Connect with us

Administrație

Boldea declară RĂZBOI companiei Enel

Publicat

în

enel casierie lugojPrimarul municipiulului Lugoj, Francisc Boldea, și-a exprimat nemulțumirea față de facturile mult prea mari la energia electrică folosită pentru iluminatul public, iar ca măsură de reducere a cheltuielilor, edilul șef va cere, în ședința ordinară a Consiliului Local din luna martie, să fie împuternicit pentru a putea înscrie orașul la Bursa Română de Mărfuri. Scopul înscrierii Lugojului pe bursa mărfurilor este acela de a putea contracta un alt furnizor de energie electrică, altul decât Enel, despre care primarul spune că majorează prețurile constant și nu mai este considerat un furnizor eficient pentru oraș, mai ales că au închis de curând singura casierie din municipiu.

Lugojeanul - Anunturi online

Primarul va depune cererea către Consiliu în luna martie, iar după ce toate formalitățile vor fi îndeplinite, va putea căuta furnizori noi. Acesta a declarat că, la momentul actual, o factură la energie electrică pentru iluminatul public ajunge până la 11000 de lei pe lună, cu mici diferențe în funcție de anotimp, iar prin schimbarea companiei de energie electrică s-ar putea diminua acest cost cu până la 30 de procente. Dintre sutele de furnizori aflați pe piață, Boldea nu și-a exprimat încă un favorit, însă la momentul finalizării demersurilor va începe căutările în acest sens, sperând ca noua companie să ilumineze orașul până în vară.

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

GALERIE FOTO Tone de gunoaie într-o fostă centrală de termică din Lugoj

Publicat

în

După aproape trei decenii fostele centralele termice de cartier, care au asigurat încălzirea blocurilor au devenit adevărate ruine și reprezintă un focar de infecție pentru cei care viețuiesc în preajma lor.

Lugojeanul - Anunturi online

Dacă pentru unele dintre aceste clădiri administrația locală a găsit soluții de reintegrare în circuitul economic, pentru altele nu s-au găsit nici până azi soluții. Un astfel de exemplu este și centrala termică din Cartierul Stadion. Cei care locuiesc în blocurile din preajma centralelor dezafectate spun că se tem pentru sănătatea lor precum și a copiilor lor care se joacă printe gunoaie

,,Mizerie non-stop. Treaba mare, treaba mică, de toate. Pute toată zona. Sunt mormane de peturi de bere. În fiecare zi vin aici mulți adoleșcenți, fete și băieți, cumpără băutură. Beau ca disperații, fumează și cred că fac tot felul de de alte rele. În imediata apropiere este un teren de sport . Mă mir că nu se sesizează Garda de mediu sau Poliția Locală,, , spune C.C. un locatar din zonă.

Citiţi mai departe

Administrație

Salprest, într-o situaţie critică. Primarul consideră că managerul trebuie demis

Publicat

în

Situaţia societăţii Salprest, care aparţine Consiliului Local Lugoj, se agravează de la o zi la alta. Chiar dacă a câştigat la licitaţie contractul cu Primăria Lugoj pentru măturarea şi deszăpezirea străzilor din oraş, societatea riscă să intre în insolvenţă şi automat în faliment.

Lugojeanul - Anunturi online

Conducerea Salprest s-a prezentat la ultima şedină ordinară a Consiliului Local cu o organigramă de 51 de persoane, după ce a mai concediat în luna aprilie aproximativ 50 de persoane, râmânând cu 68 de angajaţi. Drept urmare, încă 17 persoane pleacă acasă. Numai că oameni rămaşi nu sunt suficienţi pentru a face faţă lucrărilor angajate, prin contractul semnat cu Primăria Lugoj.

După câştigarea contractului cei care conduc societatea au realizat că banii nu le sunt suficienţi pentru a supravieţui  cu această schemă de personal, iar numărul de angajaţi este prea mic pentru lucrările pe care le au de executat în baza contractului.

