, formate din membrii unor organizații obscure care s-au autointitulat societatea civilă a Lugojului. În mai multe ședințe aceștia au făcut circ, jignind și amenințând consilierii locali care s-au opus transferului.

 

Iată, mai jos, scrisoarea trimisă către MApN:

Către

Ministerul Apararii Nationale,

Directia Domenii si Infrastructuri

Bucuresti, strada Izvor, numarul 110, sector 5, CP 050561

 

Domnului General de Brigada Gheorghe Nistor,

Seful Direcției Domenii și Infrastructuri,

 

Stimate Domnule General de Brigada,

Subsemnații,

Consilieri Locali în cadrul Consiliului Local al Municipiului Lugoj,

Având în vedere faptul că în ultimii doi ani, în atenția Consiliului Local al Municipiului Lugoj, a fost adusă situația unei părți din imobilul 1252 (aflat în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Apărării Naționale), în sensul transferării acestei părți în domeniul public al Municipului Lugoj (conform Adresei numărul A13058 din 19 octombrie 2017 emisă de către instituția dvs. în atenția Primăriei Municipiului Lugoj),

Având în vedere că acest Proiect de Hotărâre a fost respins în Consiliul Local al Municipiului Lugoj de nenumărate ori, în principal datorită faptului că, bunurile de schimb (30 de locuințe) care ar trebui oferite de către Municipiul Lugoj Minsiterului Apărării Naționale au o valoare prea mare (1.000.000 euro conform estimării Primăriei Municipiului Lugoj – în cazul reabilitării construcției existente) față de valoarea părții de imobil primite,

Având în vedere că partea de imobil ce ar urma să fie primită este afectată de restricții ample de construire, generate, pe de o parte, de proximitatea față de calea ferată, iar pe de altă parte, de dispozițiile Planului Urbanistic Zonal – Zona MAN Lugoj, aprobat de către Consiliul Local al Municipiului Lugoj prin Hotărârea numărul 260 din 26 noiembrie 2009 (PUZ intrat în vigoare prin construirea a nenumărate locuințe individuale în zona de reglementare), dispoziții care, pentru zona în care Primăria Municipiului Lugoj estimează că ar putea construi locuințe colective (fie și prin finanțarea ANL), prevăd deasemenea o interdicție de construire, zona fiind reglementată ca spațiu verde,

Având în vedere faptul că instituția dvs. a avizat acest PUZ prin Avizul numărul D/6320 din 13 septembrie 2007,

Având în vedere faptul că instituția dvs. a avizat și construirea tuturor locuințelor individuale edificate în baza acestui PUZ,

Luând în considerare faptul că Primăria Municipiului Lugoj a construit drumul de acces în cartierul nou creat, fără a respecta dispozițiile PUZ-ului mai sus invocat, construcția drumului fiind realizată în perioada în care partea de imobil în cauză era în proprietatea Municipiului Lugoj (conform PUZ accesul era prevăzut astfel încât să fie evitată traversarea acestei părți de teren),

Având în vedere Adresa numărul A6493 din 15 mai 2019 emisă de instituția dvs., prin care vă arătați în continuare disponibilitatea de a rezolva și ”situația drumului de acces, care trebuie amenajat corespunzător și introdus în rețeaua de drumuri publice de interes local, în condițiile legii”,

Luând în considerare faptul că, prin Adresa A1210 din 28 mai 2019 instituția dvs. comunică Primăriei Municipiului Lugoj faptul că ”În situația în care nu vor fi inițiate demersurile necesare și autoritatea publică nu va adopta o Hotărâre privind transferul imobiliar mai sus menționat, structura noastră este obligată să dispună măsuri pentru închiderea drumului de acces prin cazarmă în termen de 90 de zile de la data înregistrării prezentei Notificări.”,

Având în vedere Schița anexată Minutei A407 din 1 aprilie 2010 încheiată la UM 01220 din Lugoj, între Primarul Municipiului Lugoj și reprezentanții instituției dvs., potrivit căreia, partea de imobil ce urma a fi transferată nu conține teren în zona din spatele Blocului A4, deci nu există nicio posibilitate de a se construi locuințe ANL pe această parte de imobil,

Având în vedere Adresa Răspuns numărul T-399 emisă de instituția dvs. prin UM 02523 București (Șef Unitate Colonel Inginer Traian Daniel Popa) la solicitarea locuitorilor din Cartierul Militari, situat limitrof UM 01220 din Lugoj, prin care transmiteți faptul că: ”în situația în care nu se adoptă Hotărârea Consiliului Local al Muncipiului Lugoj, prin care se va asigura și accesul locuitorilor, acest lucru se va putea soluționa prin acordarea unui drept de servitute la cererea celor interesați…”,

Având în vedere Adresa Răspuns numărul 99 din 26 iunie 2019 transmisă de către instituția dvs., prin Direcția informare și relații publice unei instituții locale de presă locale, prin care transmiteți faptul că ”M.Ap.N. și-a manifestat disponibilitatea transferului fără plată a terenului pe care este construit acest drum de acces, cu condiția ca autoritatea publică locală să adopte o hotărâre care să aibă ca obiect transmiterea acestuia în domeniul public al Municipiului Lugoj”,

În scopul rezolvării acestei situații de incertitudine și exclusiv în interesul rezolvării problemei accesului reglementat al locuitorilor în Cartierul Militari,

Vă rugăm să analizați prezenta solicitare și să ne transmiteți care este modelul de Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Lugoj, necesar a fi adoptat astfel încât drumul de acces în cartier să intre în domeniul public al Municipiului Lugoj, cu sau fără o plată din partea Municipiului Lugoj, urmând ca transferul restului de imobil să fie făcut în viitor, astfel putând fi rezolvată această situație în cel mai scurt timp.

Vă mulțumim pentru înțelegere și vă asigurăm de respectul nostru    

    

 

 

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite