Connect with us

Administrație

Administraţia Lugojului, aproape de colaps. Serviciul de apă şi canalizare ar putea să rămână fără operator

Publicat

în

Una dintre cele mai mari probleme ale administraţiei Boldea, staţia de epurarea ar putea să ducă Lugojului într-o situaţie fără precedent. Serviciul de apă şi canalizare, administrat în prezent de către Meridian 22, societate a Consiliului Local Lugoj, va fi scos la licitaţie.

PNL Lugoj

Problemele mari care încă se înregistrează la staţia de epurare fac pe orice operator să stea deoparte de acest serviciu. Chiar şi conducerea Meridian, care încasează în această perioadă amenzi după amenzi, din cauză că staţia nu este funcţională, se gândeşte dacă va accepta participarea la licitaţie sub o asemenea formă.

“E o decizie pe care trebuie să o ia Consiliul de Administraţie, eu nu pot să-mi asum singur o asemenea decizie”,a declarat pentru Lugojeanul, directorul general al societăţii, Iosif Groza. De altfel zilele trecute, Meridian a cerut clarificări faţă de condiţiile legate de staţia de epurare, trecute în caietul de sarcini.

“Da, am cerut nişte lămuriri. Sunt două lucruri care se bat cap în cap. La unul din puncte spune că sarcina de a pune în funcţiune staţia de epurare este a Primăriei Lugoj, la alt punct spune că în termen de 90 de zile, societatea care câştigă licitaţia trebuie să intre în parametri normali ai staţiei. Ori, dacă ei nu o pun în funcţiune în cele 90 de zile, noi nu putem atinge parametrii aceia. Pentru asta am avut nedumeriri, care le are oricine vrea să participe la licitaţie”, spune Groza.

Contrar celor spuse de primarul Francisc Boldea, directorul Meridian confirmă ca staţia nu este funcţională decât în treapta mecanică şi susţine că Meridian nu are posibilitatea să aducă staţia la staţia de epurarea la starea necesară. “Acolo necesită mulţi bani. Dar primăria are un contract cu o firmă care să o pună în funcţiune şi să atingă parametri. Acolo, încă nu e gata investiţia. Nu există recepţie finală şi nu există punere în funcţiune. Eu spun realitatea, nu mă interesează politica. Scrie clar că Meridian a preluat treapta mecanică şi restul obiectivului spre pază şi în custodie”, a declarat directorul Meridian 22.

PNL îl acuză pe primar că a falsificat o decizie a Consiliului Local

De altfel, zilele trecute, într-o postare pe Facebook, Claudiu Buciu, preşedintele PNL Lugoj îl acuza pe primarul Francisc Boldea că a falsificat decizia Consiliului Local privind organizarea licitaţiei, eliminând aspecte importante pe care consilierii le-au stabilit pentru caietul de sarcini. Printre aceste şi cele legate de staţia de epurare.

“Licitaţia pentru concesionarea serviciului public de alimentare cu apă şi canalizare se va desfaşura având la baza falsificarea documentelor aprobate de Consiliul Local al Municipiului Lugoj in data de 15 martie 2018, prin Hotararea numarul 38. Din patru criterii de atribuire, aprobate de către Consiliul Local, Boldea a lasat doar trei.

În timp ce Consiliul Local a votat un criteriu care asigură calitatea serviciilor prestate (în baza unor indici de performanţă ai viitorului operator), Boldea l-a eliminat complet!!! În timp ce termenul de mobilizare în cazul avariilor trebuia să fie o condiţie obligatorie (adică intervenţiile să fie făcute pe loc, imediat ce au fost sesizate avariile), Boldea a transformat-o într-o opţiune la îndemâna viitorului operator, diminuandu-i importanţa în stabilirea câştigătorului licitaţiei.

În timp ce Consiliul Local a stabilit ca ponderea redeventei este de 20% în punctajul final, Boldea a decis singur ca ponderea redevenţei va fi de 50%!!! Nu este important cât va încasa primăria de la viitorul operator, ci cât de bine îşi va face acesta treaba şi cât de mici vor fi tarifele pe care le vor plăti lugojenii. Până acum Meridianul nu a plătit redevente semnificative către primarie, fiind, în realitate în pierdere.

La fel, Consiliul Local a stabilit ca viitorul operator trebuie să preia o parte din riscurile activităţii de exploatare (10%). Criteriul a fost însa eliminat de către Boldea, probabil pentru că Staţia de Epurare nu poate fi pusă în funcţiune, fapt pentru care niciun potenţial ofertant nu vrea să fie scos ţap ispăşitor.