Mai mult Francisc Boldea a refuzat să le achite prima factură, celor de la Salprest, acuzând că nu executat lucrările care cereau să le fie plătite.

“Salprestul are un buget de patru ori mai mare decât avea pe vremea domnului Martinescu. Atunci avea patru miliarde și jumătate, acum are 20 de miliarde, cu o singură condiție, să lucreze de banii aceștia. Aceasta este suma maximă pe care o poate aloca Primăria. Dar dacă ei scriu că mătură un milion mp și mătură numai o sută de mii mp, deci de zece ori mai puțin, așa vor primi și banii, fiți siguri de asta, pentru că acesta este rostul nostru, fiecare lucru trebuie măsurat, pentru a putea fi cuantificat și plătită” susţine primarului Lugojului.

Neoficial, la o întâlnire cu consilierii locali, actualul manager,  Mircea Ghera a anunţat că Salprest ar putea intra în reorganizare judiciară – insolvenţă, în zilele care urmează.

Consilierul local Bogdan Blidariu, liderul aleşilor locali ai PNL, susţine însă că dacă Salprest îşi va declara insolvenţa şi va intra în reorganizare judiciare, va intra automat şi în faliment, deoarece, singurul contract pe care îl are societatea, cel cu Primăria Lugoj, se încheie automat conform unei clauze contractuale.

“Capitolul 9 din contract, care se numeşte încetarea contractului de delegarea a gestiunii, articolul 17, care stipulează că <<prezentul contract  de delegarea a gestiunii încetează în următoarele situaţii: litera e – în cazul reorganizării judiciare sau falimentului delegatului>>, deci asta au prevăzut expres în contract”, spune Blidariu.

Directorul Salprest nu a putut să fie contact pentru o opinie, însă primarul Fracisc Boldea susţine că mai mult ca probabil acesta îşi va pierde postul.

“Din punctul nostru de vedere, dacă au un buget de patru ori mai mare decât au avut înainte de a veni eu primar, ar trebui să se descurce excelent. Dar nu cu opt măturători și lângă ei cu opt gunoieri. Cinci șoferi, lângă ei cinci mecanici care să stea cu ei în mașină. Nu, trebuie o altă organigramă, o altă structură și sunt convins că lucrurile vor merge bine. Poate trebuie și un alt manager. Ca să fie o forță nouă care să își dorească să facă acest lucru. Insolvența este pentru cei care nu îi mai interesează instituția din care au primit salariu ani de zile”, spune Boldea.

Citiţi mai departe

Administrație

Parcurile din Lugoj, în şantier. Administraţia locală începe lucrările, dar nu este în stare să le finalizeze

Publicat

în

Primăria Lugoj a cumpărat mai multe elemente de mobilier stradal, bănci şi coşuri, pe care urmează să le amplaseze  în zona centrală şi în parcurile din municipiu. Primarul Francisc Boldea a anunţat cu acestă ocazie începerea reabilitării parcului din Ştrand.

Lugojeanul - Anunturi online

“Săptămâna aceasta am cumpărat 40 de bănci, 15 o să le punem la gară. Vrem să începem cu parcul de la Ştrand, să-l punem mai mult în valoare, că era un loc de agrement foarte frumos în trecut. 30 de coşuri de gunoi am cumpărat, 20 o să le punem în zona centrală, pentru că sunt puţine,  iar 10 le punem Ştrand”, a declarant Francisc Boldea.

Parcul Ştrand este cel de-al treilea în care încep lucrări de reabilitare, în stadiu de şantier fiind cel de la gară şi Parcul “George Enescu”. Din păcate, lucrările sunt prelungite chiar şi cu ani de zile. De exemplu, reabilitarea Parcului “George Enescu” a început în urmă cu trei ani de zile. Termenul în care trebuia finalizat proiectul era de o lună de zile, iar suma alocată a fost de 140.000 de lei.

 

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: