Connect with us

Actualitate

Asociațiile de proprietari din Lugoj anunță că nu pot respecta noua lege care le reglementează funcționarea

Publicat

în

Vasile Lazăr, președintele Federației Asociațiilor de Proprietari din Lugoj spune că, în legea care intră în vigoare la 30 septembrie, sunt reglementări pe care asociațiile nu le vor putea respecta. Cea mai mare problemă va fi cea legată de instruirea administratorilor de blocuri, care vor trebui să urmeze un curs acreditat, pe cheltuiala proprie.

“Se menține confuzia și nu se înțelege că asociațiile de proprietari sunt organizații private și nu sunt de stat.  De aici apar tot felul de îngrădiri. Printre altele se menține ideea implicării primăriilor în activitatea de proprietari. Iar se revine cu înființarea acelui compartiment de sprijin pentru asociațiile de proprietari, care să aibă atribuții de îndrumare și control.  Se încarcă și primăria și trebuie angajați noi în acest compartiment.

Administratorul de bloc este confundat cu administratorul de societate comercială. Aici, la asociație, cotabilitatea este în partidă simplă. Nu are cine știe ce operațiuni. Ca să  ajungi administrator trebuie să faci un curs, după care să primești un certificat de administrator de condomini. Cursul asta, la Lugoj, e mai delicată treaba, că nu avem organe abilitate să facă acest curs. Prin Casa de Cultură a Sindicatelor se poate solicita să fie atestați să facă acest curs, dar au nevoie de cel puțin 25 de cursanți pe serie. Al doilea aspect, este pecuniar . Cursul costă până în 2.000 de lei. Nu știu cum își va recupera un administrator din Lugoj acești bani, pentru că ei câștigă undeva de la 100 de lei, la 600-700 de lei pe lună. Majoritatea sunt pensionari, angajati la număr de ore”, a apus Vasile Lazăr, șeful Federației Asociațiilor de Proprietari din Lugoj

Legea stabilește condiţii clare pentru folosinţa, modificarea şi întreţinerea locuinţei, normele de conduită în cadrul condominiului sau principiile de stabilire a cotelor de proprietate comună asupra imobilului.

Fondul de rulment și de reparații anuale, obligatorii

Astfel, în condiţiile în care condominiul va fi abordat în sensul larg al termenului, fie că este cazul locuinţelor situate în imobile colective, fie că este vorba de locuinţe individuale situate în curţi comune sau alte forme de proprietăţi concret delimitate, se va îmbunătăţi administrarea imobilelor în care se află mai multe proprietăţi şi, implicit, mai mulţi proprietari, iar aceştia vor fi responsabilizaţi, arată www.avocatnet.ro.

În ceea ce priveşte activitatea asociaţiilor de proprietari, actul normativ introduce obligativitatea constituirii de către asociaţiile de proprietari a fondului de reparaţii anual, precum şi a fondului de rulment. 

Totodată, fiecare asociație de proprietari va fi obligată să dețină un cont bancar, care va fi cunoscut tuturor celor din condominiu pentru a putea plăti în acest cont diversele cheltuieli ale asociației.

Citiţi mai departe
1 Comment

1 Comment

  1. Lugojan

    15 septembrie 2018 at 15:51

    Da, excelentă lege!
    Toți cretinii de administratori, președinți etc. fac pe șefii de prea multă vreme, deși sunt plătiți de noi, proprietarii.
    Auzi, mai există – șef de scară?!!!
    Bravo, jos tâmpiții!
    Proprietar – Asociația nr.1, Micro 4 (administrată jalnic, abuzuri cât să scriu un roman)

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

FOTO Sute de lugojeni au venit să facă baie la ștrandul municipal în ziua inaugurării

Publicat

în

În jur de două sute de lugojeni au venit să facă baie la proaspăt deschisul ștrand municipal vineri dimineața. Anunțată de mai multe ori și amânată tot de atâtea ori, deschiderea ștrandului a avut loc în sfârșit. În primele patru zile de activitate, ștrandul va funcționa cu intrare gratuită.

În interiorul ștrandului, lugojenii dornici de relaxare și bălăceală au la dispoziție mai multe bazine și râuri acvatice în care să se bălăcească, dar și zone de bronzare, dușuri și alte facilități. Programul după care funcționează ștrandul este de la 10 dimineața la 18 după-masa.

De marți încolo, taxa de intrare la ștrand este de 5 lei pentru copii și respectiv 10 lei pentru adulți. Nu există taxă de închiriere pentru șezlonguri, acestea putând fi închiriate după regula „primul venit, primul servit”

Citiţi mai departe

Actualitate

Cât mai trebuie să aștepte lugojenii până face primăria dezinsecție

Publicat

în

Lugojenii vor mai avea de așteptat până să scape de țânțari. Primarul Francisc Boldea spune că a lansat licitația pentru dezinsecție și că probabil în circa o săptămână avionul utilitar va arunca soluția contra insectelor.

„Acum am dat drumul la achiziție. Probabil săptămâna viitoare, la sfârșitul săptămânii, dacă vremea va permite vom putea face dezinsecția cu avionul. Probabil vor fi cinci sau șase ture cu avionul. Soluția am cumpărat-o noi ca să fim siguri că va fi concentrația care trebuie. Vom face și dezinsecție și deratizare la sol, cu societatea Salprest”, a declarat Francisc Boldea.

Citiţi mai departe

Actualitate

UPDATE Persoană dispărută sub apele râului Timiș la Lugoj

Publicat

în

O persoană de sex masculin a dispărut sub apele râului Timiș din Lugoj miercuri după-masa. Pompierii au fost chemați la fața locului printr-un apel la 112, imediat după orele 18:00. Aceștia au început căutările în zona în care bărbatul a fost ultima dată văzut, în vecinătatea pepinierei Pohalma, după podul de cale ferată din Cotu Mic.

UPDATE: Pompierii lugojeni au reușit să aducă la mal trupul neînsuflețit al bărbatului. Câțiva pescari din zonă au văzut cadavrul plutind pe ape, moment în care au alertat autoritățile. La fața locului s-a intervenit cu o autospecială cu 4 subofițeri și o barcă.

Citiţi mai departe

Cele mai citite