In mod similar, fara a fi aprobat de Consiliul Local, a fost introdusa obligativitatea procesarii unei cantitati de 400.000 de mc/luna în timp ce Meridianul facturează doar aproximativ 150.000 de mc/luna, fapt ce ne obligă să înregistrăm în continuare pierderi de 65%, pierderi ce se regăsesc în tarifele pe care le plătesc lugojenii. In mod totalmente ilegal, Boldea „comandă“ în mod conştient, procesarea unei cantităţi triple faţă de ceea ce se consuma în prezent, în Lugoj!”, arată Claudiu Buciu.

Primăria replică prin comunicate de presă

Francisc Boldea se apără printr-un comunicat de presă, trimis ca replică la postarea preşedintelui PNL.

“Prin HCL 38/15.03.2018 referitoare la aprobarea documentației privind stabilirea modalității de gestiune, aprobarea studiului de oportunitate, caietului de sarcini și contractului de delegare a gestiunii pentru serviciul public de alimentare cu apă și canalizare din Municipiul Lugoj s-a aprobat și fișa de date a achiziției.

Fișa de date a achiziției  nu face parte dintre documentele care se aprobă de către Consiliul Local și a fost supusă aprobării Consiliului Local la solicitarea expresă a consilierilor PNL. Singura autoritate în măsură să aprobe Fișa de date a achiziției este însă Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).

Primăria Municipiului Lugoj a depus la ANAP Fișa de date a achiziției exact în varianta aprobată de către Consiliul Local. ANAP a respins însă succesiv de patru ori în datele de 20.04.2018, 27.04.2018, 10.05.2018 și 15.05.2018 Fișa de date a achiziției, solicitând modificări ale acesteia privind ponderea criteriilor de atribuire, ba chiar eliminarea unuia dintre criteriile stabilite de noi inițial. În acest sens criteriul privind preluarea riscurilor pentru care în Fișa de date a achiziției  avea alocată o pondere de 10% a fost eliminat la recomandarea ANAP ca nefiind un factor de evaluare relevant în atribuirea contractului.

În ceea ce privește creșterea de la 20% la 50% a ponderii criteriului privind redevența menționăm că Autoritatea Contractantă va folosi redevența pentru lucrări de investiții în rețeaua de apă canal, ANAP considerând acest apect ca fiind foarte relevant și solicitând mărirea corespunzătoare a ponderii acestui criteriu.

În Fișa de date a achiziției am alocat inițial componentei tehnice o pondere de 40 %. ANAP a considerat ca acest factor nu poate depăși 10% ca pondere pentru a nu distorsiona rezultatul procedurii. Tot la componenta tehnică ANAP a stabilit că Timpul de rezolvare al sesizărilor/reclamațiilor se va elimina pentru că Autoritatea Contractantă are posibilitatea impunerii la nivelul contractului a unor clauze referitoare la Timpul de rezolvare a sesizărilor/reclamațiilor și deci nu poate fi un criteriu de atribuire.

În fișa finală de date a achiziției întocmită cu respectarea tuturor recomandărilor și solicitărilor ANAP care a fost aprobată de către ANAP în data de 21.05.2018, nu a fost introdusă obligativitatea procesării unei cantități de apă de 400.000 mc pe lună, așa cum, în mod complet tendențios și neadevărat, se menționează în articolul amintit. 400.000 mc pe lună este de fapt capacitatea de procesare a celor trei uzine de apă existente la nivelul municipiului Lugoj. Cantitatea procesată va reieși din consumul efectiv care va fi facturat la tarifele aprobate de Consiliul Local și în conformitate cu contractele dintre operator și persoanele fizice și juridice deservite de către acesta, nefiind nicidecum unul discreționar cum se insinuează în articol.

După aprobarea de către ANAP a Fișei de date a achiziției, aceasta nu a mai fost supusă din nou aprobării Consiliului Local nefiind un document care trebuie aprobat în consiliu. De altfel, urgența impusă de termenul foarte scurt pe care îl avem pentru finalizarea achiziției serviciului public de alimentare cu apă și canalizare din Municipiul Lugoj și stabilirea unui operator al acestuia nu ne-a permis o altă întârziere a procedurii.

Mai menționăm că, privind achiziția serviciului public de alimentare cu apă și canalizare din Municipiul Lugoj, în data de 22.05.2018 a fost publicat anunțul de concesiune, în data de 25.05.2018 a fost transmisă documentația la Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și în data de 29.05.2018  a fost publicată pe SEAP documentația, data de depunere a ofertelor fiind 05.07.2018.

Articolul amintit politizează un aspect important de aministrație al municipiului Lugoj, respectiv buna funcționare a sistemului public de alimentare cu apă și canalizare și distorsionează complet realitatea în scopul obținerii, cu orice preț, de capital politic.

