Connect with us

Administrație

Care sunt adevăratele motive pentru care în ștrandul din Lugoj nu se poate face baie

Publicat

în

Ștrandul din Lugoj se redeschide astăzi, după mai bine de cinci ani de la începerea lucrărilor de reabilitare și 8,3 milioane de lei cheltuiți. Lucrările ar fi trebuit să fie finalizate în 2014, însă mai multe neînțelegeri dintre Primăria Lugoj, proiectantul Rheinbrucke și constructorul Matcon au făcut ca cel mai important loc de agrement pentru lugojeni să nu fie funcțional din 2013, până în prezent.

Deschiderea de astăzi nu înseamnă că lugojenii își pot lua costumul de baie și prosopul și se pot relaxa la cel mai mare bazin din oraș. Joi și vineri – între orele 16.00 – 19.00, sâmbătă și duminică – între orele 10.00 – 16.00, lugojenii pot doar vizita ștrandul. Primarul Francisc Boldea declară că a recurs la această opțiune din cauza temperaturilor scăzute, care nu au permis ca apa să fie bună pentru baie. Susține însă că a decis să deschidă ștrandul pentru ca „oamenii să se convingă că acesta este funcțional”.

Poate sau nu poate funcționa ștrandul

Pe de altă parte, recunoște însă că sunt și alte motive pentru care ștrandul nu poate funcționa. Baza de agrement nu are salvamari nici la această oră.

“Am găsit o firma din Deva care să vină cu salvamari și am scos la licitație pentru că nu există altă posibilitate. Între timp a mai apărut o firmă din Pitești care vrea, deși nu a luat legătura cu noi. Și atunci, trebuie să așteptăm ziua de vineri, pentru faptul că legea permite să se înscrie până în ultima zi”, a recunoscut primarul Boldea, pentru Lugojeanul.ro.

Edilul recunoaște și că e posibil ca licitația să se prelungească dacă există contestații. Acest fapt ar bloca pentru moment funcționarea ștrandului. Cel mai important aviz pentru funcționarea ștrandului lipsește, cel de la Direcția de Sănătate Publică.  Tot la acest capitol nu s-a rezolvat situația permanenței medicale la ștrand. Primarul a dat o dispoziție prin care le-a cerut medicilor de la cabinetele școlare să asigure asistența medicală la baza de agrement. Medicii susțin însă că acest demers este ilegal.

“Până la urmă au semnat toți. Astăzi trebuia să primim avizul de la DSP. Am purtat corespondență cu ei și pe tema medicilor. Noi nu putem să plătim medici de la trei mii de lei, până la 15.000 de lei pe lună, trei luni cât e vacanța și copiii sunt la ștrand și atunci la cabinetul școlar nu îi nimeni. Iar noi îi plătim cu sume exorbitante fără ca cineva să le deschidă ușa”, mai spune primarul Lugojului.

Mai sunt și micile defecțiuni: robineți stricați, pompe defecte, scurgeri neconforme despre care Francisc Boldea susține că sunt inerente, chiar dacă abia s-a încheiat reabilitarea, dar că acestea vor fi rezolvate pe parcurs.

Edilul șef al Lugojului insistă însă că, atunci când temperaturile vor reveni la normal, lugojenii vor putea merge să facă baie în ștrand, fără să mai aștepte o inaugurare cu tăieri de panglică și sobor de preoți.

 

Citiţi mai departe
1 Comment

1 Comment

  1. Liviu Brindusoni

    23 mai 2019 at 18:00

    Medicii din cabinetele scolare sunt platiti de Ministerul Sanatatii prin Directia de Sanatate Publica. Primarul nu plateste niciun leu, dar mai sume exorbitante! E penibil sa fii primarr de 10 ani si sa nu stii nici macar acest lucru si sa bati campii, dealurile si vaile. E ilegal ce vrea primarul si daca nu stie acest lucru sa ii intrebe pe juristii din primarie care au primit deja raspuns de la DSP!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Consilierii locali discută în următoarea ședință mai multe proiecte importante pentru Lugoj

Publicat

în

FOTO Arhiva

Joi, 27 iunie 2019, de la orele 14.00, în Sala de Consiliu a Primăriei Municipiului Lugoj se va desfăşura şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Lugoj cu mai multe puncte pe ordinea de zi. Printre acestea se află și proiectul privind înființarea unei noi creșe, dar și vânzarea terenurilor MAN, mult așteptată de către locuitorii din noul cartier Militari.

Iată, mai jos, ordinea de zi a ședinței.

  1. Proiecte de hotărâri:
  2. Înființarea Creșei nr. 4 în cadrul Serviciului Creșe – Direcția de asistență socială comunitară din subordinea Consiliului Local al Municipiului Lugoj. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

2 Aprobarea încheierii convenţiei de parteneriat între Consiliul Local al Municipiului Lugoj – Direcţia de asistenţă socială comunitară şi Fundaţia Surorile de Caritate  “Sfânta Ioana Antida” pentru prestarea de  servicii sociale pentru familiile care locuiesc în condiţii de abitaţie precare, din cartierul Mondial Bocşei Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

  1. Stabilirea costului mediu lunar de întreţinere și a contribuției lunare de întreținere datorată de beneficiarii și /sau susținătorii legali ai acestora pe anul 2019, pentru serviciile acordate în regim rezidențial în Căminul pentru persoane vârstnice din cadrul Complexului de servicii “Sfântul Nicolae” Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  2. Aprobarea vânzării către domnul Gherga Adrian și doamna Gherga Nicoleta – Adriana a terenului concesionat în suprafață de 450 m.p., situat în Municipiul Lugoj,  str. Timișorii  nr. 126 – C15, Zona P.U.Z. M.A.N.,  înscris în C.F. Nr. 406454, Municipiul Lugoj, Nr. cadastral 406454. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  3. Aprobarea vânzării către domnul Mărgineanțu Petru – Octavian și doamna Mărgineanțu Diana a terenului concesionat în suprafaţă de 411 m.p., situat în Municipiul Lugoj, str. Timișorii, Zona P.U.Z. M.A.N., înscris în C.F. Nr. 406425 Municipiul Lugoj, Nr. cadastral 406425. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  4. Aprobarea vânzării către doamna Berariu Hafia a terenului concesionat în suprafață de 450 m.p., situat în Municipiul Lugoj, str. Timișorii nr. 126 – C14, Zona P.U.Z. M.A.N., înscris în C.F. Nr. 406453 Municipiul Lugoj,  Nr. cadastral 406453;
  5. Însuşirea Raportului de evaluare a terenului în suprafaţă de 403 m.p., situat în Municipiul Lugoj,  str. Timișorii,  Zona P.U.Z. M.A.N., înscris în C.F. Nr. 406427 Municipiul Lugoj, Nr. cadastral 406427, în vederea vânzării acestuia. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  6. Solicitarea către Guvernul României de emitere a unei hotărâri  pentru   transmiterea din domeniul public al Statului Român și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al Municipiului Lugoj, județul Timiș a unei părți din  imobilul 1252 situat în municipiul Lugoj. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
  7. Vânzarea către doamna Sturzu Luminița și doamna Sturzu Elena a terenului aferent construcţiei dobândite prin cumpărare în temeiul Legii nr. 112/1995, situat în municipiul Lugoj,  str. Timișorii nr. 34, ap. 1. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

10. Vânzarea către domnul Hoffmann Georg și doamna Hoffmann Rodica a terenului aferent construcţiei dobândite prin cumpărare în temeiul Legii nr. 112/1995, situat în municipiul Lugoj,  str. N. Titulescu nr. 20, ap. 2/2. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

11.Vânzarea către doamna Belia Gianina și domnul Belia Gabriel Cosmin a terenului aferent construcţiei dobândite prin cumpărare în temeiul Legii nr. 112/1995, situat în municipiul Lugoj,  str. Mărășești nr. 5, ap. 5. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;

12.Vânzarea către doamna Negru Maria a terenului aferent construcţiei dobândite prin cumpărare în temeiul Legii nr. 112/1995, situat în municipiul Lugoj, str. Ghiocelului nr. 2 C, ap. 2. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj.

13. Probleme ale Comisiilor de specialitate.

III. Diverse.

Citiţi mai departe

Administrație

Francisc Boldea, chemat la Poliția Municipiului Lugoj pentru cercetări în dosarul stației de epurare

Publicat

în

FOTO ARhiva

Primarul Francisc Boldea a fost chemat luni, 24 iunie, la sediul Poliției Lugoj. Surse din cadrul administrației locale ne-au confirmat că edilul lugojean a fost însoțit de către secretarul municipiului, Dan Ciucu.

Aceleași surse susțin că cei doi au fost prezenți pentru cercetările care se fac în dosarul stației de epurarea de la Lugoj, deschis de DNA București, după plângerea făcută de către președintele PNL, Claudiu Buciu, împreună cu consilierul local Liviu Brîndușoni.