Menționăm că, pentru noi ca administrație, problemele privind buna gestionare a sistemului de apa și canalizare, precum și investițiile în acest domeniu ocupă un loc prioritar, fiind o problemă de interes major pentru calitatea vieții lugojenilor”, se arată în comunicatul remis de Primăria Lugoj.

Noul operator va trebui să meargă tot cu pierderi de 65 %, plătite de lugojeni

Preşedintele PNL susţine însă că primarul minte inclusiv în comunicatul de presă. “Iata ce spune legea: „autorităţile deliberative ale administratiei publice locale … adoptă hotărâri în legătură cu: aprobarea documentaţiei de atribuire.“ – Articolul 8, aliniatul 3, litera d) din Legea 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice. Primarul minte şi el pe cine poate şi mai şi trimite comunicate în numele primăriei, făcând de ras o instituţie care, până la urmă, ne reprezintă pe toţi. Recunoaşte totuşi, în acelaşi comunicat, faptul că, fiind în întârziere (din cauza incompetenţei), nu a mai avut timp să introduca din nou în Consiliul Local, spre aprobare, documentaţia de atribuire.

PNL ar fi votat din nou propunerea primarului, însa acesta nu dorea să ştim ce şmecherii a făcut între timp. Mai mult, primarul a introdus şi clauza potrivită căreia cantitatea minima care va trebui procestă este de 400.000 mc/luna. Primarul spune că aceasta este capacitatea uzinelor de apă ale Lugojului şi că „cantitatea procesată va reieşi din consumul efectiv care va fi facturat la tarifele aprobate“. Total paralel cu realitatea, primarul dă dovadă că habar nu are (sau îi convine) că în ultimii ani, Meridianul proceseaza 450.000 mc/lună şi factureaza doar 135.000 mc/lună, înregistrând pierderi de 65%, pierderi care sunt introduse în tariful pe care îl plătim fiecare dintre noi.

Boldea vrea ca în continuare camarila PSD să aibă de unde să-şi alimenteze conturile, obligând viitorul operator să proceseze de trei ori mai mult decât livrează populaţiei. Legislaţia în vigoare admite pierderi de maximum 10%, însă la Lugoj, datorită mafiei din PSD, se admite o pierdere de 65%.  Tot mai multi funcţionari din primărie ne transmit faptul că licitaţia are şi alte probleme, mai ales legate de faptul că Staţia de Epurare (în care primarul a îngropat 6 milioane de euro) nu funcţionează, fapt pentru care noul operator nu va putea primi licenţa de operare”, susţine preşedintele PNL Lugoj.

 

 

 

 

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Lugojul nu găsește un salvamar pentru ștrandul municipal, candidații de până acum neștiind să înoate

Publicat

în

PNL Lugoj

Situație demnă de bancurile cu culmi la Lugoj. Municipalitatea nu poate găsi o persoană pe care să o angajeze pe postul de salvamar la ștrand. La concursul ce a avut loc în urmă cu câteva săptămâni, singurul candidat a picat proba de înot.

Următorul concurs are loc la începutul lunii aprilie. La acesta s-a înscris deja un lugojean, despre care municipalitatea spune că este sportiv, precum și o a doua persoană. Din cei doi candidați, primăria speră să poată angaja pe cineva pe acest post.

“Candidatul de la primul concurs nu a știut să înoate. Acum avem sigur un candidat înscris, chiar doi. Despre unul știu sigur că e sportiv de performanță. Concursul va avea loc la începutul lunii viitoare. Va fi probă scrisă la noi, după care probă practică la Timișoara la bazin. Avem nevoie de cineva care știe să înoate și să salveze lumea, dacă e cazul”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Francisc Boldea, primarul Lugojului.

Edilul șef a mai precizat că nu se pune problema ca deschiderea ștrandului să fie amânată din cauza acestui impediment.

“Dacă nu găsim salvamar, avem pe cineva care ar putea lucra patru ore, o să luăm acea persoană până găsim. Trebuie să găsim o soluție, nu se poate așa”, a mai precizat Boldea.

Ștrandul municipal este programat pentru deschidere în luna mai a anului curent.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul nu beneficiază de cel mai important proiect finanțat de UE în Timiș

Publicat

în

Zeci de localități din Timiș vor beneficia de investiții de peste 180 de milioane de euro privind sistemele de canalizare și alimentare cu apă. Finanțarea se face din fonduri europene și este cel mai mare proiect obținut de județul Timiș. Contractul de finanțare s-a semnat în Palatul Administrativ la Timișoara de către ministrul Fondurilor Europene Rovana Plumb, directorul Aquatim Ilie Vlaicu și președintele CJT Calin Dobra.