Plângerea a fost făcută anul trecut, la DNA București, de acolo a ajuns la DNA Timișoara, după care a ajuns la Parchetul din Lugoj.

“Peste 20 de bibliorafturi de documente au fost studiate pentru a face această sesizare, în folosul lugojenilor, care au plătit 6 milioane de euro pentru modernizarea unei stații de epurare care nu a fost pusă în funcțiune nici până astăzi, după șapte ani de la finalizarea lucrărilor. Sute de ore de muncă depusă, zeci de întâlniri cu funcționari și specialiști în domeniul epurării apelor. Toate acestea, repet, prin efortul comun depus alături de Liviu Brîndușoni, un om căruia i se datorează obținerea multor documente relevante în cauză, ori punerea cap la cap a unor amănunte esențiale pentru a desluși modul în care s-a <<operat>> pentru ca jaful sa fie aproape perfect”, arăta Claudiu Buciu, la momentul depunerii plângerii la DNA.

Și Camera de Conturi Timiș a sesizat DNA Timișoara în aceasta cauză.

“Mă întreb de ce nu au fost conexate cele două dosare? De ce sesizarea noastră a fost trimisă Poliției Municipiului Lugoj, iar cea a Camerei de Conturi nu? Noi am făcut o sesizare in rem, iar nu împotriva anumitor persoane, arătând totuși, cu lux de amănunte rolul fiecărei persoane implicate. Noi am prezentat lucrurile extrem de detaliat și cu un probatoriu de netăgăduit… Camera de Conturi a indicat chiar și persoanele responsabile.

O pagubă reală de 6 milioane de euro, pentru ca de fapt lugojenii nu se pot folosi de nimic din ceea ce s-a făcut acolo, chiar nu contează pentru DNA Timișoara??? Faptul că amenzile curg de trei ani (o medie de 100.000 ron/lună) pentru poluarea râului Timiș, nu vă spune nimic domnilor procurori? Atâta timp cât însăși beneficiarul lucrărilor a comandat o expertiză din care a rezultat ca există un prejudiciu, ce fel de așteptări să avem de la procurorii care se fac că nu văd nimic? Este vorba despre fonduri europene și despre bani luați de Municipiul Lugoj împrumut de la bănci”, a dezvăluit Buciu.

Am încercat să aflăm opinia primarului Francisc Boldea, însă acesta nu a putut fi contactat, nici luni, după ieșirea de la audieri, nici astăzi. Vom reveni, cu poziția primarului lugojean de îndată ce acesta va fi disponibil.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul nu primeşte cele nouă autobuze electrice promise. Problema e la Ministerul Dezvoltării

Publicat

în

Licitația pe care Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a demarat-o în acest an pentru achiziționarea de autobuze electrice, pentru mai multe orașe din țară, printre care și Lugojul a fost amânată. Singura ofertă depusă de un consorțiu turco-german a fost respinsă. Conform proiectului, Lugojul a fost cuprins în lotul patru cu un număr de nouă autobuze electrice, pentru care urmau să fie construite trei stații de încărcare rapidă și nouă de încărcare normală.

„Am cerut Ministerului Dezvoltării să ne dea prin programul de modernizare nouă autobuse electrice cu trei stații de încărcare în oraș și nouă stații pe fiecare autobuz.  S-a făcut o licitație la Ministerul Dezvoltării, l-am mai rugat încă o dată pe domnul Suciu, vicepremierul României când a fost aici la Lugoj. Din păcate a fost descalificat la licitație constructorul. A fost o firmă turcă ce nu a îndeplinit condițiile de participare la licitație. Și acum trebuie să așteptăm următorul termen de licitație, dar suntem cuprinși în program și sunt sigur că  vor fi livrate. Că va fi o lună în plus sau în minus, în funcție de licitație. Am văzut că mulți se bucură dacă nu ar veni să le modernizăm. Eu zic că cu 9 autobuze electrice pe următorii 10 ani am fi rezolvați”, spune Francisc Boldea,  primarul municipiului Lugoj

În sarcina Primăriei Lugoj a fost stabilită o contribuție de peste 400.000 de lei din valoarea totală a investiției de peste 21.000.000 lei. La acest efort financiar municipalitatea mai trebuie să pună alte 3 milioane de lei din TVA-ul declarat neeligibil de guvern cu câteva luni în urmă, suma urmând să fie recuperată ulterior.

SURSA TENTV

Citiţi mai departe

Cele mai citite