PNL Lugoj

“Acest proiect înseamnă investiții în 81 de localități din județul Timis, este vorba de 45 de UAT-uri. Așadar sunt investiții masive în tot județul Timiș. Înseamnă 13 uzine de apă noi, uzine de apă reabilitate, șase stații de epurare. De asemenea este vorba de vreo 482 de kilometri de rețea de apă, 412 kilometri de rețea de canalizare”, a declarat Ilie Vlaicu, directorul Aquatim.

Lugojul a făcut cerere de aderare

Întrebat ce se va întâmpla cu Lugojul, care nu este prins în acest proiect, având sistem propriu de gestionare a rețelelor de apă și canalizare, directorul Aquatim a spus că nu este în măsură să comenteze. La întrebare a răspuns Călin Dobra, președintele Consiliului Județean.

“Mă bucur că administrația locală și-a dat seama de seriozitatea și rolul important pe care îl gestionează operatorul regional și după cum ați văzut au făcut demersuri, printr-o hotărâre a Consiliului Local, pentru aderare. Un prim pas este derarea la ADID, iar următorul pas este preluarea de către operatorul regional Aquatim. În momentul când va intra echipa de la Aquatim în Lugoj sunt ferm convins că toate situațiile problematice vor fi rezolvate”, a declarat Dobra.

Lugojul se confruntă cu mari probleme legate de canalizare și epurarea apelor menajere, operatorul Meridian 22 încasând amenzi de peste 2.500.000 lei.

Localitățile care vor beneficia de proiect sunt: Banloc, Balinț, Bucovăț, Buziaș, Cenad, Cenei, Checea, Ciacova, Deta, Făget, Fibiș, Gătaia, Gavojdia, Ghiroda, Giarmata, Giulvăz, Gottlob, Jebel, Jimbolia, Liebling, Livezile, Lovrin, Mașloc, Moșnita Noua, Otelec, Recaș, Remetea Mare, Sacosu Turcesc, Sag, Saravale, Sânmihaiu Roman, Sânnicolau Mare, Sânpetru Mare, Satchinez, Săcalaz, Secaș, Sînandrei, Știuca, Timișoara, Tomești, Tormac, Traian Vuia, Uivar, Victor Vlad Delamarina.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj nu poate începe nicio lucrare nouă. Până când vor fi blocate administrațiile locale

Publicat

în

Asociaţia Municipiilor din România din care face parte şi Lugojul a avut miercuri o întâlnire, în urma căreia s-a adoptat o rezoluţie prin care se solicită preşedintelui Klaus Iohannis să promulge cât mai rapid legea bugetului, iar Guvernului să adopte o ordonanţă de urgenţă care să permită scurtarea perioadei de adoptare a bugetelor locale.

„Am adoptat în cadrul AMR o rezoluţie în trei puncte. Şi anume, solicităm domnului preşedinte ca legea bugetului să fie promulgată cât mai repede, pentru că deja activitatea primăriilor este grav afectată. Bugetul, aşa cum este el, ne ajută, pentru că neadoptarea lui este dezastru pentru noi toţi. Avem speranţa că ne va asculta şi ne va ajuta în această direcţie. Doi: solicităm o ordonanţă de urgenţă Guvernului, astfel încât, din cauza faptului că bugetul a fost aprobat atât de târziu, să facem o excepţie în acest an cu perioada de aprobare a bugetelor, pentru că deja este foarte târziu şi ne dorim să aprobăm bugetele cât mai repede. Activitatea instituţiilor este afectată. Trei: până când bugetul intră în vigoare, cotele de la 41,7 până la 60%, conform înţelegerii pe care o avem şi conform legii bugetului, pe perioada în care bugetul nu a fost în vigoare, solicităm ca Guvernul, la rectificarea bugetară, să o direcţioneze către autorităţile locale, aşa cum ne-am înţeles şi aşa cum au promis“, a declarat preşedintele AMR, Robert Negoiţă.

Primarul Francisc Boldea a declarat pentru Lugojeanul.ro că niciuna din lucrările programate pe anul acesta nu poate începe, din cauză că bugetul național nu fost încă aprobat. Edilul e de părere că cel mai devreme, Lugojul va avea un buget aprobat în parte a doua a lunii aprilie.

“Nu putem da drumu niciunei lucrări noi. Se lucrează doar în proiectele multianuale. Cel mai grav e că nu putem nici măcar să demarăm lucrările pentru repararea și asfaltarea drumurilor afectate de vremea din această iarnă. După promulgarea bugetului național el trebuie transmis ministerelor. Apoi Ministerul Fianațelor trimite la ANAF și la consiliile județene, apoi consiliul județean trebuie să facă propunerile, să țină ședință pentru aprobare. Toate aceste durează, eu cred că cel puțin până în 15 aprilie. În cel mai bun caz devine operațional la sfârșitul lunii. Este o mare problemă anul acesta”, a spus Francisc Boldea.

PNL Lugoj

Citiţi mai departe

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: